Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

nieuwe buren

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
houbi
Amerikafan

nieuwe buren

Bericht door houbi »

Is het in de VS gewoon om bij je buren langs te gaan om jezelf voor te stellen als je nieuw in de buurt bent?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

dat weet ik niet ... want mijn naaste buren wonen een Paar honderd meter van ons vandaan....en ik heb ze in die bijna 7 jaar dat ik daar woon, nog maar 2 keer gesproken. :oops:
Joanna
Amerika-ontdekker

Nieuwe buren

Bericht door Joanna »

Nee, het is bij ons niet echt de gewoonte, (ze wonen nl een paar honderd meter bij ons vandaan), maar wij hebben net de laatste 2 jaar wat nieuwe buren gekregen en maar een echtpaar kwam zich voorstellen de rest niet. Maar wel altijd vriendelijk zwaaien. Dat is voor mij goed genoeg, ben toch niet z'on buurter.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier wel, hoor, en meestal breng je iets mee als een "housewarming gift". Een plant, een zelf gemaakt brood, koekjes, o.i.d.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Zoals je uit het antwoord van Petra kunt afleiden, is het in Amerika (althans in het zuidoostelijk deel, elders is het mogelijk anders) een beetje anders dan in NL. Het zijn niet de nieuwe bewoners die zich bij de buren komen voorstellen, maar de 'oude' bewoners die zich bij de nieuwkomers komen introduceren en dan vaak iets meenemen, of hulp aanbieden. Toen wij hier in de buurt kwamen wonen, kwamen er een paar buren (maar niet allemaal) langs om ons welkom te heten en zich voor te stellen. Enkelen brachten verse tomaten uit de eigen moestuin mee.
Life is good in the Tarheel State.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Het is hier ook redelijk gebruikelijk, onderdeel van de midwestern vriendelijkheid.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer