Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Plannen of je neus achterna?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.

Plan je je reis tot in details of ga je je neus achterna?

Ik plan tot in detail, in mijn schema geen ruimte voor verrassingen.
22
15%
Ik plan, maar laat ruimte over voor verrassingen.
98
66%
Ik heb een begin en eindpunt en verder zien we wel.
29
19%

Totaal aantal stemmen: 149

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

StageNYCfall2007 schreef:Ik snap niet waarom er mensen zijn die een stad bezoeken voor een paar dagen en dan alles volplannen.

Dan houd je geen rekeningen met verrassingen en wordt het een saaie boel.
Er is natuurlijk een groot verschil tussen alles volplannen en in ieder geval veel lezen en uitzoeken, wat je absoluut wilt zien.
Toen ik 12 dagen in NY was, heb ik niks gepland. Helemaal niks. Ik had geen eens een 'map' bij me. Manhattan is toch sowieso makkelijk, met al die straatnummers.

Mijn reisgenoot stresste de hele tijd met metro's e.d.
Ik vindt 'verdwalen' juist leuk, dan leer je de stad juist kennen (voor zover dat gaan in 12 dagen).

Ik zei: Als je iets niet kan vinden vraag je het aan iemand, als het de verkeerde metro hebt stap je op een andere.
In sommige steden in de VS valt dit echt niet aan te raden. Ik zou in Washington niet per ongeluk in de verkeerde buurt terecht willen komen, bijvoorbeeld. Daar voel je je echt niet op je gemak!
Geen strakke planningen en dus geen gestress.

In leuke steden kom je toch overal leuke winkeltjes tegen en bijzondere dingen die je niet verwacht. Die zorgen er voor dat je je planning toch nooit haalt.
Washington is een hartstikke leuke stad, maar als je er verder niet van tevoren voor plant, zie je alleen de alom bekende "Mall", maar niet de interessante dingen eromheen. Dat bedoel ik met plannen, niet iedere minuut van de dag vastleggen, maar wel in grote lijnen van tevoren weten, wat je wilt gaan bekijken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Wij leggen de meeste overnachtingen wel vast. We reizen in het hoogseizoen en willen in ieder geval in de nationale parken overnachten die we bezoeken. Ook in grote steden vind ik het prettig als ik al weet waar het hotel is waar we zullen overnachten. Ook als je overnachtingen hebt vastgelegd, kun je die onderweg vaak nog zonder veel moeite annuleren. Dat hebben we afgelopen vakantie ook wel gedaan. Bijvoorbeeld toen het zo warm was in Moab dat we echt geen zin hadden om daar nog 2 nachten met ons tentje te staan. Ik vind het juist heel erg leuk om al maanden van te voren uit te zoeken wat we allemaal kunnen gaan doen en bekijken. Dat wil niet zeggen dat onze dagen al helemaal vastliggen. Als we ter plekke zijn en eigenlijk zin hebben om een dagje rustig aan te doen en niets te bekijken kan dat ook gewoon. Dan bewaren we het gewoon voor een volgende vakantie. Maar die voorpret als je van alles opzoekt en leest, zou ik niet willen missen. Plus dat ik juist de dingen 'off the beaten track' zo leuk vind en ik denk niet dat je daar allemaal zomaar tegenaan loopt als je niet weet dat die dingen er zijn.
Het is trouwens wel een verschil met eerdere vakanties. Voordat we zo verslingerd aan Amerika raakten, zijn we heel veel naar Zuid Amerika gegaan. Daar reisden we met openbaar vervoer en rugzak en hadden we juist niets vastgelegd behalve de vlucht en de eerste en laatste overnachting. Maar ook toen had ik van te voren wel al uitgezocht wat ik allemaal wilde gaan bekijken.

Karin
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Karin, leuk om te lezen dat de voorpret ook bij jou een belangrijke rol speelt bij het plannen. Dat is toch heerlijk, je van te voren overal in verdiepen. We gaan weer over een half jaar, en ik heb al veel reisverslagen gelezen en informatie verzameld over de gebieden waar we naar toe gaan. De vakantie leeft zo voor mij al volop, ik zou dit echt niet willen missen!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Petra/VS schreef:
StageNYCfall2007 schreef:Ik snap niet waarom er mensen zijn die een stad bezoeken voor een paar dagen en dan alles volplannen.

Dan houd je geen rekeningen met verrassingen en wordt het een saaie boel.
Er is natuurlijk een groot verschil tussen alles volplannen en in ieder geval veel lezen en uitzoeken, wat je absoluut wilt zien.
Toen ik 12 dagen in NY was, heb ik niks gepland. Helemaal niks. Ik had geen eens een 'map' bij me. Manhattan is toch sowieso makkelijk, met al die straatnummers.

Mijn reisgenoot stresste de hele tijd met metro's e.d.
Ik vindt 'verdwalen' juist leuk, dan leer je de stad juist kennen (voor zover dat gaan in 12 dagen).

Ik zei: Als je iets niet kan vinden vraag je het aan iemand, als het de verkeerde metro hebt stap je op een andere.
In sommige steden in de VS valt dit echt niet aan te raden. Ik zou in Washington niet per ongeluk in de verkeerde buurt terecht willen komen, bijvoorbeeld. Daar voel je je echt niet op je gemak!
Geen strakke planningen en dus geen gestress.

In leuke steden kom je toch overal leuke winkeltjes tegen en bijzondere dingen die je niet verwacht. Die zorgen er voor dat je je planning toch nooit haalt.
Washington is een hartstikke leuke stad, maar als je er verder niet van tevoren voor plant, zie je alleen de alom bekende "Mall", maar niet de interessante dingen eromheen. Dat bedoel ik met plannen, niet iedere minuut van de dag vastleggen, maar wel in grote lijnen van tevoren weten, wat je wilt gaan bekijken.
Heb je gelijk in. We hadden natuurlijk van te voren wel gelezen over NY. Maar in 12 dagen heb je ook veel meer tijd. Als ik 2 a 3 dagen zou gaan, zou ik ook wel plannen, maar dan nog zal ik dat niet leuk vinden.

Washington zal idd wel anders zijn. Maar volgens mij valt het in New York wel mee met 'verkeerde buurten'. Van te voren dachten we dat er 'no go areas' waren, maar volgens mij is dit onzin. Hier en daar misschien in de Bronx ofzo?
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Ik heb voor optie 2 gekozen.

Het gaat als volgt te werk bij ons qua vakantieplanning en de vakantie zelf:
We beslissen waar we naartoe op vakantie gaan, West Amerika, Australië, Florida ed.
Dan bekijken we wat we persé willen zien, dat levert vaak een lijstje op met dingen die niet overgeslagen mogen worden.
Dan plan ik een globale route langs die plekken, dan bekijk ik hoeveel dagen we ergens nodig en neem daar lekker ruim de tijd voor (zeg bv ff een museum daar denken we een halve dag dan plan ik dat in voor een kleine 3 kwart dag), en dan plan ik tussendoor altijd vrije dagen.
Op deze manier hebben we tijd genoeg om de must see dingen te bezoeken maar ook tijd zat om verrast te worden.
Ook zoek ik van te voren wat bijzondere dingen uit, de meeste must see dingen zijn de touristische dingen maar ik wil ook juist de dingen van de locals zien, me iets verdiepen in de culturen ed.
Hotels worden alleen de eerste en laatste dag vastgelegd (tenzij het begin en/of eind een stedentrip is, dan liggen er meerdere dagen vast) maar het middengedeelte is altijd vrij besteedbaar. Heerlijk door de vrije dagen de ruimte en tijd om uit en af te wijken van het schema en waar wij willen meer tijd te besteden dan ingepland.

Ook ik maak een heel boekwerk van de vaknatie die we gaan maken.
Met ook de dagen ingedeeld met wat te zien die dag, welke route te rijden, enz enz maar dat is juist mijn privéreisgids. En als ik ervan afwijk dan wijk ik ervan af zonder problemen. Tijden liggen daarin ook niet vast zo van om 11.00uur vertrek enz enz nee absoluut niet.
Het is meer mijn geheugen, een leidraad maar doordat we vrije dagen hebben ingepland wordt het schema altijd overhoop gegeooid, de route blijft vaak enigzins wel kloppen alleen de dagen niet en soms ook dat we dus vandaag al een stukje doen van morgen en dan ergens weer een dag langer blijven dan gepland enz enz, lekker losjes dus voor ons gevoel.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij rijden niet meer dan 200 tot 300 km per dag. Soms eens een uitschieter, maar dit is wel onze gemiddelde. Als we naar een andere punt gaan dan doen we dat s'morgens en zijn vaak om rond 11.00 bij de camping om dat tijdstip zijn er nog plekken zat. We hebben nog nooit voor een dichte poort gestaan :D . Ik moet wel even opmerking we staan nooit op een commerciele campings altijd in de national parks of op een campings van de forest service.

vrolijke groetjes,
SFAM
Amerika-ontdekker

Bericht door SFAM »

Ben ik nou de enige die ervoor kiest om met een reisorganisatie te gaan die alles regelt??
En met alles, bedoel ik ook echt alles..

Ja, zelfs het iedereen de bus in en uit gebeuren...

Veel zien (ja, wel de toeristische dingen, maar die zijn natuurlijk niet voor niks toeristisch) en zelf niks hoeven te regelen.. Dat is voor mij echt vakantie.. :D

Ik vind het juist zonde om ergens naar toe te gaan en niks te plannen. Waarschijnlijk omdat ik mezelf goed genoeg ken om te weten dat ik dan niet al te veel zal zien... :roll:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb ook voor optie 2 gekozen.

Mijn hobby is zelf alles uitstippelen, plannen en regelen etc. De zgn. voorpret, zeg maar. In het verleden hield ik me aardig aan de planning, maar tegenwoordig houd ik me steeds minder aan de vooraf uitgestipelde route. Ik laat alles meer op me afkomen, zie wel hoe het daar loopt en wat ik op m'n pad tegenkom.

Nu heb ik ook makkelijk praten omdat ik eigenlijk wel alle highlights één of meerdere malen heb bezocht en niet meer het gevoel heb wat te zullen missen. Ik kan nu wat dieper het land in trekken, meer van de gebaande wegen afwijken e.d. en soms neemt de reis een hele andere wending dan vooraf gepland door bijv een ontmoeting of ik ontdek een prachtig (nog niet zo toeristisch) gebied. Al met al behoorlijk relaxed.

Neemt niet weg dat ik blijf plannen alleen al omdat ik het zo leuk vind om te doen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Ik heb ook voor optie 2 gekozen. Zoals Marjan al schreef is plannen ook een hobby van me. We gaan dit jaar echter met 6 personen . Ik vind het prettig om vooraf de hotels te regelen. Met 6 personen vind ik het geen doen om te gaan bedelen of er aan het eind van de dag nog ergens plek is.Verder weten we globaal de indeling van de reis. Zo willen we van SF naar LA zo'n 3 dagen doen. De kustweg is prachtig. Ik wil wel van te voren de hotels boeken daar, maar de invulling van de dagen zien we ter plaatse wel.
Verder willen de graag 3 dagen doorbrengen in San Diego. Dat is de enige stad aan de westkust die we nog niet gezien hebben. Afhankelijk van een aantal dingen vullen we die daar wel in.
Nogmaals vooraf regelen, plannen en kijken is ook al een beetje vakantie en er blijven tijdens de vakantie nog genoeg onverwachte dingen over.
We zien wel.

Groetjes Marja

P.S. We hebben 2 keer een georganiseerde reis gemaakt in de USA. Dit was ook leuk omdat we echt naar de "bekende"plekjes gebracht werden, en dus de belangrijkste dingen hebben gezien. Echter er was weinig ruimte over voor eigen indeling.
Fan of the U.S.A.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ben ik nou de enige die ervoor kiest om met een reisorganisatie te gaan die alles regelt??
En met alles, bedoel ik ook echt alles..

Ja, zelfs het iedereen de bus in en uit gebeuren...
Vakantie is voor ons 'eigenlijk niets moeten'. En als je georganiseerd gaat, moet je in de bus, moet je zo laat eten, moet je ... Maar ja, als je het van de andere kant bekijkt, mág je heel veel. Zoiets blijft toch erg persoonlijk.

Albert, mijn man, ontspant zich enorm als hij maar kan rijden. Als oud-chauffeur kan zo'n camper hem niet groot genoeg zijn en zie je hem helemaal weer glunderen als hij tussen die grote trucks op zo'n Interstate rijdt. En als hij glundert, geniet ik weer :lol:

Daarnaast ben ik geen hotelmens, ik verveel me er altijd helemaal naar. Geef mij maar mijn campertje waar ik nog eens een potje kan koken, mijn kopje koffie 's morgens al klaar staat als ik mijn bedje uit rol en onder de douche vandaan zo aanschuif aan tafel.

En ik ga steeds minder plannen, hoewel ik de voorpret van het plannen wel mis, andere keren plande ik echt van álles. Maar daar wordt Albert weer gek van, dus ga ik deze keer heel veel mogelijkheden op een rijtje zetten, allerlei campgrounds in het reisboek zetten en ter plekke wel bekijken wanneer we er aankomen en wat we precies gaan doen. Dat is dus minder plannen en toch plannen maken :lol:

Maar zo'n busreis? Ik moet er niet aan dénken, ik ben gewoon niet zo'n groepsmens, denk ik.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb gekozen voor optie 1.
Ik vind het heerlijk om allerlei reisverhalen en informatie op internet te lezen. Ik schrijf alles wat me interessant lijkt op en zo ontstaat vanzelf een route.
Wij reizen in het hoogseizoen met 3 kinderen en dan vind ik het een prettig idee dat ik 's avonds weet waar m'n bedje staat. Ook vind ik het leuk om qua overnachtingen wat afwisseling te hebben. We nemen een tent mee en gaan soms camperen. Ook huren we soms een cabin, slapen in een lodge of een leuke b&b. Dan weer in een budgethotel en ook nog 4 nachten bij kennisen. Kortom vanalles wat.

Ik maak ook een soort draaiboek van wat we allemaal kunnen gaan doen onderweg. Het komt ook wel 'ns voor dat we een dag geen zin hebben om de geplande dingen te gaan doen en dan slaan we wat over en rijden gewoon naar de volgende overnachtingsplaats om daar lekker aan het zwembad te gaan liggen.

Voor mij geeft het juist wat rust om zo'n volledige planning te hebben. Ik heb dan iig het gevoel dat ik alles wat ik wil zien ook kan zien en niet achteraf thuis denk van had ik dat maar geweten...

Afgelopen zomer zijn we op het laatste moment naar Oostenrijk vertrokken. Vaak ging het dan: wat zullen we vandaag 'ns gaan doen? En voor we hier weer uit waren was het al weer 11 uur. En als je 2 weken op dezelfde plaats zit geeft dat niets maar voor zo'n reis naar Amerika zou ik dat toch zonde van de tijd vinden :wink:

Elly
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik had ook optie 2 gekozen maar nog geen toelichting gegeven.

Voor mij begint de vakantie al een beetje met alle voorpret. Ik vind het heerlijk om al tijden voor de vakantie van alles te regelen. Dat begint met het uitstippelen van een route. Per dag weet ik van te voren welk stuk ik ga afleggen. Meestal houd ik mij daaraan maar ik wijk er ook wel eens vanaf.

Ook heb ik van te voren via het forum of via internet-sites al opgezocht wat ik wil zien onderweg. Naast de gebruikelijke highlights zoals National Parks zijn dat ook bezienswaardigheden die niet iedereen bezoekt. Verder laat ik mij dagelijks verrassen wat ik tegenkom onderweg. Mijn dagen zijn zo ingedeeld dat ik daar altijd ruimte voor heb.

Overnachtingen plan ik deels van te voren. Daar zijn een aantal redenen voor. Omdat ik mij meestal aan de route houd, weet ik al in welke plaats ik zal slapen. Via internet kan ik dan een motel voor een aantrekkelijke prijs opzoeken. Tijdens de vakantie scheelt mij dat dan weer een hoop zoekwerk en dát geeft mij rust. Verder leg ik in ieder geval overnachtingen in het weekend, langs de kust, in National Parks en in grote steden als Las Vagas, San Francisco en Los Angeles al vast. Bij mijn keuze voor motels/hotels houd ik er altijd rekening mee dat ik ze zonder problemen tot in ieder geval 24-uur van te voren nog kan annuleren.

Op deze manier doe ik het al een aantal jaren en dat bevalt mij uitstekend. Het zijn absoluut de vakanties geworden waar ik het meeste van genoten heb. In 2000 had ik enkel een ticket, de autohuur en de 1e nacht vastgelegd. Dat is mij toen niet goed bevallen. Er zijn dagen geweest die ik "verspeeld" heb, gewoon omdat ik niet wist wat ik wilde doen. Ik had toen een globale route in het hoofd (die ik overigens wel gevolgd heb). Die vakantie was ook de vakantie die ik het minste voorbereid had, slechts een maand van te voren had ik alles geboekt. Een forum als dit was er nog niet en informatie opzoeken via internet deed ik toen nog niet zoveel.

Voor mijn aanstaande trip in januari samen met Marjan (hekkie) weten we dat we een aantal bezienswaardigheden willen bezoeken. We gaan o.a. langs de moderators maar weten nog niet precies wat we met hen gaan ondernemen, al hebben we wel wat ideeën (komen we nog op terug Dennis, Petra en PeeJay). We laten ons graag verrassen. :D Met PeeJay gaan we in ieder geval een dagje skieën en bezoeken we een ijshockeywedstrijd. De laatste 4 dagen van de vakantie laten we afhangen van het weer. Voor hetzelfde geld ligt er een dik pak sneeuw...

Voor elke vakantie maak ik trouwens een "draaiboek", met daarin allerhande informatie zoals e-tickets, autohuurvouchers, reservervingen van motels/hotels, dagplanningen, routekaartjes, info over bezienswaardigheden en diverse persoonlijke informatie.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wij doen het als volgt.
We boeken een vlucht, huurauto en het eerste overnachtingsadres vanuit Nederland.
Wel hebben we een globale route in ons hoofd, aan de hand van het aantal overnachtingen per park/plaats.
We zoeken op het internet per plaats namen/adressen van een paar hotels/motels die ons leuk lijken. Ter plaatse bekijken we of ze inderdaad leuk zijn en gaan dan vragen of ze plaats hebben.
We hebben nog nooit VOL te horen gekregen. Op deze manier zijn we al aan een paar heel leuke hotelletjes gekomen.
Grote voordeel is dat je niet op een bepaalde dag op een bepaald punt hoeft te zijn. Is het ergens leuk, dan blijf je nog een nachtje, die ruimte bouwen altijd in ons reisschema in.
De enige plaatsen waar we al wel lang tevoren geboekt hebben waren Yosemite omdat we persé in het park zelf wilden logeren en in Big Sur omdat daar maar heel weinig motels zijn.

Voor ons de ideale manier van rondreizen.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik heb voor optie 1 gekozen. Daar komt het in ieder geval in de praktijk meestal op neer.

Ik maak meestal een lijst van dingen die ik op een dag gedaan wil hebben (met een aantal dingen die ik zeker gedaan wil hebben, en een aantal die wel de moeite zijn, maar niet zo belangrijk, afhankelijk van de beschikbare tijd) en ook een soort van volgorde er in, om de meest efficiente route te hebben. Zeker in steden heb ik dat nodig, want anders verspeel je zo belachelijk veel tijd met opzoeken en rondvragen, en dan mis je nog de helft. En ik weet ook graag overal al de voorgeschiedenis over.

Maar tijdens de reis zelf proberen we het wel zo goed mogelijk te volgen, maar wel met ruimte voor wijziging, als we echt geen zin hebben in A, kunnen we dat altijd overslaan, of B gaan doen waar ik toevallig ook nog iets over gelezen had.
Ilsepils
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilsepils »

Zoals de meesten, ga ook ik voor optie 2. En dan hangt het een beetje af van wat voor soort vakantie het is.

Als we op een vakantie boeken waarbij we in principe gewoon op 1 plek zitten, dan is dat ook meteen het enige wat we regelen. Het apartement of wat dan ook en de reis ernaartoe en verder zien we het terplekke wel.

Voor een reis naar de VS of Canada is dat natuurlijk een ander verhaal. Komend jaar gaan we 3.5 week naar Canada. De vlucht heb ik geboekt en komende week boeken we ook nog even de auto erbij (dat doe ik normaal gesproken nooit zover van te voren, maar wil nog even die aanbieding van usareisen meepakken, hoewel t voor canada maar 5% is ipv 10%).

We stippelen een route uit die we ongeveer willen rijden, kijken waar we zowiezo heen willen, hoelang we in bepaalde plaatsen willen blijven etc. Voor de eerste nacht na aankomt leggen het hotel vast en voor de laatste nacht voor vertrek ook en misschien nog eentje omdat we daar 3 nachten gaan blijven. Verder nemen we vooral vele info mee, de laptop (voor foto's en internet) en zien we het daar wel. Willen we een stukje verder rijden dan gepland of juist eerder stoppen, daar zijn we dan vrij in.

Uiteindelijk komt het er vaak op neer dat ik alles al zoveel uitgedacht hebben dat we niet eens zoveel meer afwijken van de route die ik heb bedacht, gewoon omdat die goed uitkomt. Maar waar we de nacht doorbrengen, beslissen we vaak pas op het moment dat we daar aan toe zijn of hooguit de ochtend ervoor. Lang leve flexibel zijn ;)

Het is nog 5 maanden weg, maar ik heb al zooooo'n zin in die reis, de voorpret van het plannen en uitstippelen is al zo leuk, dat zou ik niet willen missen.

En hoewel ik opgeleid ben als reisleider, om dus groepsreizen te begeleiden, moet ik er zelf niet aan denken om dat als toerist te doen, laat mij m'n eigen gang maar gaan :lol:
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Ook ik plan alles van tevoren. Zo weet ik precies wat ik wil zien en hoeveel tijd ik hieraan kwijt ben. Het lijkt mij niets om aan het eind van de middag of 's avonds nog niet een hotel te hebben..... OK je hebt op deze manier misschien iets minder vrijheid doordat je door "moet" reizen naar je volgende hotel, maar ik plan het nooit zo vol op 1 dag dat we niets onverwachts meer kunnen doen..... dus we hebben altijd ruimte voor diverse stops onderweg.
Voor mij als reisagent scheelt het ook wel om van tevoren te boeken... ter plaatse ben ik zoiezo duurder uit, misschien speelt dat ook wel mee!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

monster schreef:ter plaatse ben ik zoiezo duurder uit, misschien speelt dat ook wel mee!
Weet je dat zeker :?: de meeste motels kan je goedkoper ter plaatse boeken zeker als je gebruik maakt van de kortingscouponboekjes die je overal (gratis) mee kan nemen.
Zeker als je buiten het hoogseizoen zit en 's avonds wat later aankomt kan je ook nog ter plaatse over de prijs onderhandelen, veel motels geven liever wat korting dan dat ze met een lege kamer zitten.
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

Ja, maar ik krijg via mijn werk al korting.... dus ik denk (gezien de prijzen die wij vorig jaar in de hotelkamers zagen hangen) dat vooraf boeken voor ons echt wat scheelt......
Kan me bijna niet voorstellen dat het ter plaatse met coupons voordeliger voor ons wordt.... Ik vind het zelf ook prettiger om alles vooraf te boeken ,
ook al gaan we vanaf half mei tot en met half juni.....
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Couponboekjes werken goed maar gelden soms niet voor de beste kamers. en vraag ook altijd om een AAA discount. Onze ervaring is dat gewoon binnenstappen en onderhandelen (niet overdrijven natuurlijk) de beste rates geeft. Wij hebben het bijna altijd volgens methode 3 gedaan en regelmatig vanaf het vliegveldhotel al een andere richting ingeslagen of na een aantal mijlen. Keken we op weatherchannel en zagen slecht weer naar het noorden, gingen we naar het westen. Wij zijn nooit laat in ons hotel, meestal uiterlijk 3 pm omdat we keus voor de beste kamers willen hebben. Of we rijden eerst naar het hotel, boeken en gaan dan nog 's middags weg of blijven gewoon in een luie stoel bij het zwembad. Meestal hebben de hotels een check in tijd van pak weg 3 pm of 4 pm maar dat is theoretisch. Vaak konden we er om 1 pm of nog vroeger al in.We slapen ook vrijwel nooit IN een NP, vrijwel altijd erbuiten. Vooral het dineren en het ontbijt in die NP hotels staan ons tegen. Liever een lokaal restaurant. Amerikanen eten hun ontbijt vaak buiten de deur en vooral in afgelegen plaatsen heb je zo contact als duidelijke tourist. Wij hebben op die manier al heel wat tips voor mooie locaties gekregen.
Yeehaw
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik vind het fijn om bepaalde dingen al vast te leggen.
Je wilt in die 3 weken toch bepaalde dingen graag zien en dan kan je wel helemaal op de bonnefooi gaan rondzwerven, maar dan mis je waarschijnlijk toch een hoop dingen die je had willen doen
En zo'n reis is toch net iets te duur om te denken: "ach ja...jammer dat we in die 3 weken eigenlijk niet verder gekomen zijn dan Grand canyon" :)

Maar ALLES plannen doen we ook niet
Een aantal motelovernachtingen liggen vast...zoals Las Vegas, Grand canyon en monument Valley. De rest is nog open en we laten ook zeker een aantal dagen open, er zijn motels genoeg.

Eigenlijk leg je je toch al vast als je maar een paar hotels boekt omdat je dan toch op die en die dag daar moet zijn. Maar ja.....als je maar een beperkt aantal dagen hebt kun je het je ook niet veroorloven om zonder plan een beetje rond te gaan dolen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer