Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
De ene helft van de wereld is onnozel en de andere helft verdient er aan..., dat is wat mijn leraar vroeger regelmatig zei !
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
@ MTL je geeft aan dat je je aankomstadres in de VS moet veranderen als je voor een 2e x de ESTA gebruikt. Maar waar en hoe doe ik dat dan?mtl schreef:Nee hoor, geen enkel probleem. En je allereerste adres in de VS moet je vermelden, dus inderdaad even veranderen.
Aan de hand van je code de gegevens ophalen en ze veranderen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb begrepen dat op de nieuwe Esta aanvragen ook gegevens van de ouders gevuld moeten worden.
Esta van één van ons is verlopen.
Wat als je bent opgevoed door je moeder, ook haar achternaam hebt en de gegevens van je vader niet hebt? Kun je dan 'unknown' invullen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat als de Esta daardoor afgewezen wordt? Kun je dan via de ambassade een visum regelen? En hoe lang duurt dit dan? En wat gaat dat kosten?
Wel balen, we zijn al 6 keer probleemloos naar de VS geweest en nu maak ik me zorgen over zoiets. Terwijl ik alleen van een leuke vakantie wil genieten.
Els
Esta van één van ons is verlopen.
Wat als je bent opgevoed door je moeder, ook haar achternaam hebt en de gegevens van je vader niet hebt? Kun je dan 'unknown' invullen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat als de Esta daardoor afgewezen wordt? Kun je dan via de ambassade een visum regelen? En hoe lang duurt dit dan? En wat gaat dat kosten?
Wel balen, we zijn al 6 keer probleemloos naar de VS geweest en nu maak ik me zorgen over zoiets. Terwijl ik alleen van een leuke vakantie wil genieten.
Els
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
ja, je kan daar unknown invullen. zie de info onder het vraagteken:
Enter the names of your parents. These are required to complete the application. If you do not know the name of one or both of your parents, enter UNKNOWN, for each parent. This field can include the names of your biological, adoptive, step-parent or guardian.
In the Family Name field, enter your parent's family name. The family name is required to complete the application. If you do not know one or both of your parents, enter UNKNOWN.
In the First (Given) Name field, enter your parent's first (given) name. Do not include the middle name in this field. The first name is required to complete the application. If your parent has no first name, or if you do not know one or both of your parents, enter UNKNOWN.
geen ervaring mee maar ik verwacht niet dat het simpele feit dat je dit niet kan invullen tot problemen gaat leiden. om te bepalen of iemand een dreiging vormt kijken ze naar een 'opstapeling' van verdachte feiten. als er verder geen aparte dingen zijn gaan ze dit heus niet spannend vinden. het zou hooguit zo kunnen zijn dat je niet onmiddellijk toestemming krijgt omdat er iemand handmatig akkoord moet geven. maar ik vraag me echt af of ze dat vanwege een onbekende vader gaan doen. (bron http://www.cbp.gov/travel/international ... -esta-faqs).
esta gewoon op tijd invullen en ik denk wel dat het goedkomt.
Enter the names of your parents. These are required to complete the application. If you do not know the name of one or both of your parents, enter UNKNOWN, for each parent. This field can include the names of your biological, adoptive, step-parent or guardian.
In the Family Name field, enter your parent's family name. The family name is required to complete the application. If you do not know one or both of your parents, enter UNKNOWN.
In the First (Given) Name field, enter your parent's first (given) name. Do not include the middle name in this field. The first name is required to complete the application. If your parent has no first name, or if you do not know one or both of your parents, enter UNKNOWN.
geen ervaring mee maar ik verwacht niet dat het simpele feit dat je dit niet kan invullen tot problemen gaat leiden. om te bepalen of iemand een dreiging vormt kijken ze naar een 'opstapeling' van verdachte feiten. als er verder geen aparte dingen zijn gaan ze dit heus niet spannend vinden. het zou hooguit zo kunnen zijn dat je niet onmiddellijk toestemming krijgt omdat er iemand handmatig akkoord moet geven. maar ik vraag me echt af of ze dat vanwege een onbekende vader gaan doen. (bron http://www.cbp.gov/travel/international ... -esta-faqs).
esta gewoon op tijd invullen en ik denk wel dat het goedkomt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- Suuslaban
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Zojuist mijn ESTA aangepast, (verblijfplaats), maar ik zag op mijn eerste aanvraag dat de vluchtgegevens van mijn vorige reis er nog op staan. Deze kan ik niet aanpassen. Ik ga er van uit dat dit geen probleem is?
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat is geen probleem. Als het goed is geef je aan je luchtvaartmaatschappij ook al een en ander door en dan weten ze het vluchtnummer al waar je op binnen komt.
- Suuslaban
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Dat is waar!sanook schreef:Dat is geen probleem. Als het goed is geef je aan je luchtvaartmaatschappij ook al een en ander door en dan weten ze het vluchtnummer al waar je op binnen komt.
Dank!

Dan is alles in kannen en kruiken.....

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Bedankt babarage!
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Zullen ze lastig gaan doen als je geen werkgever hebt maar ZZP-er bent?
MIjn zoon gaat voor de eerste keer mee en is ZZP-er.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Nee Marenko, waarom zouden ze moeilijk doen?
Er zijn heel veel mensen zonder werkgever, er zijn zoveel mensen die voor zichzelf werken en eigen baas zijn, dat maakt helemaal niets uit voor een ESTA hoor.
Er zijn heel veel mensen zonder werkgever, er zijn zoveel mensen die voor zichzelf werken en eigen baas zijn, dat maakt helemaal niets uit voor een ESTA hoor.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
er is mij nog nooit naar een werkgever gevraagd, net zo min als naar mijn salaris ..... dus ....Marenko schreef:Zullen ze lastig gaan doen als je geen werkgever hebt maar ZZP-er bent?
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet dat nu invullen op je esta aanvraag. Is een verplichte vraag
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou ja, bij de vraag staat ook dat dat is om aan te tonen dat je niet van plan bent om te blijven.
Vraag me af of er hier iemand is die daar nee, heeft ingevuld.
Vraag me af of er hier iemand is die daar nee, heeft ingevuld.
- meyem
- Amerika-expert
oh, okay, dan weet ik het niet .... ik wil eerst nog gauw een nieuw paspoort aanvragen, zodat mijn ESTA nog een tijdje mee gaat .... maar ik heb momenteel nog geen tijd ... vandaar ....
Hallo iedereen,
Heb een paar weken geleden mijn ESTA aangevraagd maar heb nergens mijn vluchtgegevens hoeven invullen (wel dingen als mijn salaris, mijn ouders etc.). Is dit normaal? (lees op t forum dat mensen hun vluchtgegevens moeten invullen).
Daarnaast is mijn aanvraag goed gekeurd. Is er verder nog iets dat ik hiermee moet doen voordat ik op reis ga?
Alvast bedankt voor de hulp!
Heb een paar weken geleden mijn ESTA aangevraagd maar heb nergens mijn vluchtgegevens hoeven invullen (wel dingen als mijn salaris, mijn ouders etc.). Is dit normaal? (lees op t forum dat mensen hun vluchtgegevens moeten invullen).
Daarnaast is mijn aanvraag goed gekeurd. Is er verder nog iets dat ik hiermee moet doen voordat ik op reis ga?
Alvast bedankt voor de hulp!
- meyem
- Amerika-expert
De vragenreeks is inderdaad behoorlijk veranderd .... ik heb gister mijn ESTA weer kunnen regelen voor de komende 2 jaar.
Ja, je moet ook nog extra info doorgeven aan je airline, de zogenaamde API (advanced passenger info), daar komt dat wel je verblijfadres aan de orde ..... even bij je airline inloggen met je reserveringsnummer en dan zoeken naar de API ...
Ja, je moet ook nog extra info doorgeven aan je airline, de zogenaamde API (advanced passenger info), daar komt dat wel je verblijfadres aan de orde ..... even bij je airline inloggen met je reserveringsnummer en dan zoeken naar de API ...
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Heb dinsdag ook onze Esta's aangevraagd, maar heb geen vraag gezien over salaris........alleen werkgever.
Geen vluchtnummer meer invullen, maar wel aanspreekpunt/verblijfsadres USA.
Ze werden alle 3 meteen goedgekeurd.
Geen vluchtnummer meer invullen, maar wel aanspreekpunt/verblijfsadres USA.
Ze werden alle 3 meteen goedgekeurd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Via de officiele site is er geen vraag over salaris.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13196 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties