Elamke schreef:Hoe is het met het stof? Ik heb al gelezen dat je je camera moet inpakken in plastic.
Is dat echt nodig?
Heeft iemand ervaring met de Canon 600D?
Welke instellingen voor de Lower Canyon?
Ik heb een 18-55 en 10-18 lens?
Ik heb in 2012 ook foto's gemaakt met mij 600d (in de Upper Canyon)
Ik heb toen een statief meegenomen, maar het was nog erg gehaast. Het liefst had ik foto's gemaakt met ISO 100 en F10 en een sluitertijd van 30 seconde. Veel foto's heb ik toen nog genomen met F5, en ISO 1600 en 1 seconde sluitertijd + statief. (sluitertijd had ik liever een stuk hoger gehad zodat de iso omlaag kon. De EOS600d niet supergoed met hoge iso)
- Ik zou de 18-55 lens gebruiken.Ga absoluut geen lenzen wisselen in de canyon. Dan zie je de rest van de vakantie stof (sensor-dust) op je foto's.
- Een plastic hoes hoeft niet indien het niet waait. indien er veel wind staat zal het zand met bakken naar beneden komen. Ik heb voor dit jaar wat 'rain sleeves' gehaald:
http://www.fotokonijnenberg.nl/op-tech- ... es-2-stuks
- De kleuren en diepte komen veel mooier naar voren met een langere sluitertijd.
- De upper canyon is donkerder dan de lower, dus in de lower is het wat 'makkelijker' om foto's te maken uit de hand.
- Als je uit de hand gaat fotograferen zet dan je camera op AF stand, en je diafragma op F4 (laagste van je lenzen?) zodat deze het meeste licht opvangen. je ISO misschien in het begin op auto, en dan bekijken hoe hoog deze wordt. De iso het liefst zo laag mogelijk, maar uit de hand wordt dat lastig.
Dit jaar ga ik voor de lower canyon en een fototour. Dan heb je meer de tijd om foto's te maken.
Ik heb nu een EOS 6D en gebruik dan mijn 16-35mm lens. Ik probeer dan de foto's te maken met ISO 100, F10, en een lange sluitertijd.
Mijn vriendin neemt een EOS70D mee, met de 24-70mm lens. Dus dan hebben we een mooi bereik. En indien er veel stof naar beneden komt kan ik de rain sleeves gebruiken.