Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tussenstops
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Tussenstops
Zoals gezegd, gemiddeld en je weet het nooit.
Maar in die 9 keer dat ik in Amerika ben geweest, nog nooit langer dan 2 uur over gedaan.
zal wel weer de nuchtere Groninger zijn, maar om nu gestrest in de rij te gaan staan voor
immigratie, schiet je ook niks mee op. Gaat er niks sneller van....
En zoals Marianne ook zegt, ik vind het juist prettig om tussenstop in Amerika te doen,
omdat je dan op je eindbestemming dan in no time buiten staat...heerlijk.
En het gesleep met koffers...ach dat valt ook wel wat mee. Dan kun je ook lekker
thuisblijven, heb je helemaal geen gesleep met koffers.
Maar in die 9 keer dat ik in Amerika ben geweest, nog nooit langer dan 2 uur over gedaan.
zal wel weer de nuchtere Groninger zijn, maar om nu gestrest in de rij te gaan staan voor
immigratie, schiet je ook niks mee op. Gaat er niks sneller van....
En zoals Marianne ook zegt, ik vind het juist prettig om tussenstop in Amerika te doen,
omdat je dan op je eindbestemming dan in no time buiten staat...heerlijk.
En het gesleep met koffers...ach dat valt ook wel wat mee. Dan kun je ook lekker
thuisblijven, heb je helemaal geen gesleep met koffers.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Blijkbaar toch een belangrijk onderwerp aangesneden gezien alle reacties hierop. Allen dank daarvoor. Roept bij wel een nieuwe vraag op. Hoe werkt het met de koffers bij een tussenstop. In een eedere situatie, waarbij wij vlogen met BA via Londen gingen onze koffers bij mijn weten automatisch door op de vlucht naar de USA.
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 05 mar 2015, 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Contacteer:
je stapt uit het vliegtuig.
Gaat naar de grote hal waar je in de rij aansluit voor immigrations.
Als je daar eenmaal doorheen bent.
Dan haal je je koffer van de band.
Loopt naar het volgende punt om je koffer weer op een andere band te gooien.
Daarna ga je naar je gate voor je 2e vlucht.
that's it
that's it
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
paar toevoegingen toch hoor
je stapt uit het vliegtuig.
Je gaat door de douane
Dan ga je meestal naar een andere terminal voor je vervolgvlucht (volg bordjes en in sommige gevallen neem de airtrain)
Dan krijg je bij de volgende terminal nog een security controle
- MarjoleinW
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
@Mathnuyt, ik wil je niet ongerust maken maar wij hadden in 2013, 3 uur overstaptijd in Dallas en dat hebben we dus niet gehaald door de ongelooflijke lange rij voor de douane. Ondanks het feit dat we diverse keren en op verschillende plekken hebben aangegeven dat we onze vlucht zouden gaan missen , bleven ze maar zeggen dat het geen probleem was en dat we het ruim zouden halen. Not! Na een lange dag vliegen kon ik wel janken toen ik de stewardess tegen iemand anders hoorde zeggen dat er geen vluchten meer waren. Uiteindelijk zijn wij op een andere vlucht geboekt en kwamen we 'slechts" een uur later aan dan gepland. Wel met een koffer minder maar goed.... haha
Zie voor de uitgebreide versie ons reisverslag.
Zie voor de uitgebreide versie ons reisverslag.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Da's pech hebben. Maar ook bijv. in Londen Heathrow kunnen de rijen waanzinnig lang zijn waardoor het een eeuwigheid duurt voordat je er door bent.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hoe zit het nu met Automated Passport Control (APC)?
Dit zou sneller moeten werken. Iemand al ervaring die hij/zij kan delen?
Dit zou sneller moeten werken. Iemand al ervaring die hij/zij kan delen?
jazeker!
Er is zelf een topic over
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20#p956415
en nog wat info:

Er is zelf een topic over
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20#p956415
en nog wat info:
Hoi Ron!
Leuk om je hier op het forum tegen te komen!
1,5 jaar geleden vlogen wijn vanuit Amsterdam naar San Francisco met een korte tussenlanding in Las Vegas.
Zoals al eerder vermeld ga je door de Immigrations heen, naar een korte bagageband, hup koffers eraf en als het ware opnieuw inchecken.
Voordat we gingen landen, werd er in het vliegtuig duidelijk door de stewardessen aan gegeven dat de mensen die door gingen naar San Francisco als eerste uit het vliegtuig mochten, zodat ze als eerst in de rij stonden.
Ter plekke in de rij liepen er nog mensen rond die vroegen of je naar San Francisco vloog, om ervoor te zorgen dat zij als eerste door de Immigrations komen en op tijd weer in het vliegtuig zitten.
Overigens stond het ook goed met bordjes e.d. aan gegeven
Waar gaat de reis eigenlijk heen? Wellicht heeft iemand ervaring met de betreffende luchthaven.
Leuk om je hier op het forum tegen te komen!

1,5 jaar geleden vlogen wijn vanuit Amsterdam naar San Francisco met een korte tussenlanding in Las Vegas.
Zoals al eerder vermeld ga je door de Immigrations heen, naar een korte bagageband, hup koffers eraf en als het ware opnieuw inchecken.
Voordat we gingen landen, werd er in het vliegtuig duidelijk door de stewardessen aan gegeven dat de mensen die door gingen naar San Francisco als eerste uit het vliegtuig mochten, zodat ze als eerst in de rij stonden.
Ter plekke in de rij liepen er nog mensen rond die vroegen of je naar San Francisco vloog, om ervoor te zorgen dat zij als eerste door de Immigrations komen en op tijd weer in het vliegtuig zitten.
Overigens stond het ook goed met bordjes e.d. aan gegeven
Waar gaat de reis eigenlijk heen? Wellicht heeft iemand ervaring met de betreffende luchthaven.
April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Klinkt als een ArkeFly vluchtje!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ook even een vraag over tussenstop, maar dan totaal wat anders.
Zie een leuke reis naar Vegas, met op de terugweg een overstap van MAAR 43 minuten op Minneapolis.
Nu weet ik dat de koffers automatisch gaan, en ook geen Homeland, en ben ook al vaker op Minneapolis geweest, maar twijfel even of dit haalbaar is.
Wie heeft er een mening over
??
Zie een leuke reis naar Vegas, met op de terugweg een overstap van MAAR 43 minuten op Minneapolis.
Nu weet ik dat de koffers automatisch gaan, en ook geen Homeland, en ben ook al vaker op Minneapolis geweest, maar twijfel even of dit haalbaar is.
Wie heeft er een mening over

• 2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
@ VinMor - Sja, het hangt gewoon allemaal af van eventuele vertraging qua vlucht. In principe is 43 min op Minneapolis makkelijk te halen. Ik heb er 2 jaar geleden 5 min over gedaan vanaf dat ik door de loopgang het vliegtuig uit ging.
Natuurlijk aardige vraag, maar eigenlijk gaat het op alle vliegvelden hetzelfde. Immigrations - koffers pakken - douane - koffers droppen - jeuh, in Amerika gevoel hebben - zoeken welke terminal en gate de 2e vlucht komt en daarheen gaan - security check - gate zoeken is overal hetzelfde. Je moet gewoon wat geluk hebben met de rijen voor zowel immigrations als de security controle.Waar gaat de reis eigenlijk heen? Wellicht heeft iemand ervaring met de betreffende luchthaven.
Kleine vraag die toch wel beetje bij deze topic aansluit...
Wij vliegen in het terugkeren van San Francisco naar Brussel via JFK. Tussentop van 2u30 minuten. Is ruim voldoende denk ik?
Moeten wij de bagage zelf terug ophalen en terug inchecken? (ik denk van niet maar toch even vragen voor de zekerheid...)
Wij hoeven ook niet meer langs immigrations in JFK in het terugkeren naar België ?
Bedankt!
Wij vliegen in het terugkeren van San Francisco naar Brussel via JFK. Tussentop van 2u30 minuten. Is ruim voldoende denk ik?
Moeten wij de bagage zelf terug ophalen en terug inchecken? (ik denk van niet maar toch even vragen voor de zekerheid...)
Wij hoeven ook niet meer langs immigrations in JFK in het terugkeren naar België ?
Bedankt!
Ja ruim voldoende.
Bagage gaat meteen door naar Brussel. Tis simpel. Van gate naar gate op JFK.
Vlieg je met Detla? Op T4 zit nog een Shake Shack. Nog tijd zat voor een burger of 2
Vlieg je met Detla? Op T4 zit nog een Shake Shack. Nog tijd zat voor een burger of 2

We vliegen inderdaad met Delta!Hinko schreef:Ja ruim voldoende.
Vorige keer als we in NY waren hebben we die ni gedaan dus we zullen die in T4 eens meepakken dan!
Supeeeeeeeer!

Bedankt!
Shake Shack is echt een aanrader, en als je dezelfde gate hadden als toen wij van JFK nar BRU vlogen, zit die aan de gate 

• 2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hmmm, ik krijg ook een beetje een kriebelig gevoel als ik dit zo lees.
Wij vliegen op de terugreis met United Airlines van San Francisco via Chigago naar Amsterdam. Overstaptijd 50 minuten.
Wel fijn dat aankomst en vertrek allebei in terminal 1 zijn. Al heb ik geen idee hoe groot de terminals zijn. Vast enorm!
We zullen (proberen alles positief te blijven) zien...
Groet van Annemiek
Wij vliegen op de terugreis met United Airlines van San Francisco via Chigago naar Amsterdam. Overstaptijd 50 minuten.

Wel fijn dat aankomst en vertrek allebei in terminal 1 zijn. Al heb ik geen idee hoe groot de terminals zijn. Vast enorm!

We zullen (proberen alles positief te blijven) zien...
Groet van Annemiek
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je in een en dezelfde terminal blijft, ben je zo klaar.
Meeste tijd zul je kwijt zijn om uit je vliegtuig te komen.
Binnenlandse vluchten, meestal met kleiner type vliegtuig.
Dus minder mensen, dus sta je sneller buiten.
Dan scheelt het nog waar je zit. Zit je achteraan, dan duurt het iets langer voordat je buiten staat.
Kijk van tevoren welke gate je aankomt en naar welke je toe moet.
Dan kun je, zodra je uit je vliegtuig bent, meteen naar de juiste gate lopen.
50 minuten is echt voldoende, als je geen vertraging hebt.....
Meeste tijd zul je kwijt zijn om uit je vliegtuig te komen.
Binnenlandse vluchten, meestal met kleiner type vliegtuig.
Dus minder mensen, dus sta je sneller buiten.
Dan scheelt het nog waar je zit. Zit je achteraan, dan duurt het iets langer voordat je buiten staat.
Kijk van tevoren welke gate je aankomt en naar welke je toe moet.
Dan kun je, zodra je uit je vliegtuig bent, meteen naar de juiste gate lopen.
50 minuten is echt voldoende, als je geen vertraging hebt.....
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dank je wel, Re1gnman. Ik zal eens kijken of ik dat van te voren kan uitpuzzelen.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik ben twee keer over Philadelphia gevlogen (september en mei) en beiden keren had ik aan anderhalf uur echt niet genoeg. De eerste keer had ik 4 uur, dus dat was geen probleem. De tweede keer zouden we twee uur hebben, maar door vertraging op Schiphol (wachten op een andere passagier, thanks) werd het in Philly heel erg krap.harryh schreef:Afgelopen zomer was PHL onze eindbestemming. Klein vliegveld in vergelijking tot de grote hubs en in 10 mins door immigrations.mickeyenminnie schreef:Wij hebben een tussenstop in Philadelphia. Voor ons de eerste keer met een tussenstop ,dus ben benieuwd.
Maar... da's geen garantie. Hier http://awt.cbp.gov/ kun je de wachtijd bij immigrations per tijdsblok per dag per vliegveld vinden, met aantallen pasagiers etc.
Ik heb even de data voor heel 2014 voor PHL in een excel gedownload.
Wat je dan ziet is b.v.:
- Gemiddelde wachttijd voor heel 2014 is 16,1 minuten, gemiddeld maximale wachttijd 38,7 minuten
- Van de ruim 3700 gemeten blokken zijn er 106 met een wachttijd langer dan 100 minuten en 707 langer dan 60 minuten (=19%)
- Drukste periodes zijn juli, augustus en enigzins september
- Op mijn aankomstdag/tijd in juli was het gemiddelde 11 minuten en maximum 34 minuten, diezelfde dag was er ook een blok met 67 minuten
Kortom, geen pijl op te trekken
We hebben echt moeten rennen om onze vlucht te halen en ik heb het vermoeden dat ze hem voor ons niet hadden tegen gehouden.
Ik heb in de rij ook met iemand gesproken die er werkte en die vertelde me juist dat het volstrekt normaal was dit soort rijen.