Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
groene kaart (1-94) probleem
- californiaman
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
groene kaart (1-94) probleem
Wat moet ik doen als ze mijn groene kaart (1-94) van de customs niet uit mijn paspoort hebben gehaald bij vertrek? Dat is mij namelijk overkomen.
Toen ik in NL was merkte ik dat het kaartje er nog inzat.
Ben ik dan evengoed uitgeschreven?
Ik heb nog mijn vliegtickets en het kaartje bewaard. Kan ik dat de volgende keer gewoon bij de douane laten zien? of moet ik daarmee naar de ambasade/consulaat gaan?
want ik heb gehoord dat dat behoorlijk gezeur kan opbrengen als ik er niks aan doe.
Hebben jullie tips??
Toen ik in NL was merkte ik dat het kaartje er nog inzat.
Ben ik dan evengoed uitgeschreven?
Ik heb nog mijn vliegtickets en het kaartje bewaard. Kan ik dat de volgende keer gewoon bij de douane laten zien? of moet ik daarmee naar de ambasade/consulaat gaan?
want ik heb gehoord dat dat behoorlijk gezeur kan opbrengen als ik er niks aan doe.
Hebben jullie tips??
Is mij ook eens overkomen. Je moet dan die groene kaart opsturen samen met je boarding pass of ander bewijs dat je terug naar NL bent gevlogen naar een adres ergens in Londen KY ofzoiets... Bel even naar de ambassade die weten het zeker wel te zeggen, of misschien weet iemand het hier wel.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
If you failed to turn in your I-94, please send it - along with any documentation that proves you left the U.S. to ACS Inc.1084 South Laurel Rd., London, Kentucky 40744.
http://tinyurl.com/eq4ks
Edit Mod (Roland): url via http://www.tinyurl.com klikbaar gemaakt.
http://tinyurl.com/eq4ks
Edit Mod (Roland): url via http://www.tinyurl.com klikbaar gemaakt.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
- californiaman
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Inderdaad, maar stuur niet de originelen mee, dus maak een kopie. Wel de originele "groene kaart" natuurlijk. Ook een kopie van je creditcard rekening, als je die tenminste ook thuis gebruikt, zodat duidelijk is, dat je weg bent.californiaman schreef:Dus dan moet ik die groene kaart met boardingpass opsturen met een brief erbij, en dan maken hun dat verder in orde?
Wij hebben het een paar maanden geleden ook gedaan, nooit meer iets van gehoord, maar in ieder geval dit jaar geen problemen gehad bij binnenkomst. Alleen bij het vertrek bleek weer, dat ze hem er niet uit hadden gehaald

Zij zou er verder voor zorgen, zei ze.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Goed gehandeldDutch schreef:Alleen bij het vertrek bleek weer, dat ze hem er niet uit hadden gehaald, dus die aan het meisje dat de boardingpassen controleerd gegeven.
Zij zou er verder voor zorgen, zei ze.

Er zijn op verschillende luchthavens o.a. Atlanta tegenwoordig machines geplaatst waar je de visawaiver in moet doen je krijgt dat een papiertje terug waaruit blijkt dat je het land verlaten hebt.
Ik wil niet zeggen dat je het niet moet opsturen, maar ik wilde even wat kwijt/vragen in deze draad.
Denken jullie echt dat je enorme problemen krijgt als je een groen I-94 een keer niet inlevert of "vergeet" in te leveren? (En dat de dame die hem inneemt hem ook daadwerkelijk aan de juiste instanties afgeeft)
Richard
Denken jullie echt dat je enorme problemen krijgt als je een groen I-94 een keer niet inlevert of "vergeet" in te leveren? (En dat de dame die hem inneemt hem ook daadwerkelijk aan de juiste instanties afgeeft)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
californiaman schreef:Wat moet ik doen als ze mijn groene kaart (1-94) van de customs niet uit mijn paspoort hebben gehaald bij vertrek?
Dat vastnieten in het paspoort is niet meer zo vanzelfsprekend. Toen wij dit jaar in Phoenix aankwamen, werd het groene kaartje los in ons paspoort gestopt met de mededeling dat er niet meer werd geniet. Je moet er nu beter opletten dat je het niet kwijtraakt.Rob schreef:Goed gehandeld, die persoon neemt normaal gesproken die kaart ook in afhankelijk van de maatschppij wordt hij ook wel aan je boardingpas voor de intercontinentale vlucht geniet.
De reden ben ik eerlijk gezegd vergeten, maar wel werden ook nog wat andere nietjes allemaal uit het paspoort gepeuterd. Zou het iets met electronische verwerking te maken hebben?
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Michigan schreef:Die machines zijn inderdaad erg handig, staan die niet op elke luchthaven dan?
Nog niet maar dat zal waarschijnlijk niet lang meer duren.Paspoort erin en dan krijg je zo'n wit papiertje met barcode terug. Die bewaar ik altijd, dat is het bewijs dat ik het land heb verlaten. Ik vertrouw de techniek meer dan het volk dat op een luchthaven rondloopt.
Ik realiseer me dat ik 3 jaar geleden tijdens een trip naar Costa Rica weleens wat papieren moest invullen voor onze tussenlanding op Atlanta.
Ik heb toen niet mijn echte woonadres opgegeven e.d. met het idee dat ze er geen ruk mee deden.. ben eigenlijk benieuwd wat er dan gebeurd als je een volgende keer het land wil betreden..
Ik heb toen niet mijn echte woonadres opgegeven e.d. met het idee dat ze er geen ruk mee deden.. ben eigenlijk benieuwd wat er dan gebeurd als je een volgende keer het land wil betreden..
Het is sowieso verboden om gaten in het paspoort te maken (bijvoorbeeld door nieten). Misschien dat ook de Amerikaanse immigratiedienst wat respect heeft gekregen voor andermans regels?hekkie schreef: Dat vastnieten in het paspoort is niet meer zo vanzelfsprekend. Toen wij dit jaar in Phoenix aankwamen, werd het groene kaartje los in ons paspoort gestopt met de mededeling dat er niet meer werd geniet. Je moet er nu beter opletten dat je het niet kwijtraakt.
De reden ben ik eerlijk gezegd vergeten, maar wel werden ook nog wat andere nietjes allemaal uit het paspoort gepeuterd. Zou het iets met electronische verwerking te maken hebben?
Marjan

"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
- californiaman
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
rperre schreef:Ik wil niet zeggen dat je het niet moet opsturen, maar ik wilde even wat kwijt/vragen in deze draad.
Richard
ik hoorde zelf van een oom van me die vaak in USA de is geweest dat ze je een volgende keer kunnen weigeren met binnenlaten als je die kaart vergeet. of het waar is is een 2e, daarom vroeg ik hier even, ook omdat ik ze erg moeilijk vind iedere keer bij de customs, ik had een keer in New York 1 letter fout geschreven van mijn hotel, ze bleven zeuren tot dat ik die letter corrigeerde toen pas lieten ze me binnen.
- Bushmaster
- Amerika-expert
-
- Amerika-expert
Bij mijn moeder was hij er ook in blijven zitten.
Hebben hem voor vertrek uit het paspoort gehaald, maar wel bij de reispapieren gehouden. Mijn moeder komt zo'n 2 x per jaar hier naar toe.
En de laatste keer ben ik met haar mee hier naar toe gereisd uit NL.
De douane ambtenaar vroeg haar dus wel wanneer ze de vorige keer vertrokken was en hoe lang dat verblijf was geweest en stond daarna wat te turen naar zijn scherm, maar mochten daarna gelukkig doorlopen.
Heb inderdaad ook gehoord dat het voor problemen kan zorgen.
Vooral voor ons omdat familie "zomaar" wat langer kan blijven terwijl dat niet mag. Heb mijn moeder nu dus instructies gegeven om EN het kaartje af te geven EN naar zo'n apparaat te gaan met je paspoort. Op Newark staan die dus ook.
Groetjes Petra
Hebben hem voor vertrek uit het paspoort gehaald, maar wel bij de reispapieren gehouden. Mijn moeder komt zo'n 2 x per jaar hier naar toe.
En de laatste keer ben ik met haar mee hier naar toe gereisd uit NL.
De douane ambtenaar vroeg haar dus wel wanneer ze de vorige keer vertrokken was en hoe lang dat verblijf was geweest en stond daarna wat te turen naar zijn scherm, maar mochten daarna gelukkig doorlopen.
Heb inderdaad ook gehoord dat het voor problemen kan zorgen.
Vooral voor ons omdat familie "zomaar" wat langer kan blijven terwijl dat niet mag. Heb mijn moeder nu dus instructies gegeven om EN het kaartje af te geven EN naar zo'n apparaat te gaan met je paspoort. Op Newark staan die dus ook.
Groetjes Petra
-
- Amerikafan
Huh? Ik zag laatst in mij n paspoort ook nog een groen kaartje zitten. Volgens mij is het die groene kaart die ik moest invullen toen ik de states binnenkwam. (gewoon als toerist voor twee weken)
Is dit diezelfde kaart waar jullie het over hebben? Ze hebben niks over die kaart gezegd, maar die moet dus 'terug'? Mogen ze wel wat duidelijker zijn..
Is dit diezelfde kaart waar jullie het over hebben? Ze hebben niks over die kaart gezegd, maar die moet dus 'terug'? Mogen ze wel wat duidelijker zijn..
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave
USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
USA Trips
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik heb dat ook eens voorgehad dat ze die er niet hadden uitgehaald.Ik wist toen niets van die regel vanaf dat je ze ergens moest heen zenden en heb ze erin gelaten.Waarschijnlijk zijn we dan door een zeer brave man geholpen geweest want heb daar nooit enige vragen om gehad .Ik moet wel zeggen ,nu ik lees dat je er zo'ne misere mee kunt hebben ,let ik er wel op dat ze eruit gehaald worden.
En ja , het is dat kleine groene kaartje waar ze een gedeelte van hebben afgescheurd ,dat ze normaal uithalen bij je vertrek
En ja , het is dat kleine groene kaartje waar ze een gedeelte van hebben afgescheurd ,dat ze normaal uithalen bij je vertrek
-
- Amerikafan
UPDATE
Ik heb net even gekeken en het is inderdaad het I-94 dat nog in mijn paspoort zit. Ik heb mijn tickets ook nog.
Maar sorry hoor, ik vind dit echt belachelijk. Het is dat ik toevallig dit topic lees en dat ik toevallig de tickets en het kaartje nog heb.
Toen ik de US verliet, werd er helemaal niet om gevraagd, ik had het voor hetzelfde geld weg kunnen gooien, maar ze doen er wel moeilijk over de volgende keer!?
Toen wij de US binnenkwamen ook zo'n gezeik met die douane ambtenaar, anders kan ik het niet noemen. Officer Harris heette de chagarijnige vent. Hij zette de stempel op het groene kaartje en scheurde het af, draaide het om en zag toen dat de andere kant nog niet ingevuld was. Dus hij maakte een grote fout, rolde met zijn ogen en keek mij boos aan. Hij stuurde mij terug en ik moest de andere kant in gaan vullen. Daar kwam een grote beveiliger op me af die me zag met mn afgescheurde kaartje. "Wat is dit?", blafte hij.
Ik zei toen dat Harris een fout gemaakt had door de stempel te zetten etc. Veel gepraat. Een rare vrouw, die er werkte, die nauwelijks engels sprak probeerde een kennis van mij zo veel mogelijk te irriteren door net te doen of hij dom was. 'Where America welcomes the world', zeggen ze op de site van JFK Intl....
Geen goede herinneringen dus. Ik zal nu wel dan die groene kaart met kopie van vliegticket sturen naar dat adres in Kentucky.
Blij dat ik dit nu lees, maar wat een slecht systeem dan. Dan moeten ze gewoon die kaart altijd terugvragen.
PS
Hoe moet je die documentatie naar de US sturen? Ik heb daar echt geen verstand van. Moet dat in zo'n blauwe envelop? En hoeveel $$ postzegels moet erop? En als ik de kopie van boardingpass samen met groen kaartje stuur is het geregeld? Of moet er ook een brief bij...
Je schrijft het adres toch zo:
ASC Inc.
1084 South Laurel Rd.
London
Kentucky
Ik heb net even gekeken en het is inderdaad het I-94 dat nog in mijn paspoort zit. Ik heb mijn tickets ook nog.
Maar sorry hoor, ik vind dit echt belachelijk. Het is dat ik toevallig dit topic lees en dat ik toevallig de tickets en het kaartje nog heb.
Toen ik de US verliet, werd er helemaal niet om gevraagd, ik had het voor hetzelfde geld weg kunnen gooien, maar ze doen er wel moeilijk over de volgende keer!?
Toen wij de US binnenkwamen ook zo'n gezeik met die douane ambtenaar, anders kan ik het niet noemen. Officer Harris heette de chagarijnige vent. Hij zette de stempel op het groene kaartje en scheurde het af, draaide het om en zag toen dat de andere kant nog niet ingevuld was. Dus hij maakte een grote fout, rolde met zijn ogen en keek mij boos aan. Hij stuurde mij terug en ik moest de andere kant in gaan vullen. Daar kwam een grote beveiliger op me af die me zag met mn afgescheurde kaartje. "Wat is dit?", blafte hij.
Ik zei toen dat Harris een fout gemaakt had door de stempel te zetten etc. Veel gepraat. Een rare vrouw, die er werkte, die nauwelijks engels sprak probeerde een kennis van mij zo veel mogelijk te irriteren door net te doen of hij dom was. 'Where America welcomes the world', zeggen ze op de site van JFK Intl....
Geen goede herinneringen dus. Ik zal nu wel dan die groene kaart met kopie van vliegticket sturen naar dat adres in Kentucky.
Blij dat ik dit nu lees, maar wat een slecht systeem dan. Dan moeten ze gewoon die kaart altijd terugvragen.

PS
Hoe moet je die documentatie naar de US sturen? Ik heb daar echt geen verstand van. Moet dat in zo'n blauwe envelop? En hoeveel $$ postzegels moet erop? En als ik de kopie van boardingpass samen met groen kaartje stuur is het geregeld? Of moet er ook een brief bij...
Je schrijft het adres toch zo:
ASC Inc.
1084 South Laurel Rd.
London
Kentucky
GOD BLESS AMERICA
USA Trips
USA Trips
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het probleem is dat je bij binnenkomst door immigration gaat (waar ze die kaart in je paspoort doen, en dat je daar bij vertrek niets mee te maken hebt.StageNYCfall2007 schreef: Blij dat ik dit nu lees, maar wat een slecht systeem dan. Dan moeten ze gewoon die kaart altijd terugvragen.
Het is aan de medewerkers van de vliegmaatschappij om je waiver aan de vertrek gate van de intercontinentale vlucht in te nemen.
Geluukig komen er op steeds meer luchthavens van die machines waar je het zelf kan doen, je krijgt dan ook een soort bonnetje waarmee je aan kan tonen dat je het land verlaten hebt.
Let op bij deze machines moet je ook je paspoort door de scanner halen maar dat wijst zichzelf.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht