Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Denise9: 30 dagen West USA met camper en kinderen
Reis Denise9: 30 dagen West USA met camper en kinderen
Eind april vertrekken wij voor 31 dagen naar West USA. Begin en eindpunt zal San Fransisco zijn. De tickets en camperhuur zijn geboekt maar de route ligt nog niet vast.
Wat we zeker willen zien: Zion, Bryce, Yosemite, Sequoia, San Fransisco, Kustroute LA-SF.
Wat we niet hoeven te zien omdat we er al geweest zijn: LA, Grand Canyon.
Twijfel: Las Vegas en Death Valley; beiden hebben we al gezien. Las Vegas is misschien wel leuk om te winkelen en aan het zwembad te liggen. Death valley vonden we erg mooi maar we twijfelen of dit met een camper ook leuk is? Misschien beter de tijd ergens anders besteden?
Het liefst zou ik een rondje rijden maar ik merk dat je veel reistijd kwijt bent voor plaatsen waar wij niet perse heen willen. We houden van niet te lang op dezelfde plaats zijn. We reizen met 2 kinderen van 2 en 4,5 jaar dus voor hun moet het ook leuk blijven. Vandaar dat we misschien toch wat minder kilometers willen maken. Op dit moment hebben we deze route;
24-4 Vlucht Amsterdan - SF. Hotel SF
25-4 San Fransisco
26-4 San Fransisco
27-4 San Fransisco. In de middag camper ophalen en rijden naar Santa Cruz
28-4 Santa Cruz - Monterey
29-4 Monterey - San Simeon
30-4 San Simeon - Santa Barbara
1-5 Santa Barbara- Barstow
2-5 Barstow - Lake Havasu
3-5 Lake Havasu - Sedona
4-5 Sedona - Monument Valley
5-5 Monument valley -Arches
6-5 Arches
7-5 Arches - Capitol Reef
8-5 Capitol Reef - Bryce Canyon
9-5 Bryce Canyon
10-5 Bryce Canyon -Zion
11-5 Zion
12-5 Zion - Las Vegas
13-5 Las Vegas
14-5 Las Vegas - Death Valley
15-5 Death Valley - Bakersfield
16-5 Bakersfield - Sequoia
17-5 Sequoia
18-5 Sequoia -Yosemite
19-5 Yosemite
20-5 Yosemite
21-5 Yosemite
22-5 Yosemite - Santa Cruz
23-5 Santa Cruz - San Fransisco
24-5 Vluch San fransisco - Amsterdam
Wat we zeker willen zien: Zion, Bryce, Yosemite, Sequoia, San Fransisco, Kustroute LA-SF.
Wat we niet hoeven te zien omdat we er al geweest zijn: LA, Grand Canyon.
Twijfel: Las Vegas en Death Valley; beiden hebben we al gezien. Las Vegas is misschien wel leuk om te winkelen en aan het zwembad te liggen. Death valley vonden we erg mooi maar we twijfelen of dit met een camper ook leuk is? Misschien beter de tijd ergens anders besteden?
Het liefst zou ik een rondje rijden maar ik merk dat je veel reistijd kwijt bent voor plaatsen waar wij niet perse heen willen. We houden van niet te lang op dezelfde plaats zijn. We reizen met 2 kinderen van 2 en 4,5 jaar dus voor hun moet het ook leuk blijven. Vandaar dat we misschien toch wat minder kilometers willen maken. Op dit moment hebben we deze route;
24-4 Vlucht Amsterdan - SF. Hotel SF
25-4 San Fransisco
26-4 San Fransisco
27-4 San Fransisco. In de middag camper ophalen en rijden naar Santa Cruz
28-4 Santa Cruz - Monterey
29-4 Monterey - San Simeon
30-4 San Simeon - Santa Barbara
1-5 Santa Barbara- Barstow
2-5 Barstow - Lake Havasu
3-5 Lake Havasu - Sedona
4-5 Sedona - Monument Valley
5-5 Monument valley -Arches
6-5 Arches
7-5 Arches - Capitol Reef
8-5 Capitol Reef - Bryce Canyon
9-5 Bryce Canyon
10-5 Bryce Canyon -Zion
11-5 Zion
12-5 Zion - Las Vegas
13-5 Las Vegas
14-5 Las Vegas - Death Valley
15-5 Death Valley - Bakersfield
16-5 Bakersfield - Sequoia
17-5 Sequoia
18-5 Sequoia -Yosemite
19-5 Yosemite
20-5 Yosemite
21-5 Yosemite
22-5 Yosemite - Santa Cruz
23-5 Santa Cruz - San Fransisco
24-5 Vluch San fransisco - Amsterdam
2008 Route66 2009 Las Vegas 2009 Miami & Keys 2011 Orlando 2012 NYC & Roadtrip Oostkust 2014 Orlando 2015 Camperreis Westkust 2015 NYC
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Denise9: 30 dagen West USA met camper en kinderen
Heb je gisteren een camping in Yosemite gereserveerd? zo nee, dan is overnachten in het park waarschijnlijk niet meer mogelijk.
Ik zou een extra dag uittrekken voor Moab. Je kunt daar ook nog naar Canyonlands.
Marianne
Ik zou een extra dag uittrekken voor Moab. Je kunt daar ook nog naar Canyonlands.
Marianne
Helaas is het ons niet gelukt om een plekje te bemachtigen. 

2008 Route66 2009 Las Vegas 2009 Miami & Keys 2011 Orlando 2012 NYC & Roadtrip Oostkust 2014 Orlando 2015 Camperreis Westkust 2015 NYC
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hebben jullie speciale plannen voor de route Barstow - Lake Havasu? Dat is maar een kort traject. Je kan naar Calico gaan, da's misschien nog leuk met kinderen en door Mojave National Preserve met onder andere de Kelso dunes, of een stukje route 66 (maar het stuk van Barstow richting Amboy rammelt wel vreselijk met de camper). Maar wat wellicht nog beter is, is om één van de nachten te schrappen en aan Sedona toe te voegen. De 2e nacht Bryce kan je gebruiken voor Canyonlands zoals Marianne suggereerde.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Zelf vind ik San Diego een mooie stad, waar veel leuke dingen zijn (ZOO, SeaWorld, Mission Bay met strand)
Misschien iets om te overwegen.
Verder is Moab zeker meer dan één dag waard.
De verschillende punten liggen ver uiteen.
Misschien iets om te overwegen.
Verder is Moab zeker meer dan één dag waard.
De verschillende punten liggen ver uiteen.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Wat wil je 2x in Santa Cruz doen?:) Het zal daar gemiddeld niet zo warm zijn en de zee zelfs koud.
Ok ik heb wat geschoven in de route. We rijden de eerste dag gelijk door naar Monterey zodat we Santa Cruz overslaan. We hebben nu ook 1 of 2 dagen extra Moab.
Lake Havasu was meer als tussenstop. In de nieuwe route hebben we die er inderdaad uitgehaald. Stukje route 66 vind ik wel leuk maar in 2008 hebben we (bijna) de hele route gereden dus het is nu geen must.
Vanavond weer even de route uitschrijven.
Is het reserveren van campings echt nodig? (Behalve Yosemite maar daar zijn we al te laat mee) We vinden het fijn om nergens aan vast te zitten en niet op een bepaalde tijd ergens te hoeven zijn. We zouden het liefst een dag van te voren reserveren of gewoon niet. Is dat te doen? We willen state parks campgrounds en KOA's afwisselen.
Afgelopen jaren hebben we de reizen met een auto en motels gedaan. Dit is toch net anders plannen
Lake Havasu was meer als tussenstop. In de nieuwe route hebben we die er inderdaad uitgehaald. Stukje route 66 vind ik wel leuk maar in 2008 hebben we (bijna) de hele route gereden dus het is nu geen must.
Vanavond weer even de route uitschrijven.
Is het reserveren van campings echt nodig? (Behalve Yosemite maar daar zijn we al te laat mee) We vinden het fijn om nergens aan vast te zitten en niet op een bepaalde tijd ergens te hoeven zijn. We zouden het liefst een dag van te voren reserveren of gewoon niet. Is dat te doen? We willen state parks campgrounds en KOA's afwisselen.
Afgelopen jaren hebben we de reizen met een auto en motels gedaan. Dit is toch net anders plannen

- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je drie dagen in Yosemite verblijft is het toch heel fijn om een camping in de Valley te hebben.
Anders ben je veel aan het heen en weer rijden.
Bel ze op en vraag of er op de PINES campgrounds nog iets vrij is.
Anders ben je veel aan het heen en weer rijden.
Bel ze op en vraag of er op de PINES campgrounds nog iets vrij is.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Arches zou ik vastleggen, al is het maar voor één nacht, want dat vond ik een bijzonder mooie campground. Als je in Zion op de NPS campground wilt staan, kan je die ook maar beter reserveren (is nu misschien al vol zelfs). Als de NPS Campground geen must is, kan je ook in Springdale terecht. Daar kan je buiten het seizoen in de week wellicht ook zonder reserveren terecht.
Hoi Denise,
Leuk dat jullie ook zo'n reis met kleine kinderen doen!! Wel vind ik eerlijk gezegd de reis wat druk ogen. Als ik jou was zou ik bijvoorbeeld een dagje minder San Francisco doen (als dat te regelen valt met de camperverhuurder) en ergens tussen Monterey en Arches een extra dagje rust in te bouwen. Wij denken zelf namelijk dat de kinderen elke dag reizen moeilijk trekken.
Mocht dit niet kunnen met de camperverhuurder, dan is een dag minder Yosemite misschien een optie?
Daarnaast kiezen wij er bewust voor om de Tiago Pass te doen (schijnt heel erg mooi te zijn). Deze is ook in jullie reis in te passen als je vanuit Death Valley eerst Yosemite doet en daarna Sequoia (als de pas open is rond die tijd in ieder geval). Als je de camping in Yosemite toch niet reserveert, kun je in Las Vegas even checken of de pas open is.
Leuk dat jullie ook zo'n reis met kleine kinderen doen!! Wel vind ik eerlijk gezegd de reis wat druk ogen. Als ik jou was zou ik bijvoorbeeld een dagje minder San Francisco doen (als dat te regelen valt met de camperverhuurder) en ergens tussen Monterey en Arches een extra dagje rust in te bouwen. Wij denken zelf namelijk dat de kinderen elke dag reizen moeilijk trekken.
Mocht dit niet kunnen met de camperverhuurder, dan is een dag minder Yosemite misschien een optie?
Daarnaast kiezen wij er bewust voor om de Tiago Pass te doen (schijnt heel erg mooi te zijn). Deze is ook in jullie reis in te passen als je vanuit Death Valley eerst Yosemite doet en daarna Sequoia (als de pas open is rond die tijd in ieder geval). Als je de camping in Yosemite toch niet reserveert, kun je in Las Vegas even checken of de pas open is.
Reinier = Rhodez
Hebben jullie al meer camperreis ervaring met kinderen? Ik vind het lastig in te schatten.
Net nog even over gehad en we gaan er toch voor om inderdaad wat meer rust in te bouwen. Moab en Arches schuiven we door naar de volgende keer (in combinatie met Salt Lake City en Yellowstone) Zo kunnen we onderweg ook gewoon eens een dagje aan een zwembad liggen of naar een shoppingmall.
Net nog even over gehad en we gaan er toch voor om inderdaad wat meer rust in te bouwen. Moab en Arches schuiven we door naar de volgende keer (in combinatie met Salt Lake City en Yellowstone) Zo kunnen we onderweg ook gewoon eens een dagje aan een zwembad liggen of naar een shoppingmall.
Voor Yosemite gaan we morgen bellen. Ik wist het wel maar door de drukte helemaal vergeten te reserveren.
Nee, wij hebben eigenlijk nog helemaal geen ervaring met camperreizen, laat staan met die kleine kinderen
Maar als ik kijk naar de vakanties waarbij we autoreizen hebben gemaakt, dan merken we daaraan al dat we ze niet elke dag zo'n reis moeten aandoen. Zeker aangezien er toch veel gereisd moet worden, denk ik dat het ook voor hen leuk blijft als er afwisseling is met bijvoorbeeld een camping met zwembad en/of speeltuin inderdaad. Nu zijn de kinderen van ons wel een jaartje jonger dan die van jullie.

Reinier = Rhodez
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De meeste mensen hier leven daar weken lang naar toe.Denise9 schreef:Voor Yosemite gaan we morgen bellen. Ik wist het wel maar door de drukte helemaal vergeten te reserveren.

Kijk eens op http://www.recreation.gov of er dagen zijn waarop nog iets vrij is. Je kunt wellicht met je bezoek wat schuiven. De TIoga Pass zou open kunnen zijn en dan is eerst Yosemite en dan Sequoia een mogelijkheid. Het kan ook zijn dat er op het laatst iets vrij komt op de plekken waar sprake is van flooding. Als de Merced river laag staat komen die plaatsen alsnog vrij.
Marianne
We hebben een nieuwe route! We hebben toch besloten om San Diego mee te nemen en wat meer rust in te bouwen. We laten Moab, Arches en Canyonlands vallen. Het plan bestaat om volgend jaar weer een rondreis te doen waar we dan Moab, Arches en Canyonlands in mee kunnen nemen (gecombineerd met Yellowstone)
Voor nu dus het zuiden. Onze nieuwe route is als volgt. We hebben aan het einde een extra dag Yosemite maar die kan ook ergens anders in gezet worden.
24-4 Vlucht Amsterdam – San Francisco. Hotel SF
25-4 San Francisco
26-4 San Francisco
27-4 San Francisco. In de ochtend camper ophalen en rijden naar Monterey.
28-4 Monterey - Cambria
29-4 Cambria - Sequioa
30-4 Sequioa
1-5 Sequioa
2-5 Sequioa – Bakersfield
3-5 Bakersfield - Yermo (Calico)
4-5 Yermo –San Diego
5-5 San Diego
6-5 San Diego (Legoland)
7-5 San Diego – Joshua Tree National Park
8-5 Joshua Tree - Kingman
9-5 Kingman – Grand Canyon
10-5 Grand Canyon – Monument Valley
11-5 Monument Valley – Bryce Canyon
12-5 Bryce Canyon
13-5 Bryce Canyon - Zion
14-5 Zion
15-5 Zion – Las Vegas
16-5 Las Vegas
17-5 Las Vegas – Death Valley
18-5 Death Valley – Tioga pass indien open- Yosemite
19-5 Yosemite
20-5 Yosemite
21-5 extra dag als we ergens langer willen blijven, anders Yosemite.
22-5 Yosemite – San Francisco
23-5 San Francisco. Camper inleveren. Hotel bij vliegveld
24-5 Vlucht San Francisco – Amsterdam in de ochtend.
Voor nu dus het zuiden. Onze nieuwe route is als volgt. We hebben aan het einde een extra dag Yosemite maar die kan ook ergens anders in gezet worden.
24-4 Vlucht Amsterdam – San Francisco. Hotel SF
25-4 San Francisco
26-4 San Francisco
27-4 San Francisco. In de ochtend camper ophalen en rijden naar Monterey.
28-4 Monterey - Cambria
29-4 Cambria - Sequioa
30-4 Sequioa
1-5 Sequioa
2-5 Sequioa – Bakersfield
3-5 Bakersfield - Yermo (Calico)
4-5 Yermo –San Diego
5-5 San Diego
6-5 San Diego (Legoland)
7-5 San Diego – Joshua Tree National Park
8-5 Joshua Tree - Kingman
9-5 Kingman – Grand Canyon
10-5 Grand Canyon – Monument Valley
11-5 Monument Valley – Bryce Canyon
12-5 Bryce Canyon
13-5 Bryce Canyon - Zion
14-5 Zion
15-5 Zion – Las Vegas
16-5 Las Vegas
17-5 Las Vegas – Death Valley
18-5 Death Valley – Tioga pass indien open- Yosemite
19-5 Yosemite
20-5 Yosemite
21-5 extra dag als we ergens langer willen blijven, anders Yosemite.
22-5 Yosemite – San Francisco
23-5 San Francisco. Camper inleveren. Hotel bij vliegveld
24-5 Vlucht San Francisco – Amsterdam in de ochtend.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou Calico tussen Joshua Tree en Kingman doen. Verder geef je aan al eens LA en de Grand Canyon te hebben gedaan, maar ik mis eigenlijk toch wel minimaal een dag Page in je route. Ben je daar ook al geweest?
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Extra dag Yosemite prima, maar ook kan :
11 mei Monument Valley - Page
12 mei Page (antilope canyon, horseshoe bend, glen canyon dam, kajakken op de rivier)
13 mei Page - Bryce (middag Bryce alle uitzichtpunten)
14 mei Bryce - Zion (ochtend Bryce wandeling)
15 mei Zion
Uitzichtpunten en wandeling kan natuurlijk ook andersom.
21 mei is nu 12 mei
11 mei Monument Valley - Page
12 mei Page (antilope canyon, horseshoe bend, glen canyon dam, kajakken op de rivier)
13 mei Page - Bryce (middag Bryce alle uitzichtpunten)
14 mei Bryce - Zion (ochtend Bryce wandeling)
15 mei Zion
Uitzichtpunten en wandeling kan natuurlijk ook andersom.
21 mei is nu 12 mei
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Fijne tips! Bedankt!
Hotel in San Fransisco is nu ook geboekt! Nu alleen nog kijken waar we de autostoelen voor de kinderen gaan halen.
Hotel in San Fransisco is nu ook geboekt! Nu alleen nog kijken waar we de autostoelen voor de kinderen gaan halen.
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Meenemen van huisDenise9 schreef:Fijne tips! Bedankt!
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Het probleem is dat onze autostoelen met een normale autogordel vastgezet moeten worden. In de camper is alleen een heupgordel en daarmee kunnen we ze niet vastzetten. Ik heb in Nederland ook nog geen autostoelen gevonden waarbij dat wel mogelijk is.
Nu vinden wij het ook niet zo erg want het scheelt gesleep op het vliegveld en we kunnen ze gewoon mee naar huis nemen daarna.
Nu vinden wij het ook niet zo erg want het scheelt gesleep op het vliegveld en we kunnen ze gewoon mee naar huis nemen daarna.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht