Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wandelroutes Rocky Mountains NP
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wandelroutes Rocky Mountains NP
Wij zijn dit jaar in juni 1,5 dag in Rocky Mountains NP. De eerste dag rijden we 's morgens via de Trail Ridge Road naar Estes Park. De volgende dag rijden we in het begin van de middag naar Denver. We zoeken wandelingen die niet te zwaar en te lang zijn. Ik heb nog gekeken op de pagina van Marianne maar de RMNP wandelroutes staan hier volgens mij niet beschreven. Ik heb ook gekeken op de site ontdek Amerika maar daar staat zoveel beschreven dat het voor ons lastig is om te bepalen wat nu voor ons een goede keuze is. We willen in ieder geval de trail naar Adams Fall doen, maar welke trails kunnen jullie ons nog meer aanbevelen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Wandelroutes Rocky Mountains NP
Ik zou gaan voor een wandeling in het Bear Lake gebied. Hier (even naar beneden scrollen) vind je een kaartje met verschillende wandelingen. Je kunt het dan zo lang of zo kort maken als je zelf wilt. Je kunt bijv. naar Nymph Lake en Dream Lake wandelen. Vind je het dan wel mooi geweest dan ga je terug. Je kunt ook nog verder lopen naar Emerald Lake. Je kunt zelfs een ronde lopen naar Lake Haiyaha, Mills Lake en dan terug via de Alberta Falls maar dan ben je wel een dag bezig.
De Adams Falls vonden wij niet zo spectaculair overigens.
De Adams Falls vonden wij niet zo spectaculair overigens.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De wandelingen in het Bear Lake-gebied, waarover Michelly schrijft, hebben wij deels in 2010 gedaan.
Aan het begin van ons reisverslag (klik hier) kan je daarover lezen.
Aan het begin van ons reisverslag (klik hier) kan je daarover lezen.
-
- Amerika-expert
Complimenten Marco voor de schitterende foto's op jullie reisverslag. Met zulke uitzichten en daarbij ook nog zo'n stralende blauwe lucht moet het daar wel erg fijn wandelen zijn. Mooi dat je er ook zo'n uitgebreide beschrijving bij geeft. Daar hebben we wat aan.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Dank voor jouw complimenten en leuk, dat jij iets aan ons reisverslag hebt.
De natuur is daar inderdaad fantastisch mooi.
Ik bedenk mij opeens, dat ik ook van onze reis in 2004 een reisverslag online heb staan, waarin wij ook het Rocky Mountain National Park bezochten.
Wij brachten één dag door aan de oostkant vanuit de plaats Estes Park en reden de volgende dag via de Trail Ridge Road door het park van oost naar west. Misschien doe je daar ook nog ideeën uit op.
Klik hier voor het verslag 2004, en dan ook aan het begin van de reis.
De natuur is daar inderdaad fantastisch mooi.
Ik bedenk mij opeens, dat ik ook van onze reis in 2004 een reisverslag online heb staan, waarin wij ook het Rocky Mountain National Park bezochten.
Wij brachten één dag door aan de oostkant vanuit de plaats Estes Park en reden de volgende dag via de Trail Ridge Road door het park van oost naar west. Misschien doe je daar ook nog ideeën uit op.
Klik hier voor het verslag 2004, en dan ook aan het begin van de reis.
-
- Amerika-ontdekker
Bear lake is goed te doen in een ochtend! Wel vroeg gaan want het is er al snel erg druk,wij waren half juli maar misschien valt dat in juni nog mee!
Groet rieky
Groet rieky
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij waren in 2011 in het begin en aan het einde van onze reis in RMNP.
Misschien heb je iets aan onze blog.
Dag 2 voor de Trail Ridge Road, dag 18 voor de oostkant van het park (regio Bear Lake).
Op dag 18 deden wij ook een wandeling bij Upper Beaver Meadows.
Groetjes,
Ingrid
Misschien heb je iets aan onze blog.
Dag 2 voor de Trail Ridge Road, dag 18 voor de oostkant van het park (regio Bear Lake).
Op dag 18 deden wij ook een wandeling bij Upper Beaver Meadows.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
De Ute Trail loopt van de Upper Beaver Meadows Trailhead tot aan de Trail Ridge Road. Het is heel leuk om deze trail een stuk te lopen (2 mijl) vanaf de Trail Ridge Road. Er is daar geen officiële trailhead, maar er is parkeergelegenheid voor vier auto's. Je kunt een flink stuk vrij vlak boven de boomgrens lopen door het toendra landschap. Mooie uitzichten en grote kans op marmotten.
Een hele korte wandeling (1 mijl) aan de Trail Ridge Road is de Tundra Communities Trail. Ook boven de boomgrens. Elks en marmotten. Grotere parkeerplaats, drukker.
En natuurlijk de korte trail (halve mijl) naar boven bij het Alpine Visitor Center. Kort, maar de moeite waard vanwege de prachtige uitzichten rondom.
En zoals al is aangegeven is de omgeving van Bear Lake erg mooi (Bear Lake Trailhead). Of bijvoorbeeld de hike van Alberta Falls naar Mills Lake (Glacier Gorge Trailhead).
Zie eventueel ook onze reisverslagen van 2009, 2011 en 2014.
Een hele korte wandeling (1 mijl) aan de Trail Ridge Road is de Tundra Communities Trail. Ook boven de boomgrens. Elks en marmotten. Grotere parkeerplaats, drukker.
En natuurlijk de korte trail (halve mijl) naar boven bij het Alpine Visitor Center. Kort, maar de moeite waard vanwege de prachtige uitzichten rondom.
En zoals al is aangegeven is de omgeving van Bear Lake erg mooi (Bear Lake Trailhead). Of bijvoorbeeld de hike van Alberta Falls naar Mills Lake (Glacier Gorge Trailhead).
Zie eventueel ook onze reisverslagen van 2009, 2011 en 2014.
-
- Amerika-expert
Bedankt voor jullie suggesties en reisverhalen. We zullen zeker Bear Lake en omgeving gaan bekennen. Omdat we gek zijn op watervallen spreekt Alberta Falls ons ook aan. Jammer dat onze tijd beperkt is, maar misschien komen we nog eens terug. Wij zijn er op 2 en 3 juli. Ik neem aan dat de temperatuur dan al aangenaam is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht