Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door ina »

En dat terwijl de Grieken nog even blijven, had gedacht dat de euro dan weer wat stabieler zou worden....
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Euro zal niet zo snel omhoog knallen in deze maanden ben ik bang.
Europese landen hebben veel last van de schuldenlasten die afbetaald zijn/worden. Veel landen hebben last van weinig economisch herstel, waar de usa een positief economisch herstel heeft van 2,2%. De dollar wordt populairder op de wereldmarkt, helaas voor de Europese reizigers...
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Als ik nu voor 100 euro bij Booking.com heb gereserveerd, dan blijft dat toch 100 euro? Ik mis het "risico" daarin even.

Wel is het verstandig om dingen echt te gaan reserveren voor de gunstigste prijs, om te voorkomen dat dit later verder op loopt.
frent
Amerikafan

Bericht door frent »

Arends1989 schreef:Als ik nu voor 100 euro bij Booking.com heb gereserveerd, dan blijft dat toch 100 euro? Ik mis het "risico" daarin even.

Wel is het verstandig om dingen echt te gaan reserveren voor de gunstigste prijs, om te voorkomen dat dit later verder op loopt.
Ik denk niet dat het 100€ blijft.
Je betaald immers in de lokale munteenheid wanneer je er aankomt.

Sommige hotels nemen al wel het bedrag van de eerste nacht van je rekening, maar ik weet niet hoe het zit voor meerdere nachten?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je betaalt inderdaad in dollars. Als je nu 100 euro ziet bij booking.com is dat gebaseerd op de huidige koers. Je moet eigenlijk naar het bedrag in dollars kijken, dat is wat je uiteindelijk betaalt.
Meestal betaal je bij de parken de eerste nacht aan. Daar loop je dan geen risico meer over, maar eventuele meerdere nachten betaal je ook weer ter plekke.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 mar 2015, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

Booking is ter plaatse betalen in dollars, en volgens mij zitten er de toeslagen ook nog niet in verrekent.

Zit ook nog met 2 hotels die ik ter plaatse moet betalen en ipv €100 gaat me dat nu al €116 euro kosten
AfbeeldingAfbeelding
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Benzine prijzen in Chicago zijn omhoog gegaan. We gingen van $2.19 naar $2.53
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

Teebee schreef:Booking is ter plaatse betalen in dollars, en volgens mij zitten er de toeslagen ook nog niet in verrekent.

Zit ook nog met 2 hotels die ik ter plaatse moet betalen en ipv €100 gaat me dat nu al €116 euro kosten
Klopt. Prijzen dien je ook nog te verhogen met de toeslagen.

In mijn planning in excel heb ik een data import van de koers gedaan en voeg steeds de totaalprijzen in dollars toe van de hotels. Even refreshen en je weet op elk moment het te betalen bedrag in euro's!
Afbeelding
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ja zo doen ik het ook in excel. Wel deprimerend, de vakantie wordt met de dag duurder....
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had een hotel in Yellowstone voor $95 dollar en ik kreeg bij het annuleren €95 terug. Die foutjes worden nog wel gemaakt blijkbaar
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Heerlijk dat die euro zo laag staat. Ik moet nog wat betalen in Nederland en heb daar mee gewacht tot de koers enigzins redelijk was. Ik snap dat het wat duurder wordt met deze koers maar is op vakantie gaan in Amerika zo ie zo niet goedkoop? Benzine hotels en uiteten zijn toch goedkoper in Amerika als invergelijking met Nederland. Ik begrijp dat je het net zo duur kan maken als je wilt.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Erik88
Amerikafan

Bericht door Erik88 »

De hotels/motels rijzen op deze manier wel de pan uit...

Ben ik blij dat we voornamelijk op Federale campings staan. Recreation.gov brengt gelijk het geldbedrag in rekening... Gelukkig brengt dat de kosten flink omlaag!
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Aquell schreef: Ik snap dat het wat duurder wordt met deze koers
Toch wel balen als je vakantie ruim 20% duurder uitvalt, helaas voor ons, het is niet anders :(
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

mathnuyt schreef:
In mijn planning in excel heb ik een data import van de koers gedaan en voeg steeds de totaalprijzen in dollars toe van de hotels. Even refreshen en je weet op elk moment het te betalen bedrag in euro's!
Interessant. Heb ook mijn planning in Excel. Hoe doe je dat?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Aquell schreef: Ik snap dat het wat duurder wordt met deze koers maar is op vakantie gaan in Amerika zo ie zo niet goedkoop? Benzine hotels en uiteten zijn toch goedkoper in Amerika als invergelijking met Nederland.
Volgens mij is de enige reden dat de US een "goedkoop" vakantieland lijkt, het gevolg van de relatief hoge koers van een Euro. Met de huidige koers van de euro kun je beter naar Griekenland op vakantie gaan. Benzine is een relatief klein deel van het budget, maar hotels hakt er aardig in en kosten nu zo'n 20% meer. En de laatste tijd zijn hotel prijzen zowiezo al omhoog gegaan als gevolg van hogere minimum wages.
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

gera_r schreef:Interessant. Heb ook mijn planning in Excel. Hoe doe je dat?

Tabblad 'Gegevens' - 'Van web' - Surf naar 'http://www.wisselkoers.nl/dollar' - Klik naast de tabel met de dollarkoers zodat het vinkje groen wordt (naast laatste koers, verschil, verschil %, ...) - druk op importeren en OK.

Voeg de prijzen van je hotel in dollar toe aan je planning en ernaast zet je bijvoorbeeld de formule ("Cel dollarprijs" * (2 - "Cel laatste koers")). Dit is dan de actuele prijs in euro.

Indien je later de evolutie wil zien ga je weer naar 'Gegevens' en druk je op 'Alles vernieuwen'.

Hoop dat het wat duidelijk is.
Afbeelding
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Mathnuyt, ik kom niet verder dan 'importen en OK'... Daarna snap ik het niet meer. Ik mail je maar even achterom voor assistentie...
Quinta
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Quinta »

Hallo een vraagje zou dit ook mogelijk zijn in spreadsheets van Google.
theostone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door theostone »

Hallo:

Lees hier veel over de koers van de dollar tegenover de euro.
Bij booking.com boek ik altijd in USdollars(kun je boven aan de homepage voor kiezen).
Als je later je boeking bekijkt online, kun je dit ook veranderen in de euros,waardoor je precies weet wat je op
dat moment in euros zou betalen.
Is iets simpeler lijkt mij.
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

Quinta schreef:

Hallo een vraagje zou dit ook mogelijk zijn in spreadsheets van Google.
Je hebt in google spreadsheet de functie =GoogleFinance("CURRENCY:USDEUR") en dan geeft hij de huidige ratio van dollar vs euro.
(voor andere munten kan je de code hier zoeken: currency lijst)
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer