Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met United airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Ervaring met United airlines

Bericht door bedeve »

kalaman schreef: Anderzijds: eerstdaags hoop ik hier iets te posten waaruit blijkt dat onze laatste ervaring heel wat verzacht wordt en integendeel zelfs een win-situatie geworden is :wink: .
:thumbup: Laat het goede nieuws maar komen !

Een tip: vlieg Swiss Air !
Die ik overigens dankzij United heb leren kennen omdat ik in de winter niet via Chicago wil vliegen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedeve schreef: :thumbup: Laat het goede nieuws maar komen !
Ken je het verhaal van dat vel en die beer :wink: ?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

kalaman schreef: Ken je het verhaal van dat vel en die beer :wink: ?
Zeker !
Maar ik melde je dat ik je dat vel toewens.
Stuur mij een PB !
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nu de beer geschoten is (wel tegen onze principes :wink: ) kan ik ook zeggen wat dat vel opgeleverd heeft (met dank aan Hinko :thumbup: ).

Na mijn klacht over de bedenkelijke vluchtervaringen tijdens onze laatste januari-reis kreeg ik het volgende voorstel van United:
- ofwel 1.000 dollar per persoon korting bij het boeken van een volgende vlucht, met de beperking dat dit binnen het jaar diende te gebeuren
- ofwel 30.000 extra miles op onze Miles&More kaart, 18 maanden geldig.

Op zich 2 schitterende voorstellen, maar...ik had een probleem met de beperking in tijd. Vermits we in juli naar Alaska vliegen en de vluchten uiteraard al geboekt zijn (Condor) is het bijlange niet zeker dat we binnen het jaar nog eens de plas oversteken. Op die manier zouden we dus die 1.000 dollar kwijtspelen.
Wat die 30.000 miles betreft: ook hier bepaalde bedenkingen, zoals: voor het gebruikmaken van de miles kan je al nooit in de goedkoopste prijsklasse boeken.

Daarnaast lieten ze mij ook de keuze om voor de EU261 regeling te opteren (600 Euro per persoon compensatie), wat ik dan ook gedaan heb.
Gisteren dan de documenten gekregen waarbij ik mij daarmee akkoord verklaar. Na ontvangst (kantoor United in Londen) sturen ze 2 Prepaid Citibank Visa Creditcards ter waarde van 600 Euro op.

Als je dan weet dat we per persoon maar...587 Euro betaald hebben voor de vliegtickets, dan hebben we dus eigenlijk gratis gevlogen + nog een versnapering. Op die manier vergeet men snel de vluchtproblemen :thumbup: .
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Fijn Rudi :clap: :thumbup: en graag gedaan :wink:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

KLM in zwaar weer? Zal wel meevallen hoor... :wink:

" onclick="window.open(this.href);return false;
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

kalaman schreef: Daarnaast lieten ze mij ook de keuze om voor de EU261 regeling te opteren (600 Euro per persoon compensatie), wat ik dan ook gedaan heb.
:thumbup: .
Mooi ; een warm berenvel !
Stuur mij een PB !
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bij mij staan prijs en minimum aantal overstappen altijd op de eerste plaats. De rest is overal hetzelfde: ongemakkelijke stoelen, weinig beenruimte en de definite van service is een drankje die ze serveren aan als ik lig te slapen :wink:

Recentelijk moest ik vrij onverwacht van Denver naar Florida wegens het overlijden van mijn oudste broer (85 jaar). Ik moest dus snel een betaalbare vlucht vinden op zeer korte termijn (2 dagen). Sommige maatschappijen bieden dan ook "bereavement fares" aan. Blijkbaar niet uit de goedheid van hun hart, want de prijzen onder die tarieven deden mij nog steeds slikken: US Airways $1400, Delta $1700/retour! Expedia en Kayak onderzoek leverde uiteindelijk als beste prijzen Southwest, Frontier en United. United had als voordeel dat ze een rechtstreekse vlucht boden naar Ft. Lauderdale waarbij ik ook nog mijn gespaarde miles mocht gebruiken, dus koos ik daarvoor. Desalniettemin moet je nog steeds administratieve kosten betalen, die vanwege de korte termijn iets hoger waren: $82. Ik had omdat het een last minute was de slechtste plek die je kon bedenken: middelste stoel op een rij van 3, vrij dichtbij de drukke WC met een rugleuning die niet naar achter kon worden gezet vanwege de nooduitgang rij erachter. Toch viel het mee; de vlucht zou helemaal vol zijn, maar toen de deuren dicht gingen zat er niemand links en rechts van me: ik kon dus languit plat. Omdat ik tijdens het boeken ergens had aangegeven dat het om bereavement flight ging, kwam een van de bemanning nog even langs om te condoleren en bood een drankje aan. Dus toch een streepje meer wat service betreft.

Op de terugvlucht kon ik wat betere stoel krijgen op de Airbus waar ik mee terugvloog. Geen schermpjes in de stoelen hier, maar ipv daarvan kon je het entertainment systeem op je tablet ontvangen via de onboard WiFi. Geen kosten aan verbonden, tenzij je ook internet verbinding wilde hetgeen dan $8.99 koste voor de vlucht. Ik heb alleen van het gratis entertainment systeem gebruik gemaakt, waar ik via mijn iPad naar "The Hobbit, an Unexpected Journey" (toepasselijk) heb gekeken. Mijn iPad en Bose koptelefoon bieden dan een kwalitatief betere oplossing dan het standaard "schermpjes in de rugleuning" systeem. Van mij mogen ze dat op alle vluchten zo doen. Wel lullig als je geen tablet of zo hebt...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Beetje OT, maar wat een prijzen, Loek! Toen mijn oma overleed heb ik ook even gekeken, ik had toen voor $1400 vanuit Houston naar Amsterdam kunnen vliegen. Had ik zeker gedaan als ik niet net een paar dagen daarvoor bevallen was.
Terug in Texas!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als je morgen moet vliegen, zijn dat soort tarieven niet buitengewoon. Gelukkig zijn er altijd wel alternatieven te vinden, misschien niet bij de grote maatschappijen maar zeker wel bij de discount carriers.
Danicia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Danicia »

Ik heb 2 keer met United gevlogen
Geen vertraging gehad
Entertainment vond ik niet bijzonder.. Idd het oude systeem van 3 film kanalen met elke keer dezelfde film
We kregen om de 45min drinken aangeboden wat gratis was en het eten was ook in orde we kregen veel tussendoortjes aangeboden

Mijn voorkeur gaat uit naar Delta
Maar als het echt heel erg in prijs scheelt vlieg ik wel met United maar dan moet het wel om bv 300 euro verschil gaan
want anders kies ik toch liever voor het entertainment van delta en KLM :)
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Ik ben inmiddels 3 keer naar de US gevlogen met United, iedere keer met overstap dus nu al 6 vliegtuigen/vluchten meegemaakt en maar 1 keer een verouderd entertainmentsysteem gehad. Er werd zeer regelmatig drinken aangeboden, ook op de binnenlandse vluchten. En hebben nooit serieuze vertraging meegemaakt of ander gedoe (even afkloppen). Wel een paar vluchtwijzigingen vooraf, maar dat gaf geen probleem. Dus ik zou zeker de volgende keer weer met United vliegen.
mickeyenminnie
Amerika-ontdekker

Bericht door mickeyenminnie »

twee jaar geleden mee gevlogen. Chagerijnige dame aan de balie. Onze eerste keer Amerika en ik had niet begrepen dat ik eerste verblijfadres ook aan de balie van United moest doorgeven bij het inchecken. Had ik dus in de koffer zitten. Was ze helemaal niet blij mee en liet dat blijken. Ook nadat ik excuus aanbood en aangaf de eerste keer naar Amerika te gaan. Vliegtuig en crew prima. Goede vlucht gehad.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Je bedoeld het eerste adres dat je bij het inchecken op Schiphol moet vermelden? Het lijkt me dat dat grondpersoneel van Schiphol was en niet van United?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Inderdaad. Niet van Schiphol zelf, maar één van afhandelingsmaatschappijen die op Schiphol hun diensten aanbieden. In geval van United is dit Swissport. Je kan het treffen met de dames :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vandaag de 2 beloofde prepaid credit cards van City Bank ontvangen, met 600 Euro op elke kaart ter compensatie van de vluchtproblemen van januari ll.
Daarmee is dit dus netjes afgehandeld door United.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Hoe kun je die gebruiken? Is het MasterCard of Visa?
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Is gewoon te gebruiken als VISA-kaart tot het bedrag opgebruikt is...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

kalaman schreef:Vandaag de 2 beloofde prepaid credit cards van City Bank ontvangen, met 600 Euro op elke kaart ter compensatie van de vluchtproblemen van januari ll.
Daarmee is dit dus netjes afgehandeld door United.
KLM gebruikt die ook,en die kun je opnieuw opladen.
Die van jou ook ?
Zo komt Jan Splinter door de winter :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Stuur mij een PB !
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedeve schreef:KLM gebruikt die ook,en die kun je opnieuw opladen.
Die van jou ook ?
Ik denk het niet vermits ze vervallen binnen de 12 maand.
Maar ik heb er eigenlijk ook geen behoefte aan wegens op de duur door de bomen het bos niet meer zien wat kredietkaarten betreft :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer