Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis "Wilde Westen"

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Noab
Amerika-newbie

Reis "Wilde Westen"

Bericht door Noab »

Hallo allemaal,

Al een tijd lees ik mee op het forum, maar nu ik zelf in 2016 op vakantie wil heb ik toch een account aangemaakt. Ik wil waarschijnlijk in Mei 206 een reis met Fox, de reis van het “Wilde Westen”. http://www.fox.nl/single-reizen/verenig ... het-westen

Graag zou ik wat advies willen, omdat ik nog niet eerder in Amerika ben geweest :)
Ik heb al een aantal berichten gelezen op het forum dat het een erg vol programma is en je daardoor weinig tijd hebt om echt iets van de plaatsen te zien. Voor mij is dit de eerste reis en ik zie het eigenlijk meer als een soort verkenningsreis. Ik heb daarnaast nog gezocht naar andere reizen & aanbieders, maar mijn voorkeur gaat er toch naar uit om met andere mensen te reizen. Vrienden & familie kunnen helaas niet, ze gaan met partner op vakantie, geen geld, vinden USA niks, vliegangst etc. Hierdoor heb ik besloten om alleen te gaan, maar de reis helemaal alleen doen zie ik niet zitten, mede vanwege de lange afstanden die je moet afleggen (als vrouw in mid twintig). Omdat ik liever niet kampeer en echt een eigen kamer wil (zodat ik toch wat privacy en tijd voor mijzelf heb), is eigenlijk alleen fox overgebleven.

Bij de reis kan je ook nog een verlenging boeken in San Francisco en ik twijfel of ik deze zou nemen. Ik zou het vooral fijn vinden om ook een aantal dagen zelf mijn planning te kunnen maken en rustig de stad te kunnen bekijken. Wat adviseren jullie en hebben jullie nog tips voor in San Francisco? Of eventueel nog tips voor dag tripjes naar omliggende plaatsen? Ik zou het liefst een aantal dagen extra boeken in Los Angeles, maar ik vermoed dat het niet mogelijk is omdat alles zo’n beetje vast staat bij Fox (ga ik nog wel navragen).

Dit is misschien meer een vraag voor iemand die ook zo’n soort reis heeft geboekt bij FOX, maar weet iemand ongeveer hoeveel je moet inleggen in de fooienpot aan het begin van de reis, voor de kamermeisjes, ober etc. Ik heb geen problemen met de fooien in Amerika, maar zou dit wel graag vooraf willen weten. En weet iemand waar je je reisgenoten ontmoet? Is dit op het vliegveld in Nederland, LA of in het hotel?

En heeft iemand ervaring met het wassen/strijken van kleding in hotels. Omdat je meestal maar 1/2 dagen in hetzelfde hotel verblijft vraag ik mij af of dit mogelijk is. Wordt dat gedaan en welke prijs kan je daar voor verwachten in dat gebied?
Alvast bedankt voor jullie reacties. Dit zal mijn eerste reis naar Amerika worden en ondanks dat het georganiseerd is, wil ik wel een aantal dingen eerst weten voordat ik boek.

Mochten jullie nog andere tips hebben, of mocht iemand deze reis eerder hebben gemaakt, dan zijn die uiteraard erg welkom! :thumbup: :)
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis "Wilde Westen"

Bericht door Division »

Je kan ook informeren bij Fox of ze ook alleen een landarrangement aanbieden zodat je zelf de vlucht moet regelen. Dan kan je er aan de voorkant in LA nog dagen aan vast plakken.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat er niemand is die met je mee wil!
Ik moet zeggen dat het begin van de reis er goed uitziet, maar na Moab gaat alles opeens in ene hogere versnelling. Visalia is onbegrijpelijk, die ene nacht Yosemite ook. Zion wordt overgeslagen en ik zie dat de overnachtingsplaatsen ook niet goed liggen. In Modesto zit je uren van Yosemite vandaan; van Flagstaff naar de Grand Canyon is het 1,5 uur rijden. Is dit een busreis? Dan ben je dus altijd afhankelijk van de bus, en je kunt niets op eigen houtje doen. Maar misschien vind je dat niet erg?

Ik denk dat andere groepsreizen vergelijkbaar zijn, maar je kunt eens kijken of er reizen zijn met meer tijd voor de parken en beter gelegen overnachtingsplaatsen. Je kunt altijd wel een eigen kamer krijgen tegen een toeslag lijkt me.

Ik heb geen idee wat je aan fooien kwijt bent, is dat ook voor het avondeten? Reken op 18% over het bedrag ex tax. Dus met 18 dagen en een gemiddeld bedrag aan avondeten van 30 dollar (ik noem maar wat) zit je op 100 dollar.

Veel hotels hebben een eigen coin laundry; je kunt dan zelf wassen en drogen. Strijkijzers heb je vaak op je kamer in de betere hotels. Je zult een paar dollar kwijt zijn; voor een was iets van 7 of 8 quarters (meteen gaan sparen) en voor de droger ook zoiets.

Marianne
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Noab schreef:Hallo allemaal,

Bij de reis kan je ook nog een verlenging boeken in San Francisco en ik twijfel of ik deze zou nemen.
Ik zou het vooral fijn vinden om ook een aantal dagen zelf mijn planning.... hebben jullie nog tips voor.... dag tripjes naar omliggende plaatsen?
Ik zou het liefst een aantal dagen extra boeken in Los Angeles...

weet iemand ongeveer hoeveel je moet inleggen in de fooienpot aan het begin van de reis, voor de kamermeisjes, ober etc....
weet iemand waar je je reisgenoten ontmoet?

En heeft iemand ervaring met het wassen/strijken van kleding in hotels. Omdat je meestal maar 1/2 dagen in hetzelfde hotel verblijft vraag ik mij af of dit mogelijk is. Wordt dat gedaan en welke prijs kan je daar voor verwachten in dat gebied?
....
Mochten jullie nog andere tips hebben, of mocht iemand deze reis eerder hebben gemaakt, dan zijn die uiteraard erg welkom! :thumbup: :)

Okay....
- De meeste mensen die ik spreek vinden San Fran fantastisch! Mijn advies is dus DOEN! vooral als je graag zelf je dagen in wilt delen (en je bent er toch ;-) )
- Tips voor San Fran kan ik je niet geven, maar vast wel anderen hier op het forum. (je zou Alcatraz bijjvoorbeeld kunnen bezoeken ipv alleen in de verte zien liggen).
- LA is een plek waar veel mensen naartoe willen. Nogmaals: Je vliegt er toch naartoe!

Ik heb 1x een groepsreis gemaakt (cuba), de mensen ontmoet je op het vliegveld. Maar soms kun je al mensen ontmoeten via de organisator. (zo zie ik dat er nu iemand vraagt naar mensen die 12 juni gaan)
Echter hebben we ook mensen halverwege tijdens de route opgepikt. Gaande weg maak je vrienden ;-)

Voor de fooienpot hangt het af hoeveel stops ed je maakt maar het geven van fooien is ongeveer 15-20%.
Ik zou schatten: Gebaseerd op het 3129,- reis.... halen we er 800 euro vanaf voor de vlucht, 500 voor de busreis 1000 voor de overnachtingen 300 voor het eten houden we 550 euro over. Laten we dan aannemen dat je een gulle geefster bent die iedereen keurig 20% geeft ben je dus ongeveer 150,- euro kwijt voor 18 dagen. Dit is maar een schatting!

1 tip voor je eerste groepsreis: Noisecanceling headphones ;-)
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Waarom kan een vrouw van midden 20 geen lange afstanden afleggen?
Dan maak je er een reis van 30 dagen van ;-)
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Groepsreizen rekenen voor fooien voor de reisbegeleider meestal €1 pdpp. Het andere fooienbudget wordt meestal door de reisleider vastgesteld en zijn in elk land verschillend. 's lands wijs, 's Lands eer. Fox bepaalt je dagprogramma. Bij de meer avontuurlijke kan je meer je eigen gang gaan maar je wordt wel van A-B gebracht en kunt dan aan excursies meedoen maar het MOET nooit.
Gaan Baobab/Sawadee en Djoser of Koning Aap niet die kant op. Deze reizen zijn vaak wat avontuurlijker en bieden meer wandelingen e.d. in de NP. Of zijn dat alleen kampeerreizen?
Hoe groot kan de groep bij Fox zijn???? In onze tijd kon dat wel 40 zijn daarom zijn wij overgestapt naar andere organisaties. Ik heb het wel over 6 jaar geleden!
Veel plezier met de voorbereidingen.
Elke V.
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke V. »

Wij hebben in 2008 de 14daagse reis van Fox gemaakt. En die was erg kort. Wij zijn in San Francisco beginnen en in Los Angeles geëindigd. In ons reisgezelschap zaten meerdere mensen die alleen reisden, en die trokken veel met anderen en ook met elkaar op. Je moest natuurlijk extra voor een eenpersoonskamer betalen.
San Francisco... is zeker de moeite waard om een dag extra te blijven. Wij zijn in 2009 nog een keer drie dagen extra in San Francisco geweest. In Las Vegas heb je twee nachten, en je kunt een dag zelf invullen. Los Angeles.. daar waren we ook twee nachten. Het was jammer dat we Death Valley destijds niet hebben bezocht maar we vonden die dag voor onszelf erg prettig. De rit van Bryce naar Las Vegas is erg lang. Fox Reizen had de reis trouwens prima geregeld, en je was niet verplicht om de optionele excursies te doen. Wel had je inderdaad niet erg lang de tijd om ergens te kijken. De helicoptervlucht is trouwens wel een aanrader. Slapen in Flagstaff en vandaar naar de Grand Canyon.. dat ging eigenlijk best goed. Je zit meestal al vrij vroeg 's ochtends in de bus en bent 's middags rond vijf uur in je overnachtingshotel.

Voor ons was 2008 een kennismaking met het Westen. En die reis smaakte naar meer. In 2009 hebben we San Francisco, Las Vegas en de Grand Canyon nogmaals bezocht. Dit jaar gaan we wat langer over de Route 66 rijden, en blijven we langer in Zion, Bryce (2 nachten) en Monument Valley (2 nachten, en nu in Monument Valley zelf). Daarnaast bezoeken we ook nog diverse gebieden waar we toen niet zijn geweest.

Ik persoonlijk zou het niet prettig vinden om alles alleen te moeten rijden. Weliswaar zit je vast aan de bus, en moet je altijd op tijd bij de bus terug zijn, maar dezelfde afstand (wij hebben meer dan 4000 km in de bus gezeten) alleen rijden lijkt me erg vervelend. Dus een busreis heeft wel nadelen, maar weegt niet op tegen de voordelen. En daarna weet je wat je leuke gebieden vindt en je kunt er altijd nog een keer terugkomen..
Noab
Amerika-newbie

Bericht door Noab »

Bedankt voor alle reacties en informatie.
Klopt, het is een busreis. Ik denk dat ze een paar goede contracten hebben met die hotels en daardoor voor een lage prijs daar kunnen overnachten. Zou anders ook niet begrijpen waarom de overnachtingen daar zijn. Ik heb inderdaad ook gelezen dat je bij sommige delen van de reis alleen de mogelijkheid hebt om een foto te maken en dan weer gelijk de bus in moet. Maar op dit moment trekt mij het vooral dat alles al geregeld is en dat de eigen kamer bij de prijs is inbegrepen. Dit is bij sommige organisaties bijna €1.000,- extra.

Ja, het avondeten, alles mbt hotel en excursies. De chauffeur en reisleidster zit er niet bij.
Ok, bedankt. Als je zo'n tijd onderweg bent, zou het voor mij erg fijn zijn als ik onderweg wat kan wassen. Scheelt weer in de koffer en kan ik weer extra spullen daar kopen.

@ Arno, ik had misschien inderdaad niet mid twintig erbij moeten zetten, want ik ben mij ervan bewust dat er ook genoeg vrouwen van mijn leeftijd alleen deze reis maken. Ik ben wel vaker (rond)reizen gemaakt maar dan met vrienden in Europa. En dat is toch anders dan alleen een reis maken en dat is voor mij op dit moment nog te. Misschien de volgende reis :)
Noab
Amerika-newbie

Bericht door Noab »

Okay....
- De meeste mensen die ik spreek vinden San Fran fantastisch! Mijn advies is dus DOEN! vooral als je graag zelf je dagen in wilt delen (en je bent er toch ;-) )
- Tips voor San Fran kan ik je niet geven, maar vast wel anderen hier op het forum. (je zou Alcatraz bijjvoorbeeld kunnen bezoeken ipv alleen in de verte zien liggen).
- LA is een plek waar veel mensen naartoe willen. Nogmaals: Je vliegt er toch naartoe!

Ik heb 1x een groepsreis gemaakt (cuba), de mensen ontmoet je op het vliegveld. Maar soms kun je al mensen ontmoeten via de organisator. (zo zie ik dat er nu iemand vraagt naar mensen die 12 juni gaan)
Echter hebben we ook mensen halverwege tijdens de route opgepikt. Gaande weg maak je vrienden ;-)

Voor de fooienpot hangt het af hoeveel stops ed je maakt maar het geven van fooien is ongeveer 15-20%.
Ik zou schatten: Gebaseerd op het 3129,- reis.... halen we er 800 euro vanaf voor de vlucht, 500 voor de busreis 1000 voor de overnachtingen 300 voor het eten houden we 550 euro over. Laten we dan aannemen dat je een gulle geefster bent die iedereen keurig 20% geeft ben je dus ongeveer 150,- euro kwijt voor 18 dagen. Dit is maar een schatting!

1 tip voor je eerste groepsreis: Noisecanceling headphones ;-)
Bedankt voor je reactie!
Ja, ik heb er ook een aantal positieve berichten over gehoord van kennissen. Het lijkt mij vooral fijn om na het drukke programma ook even wat voor jezelf te kunnen doen. Ik zou graag willen eindigen in LA in plaats van beginnen maar dat is helaas niet mogelijk. Dus ik denk dat ik maar ga proberen om daar zoveel mogelijk te zien in de korte tijd en anders kan ik altijd nog een vakantie zelf er naartoe boeken, mocht het bevallen. Vliegen vanaf SF naar LA zou misschien zonde zijn van de (korte) tijd in SF.

Ok, dan valt de fooienpot wel mee. Het is veel geld, maar onderdeel van de reis en het land waar je naartoe gaat.
Die ga ik zeker aanschaffen :thumbup: Goede oordopjes en muziek voor onderweg.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even commentaar van iemand (een jongen, dat dan wel) die ook 2x alleen die kant op is gegaan. Ik snap aan de ene kant best dat je mensen om je heen wilt hebben. Maar dat heeft echt niets te maken met afstanden rijden. Dat vond ik allemaal nog wel meevallen. Overigens heb ik me nog nooit alleen gevoeld in Amerika, maar ik lul dan ook tegen iedereen aan :lol: Maar als je deze foxreis gaat doen, dan zit je m.i. wel veel te veel in de bus. Dan kun je zeggen dat het een soort verkenningsreis is, maar ondanks dat je er best een leuke reis van kunt maken heb je eigenlijk een beetje je geld weg gegooid in Amerika. Ik zou net als wat Jody aangeeft ook eens verder kijken naar andere organisaties. Vooral omdat je eigenlijk maar 15 ipv 18 dagen hebt. Je mist heel wat onderweg en eigenlijk doe je een route die een dag of 23/28 moet hebben. Dat je 3 dagen in een vliegtuig doorbrengt (en wrs dag 18 om een uur of 830 op schiphol staat wordt er zelden bij gemeld.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik snap best dat je niet alleen wilt reizen. Ik zou dat ook niet doen. Een alternatief voor Fox is eventueel singlereizen.nl. Een groepsreis Amerika (20-35 jaar)met extra dagen in SF, LA en LV. Ziet er leuk uit en in ieder geval veel rustiger naar mijn mening.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Een groepsreis kan natuurlijk bij jou reisstijl passen, maar deze ziet er erg vermoeiend uit. Natuurlijk ontkom je niet aan om soms lang in de bus te zitten om van de ene naar de andere plek te gaan, maar het is wel fijn als je in elk geval daartussen nog de gelegenheid hebt om er op uit te gaan - en dat is meer dan snel een foto nemen.
Mijn tip, uit de tijd dat ik nog via reisbureau's boekte: kijk eens bij SNP. Onze eerste Amerika reis hebben we daar geboekt, en mijn ervaring is dat ze daar de leuke locaties weten te vinden. En als ik snel kijk, zie ik dat ze dat ook voor de groepsreis naar het Zuid-Westen doen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Puur qua reis vind ik deze er een stuk beter uit zien. Iig op misschien death valley na voldoende tijd. Alleen zullen ze wel het verhaal over de mariposa grove moeten aanpassen aangezien die vanaf juni of juli meer dan een jaar op de schop gaat.
Noab
Amerika-newbie

Bericht door Noab »

Ook bedankt voor je reactie :thumbup: Fijn om ook ervaringen van iemand te horen die met Fox de reis heeft gemaakt. Ik zag ook dat er een korte versie was van deze reis. Bij de single reis zit de 1-pers toeslag bij de prijs inbegrepen. Ik heb begrepen dat de groepsreis iets goedkoper is, maar dan zit je vooral met mensen die samen reizen/stellen.
Ik denk er inderdaad aan om drie dagen langer te blijven, om op mijn eigen tempo de stad te kunnen zien. Hadden jullie veel vrije tijd in LA? Ik wil ook de vrije dag nemen ipv Death Valley, met dezelfde reden als jullie.

Heb jij nog andere tips, over bijvoorbeeld de excursies die worden aangeboden en de fooienpot? En waar heb jij je reisgenoten ontmoet?

Leuk op te horen dat jullie weer een aantal keer zijn terug gegaan. Voor mij is dit op dit moment ook een "kennismakingsreis", om daarna eventueel weer terug te gaan voor een langer bezoek (op eigen gelegenheid).
Je verwoordt het met je laatste alinea precies zoals ik mijn post bedoel :clap: Iedereen is hier natuurlijk anders in, maar ik zou persoonlijk op dit moment niet zo'n reis alleen durven maken.
Elke V. schreef:Wij hebben in 2008 de 14daagse reis van Fox gemaakt. En die was erg kort. Wij zijn in San Francisco beginnen en in Los Angeles geëindigd. In ons reisgezelschap zaten meerdere mensen die alleen reisden, en die trokken veel met anderen en ook met elkaar op. Je moest natuurlijk extra voor een eenpersoonskamer betalen.
San Francisco... is zeker de moeite waard om een dag extra te blijven. Wij zijn in 2009 nog een keer drie dagen extra in San Francisco geweest. In Las Vegas heb je twee nachten, en je kunt een dag zelf invullen. Los Angeles.. daar waren we ook twee nachten. Het was jammer dat we Death Valley destijds niet hebben bezocht maar we vonden die dag voor onszelf erg prettig. De rit van Bryce naar Las Vegas is erg lang. Fox Reizen had de reis trouwens prima geregeld, en je was niet verplicht om de optionele excursies te doen. Wel had je inderdaad niet erg lang de tijd om ergens te kijken. De helicoptervlucht is trouwens wel een aanrader. Slapen in Flagstaff en vandaar naar de Grand Canyon.. dat ging eigenlijk best goed. Je zit meestal al vrij vroeg 's ochtends in de bus en bent 's middags rond vijf uur in je overnachtingshotel.

Voor ons was 2008 een kennismaking met het Westen. En die reis smaakte naar meer. In 2009 hebben we San Francisco, Las Vegas en de Grand Canyon nogmaals bezocht. Dit jaar gaan we wat langer over de Route 66 rijden, en blijven we langer in Zion, Bryce (2 nachten) en Monument Valley (2 nachten, en nu in Monument Valley zelf). Daarnaast bezoeken we ook nog diverse gebieden waar we toen niet zijn geweest.

Ik persoonlijk zou het niet prettig vinden om alles alleen te moeten rijden. Weliswaar zit je vast aan de bus, en moet je altijd op tijd bij de bus terug zijn, maar dezelfde afstand (wij hebben meer dan 4000 km in de bus gezeten) alleen rijden lijkt me erg vervelend. Dus een busreis heeft wel nadelen, maar weegt niet op tegen de voordelen. En daarna weet je wat je leuke gebieden vindt en je kunt er altijd nog een keer terugkomen..
Noab
Amerika-newbie

Bericht door Noab »

Bedankt voor de tips, ik ga de websites zeker bekijken!
Nog bedankt voor de tip over de mariposa grove. Ik ga ze benaderen wat er voor alternatiefs op het programma staat.

@ PSVWally, het gaat mij vooral om de afstanden die je moet afleggen. Die zijn voor mij persoonlijk te lang om alleen te rijden. Ik snap alleen niet wat bedoeld met het stukje dat het weg gegooid geld is. Ik snap goed dat dit niet voor iedereen de ideale reis is, maar iedereen is anders. Van die laatste dag klopt inderdaad, maar dit staat ook aangegeven bij het programma en de vluchttijden staan vermeld. Op de eerste dag kom je dacht ik rond 13:00 aan.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat weggegooid geld vind ik van die fox reis. Ze proppen een reis van 3 á 4 weken in 15 dagen. Je gaat redelijk wat zien, maar je hebt m.i. erg weinig tijd om het in je op te nemen. Een hoog reistempo vind ik niets mis mee, dat krijg je nou eenmaal bij dit soort kant en klare reizen, maar dit is too much. Zoals aangegeven zijn er betere groepsreizen te vinden.
Natuurlijk is het jouw keuze (en jouw geld :wink: ) maar zorg dat je een reis maakt/kiest waar je wat meer tijd hebt om ter plekke van te genieten.
Elke V.
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke V. »

Ik zag nu pas je verdere vragen:
1. In LA bleven kwamen wij aan het einde van onze reis aan. Daar bleven we twee nachten. Wij hebben destijds de erg leuke inbegrepen stadsrondrit gedaan (Hollywood, Monica Beach, Venice Beach, het Mexicaanse kleine centrum van LA). Ook zijn we met de hele groep in een bijzonder leuk Mexicaans restaurant gaan eten. Voor dit laatste kon je jezelf opgeven. Los Angeles zelf vonden wij niet zo bijzonder. Er waren diverse mensen die naar de Universal Studios zijn gegaan. Wij zijn met z'n tweetjes in een soort tram naar een ander deel van LA gereden, waar we heerlijk hebben gewandeld en gewinkeld. Ook was daar een ander strand, volgens mij heette het Manhattan Beach. LA moet je voor de rest qua afstand niet zelf doen. Je hebt daar echt een auto nodig. San Francisco vonden wij een veel leukere stad, die je ook lopend voor een groot deel kunt bekijken. Daar zijn we bijvoorbeeld met de hele groep in een restaurant aan het water gaan eten.
2. Wij hebben niet aan alle excursies mee gedaan. In Las Vegas zijn we bijvoorbeeld niet mee gegaan naar Death Valley. Hoe mooi dat gebied ook is, voor die busreis vonden wij die dag vrij, halverwege onze trip, te belangrijk. (wij bleven twee nachten in Las Vegas, zelfs tijdens de 14daagse reis). Ook hebben wij destijds niet de helicoptervlucht gedaan. Maar... die heb ik een jaar later samen met mijn zonen gedaan, en die vlucht was echt het geld waard (wij hebben wel de korte vlucht gedaan). Ik zou dus niet van tevoren boeken voor alle excursies, dat kon je tijdens de reis doen.
3. Ik had al via een Foxforum contact opgenomen met een aantal mede-reisgenoten. Er wordt altijd al een groepsforum voor een bepaalde reis gemaakt. Wij hebben elkaar niet eerder ontmoet, pas op het vliegveld.
4. In de hotels waar we kwamen lag regelmatig briefpapier met een enveloppe. Aan het einde van de reis hebben we een enveloppe aan de erg aardige chauffeur gegeven en een enveloppe aan de reisleidster die erg veel wist, een Nederlandse die met een Amerikaan was getrouwd en al langer dan 20 jaar in de VS woonde. Fox heeft kundige reisleiders. Er wordt wel gezegd... het is gebruikelijk om zoveel fooi aan de reisleider c.q. chauffeur te geven, maar er was bij het inleveren niemand die dat natelde.

Je moet er dus wel goed tegen kunnen om vroeg op te staan. Wij doen dat in ons dagelijkse leven ook al. En wij gingen 's ochtends altijd, voordat we gingen rijden, wel in het hotel of in een tent in de buurt van het hotel ontbijten. Je wordt in de VS meestal erg snel geholpen als je ergens zit. En het geven van een fooi is daar heel gebruikelijk, omdat de mensen in een restaurant eigenlijk niet veel verdienen. Meestal ging je tussen half acht en acht uur al verder rijden, vooral wanneer je veel kilometers moest maken. Wij hadden een erg lange rit ertussen, tussen Visalia (bij Yosemite) en Las Vegas.Ik geloof bijna 620 km. Dit vonden we een erg lange rit. Maar we zijn toch 's avonds met de (inbegrepen) stadsrondrit Las Vegas meegegaan. Las Vegas moet je 's avonds meemaken, en wij vonden de Ledshow in Fremont Street, het oude centrum van Las Vegas, indrukwekkend. We zijn er de volgende dag ook nog een tweede keer naar toe gegaan, met een taxi. Iedere avond is daar een andere show.

Dus ik ben niet negatief over de busreis, maar had wel liever een iets langere reis dan 14 dagen (dus in principe maar 12 hele dagen) gemaakt. In San Francisco, Las Vegas en Los Angeles moet je wel wat eigen dingen doen... Misschien heb je dan al wat anderen ontmoet met wie je samen iets kunt doen.

Over 2½ week gaan we terug naar Bryce Canyon, en daar verheugen wij ons al erg op.
Noab
Amerika-newbie

Bericht door Noab »

Heel erg bedankt voor je reactie en informatie, dit helpt enorm :)
Mocht ik nog wat vragen hebben, kan ik je dan via prive bericht benaderen? Ze vermelden op de website veel informatie, maar ik vind het fijn om eventueel wat te kunnen navragen bij iemand die echt is geweest.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 27 mar 2015, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, het hele bovenstaande bericht hoeft niet gequote te worden
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

Misschien nog een waarschuwing vooraf: als je een keer in het zuidwesten bent geweest, raak je eraan verslaafd.
Zeg later niet dat ik je niet gewaarschuwd heb! :wink:
Elke V.
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke V. »

De verslaving heeft bij ons al in 2008 toegeslagen.. In 2009 meteen weer, maar dan samen met onze kinderen... en met eigen vervoer..

Maar... wij vonden onze reis van New Orleans langs de Mississippi, Memphis, Nashville, Atlanta, Williamsburg en Washington ook wel erg mooi... Maar.... de rode gebieden zijn zoooooooo mooi...... Daarom toch weer terug dit jaar. The Arches en Canyonlands... ook daar komen we nog een keertje.. Alleen vonden wij dat deze keer minder makkelijk te combineren met het Zuiden van Arizona, waar we onder andere aan het einde van de reis de omgeving van Tucson gaan bekijken...

En Noab, stel gewoon een vraag op het forum. En heb je al de discussies op het Foxreizenforum bekeken? Er staan ook een aantal leuke busreizen verslagen op de website. En dat zijn verslagen van personen die de afgelopen jaren zijn geweest. Bij ons was de reis van 2008 onze eerste reis door het Westen. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer