Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pech Onderweg???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Antinous62
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Pech Onderweg???

Bericht door Antinous62 »

Dit is iets wat ik me steeds afvraag:

Mijn iphone 4s met abonnement van telfort gaat mee in september naar Colorado.
Nu ben ik niet van plan te gaan bellen of zo, maar wil het gebruiken als GPS/routeplanner in de auto, maar........

wat als je ergens in de middle of nowhere staat met pech?

Kun je dan via een Amerikaanse provider de Amerikaanse wegenwacht bellen, of kun je beter een goedkoop prepaid toestelletje met belminuten kopen (Walmart)?
Ik heb geen flauw idee wat het beste werkt. Ik heb in Amerika nog nooit met mijn mobiel gebeld, maar nu moet ik zelf met een auto op pad, en door de bergen.....

Hebben jullie advies?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Pech Onderweg???

Bericht door Hans B »

In the middle of no where, zul je naar alle waarschijnlijkheid geen ontvangst hebben.

Maar als je wel ontvangst hebt zou je kunnen bellen, de tarieven in het buitenland zijn behoorlijk.Het komt bovenop je abonnement.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je krijgt een vrijwel nieuwe auto mee, de kans dat je ergens strandt is uitermate klein; en de kans dat er niemand in de buurt is om te helpen is nog veel kleiner. Dus geen zorgen.
En bel altijd eerst de verhuurder als er iets aan de hand is.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je een auto hebt met een werkend OnStar system heb je niet eens een telefoon nodig.
Antinous62
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Antinous62 »

Okay, ik geloof jullie.
Maar zelfs hier in Nederland heb ik altijd een mobiel bij me in de auto, voor het geval ik ergens stil kom te staan.
Heb zelf namelijk helemaaaaal geen verstand van autotechniek!

Een OnStar system?? Zal ik s op google opzoeken. Had ik nog nooit van gehoord :thumbup:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

OnStar is iets van General Motors. Vele jaren geleden zaten we willekeurig op was knoppen te drukken en toen kwam er een stem die vroeg wat ze voor ons kon doen ;-) Ik had er toen ook nog nooit van gehoord.
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Antinous62 schreef:Okay, ik geloof jullie.
Maar zelfs hier in Nederland heb ik altijd een mobiel bij me in de auto, voor het geval ik ergens stil kom te staan.
Het zou toch niet normaal zijn dat even een belletje (al is het vanuit Amerika), duurder zou zijn dan zelf een
pre-paid telefoon bij de Walmart te kopen.

Zelfs al ZOU je stil komen te staan, kun je dus vele malen goedkoper zelf je eigen telefoon gebruiken.
Beltarieven vanuit V.S. kun je gewoon opzoeken op telfort.nl
laten we het nu eens bont maken en zeggen dat je voor € 15,- hebt gebeld met je eigen mobiel......daar heb
je vast geen pre-paid telefoon voor bij de Walmart.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer