Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Verajay en Lena78: Las Vegas-Arizona-NM-Denver-Utah-LV
Re: Reis Verajay: Las Vegas-Arizona-New Mexico-Denver-Utah-LV
Aangezien dit onze definitieve route gaat worden qua vertrek en eindpunt, misschien hier en daar nog wat finetunen, mag ik een nieuw topic openen en deze route bovenaan zetten of is dat niet gewenst?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
vergeet deze maar, sorry voor de verwarring.
Laatst gewijzigd door verajay op 25 mar 2015, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Albuquerque - Denver zoveel...
Daar is inderdaad een hele hoop te doen. Voor je uit ABQ vertrekt, zou je de Sandia Crest Overlook nog kunnen overwegen.
Dan de route na Santa Fe. Wij hebben niet gekozen voor Alamosa, omdat we de Great Sand Dunes niet hebben gedaan. Maar de hoofdtrekpleister daar is wel Taos, een kunstenaarsstadje dat wat lijkt op Santa Fe. Daaraan ligt ook Taos Pueblo, de oudste constant bewoonde Navajo pueblo. Super om te zien. Het zou sneu zijn om dat te laten sneuvelen omdat je dan dichter bij Great Sand Dunes zit.
Meteen na Santa Fe heb je nog Bandelier National Monument en Tsankawi (hebben wij uit tijdsgebrek overgeslagen), en Los Alamos, waar de atoombom is bedacht. Dat vond ik heel onverwacht heel interessant, en was een zeer geslaagde tussenstop die dag!
Tussen Santa Fe en Taos kun je eigenlijk kiezen hoe je rijdt. Ofwel via de Highroad (zowat Hwy 76) met Spaanse dorpjes als Chimayo, ofwel via pueblo's (zowat Hwy 68) als Pojoaque en Embudo. Of je maakt een combinatie van beiden, natuurlijk. Uiteindelijk stellen de "stadjes" langs beide wegen niet veel voor, maar hier en daar zijn leuke kerken en mooie adobe gebouwen te zien. De naam van één van die kerken ontglipt me nu, maar was redelijk bekend. Ik kom er nog op terug.
Dan heb je tussen Taos en Colorado Springs nog de kapel van de luchtmacht, die ook heel mooi is om te bezoeken. Indrukwekkend, en ook speciaal om op een militair domein rond te rijden.
Garden of the Gods is zeker goed te doen vanuit de auto. Er is een eenrichtingsweg omheen die je langs alles leidt. Pas op, je bent er weer uit voor je het weet. In een soort geïmproviseerd visitor center kun je een korte wandeling over verharde wegen volgen, dus zeker geen echte hikes.
EDIT: Oh ja, de tijd die het zou kosten... Wij hebben het in de andere richting gereden, maar ik zou een volle dag nemen voor Santa Fe, en pas de dag erna de route naar Taos nemen, en daar alles zien. De dag daarna kun je dan van Taos via Garden of the Gods naar GSD.
Dan de route na Santa Fe. Wij hebben niet gekozen voor Alamosa, omdat we de Great Sand Dunes niet hebben gedaan. Maar de hoofdtrekpleister daar is wel Taos, een kunstenaarsstadje dat wat lijkt op Santa Fe. Daaraan ligt ook Taos Pueblo, de oudste constant bewoonde Navajo pueblo. Super om te zien. Het zou sneu zijn om dat te laten sneuvelen omdat je dan dichter bij Great Sand Dunes zit.
Meteen na Santa Fe heb je nog Bandelier National Monument en Tsankawi (hebben wij uit tijdsgebrek overgeslagen), en Los Alamos, waar de atoombom is bedacht. Dat vond ik heel onverwacht heel interessant, en was een zeer geslaagde tussenstop die dag!
Tussen Santa Fe en Taos kun je eigenlijk kiezen hoe je rijdt. Ofwel via de Highroad (zowat Hwy 76) met Spaanse dorpjes als Chimayo, ofwel via pueblo's (zowat Hwy 68) als Pojoaque en Embudo. Of je maakt een combinatie van beiden, natuurlijk. Uiteindelijk stellen de "stadjes" langs beide wegen niet veel voor, maar hier en daar zijn leuke kerken en mooie adobe gebouwen te zien. De naam van één van die kerken ontglipt me nu, maar was redelijk bekend. Ik kom er nog op terug.
Dan heb je tussen Taos en Colorado Springs nog de kapel van de luchtmacht, die ook heel mooi is om te bezoeken. Indrukwekkend, en ook speciaal om op een militair domein rond te rijden.
Garden of the Gods is zeker goed te doen vanuit de auto. Er is een eenrichtingsweg omheen die je langs alles leidt. Pas op, je bent er weer uit voor je het weet. In een soort geïmproviseerd visitor center kun je een korte wandeling over verharde wegen volgen, dus zeker geen echte hikes.
EDIT: Oh ja, de tijd die het zou kosten... Wij hebben het in de andere richting gereden, maar ik zou een volle dag nemen voor Santa Fe, en pas de dag erna de route naar Taos nemen, en daar alles zien. De dag daarna kun je dan van Taos via Garden of the Gods naar GSD.
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ten noordwesten van Santa Fe heb je Bandelier National Monument, ook evt. leuk voor een halve dag vanuit Santa Fe. Onderweg naar Alamosa kun je Taos Pueblo aan doen (nog 'origineel' indianendorp) en iets daar noordwesten van de Rio Grande Gorge Bridge. Zou niet weten wat er in Alamosa te doen is.
Wandelen in Great Sand Dunes is naar mijn idee alleen in de duinen zelf, maar misschien er ook om heen. Gaat wel meer tijd in zitten dan.
In Garden of the Gods kun je inderdaad met de auto rondrijden. Wij konden niet anders, want we konden vanwege de drukte nergens parkeren. Met een uurtje heb je het daar dan ook wel gezien. Voor meer info, zie mijn reisverslag vanaf hier: http://johanengera2013.blogspot.nl/2013 ... k-aan.html en volgende dagen (die vrijwel gelijk zijn aan jouw route). Het verslag over Garden of the Gods staat wat later beschreven... (dag 20)
Wandelen in Great Sand Dunes is naar mijn idee alleen in de duinen zelf, maar misschien er ook om heen. Gaat wel meer tijd in zitten dan.
In Garden of the Gods kun je inderdaad met de auto rondrijden. Wij konden niet anders, want we konden vanwege de drukte nergens parkeren. Met een uurtje heb je het daar dan ook wel gezien. Voor meer info, zie mijn reisverslag vanaf hier: http://johanengera2013.blogspot.nl/2013 ... k-aan.html en volgende dagen (die vrijwel gelijk zijn aan jouw route). Het verslag over Garden of the Gods staat wat later beschreven... (dag 20)
Laatst gewijzigd door gera_r op 25 mar 2015, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Juist, die Rio Grande Gorge brug heb ik pas gezien toen we weer thuis waren. Jammer, want die had ik wel in het echt willen zien. Net als het Earthship trouwens, waar je ook zou kunnen slapen 

Dat wordt niet bepaald overzichtelijk... Ik heb net gereageerd in het topic van Lena, maar nu blijkt het er toch wat anders uit te zien?
Zo gaat Verajay Los Alamos doen voor Santa Fe, maar dat staat niet bij Lena. En Lena heeft 2 dagen over, maar dat zie ik niet bij Verajay
Zo gaat Verajay Los Alamos doen voor Santa Fe, maar dat staat niet bij Lena. En Lena heeft 2 dagen over, maar dat zie ik niet bij Verajay

-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel voor je scherpziende ogen, M Kactus.
We gaan nog tot een akkoord komen.
We gaan nog tot een akkoord komen.

Laatst gewijzigd door PSVwally op 25 mar 2015, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Bovenliggend bericht hoeft niet geheel gequote te worden
Reden: Quote verwijderd. Bovenliggend bericht hoeft niet geheel gequote te worden
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij vonden het toch wel erg leuk om even rond te wandelen in Garden of the Gods. Het is maar een heel klein parkje maar er zijn mooie wandelpaden en dan kom je toch op plekjes waar je met de auto niet komt, zie mijn verslag
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik was al in de war maar nu zo mogelijk nog meer.
Misschien kunnen jullie hier eens 1 voorstel route plaatsen (of in een nieuw topic) (liefst geen prentje maar een van-naar schema)
Groetjes,
Ingrid

Misschien kunnen jullie hier eens 1 voorstel route plaatsen (of in een nieuw topic) (liefst geen prentje maar een van-naar schema)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
We zijn eruit geraakt, Ingrid. Onze vlucht is geboekt!
Ik heb de post van Lena (hierboven) terug overgenomen.
Zo gaat het toch grotendeels worden. Ik kan me hierin vinden.
zon 12/7: dag 1 Ams-Phoenix
13/7: dag 2 aankomst Phoenix
14/7: dag 3 Dag in Phoenix
15/7: dag 4 Phoenix - Sedona en omgeving - Winslow
Mijn vraag: Is het de moeite om van van Phoenix naar Sedona te rijden over de I17 Sedona te bekijken en omgeving, of zouden jullie over de 87 gaan Sedona laten vallen en op die manier naar Winslow? (Nota van Vera: Vera houdt wel van Sedona - zij vindt het toeristische stadje leuk, en vooral ook de rode omgeving. Als er dingen zijn die we hier absoluut moeten zien (Cathedral rock
denk ik dat het heet), dan graag jullie opmerkingen)
We zouden ook nog van Phoenix naar Gallup kunnen rijden en onderweg al Petrified forrest doen en de omgeving ervoor?
16/7: dag 5 Winslow - Petrified Forrest - El Mapais - Albuquerque
Mijn vraag: Dit is een lange dag rijden 5 uur en een kwartier. Dit zou wmb kunnen. Maar het ligt eraan of Petrified forest en El Malpais veel tijd in beslag nemen.
Is dit vanuit de auto er meer doorheen rijden? Echt wandelingen willen we niet doen iig.
17/7: dag 6 Albuquerque
18/7: dag 7 Vanaf Albuquerque via Turquoise trail hihgway 14 omhoog naar Kasha Katuwe Tent Rocks, terug naar Santa Fe, halve dag Santa Fe en daar overnachten.
19/7: dag 8 Santa Fee - ......... -Alamosa (hier loop ik ook beetje vat, heb een topic hierover gemaakt, er is veel rondom Santa Fee maar is er ook iets op de weg van Santa Fe naar boven, of is Great Sand Dunes dan pas weer het eerste wat je tegenkomt?)
20/7: dag 9 Alamosa - Great Sand Dunes - Garden of the Gods - Denver
21/7: dag 10 dag in Denver
22/7: dag 11 Denver - Estes RMNP
23/7: dag 12 RMNP
24/7: dag 13 RMNP
25/7: dag 14 RMNP dag rijden naar Moab wel via 128, verder geen bezienswaardigheden.
26/7: dag 15 Moab - Arches
27/7: dag 16 Moab Canyonlands
28/7: dag 17 Moab Capitol Reef
29/7: dag 18 van Capitol Reefs naar MV en overnachten in Bluff of Mexican Hat.
Vraag kun je als je er een dag voor uittrekt nog iets bekijken onderweg van Capitiol Reefs naar MV? Is Naturel Bridges SP bijvoorbeeld te doen of kost dat teveel tijd?
Nota van Vera: PSWally raadt ons dit aan en ik kan me hierom ook weer helemaal in vinden: " een extra overnachting bij Monument Valley nemen om een dag lang boven MV rond te rijden bij valley of the gods, Moki Dugway , Muley Point, Natural Bridges SP en goosenecks SP. Dat is ook echt een prachtig gebied om gewoon eens 5 min van de weg af te lopen en tussen de rode rotsen te gaan zitten."
30/7: dag 19 MV - MV tour - doorrijden naar Williams.
Vraag: wat raden jullie aan georganiseerde jeep tocht of zelf rond rijden? Mij spreekt het laatste meer aan maar is dat te doen?
31/7: dag 20 Grand Canyon
1/8: dag 21 Grand Canyon - einde van de middag/avond wegrijden naar Kingman daar overnachten
2/8: dag 22 van Kingman naar Joshua Tree en daarna doorrijden naar LA, Anaheim.
3/8: dag 23 Disney
4/8: dag 24 Hollywood Studio's LA
5/8: dag 25 LA
vrij 6/8: dag 26 LA-Ams
7/8: dag 27 thuis
Ik heb de post van Lena (hierboven) terug overgenomen.
Zo gaat het toch grotendeels worden. Ik kan me hierin vinden.
zon 12/7: dag 1 Ams-Phoenix
15/7: dag 4 Phoenix - Sedona en omgeving - Winslow
Mijn vraag: Is het de moeite om van van Phoenix naar Sedona te rijden over de I17 Sedona te bekijken en omgeving, of zouden jullie over de 87 gaan Sedona laten vallen en op die manier naar Winslow? (Nota van Vera: Vera houdt wel van Sedona - zij vindt het toeristische stadje leuk, en vooral ook de rode omgeving. Als er dingen zijn die we hier absoluut moeten zien (Cathedral rock
denk ik dat het heet), dan graag jullie opmerkingen)
We zouden ook nog van Phoenix naar Gallup kunnen rijden en onderweg al Petrified forrest doen en de omgeving ervoor?
16/7: dag 5 Winslow - Petrified Forrest - El Mapais - Albuquerque
Mijn vraag: Dit is een lange dag rijden 5 uur en een kwartier. Dit zou wmb kunnen. Maar het ligt eraan of Petrified forest en El Malpais veel tijd in beslag nemen.
Is dit vanuit de auto er meer doorheen rijden? Echt wandelingen willen we niet doen iig.
17/7: dag 6 Albuquerque
18/7: dag 7 Vanaf Albuquerque via Turquoise trail hihgway 14 omhoog naar Kasha Katuwe Tent Rocks, terug naar Santa Fe, halve dag Santa Fe en daar overnachten.
19/7: dag 8 Santa Fee - ......... -Alamosa (hier loop ik ook beetje vat, heb een topic hierover gemaakt, er is veel rondom Santa Fee maar is er ook iets op de weg van Santa Fe naar boven, of is Great Sand Dunes dan pas weer het eerste wat je tegenkomt?)
20/7: dag 9 Alamosa - Great Sand Dunes - Garden of the Gods - Denver
21/7: dag 10 dag in Denver
22/7: dag 11 Denver - Estes RMNP
23/7: dag 12 RMNP
24/7: dag 13 RMNP
25/7: dag 14 RMNP dag rijden naar Moab wel via 128, verder geen bezienswaardigheden.
26/7: dag 15 Moab - Arches
27/7: dag 16 Moab Canyonlands
28/7: dag 17 Moab Capitol Reef
Vraag kun je als je er een dag voor uittrekt nog iets bekijken onderweg van Capitiol Reefs naar MV? Is Naturel Bridges SP bijvoorbeeld te doen of kost dat teveel tijd?
Nota van Vera: PSWally raadt ons dit aan en ik kan me hierom ook weer helemaal in vinden: " een extra overnachting bij Monument Valley nemen om een dag lang boven MV rond te rijden bij valley of the gods, Moki Dugway , Muley Point, Natural Bridges SP en goosenecks SP. Dat is ook echt een prachtig gebied om gewoon eens 5 min van de weg af te lopen en tussen de rode rotsen te gaan zitten."
Vraag: wat raden jullie aan georganiseerde jeep tocht of zelf rond rijden? Mij spreekt het laatste meer aan maar is dat te doen?
1/8: dag 21 Grand Canyon - einde van de middag/avond wegrijden naar Kingman daar overnachten
2/8: dag 22 van Kingman naar Joshua Tree en daarna doorrijden naar LA, Anaheim.
3/8: dag 23 Disney
4/8: dag 24 Hollywood Studio's LA
5/8: dag 25 LA
vrij 6/8: dag 26 LA-Ams
7/8: dag 27 thuis
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je moet op 28/7 Capitol Reef bekijken. Op 29/7 doe je dus al die dingen tussen Capitol Reef en MV en op 30/7 doe je de valley drive en ga je naar Williams?28/7: dag 17 Moab Capitol Reef
Nu mijn vraag. Wat voor auto huren jullie? Dat is wel belangrijk voor vooral het gebied rond Monument Valley namelijk. Ik zou bv Muley Point, Valley of the gods en de Monument Valley drive niet doen zonder een auto met high clearance. Dus een auto die wat hoger staat zeg maar. Een (Mid size) SUV (er is nog een andere naam voor een tussenmaat dan midsize bij sommige verhuurders) is wel aan te raden. Heb je dat niet dan zou ik Muley Point, valley of the gods overslaan en een jeeptour boeken bij de valley drive. Dan kom je ook op plekken waar je met je eigen auto niet mag rijden.
Je zou in je route ook na de MV jeeptour naar de Grand Canyon kunnen rijden. dan de Volgende dag ook de grand Canyon en dan de dag erop al naar LA rijden. Dan win je dus een dag. Je hebt nu op de rit van MV en de rit naar Kingman bijna 2 volle dagen voor de GC, wat ben je daar van plan? Of wil je via de 89 en dan via Flagstaff naar Williams rijden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe vliegen jullie? Normaal gesproken zul je op dag 1 aankomen in Phoenix. Dus je hebt hier een dag over.verajay schreef: zon 12/7: dag 1 Ams-Phoenix
Als je veel wilt doen in capitol Reef zou je daar een extra dag voor uit kunnen trekken maar zo kan het ook.
In 1991 reden wij van MV naar Bryce via Capitol Reef, en bezochten we ook Natural Bridges. Zie daarvoor ons reisverslag.
Kijk ook eens naar ons 2013-verslag; toen reden we van Monticello naar Capitol Reef; dat is vergelijkbaar met de afstand MV-Capitol Reef (zonder s).
Ik krijg het idee dat jullie niet veel willen/kunnen wandelen. Wat willen jullie dan die twee volle dagen in RMNP doen?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt PSWally
dat van die auto wist ik helemaal niet.
Bedoel je dan een jeeptocht doen buiten het indianenreservaat Monument Valley?
In MV zelf heb ik telkens een jeeptour gedaan (ben er 2x geweest), mijn reisgenoot wil liever zelf rijden als dat mogelijk is. Mij maakt
het niet uit, maar onze plannen waren om maar een gewone auto te huren.
Maar bijvoorbeeld Burr Trail bij Capitol Reef kun je toch doen met een gewone auto, of niet?
dat van die auto wist ik helemaal niet.
Bedoel je dan een jeeptocht doen buiten het indianenreservaat Monument Valley?
In MV zelf heb ik telkens een jeeptour gedaan (ben er 2x geweest), mijn reisgenoot wil liever zelf rijden als dat mogelijk is. Mij maakt
het niet uit, maar onze plannen waren om maar een gewone auto te huren.
Maar bijvoorbeeld Burr Trail bij Capitol Reef kun je toch doen met een gewone auto, of niet?
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne
Dus jij denkt dat we ons geen twee volle dagen kunnen bezighouden in de Rockies? Het zijn tenslotte de Rockies.
We gaan geen hike doen van 20 km (want dan moet ik de hulpdiensten bellen), maar bijvoorbeeld...euh...3 km, of
5 km (max. wellicht). (Durf het bijna niet zeggen).
Ik ben ook wel het type, tenminste bij de Grand Canyon, dat op de bank kan zitten en een halve dag naar die rotsen
kijken. Van de Rockies weet ik het niet natuurlijk, en ik denk ook wel dat mijn reisgenoot energieker is, en niet
zo lui als ik.
We kunnen misschien een dag opgeven (als het niet de moeite is) om de rit van Denver naar Moab in tweeën te breken
als er onderweg genoeg is om te zien en kunnen overnachten. Nu heb ik Black Canyon of the Gunnison weggelaten omdat het
teveel uit de richting lag.
Bryce heb ik twee keer gezien, maar voor mij mag nog eens gerust een derde keer, want het blijft prachtig.
Aan Arizona en Utah heb ik sowieso mijn hart verloren.
Onze vlucht is ondertussen betaald. Met nog wat shuifelen in de landschappen heb ik geen probleem, zolang
het maar niet naar een stad gaat. We hebben nu Phoenix, 2 dagen Denver en 3 dagen LA, en da's voor mij wel echt
genoeg.
Dus jij denkt dat we ons geen twee volle dagen kunnen bezighouden in de Rockies? Het zijn tenslotte de Rockies.
We gaan geen hike doen van 20 km (want dan moet ik de hulpdiensten bellen), maar bijvoorbeeld...euh...3 km, of
5 km (max. wellicht). (Durf het bijna niet zeggen).
Ik ben ook wel het type, tenminste bij de Grand Canyon, dat op de bank kan zitten en een halve dag naar die rotsen
kijken. Van de Rockies weet ik het niet natuurlijk, en ik denk ook wel dat mijn reisgenoot energieker is, en niet
zo lui als ik.
We kunnen misschien een dag opgeven (als het niet de moeite is) om de rit van Denver naar Moab in tweeën te breken
als er onderweg genoeg is om te zien en kunnen overnachten. Nu heb ik Black Canyon of the Gunnison weggelaten omdat het
teveel uit de richting lag.
Bryce heb ik twee keer gezien, maar voor mij mag nog eens gerust een derde keer, want het blijft prachtig.
Aan Arizona en Utah heb ik sowieso mijn hart verloren.
Onze vlucht is ondertussen betaald. Met nog wat shuifelen in de landschappen heb ik geen probleem, zolang
het maar niet naar een stad gaat. We hebben nu Phoenix, 2 dagen Denver en 3 dagen LA, en da's voor mij wel echt
genoeg.
Laatst gewijzigd door verajay op 27 mar 2015, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op zich kun je je natuurlijk best 2 dagen vermaken in RMNP, maar omdat ik het idee kreeg dat jullie al opzagen tegen een wandeling in een klein, vlak park als Garden of the Gods vroeg ik me af wat jullie plannen daar waren.
Tussen RMNP en Moab is Grand Junction een mooie stop, je kunt dan langs Colorado NM rijden. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Die dag 2 begrip ik nog steeds niet. Daar heb je toch al een volle dag Phoenix? Ik zou op dag 3 al gaan rijden. Misschien via de Apache Trail?
Marianne
Tussen RMNP en Moab is Grand Junction een mooie stop, je kunt dan langs Colorado NM rijden. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Die dag 2 begrip ik nog steeds niet. Daar heb je toch al een volle dag Phoenix? Ik zou op dag 3 al gaan rijden. Misschien via de Apache Trail?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Oef. Bedankt Marianne, want ik begon stilletjes aan ongerust te worden.
Mijn reisgenoot en ik willen absoluut wel uit de auto komen hoor, maar we kennen ons zelf, geen 20 km wandelen. Haar
conditie is trouwens beter dan de mijne.
We komen 's avonds in Phoenix aan, ik vermoed dat we dan wel moe zullen zijn van de vlucht.
De volgende dag is dan een hele dag in Phoenix. 's Anderendaags rijden we naar Sedona.
Ik heb hier op het forum al dingen gevonden om te doen in Phoenix:
LA heb ik een 15-tal jaar geleden gezien, en ben ik grotendeels vergeten. Daarvoor zou ik terug naar mijn foto's moeten kijken, dus heeft het misschien toch niet zo'n grote indruk gemaakt. De studio's en Disney heb ik toen ook gezien, en doen we nu ook weer. Op onze trip door Beverly Hills hebben we toen alleen de omheiningen en muren van de dure villa's gezien. Dat was echt stom.
Mijn reisgenoot en ik willen absoluut wel uit de auto komen hoor, maar we kennen ons zelf, geen 20 km wandelen. Haar
conditie is trouwens beter dan de mijne.
We komen 's avonds in Phoenix aan, ik vermoed dat we dan wel moe zullen zijn van de vlucht.
De volgende dag is dan een hele dag in Phoenix. 's Anderendaags rijden we naar Sedona.
Ik heb hier op het forum al dingen gevonden om te doen in Phoenix:
Mijns reisgenoot Lena78 houdt ook van steden. Ze snuift graag de atmosfeer van een stad op, en waarom niet. Ik daarentegen moet altijd wat overtuigd worden. Soms kan ik daar ook helemaal fout in zijn. San Francisco, New York en Washington DC stonden mij ook aan, Monterey en Santa Barbara vond ik heel charmant.Chandler fashion center - Desert Botanical garden (spreekt mij aan) - goldfield ghost town - casa grande ruins
apache trail langs canyon lake
Vlak bij Phoenix kan je de Apache trail doen.
De Apache Trail is een ruim 40 mijl lange toeristische route, dwars door het ruige landschap van de Superstition Mountains in Arizona.
Het is een dirty road maar goed te doen met een gewone wagen.
1. Heard Museum, met veel Indianen kunst. http://www.heard.org/
2. Musical Instrument Museum. Een vrij nieuw, prachtig museum. http://www.themim.org/
Even buiten Phoenix liggen Tonto Natural Bridge Park, het Lost Dutchman state park, Superstition Mountains and Tonto National Forest. In de stad zelf heb je Camelback mountain met diverse trails
LA heb ik een 15-tal jaar geleden gezien, en ben ik grotendeels vergeten. Daarvoor zou ik terug naar mijn foto's moeten kijken, dus heeft het misschien toch niet zo'n grote indruk gemaakt. De studio's en Disney heb ik toen ook gezien, en doen we nu ook weer. Op onze trip door Beverly Hills hebben we toen alleen de omheiningen en muren van de dure villa's gezien. Dat was echt stom.
Laatst gewijzigd door verajay op 27 mar 2015, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier Lena zelf
Het is zeker niet zo dat ik niet wil lopen haha, ik ben meer van de korte wandelingen en geen echte hikes.
Voor Garden of the Gods vroeg ik mij gewoon af of het mogelijk was vanuit de auto om qua tijd een inschatting te maken.
Bedankt voor alle respons tot nu toe, stof om over na te denken.

Het is zeker niet zo dat ik niet wil lopen haha, ik ben meer van de korte wandelingen en geen echte hikes.
Voor Garden of the Gods vroeg ik mij gewoon af of het mogelijk was vanuit de auto om qua tijd een inschatting te maken.
Bedankt voor alle respons tot nu toe, stof om over na te denken.
Ja, ik hou ook wel van een stad, hoor. Maar er is toch een groot verschil tussen een stad als San Francisco en Phoenix. Phoenix is, net als ABQ trouwens, toch meer een "werkende" stad dan een toeristische stad, als je begrijpt wat ik bedoel. Er zijn zeker stukken die de moeite zijn, maar het is geen stad om in rond te kuieren als in NY, en de ene na de andere bezienswaardigheid tegen te komen.
Scottsdale is een mooie wijk, een oudere wijk met coole gebouwen. Toch wel toeristisch, maar ik vond het zeker de moeite. De Botanical Gardens waren zéker de moeite. Heel cool, en je kunt gratis rondleidingen mee volgen. Gewoon wachten op de volgende gids, en je haakt af wanneer je wilt. Er is ook de school van Frank Lloyd Wright, Taliesin West, als je van architectuur houdt.
De rit naar Apache Trail en de Lost Dutchman neemt wel wat tijd in beslag. Je rijdt er echt niet snel, en het is toch een eindje. Maar er zijn wel heel mooie uitzichten op die route, dat zeker.
Als je geen auto hebt die wat hoger ligt, dus met high clearance, zou ik de rit in MV toch afraden. Wij zijn eraan begonnen en zijn teruggedraaid. Het is niet leuk als je voortdurend moet uitkijken voor stenen die tegen de bodem kunnen schuren...
En twee volle dagen voor RMNP vind ik toch veel. Misschien komt het omdat het park voor driekwart gesloten was toen wij er waren, maar voor mij zou het niet moeten.
Scottsdale is een mooie wijk, een oudere wijk met coole gebouwen. Toch wel toeristisch, maar ik vond het zeker de moeite. De Botanical Gardens waren zéker de moeite. Heel cool, en je kunt gratis rondleidingen mee volgen. Gewoon wachten op de volgende gids, en je haakt af wanneer je wilt. Er is ook de school van Frank Lloyd Wright, Taliesin West, als je van architectuur houdt.
De rit naar Apache Trail en de Lost Dutchman neemt wel wat tijd in beslag. Je rijdt er echt niet snel, en het is toch een eindje. Maar er zijn wel heel mooie uitzichten op die route, dat zeker.
Als je geen auto hebt die wat hoger ligt, dus met high clearance, zou ik de rit in MV toch afraden. Wij zijn eraan begonnen en zijn teruggedraaid. Het is niet leuk als je voortdurend moet uitkijken voor stenen die tegen de bodem kunnen schuren...
En twee volle dagen voor RMNP vind ik toch veel. Misschien komt het omdat het park voor driekwart gesloten was toen wij er waren, maar voor mij zou het niet moeten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan rij je toch op dag 3 naar Sedona? In je schema staat dag 4.verajay schreef: We komen 's avonds in Phoenix aan, ik vermoed dat we dan wel moe zullen zijn van de vlucht.
De Apache Trail noemde ik al; die kun je doen op weg naar Sedona.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dat klopt, Marianne.
Dag 1 vertrekken we in Schiphol.
Dag 2 's avonds aankomst in Phoenix.
Dag 3 een hele dag in Phoenix
Dag 4 vertrekken we naar Sedona
Soms begin ik echt wel serieus aan mezelf te twijfelen, hoor.
Dag 1 vertrekken we in Schiphol.
Dag 2 's avonds aankomst in Phoenix.
Dag 3 een hele dag in Phoenix
Dag 4 vertrekken we naar Sedona
Soms begin ik echt wel serieus aan mezelf te twijfelen, hoor.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 3731 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 62 Reacties