Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Nevada en California (een vraag over autohuur)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
nickvh
Amerika-ontdekker

Rondreis Nevada en California (een vraag over autohuur)

Bericht door nickvh »

Dag iedereen,

Nu mijn dagen in Florida er bijna opzitten (9 maart tot 31 maart) trek ik richting Vegas waar ik de 31ste 's avonds toe zal komen.
Ik heb me al wat ingelezen over Vegas maar nu valt het me op dat een auto huren in Vegas een stuk duurder uitkomt dan in Florida.
Daarom lijkt het me beter, aangezien dat er geen drop off kosten zijn, de auto te huren, te rijden van punt a naar punt b en de auto daar in te leveren.
Wat dingen gaan bezichtigen in de grotere steden en terug een auto te huren om zo verder te reizen.

Ik weet niet wie hier al ervaring mee heeft en indien dit effectief een goed idee is om het zo te doen.
Alle info en meningen zijn meer dan welkom!

Groetjes vanuit Orlando
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis Nevada en California

Bericht door PSVwally »

Volgens mijn zijn er geen dropoff kosten tussen Nevada, Arizona en Californië dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Welke kant ga je op en vanaf waar vlieg je terug?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik weet ook niet wat je bedoelt. Ik zou trouwens een auto al vanuit Nederland/Belgie huren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het heeft even geduurd, maar ik geloof dat ik het nu begrijp. Je wilt je auto inleveren als je in een stad komt, en bij vertrek weer opnieuw een auto huren. In SF en LV kun je wel zonder auto, maar in bijvoorbeeld LA niet. Ik weet niet waar je allemaal naar toe wilt en hoe lang je overal blijft, maar je moet je afvragen of het handig is om aldoor weer opnieuw een auto te huren. Hoe ziet je route er uit?
En heb je al eens gekeken hoe duur het huren is voor de totale periode en wat je betaalt als je meerdere kortere periodes huurt?
En huur inderdaad via een Nederlandse/Europese site.

Marianne
angelique100
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Rondreis Nevada en California (een vraag over autohuur)

Bericht door angelique100 »

Hallo Nick,

na 12x Florida gaan wij nu ook van LAS naar LAX inderdaad de autohuur is iets duurder maar als je goed zoekt kun je (bijna) vergelijkbare prijzen vinden zonder drop off kosten.

Ik denk dat je bedoelt dat je een auto huurt in Las Vegas en je de auto inlevert voor je Nevada uit rijdt..en dan weer opnieuw wil huren tot de volgende staat,toch?

Dit is niet nodig je moet alleen even kijken waar je boekt ! de Britse Alamo rekent bijvoorbeeld wel drop off net als Hertz.
Ik heb zelf geboekt bij US Car hire, ophalen Las vegas inleveren LA zonder drop off.
2006 Orlando 2007 Napels+Orlando 2008 Cape Coral+Orlando 2009 Keys+Orlando 2010 Orlando+Marco Island 2011 Keys+Cape Coral 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim 2016 Keys
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Nevada en California (een vraag over autohuur)

Bericht door Martin & Marianne »

TS geeft zelf al aan dat er geen drop off kosten zijn. Hij wil in de steden geen auto huren om kosten te besparen. Omdat hij dan huurt in de ene staat en inlevert in een andere staat (in plaats van ophalen en terugbrengen in Las Vegas krijg je dan LV- CA, CA - LV) is dat vooral interessant als er geen drop off kosten zijn.

Dit lijkt me heel goed mogelijk, zeker als je bijvoorbeeld een week of langer in SF zit; die autohuur kun je je besparen. Maar het hangt heel erg af van je plannen, welke steden jebeozekt, en hoe lang je overal bent, wat de tariefstructuur is bij de verhuurder (is een week huren net zo duur als 5 dagen bijvoorbeeld) etc. Kijk bij meerdere verhuurders, ook voor de verschillende onderdelen.
Als je vooral van stad naar stad gaat kun je ook eens kijken of een vlucht interessant is. Maar rijden is leuker natuurlijk.

Het zou wel aardig zijn als TS zijn vraag wat meer zou toelichten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer