Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro zakt verder weg,

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Euro zakt verder weg,

Bericht door Sabrina1985 »

Ik baal zelf ook enorm. Ga mijn 30e verjaardag vieren in Vegas. Gelukkig gaan we pas in juli maar dit brengt wel een klein stukje onzekerheid met zich mee. Ik weet niet of we nu al de hotels moeten vastleggen en dollars moeten kopen.
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

Sabrina1985 schreef:Ik baal zelf ook enorm. Ga mijn 30e verjaardag vieren in Vegas. Gelukkig gaan we pas in juli maar dit brengt wel een klein stukje onzekerheid met zich mee. Ik weet niet of we nu al de hotels moeten vastleggen en dollars moeten kopen.
Kan niemand voorspellen. Maar veel zakken gaat de dollar alleen niet doen, stijgen is de kans groter.
Dus het lijkt mij beter om nu al te boeken.
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivoamerika »

Weet iemand wat de verwachtingen van economen etc. is voor deze zomer of tenminste de komende tijd inzake de euro-dollar verhouding?
Toen 1 euro nog 1,13 dollar waard was tijdje geleden verwachtte ik dat de koers niet verder kon zakken of tenminste niet nog heel ver, maar vandaag staat die
al op 1,05 dollar! Nu weet ik niet meer of we zoveel mogelijk nu moeten boeken voordat de koers nog verder gaat zakken, of dat er verbetering aankomt en we daar
dan van moeten profiteren.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Mijn reis nasr Florida in april is al volledig betaald (auto, hotels, vlucht) toen de dollar nog 1,35 ofzo stond (sept 2014), masr ik heb gisteren toch voor de zekerheid nog wat dollars in huis gehaald aan 1,05.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Als je rechtstreeks bij het hotel boekt betaal je pas bij aankomst dus dat maakt dan niet uit, via Expedia etc. Waar je direct betaald kan het wel uitmaken. Wij moeten de auto nog boeken, hopen nog op een of andere aanbieding maar als we wat zien wat gratis annuleerbaar is met een prijs die ons bevalt gaan we ook maar boeken, denk dat het dit keer een minivan wordt ipv een SUV, de fullsize is dit jaar extreem duur!
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Hotels hebben ook tarieven dat je nu al kunt betalen, alleen dan niet meer annuleerbaar. Ik kies er nu bewust voor om zoveel mogelijk dingen die vast staan alvast te boeken en te betalen. Zoals autohuur, 1e en laatste overnachting. Ook het huis dat we pas half juni hoefden te betalen heb ik nu betaald. I Als de koers nog onvoordeliger wordt heb ik mazzel en anders redeneer ik maar dat ik de kosten van de vakantie dit jaar wat meer gespreid heb :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik voel er ook niet voor om nu allemaal dollars te gaan wisselen. Vlucht, autohuur en een aantal overnachtingen zijn al betaald (bij de parken betaal je de eerste nacht aan) en er moet nog iets geannuleerd worden - reeds betaalde accommodatie - wat nu ook gunstig is :wink: .

@Ivoamerika: ik reken voorlopig niet op een verbetering.

Marianne
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Hmmmmzzz :blink: en we wilden tijdens ons bezoek aan Florida in Mei nog wel helemaal los gaan in de outlets..... :cry:
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anton007 »

Zojuist voor 548 euro 553 dollars gekocht. Via de rabo.
Rabo hanteert koers van 1.01
Pottchange zal wel beter zijn, maar om nu 200 km te rijden voor een paar tientjes winst.

Maar goed, wat een zonde zeg!! Ik schat dat ik nog iets van 7000 euro moet afrekenen in de USA. Terwijl ik het vorig jaar boekte was de koers 1,34. 7000 x 0,34 = meer dan 2100 dollar EXTRA op de toch al dure trip!

:cry: Blegh!

Mvg;
Anton
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

ik keek nog eens naar de koers en omg? 1,05 nog maar!? ik hoop echt dat daar toch terug een 7-10c gaat bij komen tegen juni
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ook wij hebben alles maar alvast 'vastgelegd', hotels, huurauto etc. terwijl we pas in september vertrekken. Heeft ons al ruim 100 euro (!) gescheeld tov de koers van vandaag.
Iemand die iets over de verwachtingen voor de langere termijn kan roepen (6 maanden) ?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

RNA schreef: Iemand die iets over de verwachtingen voor de langere termijn kan roepen (6 maanden) ?
De ECB is massaal leningen aan het opkopen, en gaat dit nog een hele tijd doen. Dat opkopen stelt in principe niks voor want het geld waarmee ze die leningen opkopen wordt gewoon uit het niets gecreerd, ze maken gewoon in de computer het banksaldo hoger van diegene waarvan ze die lening overnemen zonder dat er echte waarde tegenover staat.

Ze gaan dit doen tot en met september 2016 en het gaat om 60 miljard euro, per maand.

Gevolg is toenemende hoeveelheid geld voor banken en andere instellingen. De bedoeling is dat ze dit geld gaan uitlenen aan bedrijven en consumenten tegen een lage rente (ze zijn nu heel voorzichtig met geld uitlenen). En dit moet dan weer de economie aanzwengelen. Al met al worden er dus gewoon meer euro's bij gemaakt, wat zorgt voor extra inflatie.

In de VS is het verhaal omgedraaid, werklooksheid daalt en de economie komt alweer meer op gang. Dit betekent dat daar de rente op termijn weer verhoogd gaat worden door de FED omdat die stimuleringen met lage rentes dan weer minder nodig zijn. Gevolg is dat de dollar dan meer waard wordt.

Deze twee effecten helpen dus samen om de EUR:USD koers te verlagen, en ik zie het niet zo snel omdraaien.
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

dollar zal tot 2017 alleen maar sterker worden, dus deze zomer zal voorlopig de laatste keer zijn dat ik naar amerika ga reizen. Ik ga wel met een hoop dollars terugkomen om zo toch wat winst te maken over 2 jaar.
AfbeeldingAfbeelding
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Bandido schreef:Eindelijk! Het heeft nou wel lang genoeg geduurd met die dure euro. Ik kan me nog een trip herinneren naar Duitsland toen de euro zo'n $1.60 waard was. Ik kreeg bijna een hartaanval toen ik mijn bankafschrift na afloop bekeek. Net weer uit Europa teruggekomen en het was een stuk plezieriger om daar uit eten te gaan dan een paar geleden. :thumbup:

Ik snap dat veel mensen er anders over denken hier, maar voor mij geldt precies hetzelfde. Ik ga niet naar Nederland op vakantie maar om mijn familie af en toe te zien. Vaak word ik dan gevraagd iets uit Amerika mee te nemen want het is zo lekker goedkoop! En ondertussen betaal ik flink voor brandstof en betaal ik flink wat dollar's voor een eurotje.

Wat me opvalt is dat sommige mensen hier spreken over 20% meer betalen voor je vakantie. Hoelang geleden is dat dan wel niet geboekt en waren de geruchten destijds al niet dat de Amerikaanse economie sneller zou aantrekken dan de Europese? En als het koersverschil zo belangrijk is waarom dan niet dollars kopen op het moment dat je je vakantie boekt? Ik wil niemand de les lezen maar er waren een aantal mogelijkheden om je in te dekken.

Wellicht is het nu tijd voor de NederAmerikanen om massaal op vakantie te gaan in Europa! Helaas hebben de meeste NederAmerikanen niet genoeg vakantiedagen, heb je dat weer!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ik ga wel met een hoop dollars terugkomen om zo toch wat winst te maken over 2 jaar.
dus verwacht je binnen 2 jaar een nog sterkere dollar?
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

lsl schreef:
Ik ga wel met een hoop dollars terugkomen om zo toch wat winst te maken over 2 jaar.
dus verwacht je binnen 2 jaar een nog sterkere dollar?
Sommige voorspellen dat de euro minder waard gaat zijn eind 2015 dan de dollar. Zelfs tot .85$ per €. Maar die zijn wel zeer kritisch.
Alles hangt af van de economie in europa tegenover die in Amerika. En vooral of de fed res de rente in Amerika gaat verhogen.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Wij gaan straks naar NL - met zo'n beetje 1:1, woohoo! Misschien vind ik dan die kleine kopjes koffie niet belachelijk duur :).
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

Je zal ze in elk geval wel lekkerder vinden :lol:

Europa zie ik de komende 10 jaar niet meer uit het slop komen, en ben zelfs bang dat wij het tweede Afrika worden. Europa is oud en versleten, en met de nieuwe europeanen komen er veelal mensen naar hier om het beter te hebben, niet om hier hard te komen werken :?
Dus ik zie de europese economie echt niet verbeteren de komende 10 jaar, terwijl Amerika en Azië verder blijft groeien, waardoor de euro alsmaar zwakker gaat worden.

Ik heb gelukkig nog een deel geboekt in november, maar met de huidige 1:1 koers en de verder dalende koers, vrees ik dat de komende jaren ik het oude Europa zal moeten bezichtigen :blink:
AfbeeldingAfbeelding
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anton007 »

Teebee schreef:Je zal ze in elk geval wel lekkerder vinden :lol:

Europa zie ik de komende 10 jaar niet meer uit het slop komen, en ben zelfs bang dat wij het tweede Afrika worden. :
Jij had zeker een 10 op je rapport staan voor overdrijven?
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Teebee schreef: <snip>...en ben zelfs bang dat wij het tweede Afrika worden. <snip> ...komen er veelal mensen naar hier om het beter te hebben, niet om hier hard te komen werken
Het heeft weinig zin om naar Europa te komen als wij het tweede Afrika zijn, dus dat is alvast een zorg minder voor je :mrgreen:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer