Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pakket ingehouden door douane JFK
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Pakket ingehouden door douane JFK
We zitten sinds december in de VS en lieten vorige week een pakket met Belgische producten opsturen naar ons, vandaag lees ik op de site van EMS dat de douane dit pakket heeft ingehouden, reden onbekend. Iemand dit als eens voorgehad?
Word dit pakket verder naar ons gestuurd of word dit bij de douane vernietigd? (in de doos zit chocolade, snoep, zakjes currysauspoeder, dat laatste is mss de boosdoener)
Word dit pakket verder naar ons gestuurd of word dit bij de douane vernietigd? (in de doos zit chocolade, snoep, zakjes currysauspoeder, dat laatste is mss de boosdoener)
Re: Pakket ingehouden door douane JFK
Voor het bedrijf waar ik voor werk hebben wij met regelmaat dat de douane onze pakketten vast houden voor onbepaalde tijd tot dat iemand eens na gaat vragen wat nou echt het probleem is. Wat ik hier mee wil zeggen, ik zou het bedrijf even bellen waarmee het pakketje is verscheept en/of US Postal service en zien wat de hold up is. Meestal gaat het echt om de meest stomme dingen dat ze het vast houden. Maar even stomme vraag, waarom laat je currypoeder vanuit Belgie hier heen versturen? Zijn meer dan genoeg winkels waar je dat voor een hele redelijke prijs kan kopen.
Zit er toevallig kindersurprise in? http://www.quora.com/Why-are-Kinder-Sur ... in-the-USA" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou inderdaad even bellen als je een nummer hebt. Of kan het dat je moet bijbetalen voor importrechten?
Ik zou inderdaad even bellen als je een nummer hebt. Of kan het dat je moet bijbetalen voor importrechten?
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat iets bij de douane een tijdje blijft steken komt vaker voor hoor... da's niet direct reden om aan te nemen dat je het niet meer krijgt. Als de currysauspoeder maar herkenbaar en volledig van etiket is verwacht ik niet dat dat het probleem is...kunnen ze er hooguit eentje leksteken op op drugs te testen...
Laten jullie het verdere verloop nog even weten?? Wij willen namelijk over een tijdje de sate marinade weer aanvullen

Laten jullie het verdere verloop nog even weten?? Wij willen namelijk over een tijdje de sate marinade weer aanvullen

- Dbacks2
- Amerikakenner
Ik ben van het 'vervangen wat ik vervangen kan' ... ik woon hier nu en wil niet helemaal blijven hangen. Dus sambal is gevonden en ketjap ook (ABC zeg ik uit mijn hoofd). De zakjes sate marinade ben ik hier nog nergens tegengekomen, ook niet op een website.
Ben nog aan het experimenteren met marinades van hier, maar tot dat gelukt is vinden we die zakjes wel heel erg lekker!
Er zit hier trouwens weinig 'Dutch' (of wij hebben het niet gevonden nog), de chinese groothandel heeft spullen uit allerlei landen en world market heeft het een en ander. Meestal heb ik het wel gehad als ik de prijzen zie... er zijn hier ook zoveel lekkere dingen, maar het ontdekken kost gewoon tijd.
Verder is vla het enige dat ik echt mis... maar dat ga ik binnenkort proberen zelf te maken.
Ben nog aan het experimenteren met marinades van hier, maar tot dat gelukt is vinden we die zakjes wel heel erg lekker!
Er zit hier trouwens weinig 'Dutch' (of wij hebben het niet gevonden nog), de chinese groothandel heeft spullen uit allerlei landen en world market heeft het een en ander. Meestal heb ik het wel gehad als ik de prijzen zie... er zijn hier ook zoveel lekkere dingen, maar het ontdekken kost gewoon tijd.
Verder is vla het enige dat ik echt mis... maar dat ga ik binnenkort proberen zelf te maken.
-
- Amerika-ontdekker
Big_Mo ; currypoeder hebben wij hier nog niet gevonden, we hebben eerlijk gezegd nog niet veel winkels verkend, en ze stuurden toch al een pakket op met chocolade dus hebben we dat er maar snel laten bijsteken:-). Bij de update van EMS stond, reden onbekend
Dbacks2; de currypoeder zit in een dicht doosje van Knorr (NORR
) , ik laat zeker weten hoe het afloopt. Als ze de poeder er uit halen vind ik niet zo erg, zolang ze mijn paaseitjes met pralinevulling maar naar hier doorsturen. 
Dbacks2; de currypoeder zit in een dicht doosje van Knorr (NORR

Sate marinade lekker zelf maken. Ketjap, beetje citroen sap en steak kruiden. Dagje in de koelkast laten liggen en op de BBQ
Pinda saus: potje pinda kaas mogelijk met stukjes nootjes er nog in. In een pannetje scheutje melk er bij en roeren maar. Het lekkerste vind ik een lepel sambal er in om het een beetje pittig te maken. Heerlijk kijk al weer uit naar de zomer!
Sambal heb ik laatst 2 gigantische potten vanuit Nederland zelf mee genomen. Heb mijn vaders groot Indonesisch kook boek mee genomen. Zit binnen kort te denken een flinke lading aan sambal (Badjak) te maken mocht je een potje willen stuur ik het graag op
@Heiki & Kelly
Hebben jullie toevallig een WorldMarket of een Wholefoods waar jullie zitten?
Hier twee websites waar ik wel eens wat spullen van gekocht heb:
http://thedutchshop.com/
http://www.thedutchstore.com/
Die laatste heb ik zelf bezocht tijdens mijn roadtrip naar Silverlake Park Michigan word ook echt door een Nederlandse familie gemanaged.

Sambal heb ik laatst 2 gigantische potten vanuit Nederland zelf mee genomen. Heb mijn vaders groot Indonesisch kook boek mee genomen. Zit binnen kort te denken een flinke lading aan sambal (Badjak) te maken mocht je een potje willen stuur ik het graag op

@Heiki & Kelly
Hebben jullie toevallig een WorldMarket of een Wholefoods waar jullie zitten?
Hier twee websites waar ik wel eens wat spullen van gekocht heb:
http://thedutchshop.com/
http://www.thedutchstore.com/
Die laatste heb ik zelf bezocht tijdens mijn roadtrip naar Silverlake Park Michigan word ook echt door een Nederlandse familie gemanaged.
- Dbacks2
- Amerikakenner
Oooo kennelijk vorige keer niet goed gekeken, of niet gedacht dat het een product was dat ik zou missen.... maar bij beide hebben ze de marinade.... denk alleen dat opsturen vanuit nl nog steeds goedkoper is, gezien de flinke verzendkosten en de hoge stuksprijzen..
Praline paaseitjes !
Dat is een van de dingen die ik hier mis.
Of paaseitjes van Lindt - al die verschillende smaakjes !
Dat is een van de dingen die ik hier mis.
Of paaseitjes van Lindt - al die verschillende smaakjes !
Laatst gewijzigd door USInsider op 06 mar 2015, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Europese haring in azijn is gelukkig eenvoudig te vinden en stroopwafels / speculaas ook.
Sambal (met een rood haantje op het etiket) heb ik al in heel veel supermarkten gezien.
-
- Amerika-ontdekker
Vrijdag het pakket eindelijk ontvangen, het is bijna een maand onderweg geweest.
Blij dat het uiteindelijk aangekomen is! Zoiets is ons ook al een aantal keer overkomen. Op die manier vieren we soms verjaardagen of feestdagen 2 keer. 

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht