Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(UPDATE: Weg is weer open) LET OP, AFGESLOTEN: Highway 89 ten zuiden van Page, AZ

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: LET OP, AFGESLOTEN: Highway 89 ten zuiden van Page, AZ

Bericht door Martin & Marianne »

Je rijdt inderdaad via de 89T, dit geeft google ook aan, zie mijn kaartje. Ik begrijp het probleem niet?

Marianne
RobertoBOZ
Amerika-ontdekker

Bericht door RobertoBOZ »

Martin & Marianne schreef:Je rijdt inderdaad via de 89T, dit geeft google ook aan, zie mijn kaartje. Ik begrijp het probleem niet?

Marianne
Omdat de 'officiële' instanties andere routes aangeven.
Bedankt.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

we waren er vorige week nog en er is inmiddels heel wat veranderd sinds de land slide. De 89T werd immers sindsdien helemaal heraangelegd en is perfect te rijden. Daar waar er in april 2013 en december 2013 nog borden van "detour" stonden (voor vrachtwagens), zijn die nu allemaal weg. Er is dus zeker geen reden meer om de grote omweg via de 98-160 te nemen.
De weg is overigens afgesloten een heel stuk verder dan Horseshoe Bend (komende van Page). Water Holes is bvb ook nog perfect bereikbaar. Verder rijden is zinloos omdat er daar toch niets meer is.
Merkwaardig/angstaanjagend is overigens dat wij in april 2012 op identiek dezelfde plaats van de land slide een foto stonden te nemen van Marble Canyon. Er was daar immers een pull out/view point. 3 weken daarna was de rock slide :o .
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

@Kalaman, hoe lang duurt de detour via de 89T nu hij zo goed bereidbaar is, lijkt me niet heel veel langer dan de "gewone" weg waar de landslide heeft plaatsgevonden??
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We hebben hem niet gereden vermits we van richting Kayenta kwamen, maar ik vermoed dat men er nog nauwelijks tijd verliest.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

RobertoBOZ schreef:
Martin & Marianne schreef:Je rijdt inderdaad via de 89T, dit geeft google ook aan, zie mijn kaartje. Ik begrijp het probleem niet?

Marianne
Omdat de 'officiële' instanties andere routes aangeven.
Bedankt.
Het kaartje dat jij gaf klopt wel. Het oranje deel is het afgesloten deel en de 89T (gestreept) is de omleidingsroute. Voordat de 89T klaar was moest je via de groene weg (de 160 en 98) omrijden.
Je rijdt dus via de 89t naar Page en dan rij je een stuk richting het oranje deel van de 89.

Marianne
Lightning
Amerika-ontdekker

Bericht door Lightning »

Toch nog even ter bevestiging vragen : Is de vertrekplaats voor een wandeling naar Water Holes Slot Canyon (kort voor de brug - MP 542 -36°50'16''N - 111°30'29''W) nog te bereiken via hwy 89 vanuit Page? Volgens Google Maps moet er via de 89T gereden worden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het beginpunt is iets verder dan de parkeerplaats van Horsehoe Bend, aan de andere kant van de weg dus ik zou denken dat het vanuit Page via de 89 bereikbaar was, zo reden wij in 2013. Google geeft echter inderdaad een veel zuidelijker (en westelijker) punt aan en het lijkt erop of de 89 direct bij Horseshoe Bend al ophoudt.
Dat zou dan wellicht met de wegwerkzaamheden te maken hebben? Informeer ernaar als je in Page bent, je moet toch een permit halen, daar zullen ze het wel weten.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 27 feb 2015, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De parking voor Water Holes ligt inderdaad voorbij Horseshoe Bend, maar nog heel ver vóór de wegblokkade.
Dat is overigens een probleem dat vanaf begin mei zou moeten opgelost zijn.
Zie onze blog van afgelopen januari: Kalaman's Travelblog Januari 2015: 20-01-2015 Page - Kanab
Lightning
Amerika-ontdekker

Bericht door Lightning »

Te gek Forum :clap: :clap: Dank Marianne en Kalaman voor de vlotte reactie, nu kan ik weer verder werken aan mijn roadbook.
@Kalaman :Klopt de in mijn vorig bericht aangegeven startplaats voor de Water Holes Hike
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Lightning schreef:@Kalaman :Klopt de in mijn vorig bericht aangegeven startplaats voor de Water Holes Hike
Tot op de meter :wink: .

Stel je daar wel geen echte parking bij voor hé. Het is gewoon een pull-out langs de linkerkant van de weg.
Zie onze blog: Kalaman's Travelblog April 2013: 02 april - Page : Rainbow Bridge - Water Holes Canyon.

Er is trouwens niet enkel Water Holes Canyon, maar ook de Water Holes Bend die, volgens ons, minstens even mooi is als Horseshoe Bend én...je bent er gegarandeerd helemaal alleen.
Zie onze blog voor een verslag daarvan+GPS-coördinaten: Kalaman's Travelblog April 2013: 03 april - Page - Mexican Hat (Water Holes Bend - Monument Valley).
Op dezelfde pagina overigens de allereerste video die mijn zoon maakte met zijn quadcopter (toen nog zonder stabilisator), uitgerekend van Water Holes Bend.
Lightning
Amerika-ontdekker

Bericht door Lightning »

Dank voor de info en proficiat met de prachtige foto's Kalaman. :thumbup: :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:wink: :thumbup:
Lightning
Amerika-ontdekker

Bericht door Lightning »

Volgens Google Maps is de Hwy 89 terug open .
Hier echter nog geen bevestiging:
http://azdot.gov/projects/north-central ... e/overview" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bij mij geeft google maps nogsteeds de 89T aan hoor?
89T.JPG

Edit: en een paar minuten later vul ik de route grand canyon village - page in en pakt hij idd wel de 'oude' 89. Vreemd. Als ik Grand Canyon - Page invul geeft hij de 89T aan zonder alternatief om de andere 89 te nemen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bij mij pakt hij wel de 89 (niet als je vanaf het zuiden rekent want dan is de 89T sneller):
az89.JPG
Maar ik vraag me af of het klopt; dat zou wel erg snel zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer