Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Maantje61: Vooral niet haasten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Maantje61: Vooral niet haasten
Ook onze eerste grote reis naar Zuidwest Amerika is in de maak. Met boeken, kaarten, sites als 'ontdek-amerika.nl' en deze site natuurlijk komen we tot dit lijstje. Wat we vooral niet willen is haasten. De vraag is eigenlijk moeten we dingen overslaan of de reis inkorten? We horen graag jullie bevindingen.
Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco naar Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite naar Sequoia National Park / King’s Canyon
Dag 6 Sequoia National Park naar Lone Pine
Dag 7 Lone Pine naar Death Valley
Dag 8 Death Valley naar Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas naar Hooverdam/ Grand Canyon Skywalk
Dag 11 Las Vegas naar Zion National Park
Dag 12 Zion National Park
Dag 13 Zion National Park naar Bryce Canyon
Dag 14 Bryce Canyon naar Page
Dag 15 Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page naar Monument Valley
Dag 18 Monument Valley naar Grand Canyon South Rim
Dag 19 Grand Canyon South Rim
Dag 20 Grand Canyon South Rim naar Sedona
Dag 21 Sedona
Dag 22 Sedona naar Joshua Tree National Park
Dag 23 Joshua Tree National Park naar LA
Dag 24 LA
Dag 25 LA naar Amsterdam
Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco naar Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite naar Sequoia National Park / King’s Canyon
Dag 6 Sequoia National Park naar Lone Pine
Dag 7 Lone Pine naar Death Valley
Dag 8 Death Valley naar Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas naar Hooverdam/ Grand Canyon Skywalk
Dag 14 Bryce Canyon naar Page
Dag 15 Page
Dag 16 Page
Dag 18 Monument Valley naar Grand Canyon South Rim
Dag 19 Grand Canyon South Rim
Dag 20 Grand Canyon South Rim naar Sedona
Dag 21 Sedona
Dag 24 LA
Dag 25 LA naar Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Maantje61: Vooral niet haasten
Hallo, welkom op het forum!
De route is in grote lijnen goed te doen, maar het is goed om te vertellen wanneer je wilt gaan en waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Zo vraag ik me af wat je met 2 volle dagen Page van plan bent. En is de Skywalk een must?
Je ziet weinig van Sequoia NP of Kings Canyon met maar 1 overnachting. Als de Tioga Pass open is als jullie gaan zou ik vanuit SF eerst naar Sequoia gaan en dan naar Yosemite. Voor Sequoia heb je eigenlijk meer tijd nodig. Wat zijn jullie plannen daar?
Marianne
De route is in grote lijnen goed te doen, maar het is goed om te vertellen wanneer je wilt gaan en waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Zo vraag ik me af wat je met 2 volle dagen Page van plan bent. En is de Skywalk een must?
Je ziet weinig van Sequoia NP of Kings Canyon met maar 1 overnachting. Als de Tioga Pass open is als jullie gaan zou ik vanuit SF eerst naar Sequoia gaan en dan naar Yosemite. Voor Sequoia heb je eigenlijk meer tijd nodig. Wat zijn jullie plannen daar?
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
De route ziet er al best goed uit.
In welke periode gaan jullie?
Zoals Marianne al aangaf, is het wel mooi om langs de Tioga Pass naar Death Valley te rijden (en dan dus eerst van SF naar Sequoia).
SEKI is een prachtig park maar je zou er beter 2 nachten blijven.
Van Yosemite naar LV kan met 1 stop in Lone Pine maar dat is wat gehaast, beter is 2 stops: 1 in bv Mammoth Lakes en 1 in DV zelf.
Op de rest van de route zou je dan 2 dagen moeten inkorten. Dat kan bv bij:
Ingrid
In welke periode gaan jullie?
Zoals Marianne al aangaf, is het wel mooi om langs de Tioga Pass naar Death Valley te rijden (en dan dus eerst van SF naar Sequoia).
SEKI is een prachtig park maar je zou er beter 2 nachten blijven.
Van Yosemite naar LV kan met 1 stop in Lone Pine maar dat is wat gehaast, beter is 2 stops: 1 in bv Mammoth Lakes en 1 in DV zelf.
Op de rest van de route zou je dan 2 dagen moeten inkorten. Dat kan bv bij:
- De Skywalk wordt gezien als een tourist-trap. Als dit geen must is zou je kunnen overwegen om niet naar de Hoover Dam te gaan maar naar de Glen Canyon Dam bij Page. Die ligt op jullie route, is veel minder druk, goedkoper, iets kleiner maar zelfde manier van werken.
- 1 volle dag Page minder
- Afhankelijk van jullie plannen bij GC zou hier ook de volle dag wegkunnen (maar dan wel 2 nachten in Sedona houden)
- Wanneer je van GC naar Sedona gaat, kom je daar al rond de middag aan. Je kan er dus nog redelijk wat doen. Misschien is daar ook geen volle dag nodig.
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerika-ontdekker
Goedemorgen Marianne en Ingrid
Dank je wel voor jullie reactie. Wat een goed idee van jullie om eerst naar Sequoia te gaan en daarna pas naar Yosemite. Want dan kunnen we inderdaad de Tioga pas nemen richting DeathValley nemen. Helemaal niet aan gedacht!!!
Dus ook beter een dag extra in Sequoia en één minder in Page. De Skywalk en Hooverdam is zeker geen must. Ik ga het zeker even bekijken.
Groeten Maantje
Dank je wel voor jullie reactie. Wat een goed idee van jullie om eerst naar Sequoia te gaan en daarna pas naar Yosemite. Want dan kunnen we inderdaad de Tioga pas nemen richting DeathValley nemen. Helemaal niet aan gedacht!!!
Dus ook beter een dag extra in Sequoia en één minder in Page. De Skywalk en Hooverdam is zeker geen must. Ik ga het zeker even bekijken.
Groeten Maantje
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In welke tijd van het jaar gaan jullie? De Tioga Pass is niet altijd open.
Ik denk dat een extra dag Sequoia een goed idee is. Wij hadden er in 2013 zelfs 3 nachten, zie daarvoor ons reisverslag.
Marianne
Ik denk dat een extra dag Sequoia een goed idee is. Wij hadden er in 2013 zelfs 3 nachten, zie daarvoor ons reisverslag.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind de hooverdam wel interessanter dan de glen canyon dam, ook al zijn het beide gewoon grote dammen natuurlijk.
De skywalk kost je minimaal zo'n $80 p.p, want je betaald om het gebied binnen te komen én nog eens om op dat ding te kunnen staan. En dan moet je eigenlijk ook nog een foto kopen voor een veel te dure prijs, omdat je zelf geen foto's mag maken op dat ding. En de west rim is toch wat minder mooi dan de south rim blijkt uit de verhalen.
Ik zou die dag lekker in Las Vegas blijven misschien icm met een uitstapje naar de hooverdam, waar je min 3,5 à 4u mee bezig bent.
Ik zou ook de volle dag Page of GC eraf halen en die bij Seki neerzetten. Als je dan ipv Yosemite - Lone Pine naar Bishop rijdt is het ook goed te doen.
De skywalk kost je minimaal zo'n $80 p.p, want je betaald om het gebied binnen te komen én nog eens om op dat ding te kunnen staan. En dan moet je eigenlijk ook nog een foto kopen voor een veel te dure prijs, omdat je zelf geen foto's mag maken op dat ding. En de west rim is toch wat minder mooi dan de south rim blijkt uit de verhalen.
Ik zou die dag lekker in Las Vegas blijven misschien icm met een uitstapje naar de hooverdam, waar je min 3,5 à 4u mee bezig bent.
Ik zou ook de volle dag Page of GC eraf halen en die bij Seki neerzetten. Als je dan ipv Yosemite - Lone Pine naar Bishop rijdt is het ook goed te doen.
-
- Amerika-ontdekker
De reis hebben we aangepast.
Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco naar Sequoia / King’s Canyon
Dag 4 Sequoia / King’s Canyon
Dag 5 Sequoia / King’s Canyon naar Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite naar Bishop ( als Tioga pas open is)
Dag 8 Bishop naar Death Valley
Dag 9 Death Valley naar Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 14 Bryce Canyon
Dag 15 Bryce Canyon naar Page
Dag 16 Page
Dag 18 Monument Valley naar Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon naar Sedona
Dag 21 Sedona
Dag 24 LA
Dag 25 LA naar Amsterdam
Denk dat we met deze route aan de gang ga. Op- en aanmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom!!!
Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco naar Sequoia / King’s Canyon
Dag 4 Sequoia / King’s Canyon
Dag 5 Sequoia / King’s Canyon naar Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite naar Bishop ( als Tioga pas open is)
Dag 8 Bishop naar Death Valley
Dag 9 Death Valley naar Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 14 Bryce Canyon
Dag 15 Bryce Canyon naar Page
Dag 16 Page
Dag 18 Monument Valley naar Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon naar Sedona
Dag 21 Sedona
Dag 24 LA
Dag 25 LA naar Amsterdam
Denk dat we met deze route aan de gang ga. Op- en aanmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom!!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route zo! In plaats van een overnachting in Bishop zou een stop in Lee Vining of Mammoth Lakes beter zijn; dat geeft je op dag 7 meer tijd voor Yosemite, en je kunt die dag of de volgende dag een bezoek brengen aan Bodie.
Voor tips is het toch wel handig om even aan te geven in welke tijd van het jaar jullie gaan. Voorjaar, zomer, herfst?
En waar gaat jullie belangstelling naar uit? Veel wandelen? Liever rode rotsen dan water en groen?
Marianne
Voor tips is het toch wel handig om even aan te geven in welke tijd van het jaar jullie gaan. Voorjaar, zomer, herfst?
En waar gaat jullie belangstelling naar uit? Veel wandelen? Liever rode rotsen dan water en groen?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Marianne, wij willen graag in het late voorjaar van volgend jaar gaan. En dan maar hopen dat de Tioga pas open is. We kunnen buiten de kindervakanties om. Lekkere wandelingen willen we maken maar geen gevaarlijke afdalingen en grote hoogte verschillen. We zijn geen echte stadsmensen....en zien SF en LA meer als een "moetje" en daar we graag rechtstreeks willen vliegen zijn we toch genoodzaakt om deze steden te kiezen. We kijken vooral uit naar Zion, GC en Sedona.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Is dag 1 de dag dat jullie aankomen in SF of is dit jullie eerste volle dag in Amerika? In het eerste geval heb je maar 1 volle dag in SF en dat is wel wat weinig. Ook 1 dag LA is wel beperkt denk ik. En persoonlijk zou ik met 1 dag Las Vegas ook niet toekomen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben écht wel een natuurliefhebber, maar SF is bijvoorbeeld best wel een leuke stad.
Maar om een beetje dingen te kunnen zien zijn 2 dagen toch handig.
In de buurt van Las Vegas heb je ook nog Red Rock Canyon. En op weg naar Zion kan je langs Valley of Fire rijden.
Liggen de vluchten trouwens al vast? Want als LA je niet interesseert kan je ook van Phoenix terugvliegen natuurlijk.
Edit: Oké, ik zie nu dat je graag rechtstreeks vliegt.
Maar dan nog, je zou via Londen kunnen gaan ook. Dan vlieg je toch bijna rechtstreeks. 
Begrijp me niet verkeerd, ik ben écht wel een natuurliefhebber, maar SF is bijvoorbeeld best wel een leuke stad.

In de buurt van Las Vegas heb je ook nog Red Rock Canyon. En op weg naar Zion kan je langs Valley of Fire rijden.
Liggen de vluchten trouwens al vast? Want als LA je niet interesseert kan je ook van Phoenix terugvliegen natuurlijk.
Edit: Oké, ik zie nu dat je graag rechtstreeks vliegt.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een prachtige tijd. Hou er rekening mee dat de Tioga Pass zeker tot aan Memorial day een risico is. Hou ook rekening met het Memorial day weekend; het is dan heel erg druk in de parken. In 2016 is dat het laatste weekend van mei (28-30 mei).
In mei/juni is Yosemite erg mooi omdat dan de watervallen nog erg indrukwekkend zijn (zie ons 2013-verslag voor foto's). Het is er dan ook erg druk - zeker in de weekenden. Probeer dan te vermijden om er in het weekend te zijn. Mocht je in het park willen overnachten en nog voldoende keus hebben dan kun je precies een jaar van te voren al iets reserveren (via http://www.yosemitepark.com).
Voor Bryce is misschien 1 nacht voldoende. Je kunt daar prachtig wandelen maar je hebt wel grote hoogteverschillen als je de canyon in gaat. Als je je beperkt tot een wandeling en viewpoints langs de rim is 1 overnachting voldoende. Voor Zion is een volle dag wel mooi, daar kun je onder andere de Riverside Walk doen en de Pa'rus Trail. Die zijn beide vlak.
Voor (niet te moeilijke) wandelingen in de parken zie mijn wandelsite.
Als je in mei gaat is het niet gek om de route andersom te doen; Joshua Tree kun je het beste zou vroeg mogelijk doen, het wordt er erg heet in de zomer, en Yosemite heb je dan zo laat mogelijk.
@Doockles; ze gaan volgend jaar.
Marianne
In mei/juni is Yosemite erg mooi omdat dan de watervallen nog erg indrukwekkend zijn (zie ons 2013-verslag voor foto's). Het is er dan ook erg druk - zeker in de weekenden. Probeer dan te vermijden om er in het weekend te zijn. Mocht je in het park willen overnachten en nog voldoende keus hebben dan kun je precies een jaar van te voren al iets reserveren (via http://www.yosemitepark.com).
Voor Bryce is misschien 1 nacht voldoende. Je kunt daar prachtig wandelen maar je hebt wel grote hoogteverschillen als je de canyon in gaat. Als je je beperkt tot een wandeling en viewpoints langs de rim is 1 overnachting voldoende. Voor Zion is een volle dag wel mooi, daar kun je onder andere de Riverside Walk doen en de Pa'rus Trail. Die zijn beide vlak.
Voor (niet te moeilijke) wandelingen in de parken zie mijn wandelsite.
Als je in mei gaat is het niet gek om de route andersom te doen; Joshua Tree kun je het beste zou vroeg mogelijk doen, het wordt er erg heet in de zomer, en Yosemite heb je dan zo laat mogelijk.
@Doockles; ze gaan volgend jaar.

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Wij hebben afgelopen zomer ongeveer dezelfde route gedaan met uitzondering van Sequoia en Kings in vier weken.
Dankzij alle tips hier op het forum hebben we echt een fantastische vakantie gehad.
We zijn ook vanaf LA terug gevlogen maar hebben niet in de stad overnacht en ook niet bezocht maar dat kan uiteraard alleen als je in de avond terug vliegt.
San Francisco is echt wel een heel leuke stad, ook als je niet zo van steden houdt
En ook Las Vegas is echt wel een belevenis
Misschien heb je iets aan ons reisverslag https://westusa2014.wordpress.com/reisverslag/dag-1/
Veel succes en plezier bij alle voorbereidingen!!
Groetjes
Monique
Wij hebben afgelopen zomer ongeveer dezelfde route gedaan met uitzondering van Sequoia en Kings in vier weken.
Dankzij alle tips hier op het forum hebben we echt een fantastische vakantie gehad.
We zijn ook vanaf LA terug gevlogen maar hebben niet in de stad overnacht en ook niet bezocht maar dat kan uiteraard alleen als je in de avond terug vliegt.
San Francisco is echt wel een heel leuke stad, ook als je niet zo van steden houdt

En ook Las Vegas is echt wel een belevenis
Misschien heb je iets aan ons reisverslag https://westusa2014.wordpress.com/reisverslag/dag-1/
Veel succes en plezier bij alle voorbereidingen!!
Groetjes
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Monique,
Dank je wel!!! Heb met veel interesse jullie reisverhaal gelezen. Het enige verschil zo'n beetje is dat wij onze kids niet meenemen ( zijn het huis al uit). Heb een ook een paar puntjes opgeschreven . Zoals The Valley of Fire...dat pikken we zeker mee en je tip van ziplockzakjes hahaha. En ik ga me toch even verder verdiepen in Joshua Tree NP of we dat wel willen doen. Dan blijf ik misschien wat liever iets langer in een ander park.
Dank je wel!!! Heb met veel interesse jullie reisverhaal gelezen. Het enige verschil zo'n beetje is dat wij onze kids niet meenemen ( zijn het huis al uit). Heb een ook een paar puntjes opgeschreven . Zoals The Valley of Fire...dat pikken we zeker mee en je tip van ziplockzakjes hahaha. En ik ga me toch even verder verdiepen in Joshua Tree NP of we dat wel willen doen. Dan blijf ik misschien wat liever iets langer in een ander park.
-
- Amerika-ontdekker
Marianne compliment voor je mooie wandelsite : wandelingen-usa.nl. Heb al verschillende wandelingen genoteerd die we willen gaan lopen
-
- Amerika-ontdekker
En we blijven maar puzzelen.
Verschillende mensen adviseren ons toch ook de Pacific Coast Highway 1 in onze reis op te nemen. Dus maar weer aan de gang gegaan. Hier weer een nieuw lijstje.
Dag 1 Amsterdam naar San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco naar Big Sur ( 149 mijl of 240 km )
Dag 4 Big Sur naar Santa Barbara ( 216 mijl of 347 km )
Dag 5 Santa Barbara naar Joshua Tree NP ( 227 mijl of 366 km )
Dag 6 Joshua Tree NP naar Sedona ( 315 mijl of 507 km )
Dag 7 Sedona
Dag 8 Sedona naar Grand Canyon ( 108 mijl of 174 km )
Dag 9 Grand Canyon of Monument Valley ( 152 mijl of 244 km )
Dag 10 Monument Valley naar Page ( 122 mijl of 196 km )
Dag 11 Page
Dag 12 Page naar Bryce Canyon NP ( 151 mijl of 242 km )
Dag 13 Bryce Canyon NP naar Zion NP ( 73 mijl naar 116 km )
Dag 14 Zion NP
Dag 15 Zion naar Las Vegas ( 161 mijl of 258 km )
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas naar Death Valley ( 123 mijl of 197 km )
Dag 19 Death Valley naar South Lake ( 184 mijl of 296 km )
Dag 20 South Lake naar Sequoia NP ( 145 mijl of 234 km )
Dag 21 Sequoia NP
Dag 22 Sequoia NP naar Yosemite NP (198 mijl of 318 km )
Dag 23 Yosemite NP
Dag 24 Yosemite NP naar San Francisco ( 188 mijl of 303 km )
Dag 25 San Francisco naar Amsterdam
Totaal 2512 mijl of 4042 km
We gaan laat in het voorjaar. Vroeg me af of de weg naar South Lake dan open is? Is dit te doen? Ben weer benieuwd naar jullie reacties!!!

Dag 1 Amsterdam naar San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco naar Big Sur ( 149 mijl of 240 km )
Dag 4 Big Sur naar Santa Barbara ( 216 mijl of 347 km )
Dag 5 Santa Barbara naar Joshua Tree NP ( 227 mijl of 366 km )
Dag 6 Joshua Tree NP naar Sedona ( 315 mijl of 507 km )
Dag 7 Sedona
Dag 8 Sedona naar Grand Canyon ( 108 mijl of 174 km )
Dag 9 Grand Canyon of Monument Valley ( 152 mijl of 244 km )
Dag 10 Monument Valley naar Page ( 122 mijl of 196 km )
Dag 11 Page
Dag 12 Page naar Bryce Canyon NP ( 151 mijl of 242 km )
Dag 13 Bryce Canyon NP naar Zion NP ( 73 mijl naar 116 km )
Dag 14 Zion NP
Dag 15 Zion naar Las Vegas ( 161 mijl of 258 km )
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas naar Death Valley ( 123 mijl of 197 km )
Dag 19 Death Valley naar South Lake ( 184 mijl of 296 km )
Dag 20 South Lake naar Sequoia NP ( 145 mijl of 234 km )
Dag 21 Sequoia NP
Dag 22 Sequoia NP naar Yosemite NP (198 mijl of 318 km )
Dag 23 Yosemite NP
Dag 24 Yosemite NP naar San Francisco ( 188 mijl of 303 km )
Dag 25 San Francisco naar Amsterdam
Totaal 2512 mijl of 4042 km
We gaan laat in het voorjaar. Vroeg me af of de weg naar South Lake dan open is? Is dit te doen? Ben weer benieuwd naar jullie reacties!!!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In principe zou de 178 open moeten zijn. Die wordt alleen met zeer extreme sneeuwval gesloten.
Vergis je niet in een aantal ritten.
Dag 4 is een flinke tuf. Je zal, vooral in het voorjaar, het laatste stuk in het donker rijden, dus pak vanaf San Luis Obispo de 101 ipv de 1. Die kilometers kloppen wel, maar dit is eigenlijk net te ver voor op 1 dag, dus vroeg weg en laat aankomen.
Dag 20 het stuk vanaf Three Rivers is erg bochtig. Check in het voorjaar wel altijd even of de weg open is en er geen hele grote wegwerkzaamheden zijn. Vanaf South Lake zul je wel via Bakersfield moeten rijden en ondanks de km's is het langer rijden dan dat je verwacht. Ik weet niet precies hoe je dag 18 en 19 in gaat delen, maar als je dag 18 al vroeg naar Death Valley vertrekt (je hebt immers in principe genoeg tijd voor Las Vegas daarvoor) zou ik dag 19 wat verder rijden dan South Lake. Rij dan al meer richting three rivers zou ik zeggen.
Vergis je niet in een aantal ritten.
Dag 4 is een flinke tuf. Je zal, vooral in het voorjaar, het laatste stuk in het donker rijden, dus pak vanaf San Luis Obispo de 101 ipv de 1. Die kilometers kloppen wel, maar dit is eigenlijk net te ver voor op 1 dag, dus vroeg weg en laat aankomen.
Dag 20 het stuk vanaf Three Rivers is erg bochtig. Check in het voorjaar wel altijd even of de weg open is en er geen hele grote wegwerkzaamheden zijn. Vanaf South Lake zul je wel via Bakersfield moeten rijden en ondanks de km's is het langer rijden dan dat je verwacht. Ik weet niet precies hoe je dag 18 en 19 in gaat delen, maar als je dag 18 al vroeg naar Death Valley vertrekt (je hebt immers in principe genoeg tijd voor Las Vegas daarvoor) zou ik dag 19 wat verder rijden dan South Lake. Rij dan al meer richting three rivers zou ik zeggen.
-
- Amerika-ontdekker
Besloten dat we toch nog langer gaan.....een hele maand welteverstaan.
En met 2 routes voor als de Tioga Pass open is. Half april volgend jaar willen we vertrekken met een camper. Iemand nog een suggestie ?
De eerste versie:
1. Amsterdam- San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. Monterey
5. Monterey
6. Santa Barbara
7. Joshua Tree
8. Lake Havasu
9. Sedona
10. Sedona
11. Grand Canyon National Park
12. Grand Canyon National Park
13. Monument Valley
14. Page/ Lake Powell
15. Page/ Lake Powell
16. Bryce Canyon National Park
17. Bryce Canyon National Park
18. Zion National Park
19. Zion National Park
20. Las Vegas
21. Las Vegas
22. Las Vegas
23. Death Valley
24. Lake Isabella
25. Sequoia National Park
26. Sequoia National Park
27. Yosemite National Park
28. Yosemite National Park
29. San Francisco
30. San Francisco- Amsterdam
De tweede route als de Tioga pass open is.
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. Monterey
5. Monterey
6. Santa Barbara
7. Joshua Tree
8. Lake Havasu
9. Sedona
10. Sedona
13. Monument Valley
14. Page
15. Page
18. Zion National Park
19. Zion National Park
20. Las Vegas
21. Las Vegas
22. Death Valley
23. Mammoth Lake
24. Yosemite National Park
25. Yosemite National Park
27. Sequoia National Park
28. San Francisco
29. San Francisco - Amsterdam

De eerste versie:
1. Amsterdam- San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. Monterey
5. Monterey
6. Santa Barbara
7. Joshua Tree
8. Lake Havasu
9. Sedona
10. Sedona
13. Monument Valley
14. Page/ Lake Powell
15. Page/ Lake Powell
18. Zion National Park
19. Zion National Park
20. Las Vegas
21. Las Vegas
22. Las Vegas
23. Death Valley
24. Lake Isabella
25. Sequoia National Park
27. Yosemite National Park
28. Yosemite National Park
29. San Francisco
30. San Francisco- Amsterdam
De tweede route als de Tioga pass open is.
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. Monterey
5. Monterey
6. Santa Barbara
7. Joshua Tree
8. Lake Havasu
9. Sedona
10. Sedona
13. Monument Valley
14. Page
15. Page
18. Zion National Park
19. Zion National Park
20. Las Vegas
21. Las Vegas
22. Death Valley
23. Mammoth Lake
24. Yosemite National Park
25. Yosemite National Park
27. Sequoia National Park
28. San Francisco
29. San Francisco - Amsterdam
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen LAWe zijn ook vanaf LA terug gevlogen maar hebben niet in de stad overnacht en ook niet bezocht maar dat kan uiteraard alleen als je in de avond terug vliegt.

Dan over onderstaande route.
Ik zou de afstand Monterey - Santa Barbara echt inkorten. Rij tot Morro Bay/Pismo Beach en dan kun je je dag makkelijk volmaken hoor. Kijk HIER en HIER voor meer info over highway 1
Verder kun je je route echt altijd beter in van en naar uitschrijven, dan zie je ook de reisdagen. Ik zou zelf overigens de dagen SF zo ver mogelijk naar het einde van je vakantie zetten. Dus misschien de 1e dag en de laatste 2 dagen, dat is wat relaxter, al moet je evt even kijken of je Yosemite en Las Vegas buiten de weekenden kunt houden.
In principe kun je ook makkelijk in 1 dag van Joshua Tree naar Sedona, in Lake Havasu is nou ook weer niet zo heel veel te beleven. En dan kun je toch 1 dag de highlights van LA bekijken

Verder ziet het er zo op het oog allemaal zeer relaxt uit, je hebt in ieder geval voldoende tijd om een prachtige route door het zuidwesten te maken. Je zou zelfs door wat te schuiven ook nog Moab aan je reis kunnen toevoegen.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Paul,
dank je wel voor je advies. En nee we willen echt niet naar LA
. Trekt ons echt niet dat Hollywood gedoe. Ik vind het een moeilijk stuk om in te schatten..Highway 1. Dus misschien toch nog een extra dag daar inplannen? De afstand van Joshua Tree naar Sedona vind ik erg ver voor 1 dag. We willen van Lake Havasu naar Sedona ook nog een stukje over de route 66 meepakken en omdat nu in een dag vanaf Joshua Tree te doen lijkt me een beetje te veel van het goede. En natuurlijk...over Moab hebben we gedacht...maar we kunnen niet alles zien. En dan gaat onze voorkeur toch liever uit naar een beetje rust.
dank je wel voor je advies. En nee we willen echt niet naar LA

- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Het zien er 2 mooie routes uit.
Volle dagen SF zoveel mogelijk aan het einde (zoals PSVwally ook al aangaf)
Met een volle dag Page en een volle dag Zion, zou ik geen volle dag bij Bryce doen. Gebruik deze dag om op de kustroute bij te voegen.
Het stuk Monterey-Santa Barbara is best wel veel voor 1 dag, en al zeker met een camper.
Ik denk dat het zelfs in april aangewezen is om een campground in Yosemite vooraf te reserveren.
Hier moet je zeer snel bij zijn.
Ik zou dan 2 boekingen proberen te doen en afhankelijk van het open zijn van de Tioga Road de andere dan annuleren (alhoewel ik niet zeker weet als je campgrounds kan annuleren
)
(Misschien kan je beide routes aanpassen en in van-naar schema zetten. dus vb dag 4: SF - Monterey, enzoverder ...)
Lake Havasu-Sedona: als je van Lake Havusu ietsje terug rijdt richting Needles dan kan je bij afslag 1 de weg naar Topock en Oatman nemen en dan verder naar Kingman, ook van Kingman kan je via Route 66 en Hackberry naar Seligman.
Groetjes,
Ingrid
Volle dagen SF zoveel mogelijk aan het einde (zoals PSVwally ook al aangaf)
Met een volle dag Page en een volle dag Zion, zou ik geen volle dag bij Bryce doen. Gebruik deze dag om op de kustroute bij te voegen.
Het stuk Monterey-Santa Barbara is best wel veel voor 1 dag, en al zeker met een camper.
Ik denk dat het zelfs in april aangewezen is om een campground in Yosemite vooraf te reserveren.
Hier moet je zeer snel bij zijn.
Ik zou dan 2 boekingen proberen te doen en afhankelijk van het open zijn van de Tioga Road de andere dan annuleren (alhoewel ik niet zeker weet als je campgrounds kan annuleren

(Misschien kan je beide routes aanpassen en in van-naar schema zetten. dus vb dag 4: SF - Monterey, enzoverder ...)
Lake Havasu-Sedona: als je van Lake Havusu ietsje terug rijdt richting Needles dan kan je bij afslag 1 de weg naar Topock en Oatman nemen en dan verder naar Kingman, ook van Kingman kan je via Route 66 en Hackberry naar Seligman.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3151 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-