Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

goedkoopste luchtvaartmaatschappijen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
blondeel
Amerika-newbie

goedkoopste luchtvaartmaatschappijen

Bericht door blondeel »

Hallo Graag zou ik willen weten wat de goedkoopste luchtvaartmaatschapijen zijn richting noord Amerika en of het kan verschillen vanuit welk land je vertrekt en luchthavens ook misschien kunnen verschillen. De laatste keer (1994) dat ik naar de verenigde staten ben gevlogen heeft me toen het retourtje naar Charlotte NC 18000 Bfr 450 € gekost is dat haalbaar nu nog.

Op voorhand bedankt Peter
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: goedkoopste luchtvaartmaatschappijen

Bericht door Hinko »

Ja het land en dus luchthaven verschilt.
De goedkoopste zijn:
KLM
Delta
Air France
United
BA
Icelandair
Swiss Air
Brussels Airlines
Ibera
Virgin
Norwegain
Lufthansa
American Airlines
Aer Lingus
SAS
TAP
Alitalia
AirBerlin
AirCanada

En de rest die ik vergeten ben. Bovenstaande maatschappijen kunnen trouwens ook de duurste zijn.
Oftewel er is niet te zeggen hoe, wie of wat.
Flexibel en spelen met je data en plek.

http://www.jetcost.nl
http://www.Skyscanner.nl
http://www.Kayak.nl

Voorbeeld: Tijdje geleden USA westkust voor onder de 400 euro in julli. Vertrek vanaf Luxemburg.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Turkish Airlines
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Met vaak een stop van 10 à 20 uur in Istanboel. :wink:
Groet,

Old Faithful
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik peins er niet over, maar er zijn mensen die dit geen enkel probleem vinden :roll: Ieder zijn keuze..
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je dan een volle dag in Istanboel zou hebben is het misschien nog een optie (en erg leuke stad), maar met alleen een overstap moet ik er ook niet aan denken eigenlijk.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben wel eens een overstap van 10 uur in IJsland gehad. Dat scheelde 150 euro pp. Als je dan met z'n zessen bent tikt dat toch aardig aan.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Aeroflot is bij mij ook wel eens met afstand de goedkoopste gebleken; 's avonds vertrek uit AMS, overnacht naar Moskou, lange overstap en dan 's avonds aankomen in bijv. LA. Terug hetzelfde liedje. Kost dus zowel heen als terug een dag extra. Maar wel goed voor de extra FB miles :thumbup:
:wink: maar niet geboekt hoor!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

"De goedkoopste luchtvaartmaatschappij" bestaat niet.
Je moet constant zoeken naar de laagste prijzen. De ene keer is dat de ene airline en de dag (of zelfs het uur) nadien kan het een andere zijn.

Alles hangt af van vraag & aanbod en hoeveel tickets in een bepaalde prijsklasse een maatschappij nog ter beschikking heeft.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gast

Bericht door Gast »

Ook de dag van de week dat je zoekt kan uitmaken voor de prijs. Op veel ticket websites kun je je reisdagen invoeren en dan krijg je een email wanneer de prijs verandert.
le-nnart
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door le-nnart »

via d-reizen (en wellicht ook andere sites) kun je met lufthasa/United een stuk goedkoper dan via Schiphol direct.

Nu voor de 2e keer een tussenstop op Frankfurt, en dat scheelt fors tov KLM direct.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ik was het vergeten te melden bij m'n vorige reactie. Zoek eens bij ITA Matrix op Google.
Daar krijg je een geweldig handige tool om te goedkoopste vlucht te zoeken binnen een bepaalde periode. Ook kan je flexibel zijn qua luchthaven. Bv;: Stel je wil vanuit Amsterdam naar NY van 1/4 tot 7/4
Dan kan je dus invullen AMS-JFK
Maar dan heb je naast het vertrek en aankomstpunt ook het knopje 'Nearby' staan. Dan kan je alle luchthavens selecteren in een straal tot 500 miles dacht ik.
Erg handig, want de tool zoekt voor jou op alle geselecteerde luchthavens in de omgeving als je dat aangeeft (Brussel, Amsterdam, Parijs, Eindhoven, Dusseldorf, London, en ga zo maar door) Dit kan soms immense verschillen opleveren.
Mijn voorlaatste reis naar Fort Lauderdale ben ik gestart vanuit Luxemburg. Vertrek vanuit Luxemburg in plaats van Brussel scheelde hem bijna €300 per persoon. Even de moeite om een uurtje of 2 in de auto te zitten.
Voor Nederlanders iets minder interessant maar dan is Dusseldorf bij velen van jullie wellicht een goede optie.
Ik geef het maar mee omdat je zo maar 1 zoekactie moet doen in plaats heel veel verschillende én je hebt direct de goedkoopste prijs bovenaan. (zorg wel dat je de optie aanvinkt die enkel vluchten weergeeft waarvoor nog tickets beschikbaar zijn)
Nadeel is wel dat je niet via de site rechtstreeks kan boeken (het is geen travel agent of ticket broker) maar als je direct met de airline belt kan je wel die tickets op de kop tikken. Of het via reisagenten en reisbureau's gaat, weet ik niet, aangezien zij vaak met unpublished fares werken die enkel voor hen zijn.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef:Als je dan een volle dag in Istanboel zou hebben is het misschien nog een optie (en erg leuke stad), maar met alleen een overstap moet ik er ook niet aan denken eigenlijk.
Istanboel is hier in een andere thread aan de orde geweest.
Had ik een vluchtplanning aangegeven met aankomst begin van de middag en vertrek de volgende ochtend.
Met een 5 sterren hotel van 60 Eur.
Dan is de overstap in Istanboel geen straf !
Een heerlijke start van je vakantie.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb al een paar keer gezien dat vliegen vanaf Brussel goedkoper is dan vanaf Amsterdam.
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

driftkop schreef:Ik heb al een paar keer gezien dat vliegen vanaf Brussel goedkoper is dan vanaf Amsterdam.
Voor ons was het vorig jaar andersom :)

Dus ik geloof ook niet dat "de" goedkoopste maatschappij bestaat.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Brussel kan soms best goedkoper uitvallen, Düsseldorf ook, net als Luxemburg. Soms komt er een actie langs waarbij vertrek vanaf een alternatieve luchthaven ineens veel goedkoper is. Momondo geeft wel aardige statistieken als je zoekt naar een ticket naar jouw bestemming.
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer