Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Florida, wie overtuigt me?
Florida, wie overtuigt me?
Op onze huwelijksreis zijn we in Orlando geweest. Niet onze eigen keuze, maar we kregen een timeshare aangeboden van een vriendin, dus waarom niet?
We hebben Epcot Center en Universal Studios bezocht en dat was op zich best leuk. Voor een keertje, maar ik zou er niet meer teruggaan.
Mijn schoonfamilie probeert ons elk jaar over te halen om mee te gaan naar Panama City, waar ze elke lente met de hele familie bij elkaar komen. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen zin in, want Florida trekt me absoluut niet.
De Everglades zou ik nog wel eens willen zien, maar verder staat Florida helemaal onderaan m'n verlanglijstje en ik begrijp dan ook niet waarom zoveel Nederlanders deze staat zo vaak bezoeken.
Ik heb dus een vooroordeel jegens Florida en wil daar best wel vanaf.
Wie overtuigt me? Wat onderschat ik aan Florida? Wat zijn de plaatsen die ik zou moeten bezoeken om te zien dat Florida meer is dan pretparken en stranden?
We hebben Epcot Center en Universal Studios bezocht en dat was op zich best leuk. Voor een keertje, maar ik zou er niet meer teruggaan.
Mijn schoonfamilie probeert ons elk jaar over te halen om mee te gaan naar Panama City, waar ze elke lente met de hele familie bij elkaar komen. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen zin in, want Florida trekt me absoluut niet.
De Everglades zou ik nog wel eens willen zien, maar verder staat Florida helemaal onderaan m'n verlanglijstje en ik begrijp dan ook niet waarom zoveel Nederlanders deze staat zo vaak bezoeken.
Ik heb dus een vooroordeel jegens Florida en wil daar best wel vanaf.
Wie overtuigt me? Wat onderschat ik aan Florida? Wat zijn de plaatsen die ik zou moeten bezoeken om te zien dat Florida meer is dan pretparken en stranden?
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
In Michigan sinds 2000
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Waarom zou je overtuigt willen worden?
Voor mij is Florida idd pretparken en stranden. En ik vind dat helemaal prima!
Er zijn ook hele groepen mensen die heel gelukkig zijn op een camping in Frankrijk of op het strand van de Costa del Sol. Het is niet mijn ding maar ieder z'n vakantie.
Mocht je trouwens echt overtuigt willen worden, hier een heel Forum met enthousiaste mensen.
Voor mij is Florida idd pretparken en stranden. En ik vind dat helemaal prima!
Er zijn ook hele groepen mensen die heel gelukkig zijn op een camping in Frankrijk of op het strand van de Costa del Sol. Het is niet mijn ding maar ieder z'n vakantie.
Mocht je trouwens echt overtuigt willen worden, hier een heel Forum met enthousiaste mensen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik kan je ook niet overtuigen, vooral niet als je net zoals wij 1x pretparken bezoeken genoeg vind, shoppen gaat ook vervelen als je er woont....is naar mijn idee overal hetzelfde...
Wel kan je hier lekker vissen, vooral mij man doet dat veel ter ontspanning. Dan bezoeken we Sebastian-Inlet, een Statepark met bootvoorzieningen, strand, een pier waar het vaak overvol is met vissers en nog een laag watertje voor kids om te spelen. Ook honden mogen er komen, mits aangelijnd.
Ik wil juist jullie kant op, meer variatie in het landschap???
Wel kan je hier lekker vissen, vooral mij man doet dat veel ter ontspanning. Dan bezoeken we Sebastian-Inlet, een Statepark met bootvoorzieningen, strand, een pier waar het vaak overvol is met vissers en nog een laag watertje voor kids om te spelen. Ook honden mogen er komen, mits aangelijnd.
Ik wil juist jullie kant op, meer variatie in het landschap???
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De westkust van Florida is echt wel leuk, ik ben er net een week geweest in november. Er zijn veel wildlife refuges en state parks met bijzondere dieren, zoals manatees en mooie vogels. Ook is Naples inderdaad een heel leuk stadje en Sarasota ook.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je wilt overtuigd worden ondanks dat je er al geweest bent? Als je er nu nog nooit geweest was oké.
Blijkbaar is Florida niet jouw vakantiebestemming. Je hebt het een keer meegemaakt en je vond het niet bijzonder, dat kan toch?
Smaken verschillen nu eenmaal. Er zijn toch genoeg andere plekken waar je naar toe kunt op vakantie lijkt me.
Blijkbaar is Florida niet jouw vakantiebestemming. Je hebt het een keer meegemaakt en je vond het niet bijzonder, dat kan toch?
Smaken verschillen nu eenmaal. Er zijn toch genoeg andere plekken waar je naar toe kunt op vakantie lijkt me.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Waarom zou je er heen gaan als het je absoluut niet trekt?
Ik ben nog nooit in Florida geweest maar het trekt me ook absoluut niet.
Stranden en pretparken trekken me niet en als ik aan florida denk, denk ik ook aan vochtige warmte en muggen. Misschien onterecht, maar ik weet een heleboel staten in Amerika die ik liever zou bezoeken.
Er zijn ook een aantal landen in Europa die me niet trekken zoals Polen en Tsjechie. Die ga ik ook niet bezoeken.
Marjon
Ik ben nog nooit in Florida geweest maar het trekt me ook absoluut niet.
Stranden en pretparken trekken me niet en als ik aan florida denk, denk ik ook aan vochtige warmte en muggen. Misschien onterecht, maar ik weet een heleboel staten in Amerika die ik liever zou bezoeken.
Er zijn ook een aantal landen in Europa die me niet trekken zoals Polen en Tsjechie. Die ga ik ook niet bezoeken.
Marjon
Mij herinnering aan Florida is:
Grey Hound: Niet leuk in Florida, we in de noordelijkere staten
Miami: Mooi maar slechte sfeer, ben er overvallen. Vriendin kreeg een gun tegen haar hoof "I kill you B...."
The Keys: Hartstikke mooi, maar ook touristisch
Everglades: Heel mooi als je met een lokaal iemand rond toert en niet met de meute touristen meegaat.
Je owrd er meteen als tourist benaderd, en regelmatig nog in het Duits ook.
Al met al wil ik er best weer eens naar toe, maar het staat wel onder aan de lijst.
Grey Hound: Niet leuk in Florida, we in de noordelijkere staten
Miami: Mooi maar slechte sfeer, ben er overvallen. Vriendin kreeg een gun tegen haar hoof "I kill you B...."
The Keys: Hartstikke mooi, maar ook touristisch
Everglades: Heel mooi als je met een lokaal iemand rond toert en niet met de meute touristen meegaat.
Je owrd er meteen als tourist benaderd, en regelmatig nog in het Duits ook.
Al met al wil ik er best weer eens naar toe, maar het staat wel onder aan de lijst.
Ik ben in 2004 naar Florida geweest en heb een leuke en gevarieerde vakantie gehad. Oke, het is de staat van de pretparken en van de stranden maar er zijn genoeg andere mooie dingen te zien en te doen.
De Keys zijn heel apart een schitterend om te zien maar ook wel toeristisch. Ik vond het zeer indrukwekkende ervaring om oog in oog te staan met een alligator in de Everglades. Maar ik heb nergens zoveel toeristen gezien als in Yosemite (California) wat ook een natuurpark is.
Ik vond vooral de sfeer in Florida heel aangenaam en voelde me daar echt thuis. Maar al schrijf in 100 leuke dingen voor je op als je denkt dat het niets voor je is moet je vooral niet gaan. Mij zie je ook niet in Turkije om maar een voorbeeld te geven.
De Keys zijn heel apart een schitterend om te zien maar ook wel toeristisch. Ik vond het zeer indrukwekkende ervaring om oog in oog te staan met een alligator in de Everglades. Maar ik heb nergens zoveel toeristen gezien als in Yosemite (California) wat ook een natuurpark is.
Ik vond vooral de sfeer in Florida heel aangenaam en voelde me daar echt thuis. Maar al schrijf in 100 leuke dingen voor je op als je denkt dat het niets voor je is moet je vooral niet gaan. Mij zie je ook niet in Turkije om maar een voorbeeld te geven.
Ik ben niet van plan erheen te gaan. Ik begon me alleen af te vragen of ik niet iets miste door er niet heen te gaan, vooral omdat het vakantiebestemming nummer 1 is voor Nederlanders die naar Amerika op vakantie gaan (als ik het goed heb)vana schreef:Waarom zou je er heen gaan als het je absoluut niet trekt?
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
In Michigan sinds 2000
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Omdat het vakantiebestemming nr 1 zou zijn, zou voor mij geen reden zijn om te gaan twijfelen aan je eigen ervaringen. Je hoeft toch niet dezelfde interesses te hebben als de massa?w8in schreef:Ik ben niet van plan erheen te gaan. Ik begon me alleen af te vragen of ik niet iets miste door er niet heen te gaan, vooral omdat het vakantiebestemming nummer 1 is voor Nederlanders die naar Amerika op vakantie gaan (als ik het goed heb)vana schreef:Waarom zou je er heen gaan als het je absoluut niet trekt?
Er gaan ook heel veel mensen naar New York. Ik ben er nooit geweest maar heb ook geen behoefte om er heen te gaan, ik hou gewoon niet van steden.
Er gaan de laatste jaren heel veel mensen naar Turkije op vakantie en dan met name naar toeristensteden en hotels als: http://www.orangecounty.com.tr/main.php?dil=nl
Ik zou daar nog niet dood gevonden willen worden.
Conclusie? Ga gewoon daarheen waar je zelf wilt, smaken verschillen nu eenmaal.
Marjon
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ik ben zo ook in bepaalde plaatsen geweest met een hele andere insteek, instelling, onvoorbereid, low budget, jonger .. noem maar op. Mijn beeld van zo'n plaats was dan ook helemaal niet de juiste. Zo vond ik "Venetie" de eerste keer geen klap aan, maar deze zomer vond ik het prachtig. Ik bekeek het met andere ogen en het is misschien wel één van de mooiste plaatsen waar ik ooit geweest ben. New York trekt mij totaal niet, maar ik kan me voorstellen dat ik daar ook helemaal van kan bijstellen. Washington DC vind ik persoonlijk fantastisch. Stefan vond één keer voldoende en hoefde niet persé terug een tweede keer, maar met alle tips die ik hier kreeg aan bezienswaardigheden, ook buiten de stad (Musea, Greatfalls NP, Mount Vernon, Busch Gardens enz.) vond hij het een hele interessante trip vorig jaar ...
Kortom, ik vind het niet zo gek dat W8in vraagt wat er allemaal nog meer te te doen valt in Florida, buiten de eerste indruk die hij heeft gekregen ... Een eerste indruk maak je maar één keer, en als dat een minder goede ervaring is, dan kom je daar moeilijk vanaf. Terwijl er misschien zoveel meer te zien valt, wat je nu wel mooi zou vinden .. Daarom vind ik dit topic eigenlijk wel een goede zet van w8in. Als hij het echt niets had gevonden, had hij die vraag nu niet gesteld denk ik ...
PS. w8in => Waitin ?? (kwartje valt nu pas
)
Kortom, ik vind het niet zo gek dat W8in vraagt wat er allemaal nog meer te te doen valt in Florida, buiten de eerste indruk die hij heeft gekregen ... Een eerste indruk maak je maar één keer, en als dat een minder goede ervaring is, dan kom je daar moeilijk vanaf. Terwijl er misschien zoveel meer te zien valt, wat je nu wel mooi zou vinden .. Daarom vind ik dit topic eigenlijk wel een goede zet van w8in. Als hij het echt niets had gevonden, had hij die vraag nu niet gesteld denk ik ...
PS. w8in => Waitin ?? (kwartje valt nu pas

Sandy
Je vat het heel goed samen, want zo ligt het precies.Sandy schreef: Kortom, ik vind het niet zo gek dat W8in vraagt wat er allemaal nog meer te te doen valt in Florida, buiten de eerste indruk die hij heeft gekregen ... Een eerste indruk maak je maar één keer, en als dat een minder goede ervaring is, dan kom je daar moeilijk vanaf. Terwijl er misschien zoveel meer te zien valt, wat je nu wel mooi zou vinden .. Daarom vind ik dit topic eigenlijk wel een goede zet van w8in. Als hij het echt niets had gevonden, had hij die vraag nu niet gesteld denk ik ...
Ik heb kort nadat ik hier kwam wonen een heel goede les geleerd die ik steeds vaker toepas. Een vriend van ons wilde heel graag samen met mijn vrouw en mij de film 'Rocky & Bullwinkle' zien, die net in de bioscoop was. Ik had daar helemaal geen behoefte aan want het leek me n.a.v. de previews maar een domme kinderfilm, maar liet me toch meeslepen. Toen ik uit de bioscoop kwam had ik net een van de leukste films ooit gezien.
En ik heb dus geleerd dat een eerste indruk heel misleidend kan zijn.
Ja, preciesSandy schreef: PS. w8in => Waitin ?? (kwartje valt nu pas)

Niet 'with 8 inches', zoals sommige mensen ooit dachten in het chatkanaal waar ik vaak kwam

Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
In Michigan sinds 2000
-
- Amerikafan
- Contacteer:
W8in,
Ik vind dit een interessante topic, ook al omdat ik binnenkort naar daar verhuis!
Elke keer dat ik ervan terugkwam, waren mijn indrukken heel verschillend.
Het had ook wel te maken met de verwachtingen, het weer, wat ik gezien of gedaan had, waar en ook met wie natuurlijk!
Ik had en heb het geluk dat mijn man, zijn familie en vrienden er al lang wonen en daarom ook minder toeristische plekjes getoond hebben. Want gek genoeg ga ik altijd op zoek waar er zo weinig mogelijk toeristen zijn want ik krijg al kriebels als ik denk aan zo'n massa toeristen die je met de stroom mee moet volgen...maar dat is voor iedereen anders natuurlijk!
Ik heb es aan Michael ( mijn man) gevraagd wat hem zo aanspreekt aan deze Staat en voor hem is het vooral het klimaat en meer "easy going" maar hij geeft toe dat het toch wel vrij conservatief is en dat er vooral veel oude mensen naartoe trekken.
Op cultureel vlak valt er niet zo veel te beleven op het eerste zicht maar er is een inhaalbeweging bezig!
Tot nu toe heb ik vooral genoten van de mooie natuur (kano varen, wandelen en met de motor erop uit,...) en van lekker eten in kleine Latijns Amerikaanse restaurantjes...
Het feit dat er veel Latino's zijn, spreekt mij persoonlijk ook wel aan omdat ik hou van een beetje Zuiders pit en ook de taal is een leuke afwisseling met het Engels.
Ik denk dat de kunst er vooral in zit dat je niet gaat vergelijken maar dat je Florida an sich beschouwt. Zoals elke Staat zijn eigenheid heeft. En mocht je indruk niet veranderen dan is het simpelweg geen spek naar je bek!
Groetjes,
San
Ik vind dit een interessante topic, ook al omdat ik binnenkort naar daar verhuis!
Elke keer dat ik ervan terugkwam, waren mijn indrukken heel verschillend.
Het had ook wel te maken met de verwachtingen, het weer, wat ik gezien of gedaan had, waar en ook met wie natuurlijk!
Ik had en heb het geluk dat mijn man, zijn familie en vrienden er al lang wonen en daarom ook minder toeristische plekjes getoond hebben. Want gek genoeg ga ik altijd op zoek waar er zo weinig mogelijk toeristen zijn want ik krijg al kriebels als ik denk aan zo'n massa toeristen die je met de stroom mee moet volgen...maar dat is voor iedereen anders natuurlijk!
Ik heb es aan Michael ( mijn man) gevraagd wat hem zo aanspreekt aan deze Staat en voor hem is het vooral het klimaat en meer "easy going" maar hij geeft toe dat het toch wel vrij conservatief is en dat er vooral veel oude mensen naartoe trekken.
Op cultureel vlak valt er niet zo veel te beleven op het eerste zicht maar er is een inhaalbeweging bezig!
Tot nu toe heb ik vooral genoten van de mooie natuur (kano varen, wandelen en met de motor erop uit,...) en van lekker eten in kleine Latijns Amerikaanse restaurantjes...
Het feit dat er veel Latino's zijn, spreekt mij persoonlijk ook wel aan omdat ik hou van een beetje Zuiders pit en ook de taal is een leuke afwisseling met het Engels.
Ik denk dat de kunst er vooral in zit dat je niet gaat vergelijken maar dat je Florida an sich beschouwt. Zoals elke Staat zijn eigenheid heeft. En mocht je indruk niet veranderen dan is het simpelweg geen spek naar je bek!
Groetjes,
San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
- Color01
- Amerika-expert
ik ben nu al een paar keer met de motor in Florida geweest ... maar het is niet mijn favoriete staat om daar met de motor te rijden......Veel mensen hebben daar geen respect voor motor rijders en natuurlijk the Big Bugszaandra schreef:W8in,
Tot nu toe heb ik vooral genoten van de mooie natuur (kano varen, wandelen en met de motor erop uit,...)

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Vliegjes zei je???...Hmmmmmmmmm...lekkeurrrrrr
Heb van weinig respect niet veel gemerkt maar ik kan nu ook nog niet met veel andere staten vergelijken.

Heb van weinig respect niet veel gemerkt maar ik kan nu ook nog niet met veel andere staten vergelijken.
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6286 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-