Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(bijzondere) activiteiten in NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Jur
Amerikafan

(bijzondere) activiteiten in NYC

Bericht door Jur »

dag allen, :geek2: :clap: :thumbup:

Wij gaan van 3 april tot 19 april naar NYC i.v.m. een Engels cursus. We hebben tot nu aantal activiteiten gepland, maar willen graag weten of we nog leuke originele (niet allerdaagse) activiteiten missen;

Tot op heden hebben wij:

- Engelse cursus in de ochtend in de Empire State building op de 65ste verdieping.
- Bezoek aan de Leman Manhattan Preparatory School (boarding school) incl. dinner
- Helikopter vlucht
- Paddle surfing op de Hudson
- basketbalwedstrijd Brooklyn Nets -Chicago Bulls
- Roosevelt Island tramway
- National Cherry Blossom Festival (DC)
- Kayaking op de Hudson
- Fiets tour Manhattan/Brooklyn
- New York International auto show
- Easter parade 2015
- rooftop parties
- a game of the Yankees

zijn er nog andere leuke dingen om te doen???? (los van alle musea)
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2013: Florida 3wk
april 2015: NYC 2.5 wk
april 2016 NYC
leontineD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: (bijzondere) activiteiten in NYC

Bericht door leontineD »

Hoi Jur,

Persoonlijk vind ik een bezoek aan Ground Zero wel een must. Heel indrukwekkend. Voordat wij naar NY gingen kregen we de tip om de Ground Zero museumworkshop tour te doen. Dit kan je het beste beschrijven als een audiotour langs 'resten' vh WTC. Je koopt de kaarten via internet voor een bepaald tijdstip, net voor dat tijdstip verzamel je op straat vh adres wat op de kaart staat. Dit is voor een appartementsgebouw en wordt je opgehaald door een medewerker. Je beland dan in een woonkamer vol met foto's en voorwerpen vh WTC. Deze tentoonstelling is samengesteld door de enige fotograaf die bij de opruimwerkzaamheden mocht zijn. Bij elk item hoor je dmv een audiotour een verhaal erover.
Wij vonden het erg indrukwekkend, indrukwekkender dan het Tribudecenter. (One WTC was nog niet open).
Ik adviseer je om dan eerst naar Ground Zero zelf te gaan en daarna de audiotour te doen. Dan heb je meer een beeld bij de omgeving.
Let er wel op dat er een aardig stukje tussen die 2 plaatsen is. Wij hebben er met de taxi ongeveer 10-15 min. over gedaan.

Verder zijn we naar Stand-up comedy geweest (stand up NY. Op 236 West 78str).

Natuurlijk ook relaxen in Central Park niet te vergeten en de rest vd bezienswaardigheden natuurlijk.

Een tip als je met zonsondergang op 1 vd torens wil zijn: doe dit op de Rockefeller, hier heb je veel ruimte om te lopen en is veel minder druk dan Empire State Building waar je maar een kleine ruimte hebt en je tegen elkaar aan staat.
2011: Zuidwest 2013:New York, Texas
jmdank
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jmdank »

Marriott Marquis op Time Square. Op de 47ste verdieping een ronddraaiend restaurant met uitzicht over de stad.
Ontbijten bij Ellen Stardust Diner met zingende bediening...

Enne, zag deze week nog foto's van ijsschotsen rondom Manhattan dus of Paddle surfing en Kayaking over een maand een goed plan is? Brrrrr :D
NYC 2013
Rondje Noord Oost 2015 https://dankiesontour.wordpress.com"
NYC 2017
NYC 2019

Verslaafd aan NYC maar nu tijd om eens verder te kijken.
Daarom oktober 2022 rondje Zuid West op de planning
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

nou, die ijsschotsen zijn dan wel weg, hoor :D

2 jaar terug was er een hittegolf in de stad ...
Maar, ik heb vorig jaar op de Hudson gekayakt, en ja, je word wel nat ,,,
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Dat de ijsschotsen weg zijn is niet helemaal zeker. Wij hebben hier al een uitzonderlijk koude winter gehad. Vannacht nog - 17 gr.
Het blijft de volgende 10 dagen s'nachts nog vriezen.
Mijn ervaring is dat je in april met wat geluk 25gr kan hebben maar het kan evengoed overdag nog vriezen. April is volkomen onvoorspelbaar.
Afwachten en voor je vertrekt de weersvoorspellingen bekijken en je activiteiten aanpassen is de boodschap.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Bijwonen van een opname van de Late Show with David Letterman. Opnamen vinden doordeweeks aan het einde van de middag plaats in het Ed Sullivan Theater op Broadway. Kaarten zijn gratis en worden regelmatig de avond vooraf uitgedeeld rond Times Square, uitgegeven op bepaalde tijden bij het theater of zijn aan te vragen via de website.

Was echt een hele leuke, typisch Amerikaanse ervaring. Wij hadden Bill Muray als gast en Beck als optreden. Het beste gratis uitje ooit :thumbup:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Betty schreef:Dat de ijsschotsen weg zijn is niet helemaal zeker.
Wel hoor, ik heb zon besteld ... :sunny:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Dat zou mooi zijn, een heerlijk zonnetje en zonder ijsschotse. Kayakken of stand up paddling lijkt me erg gaaf op de Hudson, ben er dus ook in april
:thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik ook :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

dank allen!!!
Hoelang gaan jullie in april?
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2016 NYC
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

10 dagen ... veel te kort, in het najaar hoop ik langer te gaan :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

klink goed...
ben nog op zoek naar 1 overnachting op vrijdag 3 april, 2 personen.
Heb je nog ideeen?
Financial district zitten de goedkoopste hotels, als het kan willen we nog centraler zitten, bijv in de buurt MSG
april 2016 NYC
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik weet niet wat jij goedkoop noemt ...
kunnen jullie in 1 bed samen? In dat geval zou ik voor 1 nacht priceline proberen ...
travelox.de is goed voor betaalbare hotels en ook hotwire kan leuke aanbiedingen hebben ...
zelf begin ik (voor andere steden) meestal bij booking.com ... voor NYC heb ik inmiddels wat adressen, zoals het seafarers ...
Ik heb ook vaak in het Country Inn & Suites, in LIC, gezeten, prima te doen
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Jur
Amerikafan

Bericht door Jur »

nou goedkoop vind ik rond de 180 euro per nacht voor NYC begrippen.
kunnen wel met ze 2 in 1 bed, maar liever niet :)
seafarers heb ik net gekeken nav jouw blog,, maar die zit al vol :)
ga even de andere sites bekijken die je noemde. :thumbup:
april 2016 NYC
Ingrid1958
Amerikakenner

Een wat late reactie (vanwege werk) van mij: ik/wij ga een volle week. En net wat Meyem zegt: veel te kort, maar dat maak ik een volgende keer weer goed. Ik heb de gok gewaagd om een airbnb te boeken in Harlem, dus ben ook benieuwd, prijstechnisch erg leuk, gezien de hotel prijzen, buurt is volgens de verhuurder okay :lol: ,maar voor mij/ons dichtbij Columbia University (daar zit een vriend van ons) . Voor wat het waard is leuke kamer voor € 40 pppn
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

astevens
Amerika-ontdekker

Bericht door astevens »

Wat ik als leuk uitje heb ervaren is een bezoek aande federal reserve bank.
Je krijgt dan een rondleiding met uitleg en je mag de kluis bezichtigen met daarin de goud voorraad :)

Het was wel in 2010, dus je zou even moeten kijken of dit nog steeds kan en je moet je sowieso van te voren aanmelden, maar vond het erg leuk om te zien/doen
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Harlem is veilig, hoor, zeker de buurt rond Columbia Uni (gezellig, ook!)
maar AirBnB is illegaal in NYC .... je zult niet gepakt worden, maar boek alleen als je heeeeel betrouwbare reviews kunt vinden. Ik denk dat 1 nacht moeilijk wordt ...
Ik kan het Country Inn best aanraden, op loopafstand van diverse subwayhaltes en met 2 stops ben je in het centrum.
Wel goed aangeven dat je 2 bedden wilt > ik zit me af te vragen of ze wel kamers met 2 bedden hebben ....? Ik heb ook een keer in zo'n suite met sofabed gelogeerd .... dat was lekker ruim, maar zo'n sofabed is niet zo mooi als op de foto's ..... Maar ik heb er wel goed geslapen, uiteindelijk .... even mijn laatste review zoeken ...
o ja, ze hebben double queen rooms
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Ingrid1958
Amerikakenner

Hoi Meyem, ja ik weet dat dit illegaal is, maar toch alleen als de bewoner er zelf niet woont? althans zo had ik het begrepen en dat doet hij wel. Fingers crossed dan maar.
1982 Florida

meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, als de bewoner zelf in het apartement woont (dus niet alleen in het gebouw, maar in dezelfde woning), mag het weer wel .... het blijft ingewikkelde materie ... Af en toe grijpt de politie in, maar niet zo vaak. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, en anders heb je de HI nog in de buurt ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Ingrid1958
Amerikakenner

Yep I know, ben er ook niet echt bang voor als je ziet wat er via airbnb aangeboden wordt, dat kan de Police echt niet aan :-)
Zou het helpen als ik mijn politie badge laat zien of heb ik dan echt een probleem :lol:
1982 Florida

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer