Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hoeka
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic

Bericht door Hoeka »

Ja Hinko,

31 juli ophalen Vegas terug 22 August San fran,
Wordt het toch rentalcars, of evt ter plaatsen upgraden??

Zoals jij het doet hebben wij te weinig auto voor gehuurd.

Dankje wel voor je reactie,.!!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

aha, als ik retour las vegas kies zijn er wel auto's beschikbaar. Jij hebt one way, dat zal het zijn.

Als je wil upgraden doe het dan meteen als je boekt. Dus niet ter plekke. Upgrade daar kopen is vaak veel duurder.
Hoeka
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoeka »

Klopt Hinko!!!! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Wat is jullie ervaring met skyscanner en momondo voor het boeken van auto's?
Zie voor 10 dagen, Las Vegas, een mooie(kleine) auto voor 223,80 staan(Holiday Cars) en 307,50 voor een Midsize SUV(eBookers)
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
Precarious
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Precarious »

Ik zou graag boeken bij Sunny Cars voor 33 dagen vertrek en aankomst SFO en koffer voor 2 grote koffers nodig. Ze vragen hier 1431 euro voor. Is dit een correcte prijs? Ik heb de indruk dat de prijzen bij de brokers overal gelijk zijn voor hetzelfde pakket. Klopt dit?
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Dit vind ik zo wazig, hieraan zijn beperkingen verbonden?? wat moet je hier mee, bij de meeste aanbieders staat SLI tot $ 1.000.000 en sommigen $ 10.000( wat me weinig lijkt), dan weet je zo'n beetje waar je aan toe bent. Wat het bedrag bij Expedia is wordt hier dus niet vermeld en vreemd dat er door de telefoniste gezegd wordt dat het niet inbegrepen is, en je het ter plekke af moet sluiten.[/quote]

Dit is ook de reden waarom wij onze boeking geannuleerd hebben, was zo wazig, het zal er best allemaal bij zitten maar zet het het dan duidelijk in de voorwaarden, wij konden dit ook niet in de voorwaarden vinden en wij hebben daar toen ook voor gebeld en kregen exact hetzelfde te horen
tja :cry: :cry:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Het is idd heel onduidelijk, toen ik daarna nog een mailtje stuurde kreeg ik ook een onduidelijk, niet heel vriendelijk, mailtje terug. Meestal zijn ze heel vriendelijk maar zoals Hinko zegt weten ze het zelf misschien ook niet helemaal. Maar om nu te boeken met zulke onduidelijke voorwaarden....? doen wij ook niet....
Laatst gewijzigd door ina op 24 mar 2015, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Als je boekt via Expedia is het 100 % 1 miljoen.

Die 10.000 ben ik alleen tegengekomen op (komt ie) http://www.usareisen.de/ en http://www.drive-usa.de/ en http://www.nationalcar.de/

Maar dat wordt daar ook wel goed duidelijk gemaakt. En dan kies je dat ook bewust.
Bijlagen
Screenshot_2.png
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Bij de Nederlandse Expedia staat het er niet zo bij, aansprakelijkheid met beperkingen?? en ze zeggen er specifiek bij dat dak, bodem, glas en banden er niet bij zit en je dat ter plekke bij moet boeken?? Heel vreemd, bij andere organisaties staat specifiek gemeld vol casco inclusief banden, bodem glas en dak?? Heel vaag bij expedia.nl
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Bij de Duitse Expedia is de auto bij Budget 600 euro duurder maar ook daar staat bij aansprakelijkheid dat er beperkingen gelden, wat die beperkingen zijn?
Zie nu pas dat het plaatje van Hinko van Usareisen is en niet van Expedia. :oops:
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Die beperking is 1 miljoen.
Ben het met je eens dat Expedia dit iets beter kan weergeven.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Hinko, hoe zit het dan met die banden, bodem, glas en dak waarvan ze zeggen dat je dat weer apart moet verzekeren ter plekke terwijl dit bij de meesten inclusief is?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ina,
Je kunt ter plekke twee verzekeringen afsluiten:
Road Assistance en een persoonlijke verzekering. De persoonlijke verzekering zit in je reisverzekering.
Road Assistance dekt zaken zoals vervangen van banden, opeens geen benzine meer.

Glas, bodem en dak kun je helemaal niet ter plekke verzekeren. Dat bieden de verhuurders niet eens aan.

Glas: Krijg je schade, melden en waarschijnlijk hoor je er niks meer van weer. Regelmatig al gelezen op dit forum.
Bodem: Hoe krijg je deze schade? Dirtroad? Hey, technisch gezien mag dit niet eens.....dus tja.
Banden: Ook veel info te vinden op het forum. Lekke band? Vaak ga je naar een bandenboer en zij regelen het met de verhuurder.
Myloki
Amerika-ontdekker

Bericht door Myloki »

Ik heb via E-Bookers een Mid-size SUV gevonden voor 16 dagen voor 676 euro. Mijn vriendin gaat alles rijden daar aangezien de afstanden niet zo groot zijn in Florida en ik voor mijn werk iedere week gemiddeld al 1200 km rij dus een extra bestuurder hoeven we niet.

hieronder wat inclusief en exclusief is! kan iemand mij vertellen of een persoonlijke inzittende en bagageverzekering nodig is (exclusief) of ben je daar vanuit je reisverzekering voor verzekerd?

Prijs inclusief:
Luchthaven toeslag
Aanvullende verzekering
Schadeverzekering en diefstalverzekering zonder eigen risico.
Lokatie toeslag.
Lokale belasting
Ongelimiteerde mijlen/kms
Kenteken registratiekosten.

Prijs exclusief:
Extra bestuurders
Brandstof (auto afleveren incl. volle tank of tank toeslag wordt doorbelast)
Navigatiesysteem
Persoonlijke inzittenden verzekering
Bagageverzekering
Toeslag voor jonge bestuurders is niet inclusief en dient ter plaatse te worden voldaan. Deze toeslag is van toepassing op bestuurders van 21 t/m 25 jaar. De hoogte ervan is afhankelijk van de leverancier en auto categorie.
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Myloki schreef: hieronder wat inclusief en exclusief is! kan iemand mij vertellen of een persoonlijke inzittende en bagageverzekering nodig is (exclusief) of ben je daar vanuit je reisverzekering voor verzekerd?
nee niet nodig. Zit in je reisverzekering.
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Voor in juni(3-13, dus 10 dagen) zag ik een Ford Mustang cabrio staan bij holidaycars.com voor € 436.23(bij Alamo).
Vinden jullie deze prijs oké, of kan die nog wat beter?
Is voor in Las Vegas
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

VinMor schreef:Voor in juni(3-13, dus 10 dagen) zag ik een Ford Mustang cabrio staan bij holidaycars.com voor € 436.23(bij Alamo).
Vinden jullie deze prijs oké, of kan die nog wat beter?
Is voor in Las Vegas
Voor zover je het kunt vergelijken en/of het iets waard is: Ik heb onlangs in Miami 10 dagen een Mustang Cabrio gehuurd via alamo.co.uk/brits voor € 355,-
PatrickBeukelman
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickBeukelman »

Ik weet dat er veel over gezegd is maar even voor de zekerheid; Via holidaycars.com kan ik een midsize suv huren (via budget) welke 600 euro goedkoper is dan wanneer ik dat rechtstreeks via Budget.nl boek. Zitten er nog haken en ogen aan reserveren via holidaycars?

Ik heb bijvoorbeeld de mogelijkheid onderstaande pakket bij te boeken : (€ 5,67 p/dag)

NoRisk Garantie

Eigen risico verzekerd tot € 750

Schade aan de huurauto
Diefstal van de huurauto
Verlies of diefstal van de autosleutels (max. € 200)

Via de voorwaarden kom ik onderstaande tegen:
Your Rental Includes
* Unlimited Kilometers
* Insurance ( - Collision Damage Waiver - Theft Protection - 3rd Party Liability - Supplementary Liability Insurance )

Dan heb ik de door hen voorgestelde verzekeringen toch niet nodig? Ook bieden ze me nog een annuleringsverzekering aan voor €10, terwijl in de voorwaarden staat dat "You may cancel your reservation any time prior to pickup and receive a full refund (free of charge up to 48 hours before pickup).""Lijkt me dus ook niet nodig?

Alvast bedankt voor de reacties.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Wat een onzin, sorry hoor, op die site
Eigen risico? 750 euro? Of extra verzekeren? lol :lol:
Screenshot_3.png
Terwijl dit van toepassing is:
Zero excess
Screenshot_4.png
Screenshot_4.png (7.39 KiB) 1022 keer bekeken
Voor de rest heb je de standaard verzekeringen. Schade en aansprakelijkheid.
Kijk eens bij budget.com ipv budget.nl
gebruik BCD code u112000. Land wel op Nederland of België zetten.
PatrickBeukelman
Amerika-ontdekker

Bericht door PatrickBeukelman »

Hinko, dank voor je reactie. Geen van beide aanvullende verzekeringen nodig dus. Bizar eigenlijk dat zaken als aanvullend worden aangeboden terwijl het al inbegrepen is, maar dat ter zijde.
Via budget.com of .nl met de code kom ik nog steeds fors duurder uit (prijsverschil nu wel geslonken tot zo'n €300). 't Gaat om de periode 14-7 tm 7-8.

Via holidaycars lijkt dus stuk voordeliger voor mij. Enige wat ik nog bevestigd probeer te krijgen is dat ook bij budget geen one way fee van toepassing is bij verhuur binnen California. Ik weet dat gebruikelijk is alleen zou ik dat graag nog ergens zwart op wit zien. Nu staat er in de voorwaarden: not included; one way fee (if applicable). Van de site van budget word ik vooralsnog niet veel wijzer.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer