Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis John.S: Het begint te kriebelen, deel 2.......

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
John.S
Amerika-ontdekker

Reis John.S: Het begint te kriebelen, deel 2.......

Bericht door John.S »

Hallo,

Nadat ik mezelf even kort had voorgesteld;http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=58558 zou ik graag hier wat tips voor onze route willen vragen.
Nog even een korte toelichting op onze plannen.
We gaan met twee RV's van Road Bear met twee stellen (van rond de 50) van Los Angeles, "rechtsom" via enkele bekende parken, Las Vegas, San Francisco, langs de kust weer terug naar Los Angeles.
26 mei vliegen we van Amsterdam naar LA, 22 juni leveren we de RV's weer in LA in bij Road Bear en vliegen we weer terug.
We willen het rustig aan doen en niet te veel vastleggen, maar we hebben twee nachten in Yosemite in "Upper Pines" wél vastgelegd, (15 en 16 juni) de rest willen we liever niet boeken.

In het kort hier de route.
LA-Joshua Tree-Flagstaff-Grand Canyon-Page-Arches-Bryce-Zion-Las Vegas-Sequoia/Kings Canyon-Yosemity-San Francisco-LA
Die komt dus redelijk overeen met deze voorbeeld route http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html maar dan "andersom".

Op 27 mei kunnen we de RV's ophalen bij Road Bear, tussen 12.00 en 16.00 uur.
* We gaan proberen deze tijden te vervroegen, naar voormiddag, iemand tips hoe dat het beste aan te pakken is?
* Dan willen we graag even wat wennen aan de RV's en wat proviand en andere spullen in gaan slaan die ons van pas gaan komen (en direct een kortingspasje aanvragen).
- iemand tips waar op onze weg naar ons eerste doel (Joshua Tree) we daar het beste voor terecht kunnen en wat we dan zeker niet moeten vergeten?

Dan willen we 28 mei in Joshua Tree doorbrengen (Key View schijnt mooi te zijn?) en 's avonds daar ook slapen, "Hidden Valley" heb ik genoteerd als mogelijke overnachtingscampsite voor 27 en 28 mei.

Op 29 mei willen we dan weer verder richting Flagstaff, maar daarvoor wil ik eerst eens wat meer info verzamelen, voordat ik dat graag hier weer aan jullie voor wil leggen.

Dus, wie heeft "tips and tricks" en tipt mogelijke valkuilen, waar ik niet aan heb gedacht........

Groeten, John.S
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis John.S: Het begint te kriebelen, deel 2.......

Bericht door ingrid14 »

Ik heb wel geen camper ervaring dus wat dat betreft kan ik je niet helpen.

Voor een warenhuis zou ik misschien even via google zoeken waar op je route je vb een Wal-Mart of een Safeway voorbijkomt.

Je zou zoiets kunnen overwegen:

26-05 huis - LA
27-05 LA - camper ophalen - Joshua Tree
28-05 Joshua Tree
29-05 Joshua Tree - Kingman
30-05 Kingman - Sedona
31-05 Sedona - Grand Canyon
01-06 Grand Canyon - Page
02-06 Page
03-06 Page - Monument Valley
04-06 Monument Valley - Moab
05-06 Moab (Arches)
06-06 Moab (Canyonlands)
07-06 Moab - Torrey (Capitol Reef) via Goblin Valley
08-06 Torrey - Bryce
09-06 Bryce - Zion
10-06 Zion
11-06 Zion - Las Vegas
12-06 Las Vegas
13-06 Las Vegas - Bishop
14-06 Bishop - Lee Vining (+ bezoek aan Mono Lake en Bodie)
15-06 Lee Vining - Yosemite
16-06 Yosemite
17-06 Yosemite - SF
18-06 SF
19-06 SF
20-06 SF - Cambria
21-06 Cambria - LA
22-06 LA

Het einde is wel wat gehaast en Sequoia is er niet in.
Best voor je route is Sequoia na Yosemite in te voegen zodat je via de Tioga Pass naar Yosemite kan rijden.
Maar met de reservatie die vastligt op 15 en 16 juni lukt dat niet meer.

Je zou in het begin van de route vb Sedona kunnen weglaten en dan na LV via Bakersfield naar Sequoia rijden.
Als je Sequoia toevoegt, zou ik er wel minstens 2 nachten voor nemen.

De kustroute zou eigenlijk een stop meer mogen hebben. SF-Monterey / Monterey-Cambria (of Morro Bay) / Cambria-LA.
Maar met een stop meer hier zou je een nacht SF minder moeten doen.

Verder zou ik toch wel meer reserveren dan enkel maar Yosemite.
Met name GC, Monument Valley, Arches, Zion, kustroute

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat wil je in Flagstaff gaan doen? Als het je puur om de GC te doen is moet je bij Williams linksaf. Dan kom je niet bij Flagstaff.

Bij Capitol Reef heb je de fruita Campground. Dit is first come first serve.

Als je het rustig aan wilt doen kom je eigenlijk een paar dagen te kort om het rondje voor elkaar te krijgen en ik vrees dat je ergens een afsteek moet maken om je rondje af te krijgen als je onderweg besluit om ergens langer te willen blijven (dat zeg ik gebaseerd op de route van ingrid). Ik zou daarom Sedona, hoe mooi ook, misschien wel schrappen en die dag als opvulling gebruiken voor als je ergens langer wilt blijven tot Yosemite.

Doordat Yosemite vastligt ga je, als je evt. niet een dag minder SF wilt doen vastzitten aan die kustroute in 2 dagen wat wel jammer is. Want vooral met de camper is het een prachtige weg om langzaamaan te doen.

Verder heb je geen tijd voor LA in deze route.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Even een andere tip, wij hebben in 2013 ook met twee campers gereisd en hadden enorm veel gemak bij walkie talkies, voor ongeveer 60 dollar (dan heb je goede) te koop bij de Walmart.
Succes en veel plezier met de voorbereiding!
John.S
Amerika-ontdekker

Bericht door John.S »

Hallo,

Bedankt voor de input allemaal!
We zijn nog een beetje aan het puzzelen met de route.
"Alles" kunnen we niet zien en daar zijn we ook niet op uit.

Goede tip van die Walkie-Talkies, GypsyGirl, we willen inderdaad graag zo af en toe contact met elkaar kunnen hebben.
Daarvoor hadden we gedacht om een pre-payed sim kaart te kopen en die te gebruiken, omdat we niet persé in elkaars directe nabijheid rijden/zijn.

We willen liever zo min mogelijk overnachtingsplekken al vastleggen om ons zo min mogelijk te beperken.
Inderdaad speelt nu al het "probleem" dat Yosemite al vast ligt, die twee nachten komen inderdaad 1 of 2 dagen te laat om ook het laatste gedeelte (SF en de kustlijn terug naar LA) op ons dooie akkertje te doen.
In de hoop dat we ook zonder reserveringen een goede plek voor twee RV's kunnen vinden willen we eigenlijk verder geen reserveringen maken, of zou dat erg tegenvallen denken jullie?
LA komt er inderdaad een beetje bekaaid van af, klopt, daar waren we het zelf ook al over eens......
Maar dat is min of meer een bewuste keuze.

Ingrid, bedankt voor je voorstel voor de route, we gaan hier eens goed naar kijken.
Sequoia/Kings Canyon lijkt me wel heel mooi, dus ik zal je idee eens goed bekijken Ingrid.
Is het geen goed idee om dat de dagen vóór Yosemite te doen, vanwege een onlogische aan rij route, of zoals PSVWally aangeeft, een gebrek aan tijd?
Graag wil ik zo af en toe jullie mening vragen, als dat goed is.

Groeten, John.S
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je Sequoia/Kings Canyon doet voordat je naar Yosemite gaat mis je de Tioga Pass wat wel jammer is. Maar het zijn inderdaad prachtige parken dus je moet eens kijken of je er voldoende tijd voor hebt. Heb je maar 1 nacht, dan zou ik kiezen voor de route via de Tioga Pass. In 2006 deden wij beide routes, kijk eens naar ons reisverslag. Voor Yosemite en Seki begin juni zie ons 2013-verslag.
Ik weet niet of SF echt een must is. Misschien is 1 volle dag voldoende? Dan kun je de kustweg wat meer op je gemak rijden.

Misschien is het eind mei al erg warm in Joshua Tree, ik denk dat een middag en ochtend daar ook al mooi is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer