Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door kalaman »

Ik denk dat Leen het juist formuleert: je "proeft" van de gebieden.

@Leen, lees ik dat nu goed dat jullie er de Buckskin Gulch bijgedaan hebben, op dezelfde dag :? ?
Ik begrijp niet goed :
- waarom je daar Dreamland voor nodig hebt (vrij makkelijk te bereiken Wire Pass TH, makkelijke, korte hike tot bij de mond van de Buckskin Gulch en eens in de Gulch, ook nergens moeilijk)
- voor de BG alleen kan je makkelijk een volledige dag/halve dag uittrekken, maar om dit dan nog eens te combineren met én de CBS én WP :shock: ?
- anderzijds zou ik dan wél begrijpen, áls je al per se iets wilt combineren, dat je CBS en BG combineert vermits dat 2 totaal verschillende werelden zijn, terwijl CBS en WP eigen "meer van hetzelfde" is.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

The guides van Dreamland adviseerden toch de combo-tour, dus ik heb de reservering laten staan. Heb er zin in :thumbup:
Aftellen maar ....
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Je moet er niet aan twijfelen dat het :thumbup: wordt.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

kalaman schreef: @Leen, lees ik dat nu goed dat jullie er de Buckskin Gulch bijgedaan hebben, op dezelfde dag :? ?
Ik begrijp niet goed :
- waarom je daar Dreamland voor nodig hebt (vrij makkelijk te bereiken Wire Pass TH, makkelijke, korte hike tot bij de mond van de Buckskin Gulch en eens in de Gulch, ook nergens moeilijk)
- voor de BG alleen kan je makkelijk een volledige dag/halve dag uittrekken, maar om dit dan nog eens te combineren met én de CBS én WP :shock: ?
- anderzijds zou ik dan wél begrijpen, áls je al per se iets wilt combineren, dat je CBS en BG combineert vermits dat 2 totaal verschillende werelden zijn, terwijl CBS en WP eigen "meer van hetzelfde" is.
Elk zijn ding natuurlijk, wij kunnen elk jaar maximum twee weken naar de USA dus ja...
eeste vraag: I know (natuurlijk), maar als je dan toch op de house rock valley road bent? Trouwens enorm enorm blij dat we dat zo gedaan hebben. Wij hadden een geweldige gids (een navajo) die in die slotcanyon ook nog eens fluit begon te spelen en veel gevoel voor humor en geweldige verhalen bij had, dus was een mooie ervaring.
tweede vraag: euh ja, je kan voor heel veel dingen veel tijd uittrekken in de USA, maar nu we er waren zijn we blij eens van deze slot canyon geproefd te hebben.Genoeg slot canyons gedaan trouwens hoor op onze reis vorig jaar ;-)
derde vraag: tja afwisseling daar houden we wel van. Wij hebben zoals gezegd niet zo vaak de kans op hier nog eens te komen (was in 2013, ik vermoed dat onze volgende keer hier pas over enkele jaren is...) dus dan gaan we er ook voor.
Het was alleszins een topdag hoor, met dank aan onze gids waar we veel geluk mee gehad hebben. Zoals gezegd, elk doet het op zijn manier maar ik kan de triple crown (als je genoeg energie hebt en goed kan wandelen) aan iedereen aanbevelen hoor!

Vooral voor CBS hebben we trouwens ruim de tijd genomen.

Eén van de redenen waarom wij ook voor de triple kozen was om meer kans te hebben op een privé tour. Dit wilde dreamland niet garanderen, maar de combo is hun populairste dus meer kans dat je met meerderen bent. Wij houden van een privé gids die zich dan ook goed aanpast aan onze "noden"/tempo.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Die triple waar je het over hebt zie ik niet bij Dreamland :?: of kijk ik er overheen?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik begrijp het, Leen.
Ik sta er niet altijd bij stil dat niet iedereen op dezelfde manier reist/denkt als wij :wink: .
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Allez Kalaman wel blijven beseffen waar uw botten vandaan komen !

:offtopic:
Al over de kater van zondag heen ?
Uw poulain Gianni niet gezien !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Euh, nu kan ik écht niet volgen, noch betreffende die "botten", noch betreffende "mijn poulain Gianni" :?: :?:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Jij bent toch fan van Gianni Meersman ?
In een sport waar je als bezoeker je botten aan moet hebben.
Wij zeggen hier;" je moet weten waar je schoenen vandaan komen."
Maar gezien de link naar het veldrijden schreef ik over je botten
Laatst gewijzigd door Aricon op 04 feb 2015, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quotes verwijderd.
Stuur mij een PB !
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Gianni is mijn neef en...hij heeft zondag wel voor de eerste Belgische overwinning van het nieuwe wielerjaar gezorgd (afscheidswedstrijd Cadel Evans)...

Dit gezegd zijnde, nu misschien best terug naar The Wave permits :wink: .
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Domme fout van mij;
Ik was in de war met Gianni Vermeersch.
En even daarvoor gehoord over het nieuws van jouw Gianni down under.
Verwarring alom !
Back to the Wave Permits
:thumbup: :thumbup:
Laatst gewijzigd door Aricon op 04 feb 2015, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.
Stuur mij een PB !
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Vito schreef:Die triple waar je het over hebt zie ik niet bij Dreamland :?: of kijk ik er overheen?
inderdaad, hij noemde "triple crown".
Ik zie dat ze hun site en hun aanbod wat veranderd hebben en die staat er niet meer tussen. Ik denk ook niet dat die zoveel geboekt werd want was een lange dag en nog duurder ;-).
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Gisteravond het in de herhaling geprobeerd en ja hoor, 4 plekken vrij op een goede datum dus als een gek zitten invoeren en klikken op 2 schermen maar helaas ... Maar ik dacht, je weet maar nooit dus tot over half 9 in de gaten gehouden voor toch nog weer vrijgekomen plekken voor onafgemaakte betalingen en ja hoor, nog 2 op onze datum. Ik dacht echt kat in het bakkie maar was toch niet de enige en blijkbaar te traag met invoeren :sadcry:

Weet iemand hoe het gaat met annuleringen? Komen deze plekken iedere dag om 20.00 uur vrij of gewoon willekeurig?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

En, zijn er nog forumleden ingeloot voor juni?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hier geen geluk. Misschien maar goed ook, anders hadden we weer iets om moeten gooien want het zat niet in de planning.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vito schreef:Weet iemand hoe het gaat met annuleringen? Komen deze plekken iedere dag om 20.00 uur vrij of gewoon willekeurig?
Theoretisch zouden ze elke dag van de maand vrij kunnen vallen (at 12 p.m. Mountain Standard Time (MST-Utah) or Mountain Daylight Time (MDT-Utah), depending on the time of year. Dat is dus meestal om 20.00 uur)
On the rare occasion there are cancelations or open dates, the Coyote Buttes North calendar option is available for viewing four calendar months in advance.
Zie voor deze kalender: https://www.blm.gov/az/paria/hikingcale ... m?areaid=2

In de praktijk is er slechts één dag dat er daadwerkelijk plaatsen beschikbaar komen. Als je gewonnen hebt, dan heb je namelijk veertien dagen de tijd om de permits te betalen. Zolang die periode loopt zullen die plaatsten dus niet vrij komen (tenzij iemand eerder aangeeft om toch van zijn plaats af te zien.) De ervaring is dat een aantal ingelote mensen besluit om toch niet gebruik te maken van hun gewonnen permits. Ze betalen deze dan niet en na veertien dagen komen deze permits automatisch weer vrij. Daarom zie je altijd op de 15e van de maand nog een aantal permits weer beschikbaar komen voor maand X+4. Dat is zo ongeveer de enige dag dat je een kans hebt om deze vrij gevallen permits online te bemachtingen. De kans dat je dit lukt is echter vrij klein. Ze zijn altijd binnen no-time direct weg.

Martin
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

echt, 3e keer dat ik meedoe online, 3e keer niks. wat een brol die loterij :) vriendin ook meegedaan, ook niets natuurlijk... ach dan nog maar is ter plekke proberen en waarschijnlijk WEER teleurgesteld buiten komen.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Jammer dat het niet gelukt is.

Marianne, zoals je in één van mijn posts boven je kunt zien, heb ik het uiteraard geprobeerd de 15e februari, ik was alleen tot 2 x toe te laat. Ik vroeg me alleen af of er daarna nog wel eens annuleringen zijn. Reisplannen kunnen veranderen, daar weet ik alles van. En dan zou het wel netjes zijn als mensen hun permit terugsturen. Zouden ze deze teruggestuurde permits nog online zetten of die als extra plekken bij de lottery ter plekke voegen?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De kans dat iemand zijn permits terugbrengt, die hij niet van plan is te gebruiken, is zo goed als nihil.
Afgelopen januari ben ik zelf mijn permits gaan teruggeven in het BLM kantoor en de Ranger was daarover dermate verbaasd/blij mee. Ze zei mij dat dit zo goed als nooit gebeurt.
Het betrof permits voor de CBS en we hadden er voor meerdere dagen.
Ik heb ook altijd gevonden dat ze iets zouden moeten vinden om die annulaties terug ter beschikking te stellen, maar voor de BLM zijn die eigenlijk een goede zaak: ze hebben sowieso hun geld ontvangen én er zijn minder bezoekers die schade kunnen aanrichten.

@Jerre: wij deden in 2013, 2x mee met de Lottery en we wonnen 2x. Blijven proberen zou ik dus zeggen. In het hoogseizoen is de kans dat je wint uiteraard wel veel kleiner. Bij ons was het in april en december.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Hier ook niet gewonnen voor The Wave :-(
Gelukkig zijn we er in 2010 al geweest want op al die jaren dat we meedoen hebben we nog maar één keer een permit gehad en dat was dan nog via de loterij ter plaatse.

Ook de permits voor CBS waren voor onze 3 mogelijke dagen in juni op 5 minuten weg, in tegenstelling tot vorig jaar september, toen waren er zelfs tot de volgende dag nog plaatsen beschikbaar. Zal dus veel van het seizoen afhangen.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer