Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verwarring bij de K-1 visa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Kimaca
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Verwarring bij de K-1 visa

Bericht door Kimaca »

Hey!
Ik ben sinds augustus 2012 in een relatie met een man uit VA, sinds Januari 2014 zijn wij verloofd.
Na veel opzoeken over het K-1 visum ben ik even het noorden kwijt.

Ik heb een enorme hulp gevonden op Visajourneys met een stap voor stap gids, maar vraag me af of de documenten die mijn verloofde in VA moet opsturen die door mij zijn ingevuld, moeten ingevuld zijn met de hand en naar hem verstuurd met de post, of mag ik die gewoon thuis inscannen en door hem afgeprint worden en mee verstuurd? (voor de i-129F).
Verder vroeg ik me ook af welke bewijzen zoal goed genoeg zijn om aan te tonen dat we in de afgelopen 2 jaar samen geweest zijn? Ik ben in Januari 2014 in VA geweest, hij in februari 2014 in BE en in oktober/november 2014 is hij nogmaals in BE geweest.

Hoeveel tijd zit er tussen het verzenden van de i-129F en het bericht dat ik op medisch onderzoek en interview moet?
Hoe verloopt alles vanaf de i-129F? Ik ben heel erg benieuwd naar hoe alles verloopt en door een teveel aan informatie van alle kanten ben ik het noorden even kwijt!
Ik zit hier volgens mij bij de beste bron voor informatie dus alle informatie die ik zou kunnen gebruiken op weg naar een K-1 zijn welkom!
Wij willen graag zo snel mogelijk het pakketje versturen maar willen geen fouten maken om zo langere wachttijden te vermijden.

Alvast bedankt!

Kim :)
Fellow2012

Re: Verwarring bij de K-1 visa

Bericht door Fellow2012 »

Ik ben ook via de K1-route naar VA verhuisd.

De K1 documenten die jij moet invullen en onderteken kan je het beste op de PC doen. Bijna alle USCIS PDF documenten zijn te editen. Dus eerst editen, uitprinten, onderteken en met de post naar je verloofde opsturen. Als bewijs van jullie "ongoing relationship" kan je bijvoorbeeld een uitprint van jullie E-tickets sturen. Omdat de K1 visum slechts een toegangsvisum is, zijn de eisen voor bewijzen niet zo streng. Maak geen zorgen hierover. Ik heb zelf alleen een uitprint van een E-ticket een hotelfactuur meegeleverd. Niets extras, geen foto's samen etc, niet nodig.

Ik zeg de K1-visum is slechts toegangsvisum omdat het echte werk pas daarna begint als je voor de Green Card (GC) weer allerlei formulieren moet indienen. Suc6.

Trouwens, waar in VA?
Kimaca
Amerika-newbie

Bericht door Kimaca »

Dankje om me alleszins al iets gerust te stellen! Mijn verloofde woont in Wirtz (bij Roanoke), in Franklin County. En wij zijn van plan om daar een huisje te kopen niet te ver van het Carilion hospital omdat hij daar werkt :)
Gelukkig hebben wij die tickets ook bijgehouden, hoewel ik ze inderdaad ook gewoon kan uitprinten. Hoewel het bij jou wel zo gelukt is ga ik alleszins wel foto's samen etc opsturen, wij hebben ook geen hotel geboekt aangezien we bij elkaars ouders zijn blijven logeren het merendeel van ons verblijf!
Verblijven jullie nu ook nog steeds in VA?
Ik vind het vreselijk verwarrend al die documenten van links en rechts die je moet invullen het is behoorlijk stresserend maar uiteindelijk zal het wel lonen daar ben ik van overtuigd :D
Laatst gewijzigd door Aricon op 11 mar 2015, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het direct bovenliggende bericht volledig te quoten --> quote verwijderd.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

We wonen in Newington Forest, Fairfax County, VA op slechts half uurtje rijden van Washington, DC. We wonen erg suburban maar toch dicht bij een grote stad… en qua klimaat is het hier aangenaam en meestal zonnig. Maar als het aan mij ligt verlaten we dit gebied zo snel mogelijk vanwege de absurde hoge kosten van wonen en alles wat ermee te maken heeft. We zijn in verschillende staten aan het kijken naar onze opties.

Visajourney heeft de beste ‘guides’ waarin alles step-by-step wordt uitgelegd. Neem de tijd om alle formulieren nauwkeurig in te vullen al duurt het even. Aanvankelijk heb je het gevoel dat dit proces veels te lang gaat duren maar het gaat opgegeven moment erg snel.
Kimaca
Amerika-newbie

Bericht door Kimaca »

Da's toch nog een eindje van waar mijn verloofde woont, dan!
Zij wonen ook heel erg suburban maar dat vind ik wel aangenaam zo, en net zoals jij, ook niet te ver rijden van de stad. In de winter is het er heel koud en in de zomer heel warm. Ik heb eigenlijk geen idee, is het westen van VA net zo duur dan? Heb wel gelezen dat ze de duurste zijn voor groceries maar van huizenprijzen vind ik dat vergeleken met belgie enorm goed meevallen. Maar vergelijken met BE is misschien appelen met peren vergelijken!

Ik heb mij sinds gisteren ook aangemeld op visajourney, volgens mij zal dit mij echt wel helpen.
Hebben jullie ook een advocaat of een bureau zoals rapidvisa onder de arm genomen? of hebben jullie het i-129F en de hele reutemeteut zelf gewoon gedaan?
Sommige mensen raden mij aan om rapidvisa te betalen om me te helpen, maar anderen zeggen dan weer dat je het evengoed zelf kan doen en je die extra kost besparen.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Ik heb het K1 visum in 2010/2011 doorlopen. Het lijkt heel veel werk maar het viel reuze mee vond ik. Af en toe is het wat verwarrend maar als je specifieke vragen stelt of verschillende fora krijg je vaak een goed antwoord terug. Wij hebben destijds wel foto's meegestuurd die we op gewoon papier afgedrukt hadden. Het hele proces duurde bij ons bijna 8 maanden. Daarna ben je natuurlijk nog niet klaar want dan moet je trouwens en nog meer formulieren opsturen. Als je dan eenmaal je groene kaart heb kun je 2 1/2 jaar weer formuliertjes gaan invullen voor je nieuwe groene kaart die dan tien jaar geldig is. Dat heb ik vorig jaar gelukkig allemaal doorlopen dus ik ben er nu een tijd vanaf.

Heel veel succes.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Ik heb een vergelijkbaar proces doorlopen in 2014 (was al in de VS op studentenvisum, toen getrouwd en greencard aangevraagd, dus iets makkelijker dan K1 maar wel vergelijkbaar). Ik vond het goed zelf te doen. Het is inderdaad veel werk, en ik heb wel wat zitten stressen over of we alle formulieren wel hadden en of alles wel goed ingevuld was, maar het was geen 2000-dollar-waard-stress :wink: (wat ik bedoel: het was me geen advocaat van 2000 dollar waard om die stress te vermijden) Bovendien, als je een advocaat inhuurt moet je nog steeds zelf formulieren invullen en bewijzen verzamelen en en en... Dus het haalt niet eens alle stress weg.

Maar het hangt van jezelf af. Ik wist dat ik goed op details kan letten en dat ik alle instructies goed zou lezen, dus dat ik het waarschijnlijk prima zelf zou kunnen doen. Maar als je weet dat jij regelmatig vergeet de achterkant van een formulier in te vullen, of vaak de helft van je spullen kwijt raakt, of op andere manieren chaotisch bent, dan is het misschien beter om hulp in te huren.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Ook ik heb het k1 visum gedaan in sept 2013. Wij hebben toen de stappen gevolgd die je op visajourney kunt vinden. Wij hebben veel bewijs mee verzonden..foto's,emails,tickets. Ik stuur toch liever te veel bewijs dan te weinig ;)
Ja al die documenten invullen is behoorlijk stressen..Maar het valt wel mee ;) Neem rustig je tijd om het pakket in orde te maken en hopelijk word je snel beloond :thumbup: succes!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer