Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
curry village veilig???
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
curry village veilig???
Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die curry village hebben bezocht.
Ik twijfel nog al als ik die beren verhalen zie
Ook benieuwd als iemand een tip heeft voor een verblijf in yosemite
Ik twijfel nog al als ik die beren verhalen zie
Ook benieuwd als iemand een tip heeft voor een verblijf in yosemite
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: curry village veilig???
Als het niet veilig zou zijn zou je er niet mogen komen... Goed opletten met etenwaren en -resten, en dan gaat het vast allemaal goed.
-
- Amerika-expert
Tja, je loopt natuurlijk altijd het risico om beren tegen te komen in die regio. En in sommige gebieden is de kans veel groter. Gezond verstand gebruiken, goed de regels volgen, en voorzichtig zijn. 100% veilig is het niet, soms worden mensen aangevallen door beren, ook als ze zich aan de regels houden. Maar ja, da's een keus die je maakt als je naar een park gaat. Al kan je wildlife natuurlijk ook in woongebieden tegenkomen. Hier hebben we bijv. alligators in de meertjes en kanalen. Zat de eerste keer met open mond te kijken toen ik met de auto moest wachten omdat er een gator de snelweg overstak 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In principe is Curry Village gewoon veilig. Anders zouden ze het echt al lang opgedoekt hebben. Hier vind je wat meer info over Bear Awareness
Overigens zijn er over het algemeen redelijk snel parkrangers of soort van beveiliging bij om de beren te verjagen.
Ze komen soms iig wel gewoon tussen de tenten door gewandeld, maar heel veel kans om ze daar te zien is er ook weer niet.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 83cee7.jpg
Deze leven er overigens ook.
http://hikehalfdome.com/wp-content/uplo ... obcata.jpg
Maar waar je meer voor op moet letten zijn bv de elanden, daar heb je grotere kans op om ze tegen te komen en die zijn ook niet altijd even vrolijk. En let een beetje op met de marmotten en cavia's ed.. Het lijken lieve beestjes en ze zijn soms helemaal gewend aan mensen, maar verspreiden wel ziektes.
Dus met het bovenstaande positieve verhaal, lekker in curry village overnachten
Overigens zijn er over het algemeen redelijk snel parkrangers of soort van beveiliging bij om de beren te verjagen.
Ze komen soms iig wel gewoon tussen de tenten door gewandeld, maar heel veel kans om ze daar te zien is er ook weer niet.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 83cee7.jpg
Deze leven er overigens ook.
http://hikehalfdome.com/wp-content/uplo ... obcata.jpg
Maar waar je meer voor op moet letten zijn bv de elanden, daar heb je grotere kans op om ze tegen te komen en die zijn ook niet altijd even vrolijk. En let een beetje op met de marmotten en cavia's ed.. Het lijken lieve beestjes en ze zijn soms helemaal gewend aan mensen, maar verspreiden wel ziektes.
Dus met het bovenstaande positieve verhaal, lekker in curry village overnachten

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Nou, ik ben twee keer in Yosemite geweest: beide keren in Curry Village overnacht. En alleen deze jongens gezien.....
Ik heb het idee dat de verhalen (op z'n Amerikaans) wat worden aangedikt.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt het over 'Curry Village bezoeken'. En je vraagt naar tips voor een verblijf in Yosemite. Curry Village is niet een locatie die je bezoekt, je kunt er overnachten. Vaak is CV de enige locatie waar nog iets vrij is, maar je kunt ook kijken of er in de Lodge of in Housekeeping Camp iets vrij is. Zie daarvoor http://www.yosemitepark.om.
Zoals gezegd lopen er rangers rond, zowel bij Curry Village als bij de campings in het park. Mochten er beren zijn, dan worden ze verjaagd. Het goed opbergen van voedsel is belangrijk om de beren zoveel mogelijk weg te houden bij mensen.
Marianne
Zoals gezegd lopen er rangers rond, zowel bij Curry Village als bij de campings in het park. Mochten er beren zijn, dan worden ze verjaagd. Het goed opbergen van voedsel is belangrijk om de beren zoveel mogelijk weg te houden bij mensen.
Marianne
Ik dacht dat de beren vooral 's nachts kwamen - als ze komen.
Beren die zich teveel op mensen gaan richten worden afgeschoten heb ik begrepen.
Beren die zich teveel op mensen gaan richten worden afgeschoten heb ik begrepen.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In Yosemite zitten geen elanden (vertaling = moose)
In de vallei zie je wel vaak reeën (vertaling = deer).
In hogere delen kan je ook herten (vertaling = elk) tegenkomen.
De herten zijn groter maar niet minder gevaarlijk dan de reeën, vooral mannetjes met een gewei kunnen aardig uithalen.
Groetjes,
Ingrid
In de vallei zie je wel vaak reeën (vertaling = deer).
In hogere delen kan je ook herten (vertaling = elk) tegenkomen.
De herten zijn groter maar niet minder gevaarlijk dan de reeën, vooral mannetjes met een gewei kunnen aardig uithalen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Toen wij in Curry Village aankwamen vertelden de buren dat de nacht ervoor er een beer was gespot twee tenten verder. Kennelijk hadden die mensen hun bear proof container niet goed afgesloten, dus die beer kwam even van een feestmaal genieten. Na dat verhaal heb ik die nacht geen oog dicht gedaan in onze tent, elk geritsel was in mijn hoofd een beer geworden 

2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Sorry, klopt. Moose is iets anders dan een mule deer 

Ook uitkijken voor het hantavirus en rotsblokken die op je tentje kunnen landen.
Ja , je kan ze wel eens tegenkomen . Maar alle voedsel en drinken uit je auto en opletten met vuilnis die je wegggooit . En als je s nachts moet gaan plassen.... eerst even kijken en zaklamp mee . Het heeft wel wat om daar te logeren .
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
En wat dan met eten onderweg,want men schrijft voor om alle eten en ruikende produkten zoals reukwaren ,deo,zeep ook te bewaren in de bearlocker, dus mag je je niet wassen teijdens je verblijf en geen lekker eten meenemen als je gaat wandelen ,of kan dat geen kwaad?

-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
je moet alles wat voedsel betreft en ruikende spullen (zoals deo, douchegel,...) opbergen in een kist die voor de tent staat. Maar hoe zit het dan met je kleren want kleren kunnen toch ook fel ruiken naar wasproduct of bv vuile was die ruikt. Ons zoontje heeft een dekentje dat hij altijd meedraagt als knuffel, dat wordt regelmatig gewassen maar heeft ook zo een speciale geur. Hoe zit het met zulke spullen? Of kan dit geen kwaad?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Bij je tent alles in de locker opbergen. Je kleding en het dekentje mogen gewoon in de tent. Geen probleem.
Je mag je trouwens wel wassen (liefst zelfs voor je medereizigers
) en je mag ook eten meenemen als je gaat wandelen.
Als je gaat wandelen zorg er dan wel voor dat je je eten altijd in het oog hebt. Eekhoorns kunnen kleine dieven zijn.
Moest je een beer tegenkomen en als die duidelijk op je lunch uit is, geen discussie gaan voeren, gewoon je eten afgeven en wegwandelen.
Probeer wel je rugzak op je rug te doen, moest het mislopen dan heb je iets van bescherming op je rug.
Groetjes,
Ingrid
Je mag je trouwens wel wassen (liefst zelfs voor je medereizigers

Als je gaat wandelen zorg er dan wel voor dat je je eten altijd in het oog hebt. Eekhoorns kunnen kleine dieven zijn.
Moest je een beer tegenkomen en als die duidelijk op je lunch uit is, geen discussie gaan voeren, gewoon je eten afgeven en wegwandelen.
Probeer wel je rugzak op je rug te doen, moest het mislopen dan heb je iets van bescherming op je rug.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij waren 2 nachten in Curry Village en hebben 2 nachten beren gespot op de parking. De rangers waren snel ter plaatse om de beren in de gaten te houden en van zodra ze konden ook weg te jagen. Nu waren wij er in oktober en dan zijn ze blijkbaar meer aanwezig omdat ze zich voorbereiden op hun winterslaap. De reden dat ze steeds naar de parking afzakken is omdat ze de geur opvangen van eten of resten ervan dat aanwezig is in de voertuigen. Beren hebben namelijk een enorm sterk ontwikkeld reukvermogen. Dus zorg er gewoon voor dat jullie spullen uit de wagen zijn en in de daarvoor voorziene bear box worden bewaard, dan is er geen probleem. Neem ook zeker geen eten mee in de tent. Als er zich bepaalde situaties voordoen met beren is dit in 9 op de 10 gevallen door niet voorzichtig genoeg om te springen met de veiligheidsvoorschriften. Dus maak jullie niet al teveel zorgen. Indien je er toch mee zou geconfronteerd worden, maak dan zoveel mogelijk lawaai om de beer weg te jagen en ga rustig achteruit, zeker niet wegrennen. Ga nooit tussenin een moeder en haar jongen staan want dan vorm je een bedreiging. Maar ik zou me niet veel zorgen maken en gewoon genieten!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij werden midden in de nacht opgeschrikt door een geweerschot, vlak bij onze tent .. ik hoorde de ranger het geweer nog doorladen ook.
Blijkbaar was er een beer in de buurt, die verjaagd moet worden.
Ik moet zeggen dat ik daarna wel 10x om mij heen keek toen ik een sprintje waagde naar het toiletgebouw
.
Maar het is er veilig zat, er wordt goed opgelet door de rangers en als jezelf de regels volgt (eten en drinken (ook water) in de lockers etc), dan gebeurt er niet zoveel.
Buiten dat, is het er gewoon heerlijk wakker worden als het mooi weer is. Die aanblik van 'El Capitan' in de ochtendgloren is serieus mooi!
Blijkbaar was er een beer in de buurt, die verjaagd moet worden.
Ik moet zeggen dat ik daarna wel 10x om mij heen keek toen ik een sprintje waagde naar het toiletgebouw

Maar het is er veilig zat, er wordt goed opgelet door de rangers en als jezelf de regels volgt (eten en drinken (ook water) in de lockers etc), dan gebeurt er niet zoveel.
Buiten dat, is het er gewoon heerlijk wakker worden als het mooi weer is. Die aanblik van 'El Capitan' in de ochtendgloren is serieus mooi!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3580 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 14 Reacties