Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jouw mooiste USA foto.... deel 4
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 4
Prachtige sunset foto's.
En de arch half in schaduw voeg iets toe aan de foto vind ik.
En de arch half in schaduw voeg iets toe aan de foto vind ik.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Wat een prachtige foto's van Hawaii, Eliza!
Hopelijk kunnen wij over 8 maanden vergelijkbare foto's plaatsen
Hopelijk kunnen wij over 8 maanden vergelijkbare foto's plaatsen

Juni 2014: Zuidwesten + Yellowstone
Oktober 2015: Hawaii!
Oktober 2015: Hawaii!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Schitterende fotos
Waar kan je ergens die cursus volgen om zo'n mooie foto's te maken? (Want alleen met een spiegelreflexcamera kom ik er niet
)

Waar kan je ergens die cursus volgen om zo'n mooie foto's te maken? (Want alleen met een spiegelreflexcamera kom ik er niet

- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Inmiddels weeral een beetje verder met de update van de blog van januari met oa foto's van één van de meest onwaarschijnlijke wolkenluchten/zonsondergang die we ooit gezien hebben.
16 januari 2015 - Druid Arch

2015-01-16 Moab - Druid Arch by Kalamans Travel, on Flickr

16 januari 2015 - Druid Arch

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hoef je echt geen cursus voor te volgen. Er is zat info te vinden online, gratis & voor niets. Bv http://digital-photography-school.com/ , http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/ , ...Teebee schreef:Schitterende fotos![]()
![]()
![]()
Waar kan je ergens die cursus volgen om zo'n mooie foto's te maken? (Want alleen met een spiegelreflexcamera kom ik er niet)
Verder veel oefenen, andere fotografen volgen om ideeën op te doen en niet bang zijn om feedback te vragen op je eigen werk.
Tweakers.net ken bv een vrij goed fotografie forum waar heel wat schitterende fotografen zitten. http://gathering.tweakers.net/forum/list_category/10. Bij "Media" kan je bv "Testcases" plaatsen waar anderen dan feedback op kunnen geven.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wow nice. Nooit van gehoord, "Google Views".kalaman schreef:Druid Arch 360°
Uit hoeveel foto's bestaat die 360° en zet Google die automatisch goed of moet je eerst een of ander programma gebruiken voor zo'n 360°?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat die finale foto uit zowat 20 foto's bestaat.
Je hoeft er helemaal niets zelf voor te doen. Alles wordt, via een mooie animatie "gestiched" tot deze foto. Bovendien wordt hij ook direct gelinked aan Google Maps.
Echt heel knap hoe Google dat doet en hét ideaal om interactieve panoramafoto's te maken.
Ik kan ze overigens ook embedden in onze blog.
Je hoeft er helemaal niets zelf voor te doen. Alles wordt, via een mooie animatie "gestiched" tot deze foto. Bovendien wordt hij ook direct gelinked aan Google Maps.
Echt heel knap hoe Google dat doet en hét ideaal om interactieve panoramafoto's te maken.
Ik kan ze overigens ook embedden in onze blog.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Voor de duidelijkheid, dit is via je dslr toch é, of via de photo sphere functie van je smartphone?
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Afgelopen zomer vond ik dit een van de mooiste uitzichten. De San Rafael Swell aan de I-70 bij Green River in Utah.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Gave foto! Leuk fedEx treintje ook! 

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat kende ik nog niet. Weer iets bijgeleerd!kalaman schreef:Inderdaad via Sphere op de smartphone.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Apple is dat een aparte Google App, maar wellicht zit dat inderdaad standaard op Android. Is echt wel heel knap hoor.Doockles schreef: Blijkbaar zit dit standaard in mijn Google Camera App?
De eerste keer dat mijn zoon mij dat toonde kon ik mijn ogen niet geloven. Je ziet echt nergens een overgang in de foto's, althans niet bij de landschappen die wij ermee gefotografeerd hebben: Views Google.
Enkel binnen in het vliegtuig had hij wat problemen, maar dit is dan ook volkomen normaal.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Mooi! (en gelukkkg weer eens een normale, niet overbewerkte, foto)Airmiles schreef:
Afgelopen zomer vond ik dit een van de mooiste uitzichten. De San Rafael Swell aan de I-70 bij Green River in Utah.
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Vind ik ook. Maar we zitten in een tijdperk waarin de beperking niet langer als meesterlijk wordt ervaren. Dat drijft wel weer voorbij denk ik. En dan krijgen we weer aandacht voor de intrinsieke schoonheid van het landschap. I.p.v. de vetheid van de kleuren en contrasten.en gelukkkg weer eens een normale, niet overbewerkte, foto
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tjah, wat is "normaal".... Is een "ontwikkelde" RAW foto "normaal" of "bewerkt"? Is een polarisatiefilter of GND filter "normaal" of een "bewerking"? Geeft een landscape preset op je camera een "normale" foto of niet?
Zijn mijn foto's van Ijsland die ik, as we speak, ontwikkel "normaal" of ligt de nadruk "op de vetheid van de kleuren en contrasten en niét op de schoonheid van het landschap" ... ?
Ik denk dat de schoonheid van het landschap altijd primeert, anders had je al om te beginnen geen foto getrokken, lijkt mij... De bewerking is irrelevant, of nee, kan de schoonheid van het landschap juist nog beter op de kijker overbrengen (en in mijn geval prefereer ik trouwens de term ontwikkeling...)
Het wordt nog leuker als er later camera's op de markt komen die wél scenes kunnen vastleggen zoals we ze zien en geen last hebben van waar hedendaagse camera's last van hebben. Wat zal dán nog "normaal" zijn?
Zijn mijn foto's van Ijsland die ik, as we speak, ontwikkel "normaal" of ligt de nadruk "op de vetheid van de kleuren en contrasten en niét op de schoonheid van het landschap" ... ?
Ik denk dat de schoonheid van het landschap altijd primeert, anders had je al om te beginnen geen foto getrokken, lijkt mij... De bewerking is irrelevant, of nee, kan de schoonheid van het landschap juist nog beter op de kijker overbrengen (en in mijn geval prefereer ik trouwens de term ontwikkeling...)
Het wordt nog leuker als er later camera's op de markt komen die wél scenes kunnen vastleggen zoals we ze zien en geen last hebben van waar hedendaagse camera's last van hebben. Wat zal dán nog "normaal" zijn?

Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind jouw foto's van IJsland alvast
, Stijn.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves