Het is toch zo als ik met een CC betaal er iets van 1.5% of 2% wisselkoers wordt berekend? Dat zou dus betekenen dat als je hier wat geld haalt voor een betere koers je iets goedkoper uit bent. Of zit ik hiermee compleet mis. Ik ga in de loop van het jaar 2.5 weken naar Amerika en heb daarvoor een ANWB VISA CC aangeschaftBushmaster schreef:Zelfs parkeren voor paar dollar gaat in veel gevallen met CC, horeca is 99% creditcard.In mijn beleving moet je alle tentjes waar je eet en alle hotels waar je parkeerfee betaald cash betalen toch?Of is het echt zo dat credit cards king zijn daar?
Provisie betaald de verkopende partij, niet de koper.En betaal je je dan niet scheel aan provisie ? (heb me nooit echt verdiept in CC omdat ik dus dacht dat Amex e.d. zoveel provisie rekenen)
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dollars kopen - nu? later? en waar?
Re: Dollars kopen - nu? later? en waar?
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Als Visa of MasterCard besluit jouw card te blokkeren omdat ze fraude* vermoeden, dan is
1 telefoontje naar desbetreffend bedrijf voldoende om hem weer aan de praat te krijgen.
En ik denk dat je je rekeningen even moet controleren, maar zowel Visa als Mastercard is niet
gratis. Het zijn uiteindelijk geen filantropische instellingen.
* ik bel voor de zekerheid van tevoren altijd ff om ze te waarschuwen dat ik weer naar Amerika
ga. Dan weten ze dat en levert het minder 'red flags' op.
1 telefoontje naar desbetreffend bedrijf voldoende om hem weer aan de praat te krijgen.
En ik denk dat je je rekeningen even moet controleren, maar zowel Visa als Mastercard is niet
* ik bel voor de zekerheid van tevoren altijd ff om ze te waarschuwen dat ik weer naar Amerika
ga. Dan weten ze dat en levert het minder 'red flags' op.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Swinny heeft er nog een aantal te koop
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
--> neen hoor, heeft zeker 3/4 dagen geduurd met meerdere telefoontjes (die ons ook 60 euro hebben gekost!). En wij geven ook altijd op dat we naar het buitenland gaan...Re1gnman schreef:Als Visa of MasterCard besluit jouw card te blokkeren omdat ze fraude* vermoeden, dan is
--> Visa/mastercard zijn bij onze bank in België gratis hoorRe1gnman schreef:En ik denk dat je je rekeningen even moet controleren, maar zowel Visa als Mastercard is niet

http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Er staat mij bij dat geld pinnen bij een automaat duurder is met de CC dan met de gewone pinpas.
Ik heb ook weleens gelezen, dat als je bij een supermarkt vraagt of je extra mag pinnen met de debetcard (gewone pinpas) het je niets extra's kost aan toeslagen.
Of heb ik het mis?
Verder noteer ik altijd hoeveel en waar ik geld uitgeef met de CC. Dan is het voor jezelf ook goed te controleren of het klopt op de afschrijving.
Overigens nemen wij meestal zo'n $100-$150 p.p. contant mee . Ik wacht nog even met dollars bestellen, we gaan halverwege het jaar. Het blijft toch een beetje gokken met de koers vind ik en we hebben nog wat in huis vd vorige reis.
Toevallig heb ik pas gekeken wat t kost bij de bank en GWK. Blijkt dat de bank een paar cent goedkoper is.... Had ik niet verwacht...
Ik heb ook weleens gelezen, dat als je bij een supermarkt vraagt of je extra mag pinnen met de debetcard (gewone pinpas) het je niets extra's kost aan toeslagen.
Of heb ik het mis?
Verder noteer ik altijd hoeveel en waar ik geld uitgeef met de CC. Dan is het voor jezelf ook goed te controleren of het klopt op de afschrijving.
Overigens nemen wij meestal zo'n $100-$150 p.p. contant mee . Ik wacht nog even met dollars bestellen, we gaan halverwege het jaar. Het blijft toch een beetje gokken met de koers vind ik en we hebben nog wat in huis vd vorige reis.
Toevallig heb ik pas gekeken wat t kost bij de bank en GWK. Blijkt dat de bank een paar cent goedkoper is.... Had ik niet verwacht...
2011: Zuidwest 2013:New York, Texas
Als ik de voorwaarden van een bank lees lees ik volgens mij dat je een toeslag van 1.5% betaald bij bv de Rabobank (waar ik zit) als je een koerswisseling maakt.leontineD schreef:Er staat mij bij dat geld pinnen bij een automaat duurder is met de CC dan met de gewone pinpas.
Of heb ik het mis?
Als ik de voorwaarden van de CC lees en ik wil geld pinnen kost me dit een X bedrag + 1.5%/2% koerswisseling
Correct me if i am wrong.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Je kan idd bij een supermarkt extra geld opnemen zonder extra kosten.
Geld opnemen met je creditcard is normaal duurder.
Maar je betaald ook vaak extra met je bankpas. Staat er meestal bij dat je 3 of 4 dollar extra betaald
Geld opnemen met je creditcard is normaal duurder.
Maar je betaald ook vaak extra met je bankpas. Staat er meestal bij dat je 3 of 4 dollar extra betaald
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:

Het is onuitroeibaar ...

Marianne
Ik heb een vriendin, opgeleid als schooljuf, zij schrijft: Ik wordT!!!Martin & Marianne schreef:![]()
Het is onuitroeibaar ...![]()
Marianne
Te erg voor woorden!
Niet iedereen is goed in talen natuurlijk.monique57 schreef:Ik heb een vriendin, opgeleid als schooljuf, zij schrijft: Ik wordT!!!Martin & Marianne schreef:![]()
Het is onuitroeibaar ...![]()
Marianne
Te erg voor woorden!
Zo zullen er veel zijn die niet zo goed zijn in wiskunde of logica, maar daar stoor ik mij dan niet zo hard aan...
Als hun het maar vaak genoeg doen wort het vanzelf correct Nederlands
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Enkel bij Record & Argenta zijn visa gratis denk ik.Eliza schreef:--> Visa/mastercard zijn bij onze bank in België gratis hooren ik ben een 3dubbel-checker!! Enkel mastercard gold is te betalen... want daar zit een annulatieverzekering bij.
Bij de andere betaal je ongeveer een bijdrage van €20 per jaar (ING = €18, tenzij < 25j = €10 / KBC = €22 enz.)
Ik ben nu 1,5 maand op reis in Amerika en heb geen creditcard. Wel mn bankpas en werkt ook prima. Maar ligt eraan wat je standaards zijn en hoe je wilt reizen. Ik heb wel moeite met mijn euro's hiee te wisselen. Bijna geen bank die ze wilt tenzij je een rekening heb de bank.
Bedankt voor alle reacties!
Als ik het zo lees is het dus sowieso aan te raden een CC te nemen.
Het enige dat je dus gaat betalen is een toeslag van ongeveer 1,5% omdat je dollars betaald met een EURO CC.
Dat lijkt me te overzien natuurlijk.
vwb dollars, van alles wat ik heb gelezen is de verwachting dat de effecten nu wel een beetje zijn uitgewerkt, dus de koers die nu staat van 1,04 is ongeveer de koers voor de ret van het jaar.
Zou het nog verschil maken of ik de CC van ING neem of die van VISA? mbt betaalmogelijkheden? Niet dat de ene eettent de ING kaart niet herkend en de VISA wel ofzo?
Als ik het zo lees is het dus sowieso aan te raden een CC te nemen.
Het enige dat je dus gaat betalen is een toeslag van ongeveer 1,5% omdat je dollars betaald met een EURO CC.
Dat lijkt me te overzien natuurlijk.
vwb dollars, van alles wat ik heb gelezen is de verwachting dat de effecten nu wel een beetje zijn uitgewerkt, dus de koers die nu staat van 1,04 is ongeveer de koers voor de ret van het jaar.
Zou het nog verschil maken of ik de CC van ING neem of die van VISA? mbt betaalmogelijkheden? Niet dat de ene eettent de ING kaart niet herkend en de VISA wel ofzo?

2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
- bedeve
- Amerika-expert
Op zichzelf, en qua acceptatie, zit tussen de ene en de andere Visa card geen verschil.heems87 schreef: Zou het nog verschil maken of ik de CC van ING neem of die van VISA? mbt betaalmogelijkheden? Niet dat de ene eettent de ING kaart niet herkend en de VISA wel ofzo?
De uitgever er van kan er verschillende verzekeringsproducten aan gekoppeld hebben.
Zo heeft de ANWB Visa Gold een eigen risico beperking bij autohuur ( heb je in USA geen belang bij ) en een verzekering voor juridische ondersteuning bij geschillen met een autoverhuurder.
Het kan aan de andere kant zo zijn dat jouw bank een gratis CC koppelt aan je rekening.
Zo zijn er meer verschillen ;het is slim om even wat kaarteigenschappen naast elkaar te leggen.
icscards.nl is in Nederland de grootste uitgever dus het is vrij makkelijk om de onderscheiden te achterhalen.
Zelf vind ik de combi van Mastercard Gold ( reisvertraging en bagageverzekering) en de bovengenoemde ANWB Gold heel plezierig.
Een ander groot voordeel van ICS Cards vind ik dat je je uitgaven heel snel in je online overzicht terugvind.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Er zijn verschillende redenen om 2 kaarten te hebben. Volgensmij kun je vrij goedkoop een kaart aanvragen bij de ANWB (tenzij je die al hebt natuurlijk).Eliza schreef:vakman schreef:Al zullen er weer mensen reageren die menen met 2 verschillende credit cards op stap te moeten.
En wij betalen ook steeds met VISA of mastercard, behalve in bijvoorbeeld een 'eetkraampje' langs de weg. Nog nooit problemen mee gehad ook. We nemen wel steeds nog ongeveer $200 cash mee per persoon.
Je kan ook een mastercard GOLD nemen (in België toch) en alles wat je daarmee betaalt (;) met een 't'), is automatisch verzekerd (ook annulatieverzekering). Wij hebben nu zo'n mastercard GOLD en nemen dus geen annulatieverzekering meer apart erbij.
Elisa
Ik heb altijd 2 kaarten bij me (Mastercard (kwam van mn bank) en Visa (over het algemeen meest geaccepteerd)) daarnaast heeft het werk me een American Express gegeven (meest afgewezen kaart).
Je kunt er altijd voor kiezen om maar 1 kaart te gebruiken om alles mee te betalen, de 2e is dan puur back-up en idd een 200 dollar pp is ook een goed idee.
Een paar voorbeelden uit persoonlijke ervaringen:
-Ik wilde mijn eten betalen in een restaurant maar al mijn passen werkten niet meer. Dus ik had cash om mee te betalen. (Rabobank vond mn betalingsverkeer verdacht, te veel landen in te korte tijd, dus hadden ze voor het gemak al mijn passen gebokkeerd)
- Ik wilde mijn hotel betalen (2200,-) met mijn American Express, maar die werd niet geaccepteerd. Zelfde verhaal voor mijn mastercard. Alleen Visa. Maar die had ik toen niet. Gelukkig was er een collega met een Visa kaart.
- Toen ik wilde tanken deed mijn pas het niet en heb dus betaald met contanten. Later hoorde ik dat ik aan mijn limiet zat.
ETc...
2 kaarten+cash is dus geen slecht idee.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij gaan in september naar Florida. Ik houd de koers ook regelmatig in de gaten. De toekomstvoorspellingen zijn verdeeld.
Op dit moment krijg je bij de Rabobank voor 1 euro => 1,022 dollar terwijl de koers bijna 1 euro => 1,10 dollar is.
Daarnaast betaal je ook nog € 4,50 transactiekosten. Bij GWK krijg je volgens mij ongeveer dezelfde koers.
Ik vind dit wel een schandalig slechte koers.
Er begon hier iemand met waarom je cash zou betalen als je een creditcard hebt en dat cash zo 1980 is. Dan snapt diegene niet wat topicstarter bedoelt.
Als je met je cc betaalt, krijg je de op dat moment geldende koers. Wellicht heel ongunstig op het moment dat ts in de states zit.
Ts wil zich juist indekken door nu dollars te kopen.
Stel hij kan nu kopen voor 1 euro = 1,15 dollar en hij neemt 4000 dollar op:
4000 / 1,15 = € 3.478 betalen.
Stel de dollar zakt naar 1 euro = 1 dollar. Dan betaalt hij dus € 4.000 voor 4.000 dollar.
Scheelt hem € 522. Kun je leuke dingen voor doen.
Op het moment dat de koers stijgt naar 1 euro = 1,15 dollar wil ik wel een contant bedrag opnemen bij de bank.
Dan weet ik zeker waar ik aan toe ben in September. Moet je wel het risico lopen om met zoveel contant over straat te gaan uiteraard.
Op dit moment krijg je bij de Rabobank voor 1 euro => 1,022 dollar terwijl de koers bijna 1 euro => 1,10 dollar is.
Daarnaast betaal je ook nog € 4,50 transactiekosten. Bij GWK krijg je volgens mij ongeveer dezelfde koers.
Ik vind dit wel een schandalig slechte koers.
Er begon hier iemand met waarom je cash zou betalen als je een creditcard hebt en dat cash zo 1980 is. Dan snapt diegene niet wat topicstarter bedoelt.
Als je met je cc betaalt, krijg je de op dat moment geldende koers. Wellicht heel ongunstig op het moment dat ts in de states zit.
Ts wil zich juist indekken door nu dollars te kopen.
Stel hij kan nu kopen voor 1 euro = 1,15 dollar en hij neemt 4000 dollar op:
4000 / 1,15 = € 3.478 betalen.
Stel de dollar zakt naar 1 euro = 1 dollar. Dan betaalt hij dus € 4.000 voor 4.000 dollar.
Scheelt hem € 522. Kun je leuke dingen voor doen.
Op het moment dat de koers stijgt naar 1 euro = 1,15 dollar wil ik wel een contant bedrag opnemen bij de bank.
Dan weet ik zeker waar ik aan toe ben in September. Moet je wel het risico lopen om met zoveel contant over straat te gaan uiteraard.
September 2012: New York
Juli 2013: Mexico
December 2013: New York
Juli 2014: Westkust
Januari 2015: Jamaica
September 2015: Florida
Januari 2016: Zuid Afrika
Juli 2013: Mexico
December 2013: New York
Juli 2014: Westkust
Januari 2015: Jamaica
September 2015: Florida
Januari 2016: Zuid Afrika
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zeker een schandalige koers, eigenlijk houd mij dat een beetje tegen om dollars in NL aan te schaffen maar doe het toch maar omdat ik wat contant wil hebben.
Meestal bestel ik er 200 en zet de auto dichtbij de bank. Met een groot bedrag over straat vind ik ook niet prettig.
Op vakantie hebben we het geld verdeeld.
Meestal bestel ik er 200 en zet de auto dichtbij de bank. Met een groot bedrag over straat vind ik ook niet prettig.
Op vakantie hebben we het geld verdeeld.
2011: Zuidwest 2013:New York, Texas
Dit is de groote onzin die ik heb gelezen, je kunt in Amerika prima alles cash betalen.Re1gnman schreef:Dan zou ik me daar toch ff in verdiepen, want zonder credit card kun je eigenlijk niks in de US of A.heems87 schreef: (heb me nooit echt verdiept in CC omdat ik dus dacht dat Amex e.d. zoveel provisie rekenen)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een auto huren zonder CC gaat niet. En voor het reserveren van accommodatie heb je vaak ook een CC nodig.
Maar verder kun je best zonder natuurlijk.
Marianne
Maar verder kun je best zonder natuurlijk.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3914 Weergaves
-
Laatste bericht door HildetT
-