Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Internationaal rijbewijs verplicht in West-amerika?
Internationaal rijbewijs verplicht in West-amerika?
Hallo,
Niet duidelijk, is een internationaal rijbewijs verplicht? Het reisbureau raadde dit aan maar op internet lees ik dat je dit alleen nodig wanneer je langer dan 3 maanden reist.
Anders zijn we al gauw E40 kwijt voor 2 personen dus zeker weten wil ik. We gaan trouwens 4 weken met de camper in West-amerika.
Graag hoor ik jullie antwoord!
Groetjes
Niet duidelijk, is een internationaal rijbewijs verplicht? Het reisbureau raadde dit aan maar op internet lees ik dat je dit alleen nodig wanneer je langer dan 3 maanden reist.
Anders zijn we al gauw E40 kwijt voor 2 personen dus zeker weten wil ik. We gaan trouwens 4 weken met de camper in West-amerika.
Graag hoor ik jullie antwoord!
Groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Internationaal rijbewijs verplicht in West-amerika?
4x nee (kwartet)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:

Note mod: Het is nu wel duidelijk dat je geen internationaal rijbewijs nodig hebt, daar hoeft niet meer op gereageerd te worden anders gaat er een slotje op
Maarrrr, ik vraag me wel eens af waar die informatie over dat internationale rijbewijs precies vandaan komt en waarom reisbureaus informatie geven dat je wel een internationaal rijbewijs nodig zou hebben.
Wat is nou precies de juiste informatie? Ook bijvoorbeeld of je het nou wel of niet nodig zou hebben in de staat Georgia, wat bij sommige fora nog als uitzondering zou gelden.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dat de ANWB onbeschaamde geldkloppers zijn met hun "internationaal rijbewijs" wisten we intussen al. Maar dat reisbureaus hieraan meedoen is -redelijk- nieuw.
Het handgemaakte, gekopieerde vodje van de ANWB heeft geen enkele meerwaarde boven een officieel rijbewijs (wat al meerdere talen weergeeft).
Het handgemaakte, gekopieerde vodje van de ANWB heeft geen enkele meerwaarde boven een officieel rijbewijs (wat al meerdere talen weergeeft).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nieuw is het niet er zijn verschillende reisbureaus die dit al jaren in hun informatie hebben staan, zo zijn er ook nog genoeg reisbureaus die zeggen dat je paspoort voor een reis naar Amerika tot zes maanden na je reis geldig moet zijn, iets wat ook al jaren niet meer van toepassing is.Frasi schreef: Maar dat reisbureaus hieraan meedoen is -redelijk- nieuw.
Oeps toch ingetrapt. Net 2 dure internationale rijbewijzen aangeschaft ivm camperhuur. Wisten wel dat het niet verplicht was, maar hoorden dat RV rentals toch vaak hierom vragen. Dus om het gezeur maar voor te zijn
overbodig dus en zonde geld
Paspoorten hebben wij inderdaad niet meer verlengd. Wij vertrekken 9/5 uit de USA en onze paspoorten zijn geldig tot 16/5/15. Reisbureau zei dat zij aanraden om de paspoorten te vernieuwen; stel dat je iets overkomt in de VS en je uit de tijd van je paspoort verloopt. Daar gaan we maar niet vanuit en als het wel is dan kijken we dan wel verder. Scheelt ons bakken geld, want lids hebben ook allebei een identiteitskaart en als we nog een half jaar wachten krijgt zoon paspoort dat 10 jaar geldig is (ivm bereiken 18 jarige leeftijd). Om nog maar niet te spreken van nieuwe ESTA's .
Maar toch merk ik dat ik het best wel een beetje spannend vind, zo net voor vertrek .

Paspoorten hebben wij inderdaad niet meer verlengd. Wij vertrekken 9/5 uit de USA en onze paspoorten zijn geldig tot 16/5/15. Reisbureau zei dat zij aanraden om de paspoorten te vernieuwen; stel dat je iets overkomt in de VS en je uit de tijd van je paspoort verloopt. Daar gaan we maar niet vanuit en als het wel is dan kijken we dan wel verder. Scheelt ons bakken geld, want lids hebben ook allebei een identiteitskaart en als we nog een half jaar wachten krijgt zoon paspoort dat 10 jaar geldig is (ivm bereiken 18 jarige leeftijd). Om nog maar niet te spreken van nieuwe ESTA's .
Maar toch merk ik dat ik het best wel een beetje spannend vind, zo net voor vertrek .
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Kinderen hebben toch ook een eigen paspoort nodig?hoeksie schreef:Scheelt ons bakken geld, want lids hebben ook allebei een identiteitskaart en als we nog een half jaar wachten krijgt zoon paspoort dat 10 jaar geldig is (ivm bereiken 18 jarige leeftijd).
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoeksie geeft aan dat de kinderen dat paspoort al hebben, maar ze die nu niet verlengen omdat een van de kinderen binnenkort 18 is en dan een 10- in plaats van een 5-jarig paspoort kan aanvragen.
Persoonlijk was ik niet gaan reizen met een paspoort dat maar een week na vertrek geldig is. Wat als door weersomstandigheden je vlucht een paar dagen later gaat? Je inderdaad in het ziekenhuis beland etc.
Het is natuurlijk een "als, als, als.." maar toch..
Persoonlijk was ik niet gaan reizen met een paspoort dat maar een week na vertrek geldig is. Wat als door weersomstandigheden je vlucht een paar dagen later gaat? Je inderdaad in het ziekenhuis beland etc.
Het is natuurlijk een "als, als, als.." maar toch..

De dame bij de gemeente wou me er toch ook één aansmeren. Gelukkig had ik hier al enkele keren gelezen dat het niet nodig is.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik lees dat ze een identiteitskaart hebben, geen paspoort....Arends1989 schreef:Hoeksie geeft aan dat de kinderen dat paspoort al hebben
*note: of bedoelt ze dat de kids naast hun paspoort ook nog een ID kaart hebben? Zodat na het verlopen van het paspoort de kids in Nederlands sowieso nog een ID bij zich hebben? Aha!
Dan hebben ze inderdaad al wel een paspoort... En ga ik inderdaad met jouw mening mee wat betreft het risico. Ik zou het zelf ook niet aandurven. Het hoeft echt geen half jaar na terugkomst nog geldig te zijn, maar een maand zou me meer gerust stellen.
Laatst nog iemand van het forum die onverwachts bijna een maand langer moest blijven. Kreeg spontaan last van de rug en is daar geopereerd. Mocht niet naar huis vliegen...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
De kans dat dat gebeurt is natuurlijk heel klein, en in dat geval kun je vast wel een noodpaspoort regelen.
Terug in Texas!
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet niet of dat kan als je in het buitenland zit?
Weet wel dat je als Belg en je vliegt vanaf Amsterdam, je geen noodpaspoort kan laten maken daar (weet ik uit ervaring in de kennissenkring...) Maar wellicht dat je zo iets dan wel bij de Nederlandse ambassade kan aanvragen in Amerika? Dat weet ik echt niet...
Maar wat je zegt, de kans is erg klein dat het gebeurd natuurlijk...
Weet wel dat je als Belg en je vliegt vanaf Amsterdam, je geen noodpaspoort kan laten maken daar (weet ik uit ervaring in de kennissenkring...) Maar wellicht dat je zo iets dan wel bij de Nederlandse ambassade kan aanvragen in Amerika? Dat weet ik echt niet...
Maar wat je zegt, de kans is erg klein dat het gebeurd natuurlijk...
- Bushmaster
- Amerika-expert
je mag als Nederlands burger, altijd terug naar huis, of je paspoort nu wel of niet geldig is,
het zal hier en daar wel wat "gedoe" opleveren, maar terugkeren kan je.
Medische noodzaak welke je dwingt in de US te blijven, is zelfs in de ESTA procedure geregeld, mocht je in een "overstay" komen,
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... -emergency" onclick="window.open(this.href);return false;
het zal hier en daar wel wat "gedoe" opleveren, maar terugkeren kan je.
Medische noodzaak welke je dwingt in de US te blijven, is zelfs in de ESTA procedure geregeld, mocht je in een "overstay" komen,
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... -emergency" onclick="window.open(this.href);return false;
Verdorie. Ik had nog wel de hoop dat ik dan moest blijven in de VS.
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Nog even over dat int rijbewijs, wij schaffen em ook al jaren niet meer aan.
Maar blijkbaar heb je em wel nodig als je daar een auto of camper gaat rijden die niet gehuurd is.
Toen ik au-pair was moest ik er wel een aanschaffen ( ik reed in de auto van mijn host family ) en ook een vriendin van mij
die pas 3 weken op bezoek ging bij haar studerende broer in Denver, werd geadviseerd door locals om deze aan te schaffen omdat ze in de auto van haar broer zou gaan rijden die hij daar heeft gekocht.
Is niet van toepassing voor de topicstarter, maar wilde wel graag weten of dit inderdaad klopt ?
Maar blijkbaar heb je em wel nodig als je daar een auto of camper gaat rijden die niet gehuurd is.
Toen ik au-pair was moest ik er wel een aanschaffen ( ik reed in de auto van mijn host family ) en ook een vriendin van mij
die pas 3 weken op bezoek ging bij haar studerende broer in Denver, werd geadviseerd door locals om deze aan te schaffen omdat ze in de auto van haar broer zou gaan rijden die hij daar heeft gekocht.
Is niet van toepassing voor de topicstarter, maar wilde wel graag weten of dit inderdaad klopt ?
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
- goldenhills
- Amerika-expert
Volgens dmv.org (niet een officiele site, maar wel nuttig) zegt: The U.S. does not require an international driving permit to drive in the country; however, you may need to show one in order to rent a car. Het kan dus afhangen van het verhuurbedrijf (of verzekering), en dan is het lastig om algemene uitspraken te doen. Maar van de authoriteiten hoef je geen internationaal rijbewijs te hebben, en dat zal ook niet van je visumstatus afhangen (maar moet je misschien wel je lokale rijbewijs halen).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht