Al een tijd lees ik mee op het forum, maar nu ik zelf in 2016 op vakantie wil heb ik toch een account aangemaakt. Ik wil waarschijnlijk in Mei 206 een reis met Fox, de reis van het “Wilde Westen”. http://www.fox.nl/single-reizen/verenig ... het-westen
Graag zou ik wat advies willen, omdat ik nog niet eerder in Amerika ben geweest

Ik heb al een aantal berichten gelezen op het forum dat het een erg vol programma is en je daardoor weinig tijd hebt om echt iets van de plaatsen te zien. Voor mij is dit de eerste reis en ik zie het eigenlijk meer als een soort verkenningsreis. Ik heb daarnaast nog gezocht naar andere reizen & aanbieders, maar mijn voorkeur gaat er toch naar uit om met andere mensen te reizen. Vrienden & familie kunnen helaas niet, ze gaan met partner op vakantie, geen geld, vinden USA niks, vliegangst etc. Hierdoor heb ik besloten om alleen te gaan, maar de reis helemaal alleen doen zie ik niet zitten, mede vanwege de lange afstanden die je moet afleggen (als vrouw in mid twintig). Omdat ik liever niet kampeer en echt een eigen kamer wil (zodat ik toch wat privacy en tijd voor mijzelf heb), is eigenlijk alleen fox overgebleven.
Bij de reis kan je ook nog een verlenging boeken in San Francisco en ik twijfel of ik deze zou nemen. Ik zou het vooral fijn vinden om ook een aantal dagen zelf mijn planning te kunnen maken en rustig de stad te kunnen bekijken. Wat adviseren jullie en hebben jullie nog tips voor in San Francisco? Of eventueel nog tips voor dag tripjes naar omliggende plaatsen? Ik zou het liefst een aantal dagen extra boeken in Los Angeles, maar ik vermoed dat het niet mogelijk is omdat alles zo’n beetje vast staat bij Fox (ga ik nog wel navragen).
Dit is misschien meer een vraag voor iemand die ook zo’n soort reis heeft geboekt bij FOX, maar weet iemand ongeveer hoeveel je moet inleggen in de fooienpot aan het begin van de reis, voor de kamermeisjes, ober etc. Ik heb geen problemen met de fooien in Amerika, maar zou dit wel graag vooraf willen weten. En weet iemand waar je je reisgenoten ontmoet? Is dit op het vliegveld in Nederland, LA of in het hotel?
En heeft iemand ervaring met het wassen/strijken van kleding in hotels. Omdat je meestal maar 1/2 dagen in hetzelfde hotel verblijft vraag ik mij af of dit mogelijk is. Wordt dat gedaan en welke prijs kan je daar voor verwachten in dat gebied?
Alvast bedankt voor jullie reacties. Dit zal mijn eerste reis naar Amerika worden en ondanks dat het georganiseerd is, wil ik wel een aantal dingen eerst weten voordat ik boek.
Mochten jullie nog andere tips hebben, of mocht iemand deze reis eerder hebben gemaakt, dan zijn die uiteraard erg welkom!