Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Verajay en Lena78: Las Vegas-Arizona-NM-Denver-Utah-LV
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Verajay: Las Vegas-Arizona-New Mexico-Denver-Utah-LV
Dan heb je wel een bijzondere en lange vlucht.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Hoe vlieg je dan naar Phoenix? Via Japan of zo
Normaal gesproken kom je op dag 1 al aan in de USA en doe je daar geen 2 dagen over.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Jullie hebben gelijk van die vlucht. We vertrekken 12 juli en komen na 21.00u aan in Phoenix. Als ik zo blijf voortdoen ga ik nog vele
dagen overhebben. In het landschap van de VS vind ik dat wel niet erg.
En nu hou ik er mee op, want ik word er nog gek van.
dagen overhebben. In het landschap van de VS vind ik dat wel niet erg.
En nu hou ik er mee op, want ik word er nog gek van.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bedankt Kactus. Ik vermoed dat ik dan blijkbaar toch meer van "toeristische" steden hou.
Scottsdale en Flagstaff heb ik in de verte al eens beleefd en leken me best gezellig.
En als je voortdurend moet uitkijken waar je rijdt, dat is niet leuk. We bekijken nog wel eens opnieuw wat we in Monument Valley gaan doen. Er kan nog wel wat geshuffeld worden.
Scottsdale en Flagstaff heb ik in de verte al eens beleefd en leken me best gezellig.
En als je voortdurend moet uitkijken waar je rijdt, dat is niet leuk. We bekijken nog wel eens opnieuw wat we in Monument Valley gaan doen. Er kan nog wel wat geshuffeld worden.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Dat gevoel heb ik ook een beetje bij dit topicverajay schreef:En nu hou ik er mee op, want ik word er nog gek van.

12/7: dag 1 Ams-Phoenix + AANKOMST Phoenix
13/7: dag 2 Phoenix
14/7: dag 3 Phoenix - Apache Trail - Sedona
15/7: dag 4 vm Sedona en omgeving - Winslow (of Holbrook: wij sliepen daar ooit in Wigwam Motel)
16/7: dag 5 Winslow - Petrified Forrest - El Mapais - Albuquerque
17/7: dag 6 Albuquerque
18/7: dag 7 Albuquerque via Turquoise trail hihgway 14 omhoog naar Kasha Katuwe Tent Rocks, terug naar Santa Fe, halve dag Santa Fe en daar overnachten.
19/7: dag 8 Santa Fe - Alamosa
20/7: dag 9 Alamosa - Great Sand Dunes - Garden of the Gods - Denver
21/7: dag 10 dag in Denver
22/7: dag 11 Denver - RMNP - overnachten in Estes Park
23/7: dag 12 RMNP (bezoek regio Bear Lake) (overnachten in Estes Park)
24/7: dag 13 Estes Park - RMNP Trail Ridge Road - hier zou ik aan de andere kant van RMNP overnachten, vb in Grand Lake of Granby
25/7: dag 14 Grand Lake - Utah128 - Moab
26/7: dag 15 Moab - Arches
27/7: dag 16 Moab - Canyonlands
28/7: dag 17 Moab - Capitol Reef - overnachten in Torrey of Hanksville
29/7: dag 18 Capitol Reef - Natural Bridges - Moki Dugway / Muley Point - Goosenecks SP - Valley of the Gods - Mexican Hat.
30/7: dag 19 Mexican Hat - Monument Valley (drive of tour) - Page (+bezoek Horseshoe Bend)
31/7: dag 20 Page: ochtend Antelope Canyon - Grand Canyon
01/8: dag 21 Grand Canyon - einde van de middag/avond wegrijden naar Kingman daar overnachten
02/8: dag 22 Kingman naar Joshua Tree en daarna doorrijden naar LA, Anaheim.
03/8: dag 23 Disney
04/8: dag 24 Anaheim - Hollywood Studio's LA
05/8: dag 25 LA
06/8: dag 26 LA-Ams
07/8: dag 27 thuis
Ik weet niet als ik het al in één van jullie topics geschreven had, dus op gevaar voor herhaling.
Misschien hebben jullie iets aan onze blogs van 2011 (Denver en RMNP) en 2012 (Arizona-Utah).
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Met een gewone auto zou ik Valley of the Gods en de Monument Valley drive niet zelf rijden. Ik ben niet bekend met de Burr trail, dus weet niet of dat evt wel kan.
Ik heb begrepen dat je eigenlijk met een huurauto helemaal geen dirtroads mag rijden.
Nu heb ik dit 3 jaar geleden ook wel gedaan met een Hyundai Santa fe maar dat was een kleinstukje door the pink sanddunes bij Zion.
Hoe kom je er achter of je huurauto high clearance heeft. Kon het tot nu toe niet vinden.
Nu heb ik dit 3 jaar geleden ook wel gedaan met een Hyundai Santa fe maar dat was een kleinstukje door the pink sanddunes bij Zion.
Hoe kom je er achter of je huurauto high clearance heeft. Kon het tot nu toe niet vinden.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Juist, officieel mag je idd geen dirtroads rijden. Dat doe je altijd op eigen risico. Volgens mij hebben gewone auto's zowieso al geen high clearance, maar dat kan ik mis hebben. Je weet, op enkele uitzonderingen, vooraf alleen de categorie auto die je huurt. Je huurt vaak een bepaald type en dan staat er 'of sootgelijk' bij. Pas op de parkeerplaats kun je dan kiezen welke auto je neemt. Er zijn ook verhuurbedrijven die je een auto toewijzen, maar volgens mij is dat niet op vliegvelden. High clearance is grofweg dat de auto hoger van de grond ligt, zodat je minder kans hebt dat steenslag de onderkant van je auto beschadigd. Je moet natuurlijk ook wat om de stenen en kuilen heenrijden.
Avis wijst altijd een auto toe, ook op de vliegvelden.
En je kunt hoogstens de kans op een high clearance verhogen op voorhand, en dat door een SUV te nemen. Een gewone wagen zal vaker niet dan wel high clearance hebben (eigenlijk praktisch nooit). En het is niet verboden om dirtroads te rijden, maar je bent er niet op verzekerd. Als je dus iets aan de hand hebt wat je zelf niet kunt fiksen, kun je wel eens in de kosten vallen. Er zijn er hier veel die het wel en vaak doen. Ik doe het zo weinig mogelijk, en wel om die reden.
En je kunt hoogstens de kans op een high clearance verhogen op voorhand, en dat door een SUV te nemen. Een gewone wagen zal vaker niet dan wel high clearance hebben (eigenlijk praktisch nooit). En het is niet verboden om dirtroads te rijden, maar je bent er niet op verzekerd. Als je dus iets aan de hand hebt wat je zelf niet kunt fiksen, kun je wel eens in de kosten vallen. Er zijn er hier veel die het wel en vaak doen. Ik doe het zo weinig mogelijk, en wel om die reden.
Wat denken jullie van de toyota rav4
Een midsize suv?
Een midsize suv?
Hoe bedoel je, wat denken we daarvan? Of het een goeie wagen is?
Ik weet niet waar jullie huren, maar in de meeste gevallen kun je zelf geen merk of model uitkiezen. Alleen een klasse. Ter plekke kun je bij sommige maatschappijen wel een wagen kiezen, maar alleen uit de beschikbare modellen in jouw gekozen klasse.
Maar het is een SUV met high clearance. Je moet je alleen afvragen wat je wilt, want als je niet offroad wilt gaan, geen onverharde wegen wilt nemen, dan heb je natuurlijk geen high clearance nodig. Dus het kan een goeie wagen zijn, afhankelijk van je noden.
Ik weet niet waar jullie huren, maar in de meeste gevallen kun je zelf geen merk of model uitkiezen. Alleen een klasse. Ter plekke kun je bij sommige maatschappijen wel een wagen kiezen, maar alleen uit de beschikbare modellen in jouw gekozen klasse.
Maar het is een SUV met high clearance. Je moet je alleen afvragen wat je wilt, want als je niet offroad wilt gaan, geen onverharde wegen wilt nemen, dan heb je natuurlijk geen high clearance nodig. Dus het kan een goeie wagen zijn, afhankelijk van je noden.
- ingrid14
- Amerika-expert
Rav4 hadden wij vorig jaar in Alaska. Die ligt inderdaad hoger van de grond dan een gewone personenauto maar volgens mij is het nog niet categorie high clearance.
(zie foto op onze blog van 2014 - dag 7 en 10)
In Monument Valley heb ik al meermaals met een gewone auto de scenic drive gereden.
Ook ooit met een gewone auto de Valley of the Gods maar dat is al eeuwen geleden, het was wel tricky op sommige plaatsen en goed sturen tussen de putjes door. Ik weet niet in hoeverre de staat van de weg veranderd is.
Groetjes,
Ingrid
(zie foto op onze blog van 2014 - dag 7 en 10)
In Monument Valley heb ik al meermaals met een gewone auto de scenic drive gereden.
Ook ooit met een gewone auto de Valley of the Gods maar dat is al eeuwen geleden, het was wel tricky op sommige plaatsen en goed sturen tussen de putjes door. Ik weet niet in hoeverre de staat van de weg veranderd is.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
In MV hangt het helemaal af van de staat van de weg, net als overal, trouwens. Toen ik er was, zijn we met een paar gewone auto's op rij vertrokken, en ik was nog het verste van allemaal doorgereden, maar ben ook teruggedraaid net na de eerste Mitten. Daar was echt niks leuk aan.
Hangt er dus helemaal vanaf. Ik hoor ook van sommigen dat het prima doenbaar was toen zij er waren, dus dat kun je best voor jezelf uitmaken. Ik zou er alleen niet vanuit gaan.
Hangt er dus helemaal vanaf. Ik hoor ook van sommigen dat het prima doenbaar was toen zij er waren, dus dat kun je best voor jezelf uitmaken. Ik zou er alleen niet vanuit gaan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In mijn Alamo contract van 2013:M Kactus schreef: En het is niet verboden om dirtroads te rijden, maar je bent er niet op verzekerd.
Bij National:
Bij Hertz:
Bij deze staat toch echt gewoon dat je niet op onverhard mag rijden hoor.....
Dus misschien zit daar ook nog wel per verhuurder wat verschil in, want bij bv Dollar staat het m.i. ook meer bij de verzekeringen. Ik kan het iig niet in de voucher vinden die ik heb liggen.
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij mochten er in Denver gewoon 1 uitkiezen.M Kactus schreef:Avis wijst altijd een auto toe, ook op de vliegvelden.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ah? Nog nooit gehoord of meegemaakt, eigenlijk! Wij huren altijd bij Avis, meestal aan de luchthaven, en hebben er altijd eentje toegewezen gekregen. Het kan dus blijkbaar ook anders. Maar als je er echt zelf eentje wilt uitkiezen, lijkt Alamo of zo toch iets veiliger.
@PSVWally: Ja, inderdaad. Maar je zult nooit beboet worden als ze je "betrappen", de enige consequentie is dat je niet meer verzekerd bent.
@PSVWally: Ja, inderdaad. Maar je zult nooit beboet worden als ze je "betrappen", de enige consequentie is dat je niet meer verzekerd bent.
Reis Lena en Verajay: Phoenix - LA
Hallo allemaal,
Ik weet dat er al een soort gelijk topic is maar aangezien het voor velen niet meer zo duidelijk was hoe en wat nu een nieuw topic met onze definitieve route wat betreft begin en eindpunt. Hier zijn we toe gekomen na veel tips van jullie dus alvast dank.
dag 1 Amst- Phoenix
dag 2 Dag in Phoenix
dag 3 van Phoenix naar Sedona, Winslow en overnachten in Holbrook
dag 4 naar Petrified Forest en El Malpais overnachten in Albuquerque
dag 5 dag in Albuquerque, overnachten Albuquerque
dag 6 van Albuquerque via de Turquoise trail naar Santa Fe, Kasha Katuwe Tent Rocks bekijken en overnachten in Santa Fe
dag 7 van Santa Fe eventueel via Bandelier NM, los alamos, Taos, Rio grande Gorge Bridge naar Alamosa en daar overnachten
dag 8 van Alamosa naar Zapata Falls en Great Sand Dunes en Garden of the Gods dan naar Denver en daar overnachten.
dag 9 Denver
dag 10 van Denver naar Estes RMNP
dag 11 RMNP
dag 12 RMNP en terug rijden naar Denver, daar overnachten
dag 13 van Denver via Black Canyon of the Gunnison naar Montrose en overnachten
dag 14 van Montrose via de 128 naar Arches en overnachten in Moab
dag 15 vanuit Moab Canyonlands overnachten in Moab
dag 16 van Moab naar Capitol Reef, park bekijken en daarna overnachten in Torrey
dag 17 van Torrey via Natural Bridge naar Bluff. Misschien deze dag ook Gooseneck of Garden of the Gods rijden
dag 18 Ligt eraan of we dag ervoor al Garden of the Gods hebben kunnen doen, anders eerst dat. Daarna naar MV en dan of zelf de drive rijden of een Jeeptour. Daarna doorrijden naar Williams en daar overnachten.
dag 19 GC
dag 20 GC en doorijden naar Kingman, daar overnachten
dag 21 van Kingman naar Joshua Tree en dan doorrijden naar LA Anaheim overnachten.
dag 22 Disney Land dan elders in LA overnachten
dag 23 Hollywood studio's
dag 24 LA
dag 25 Naar huis.
We hebben 1 dag over.
Opties voor deze dag;
- dag meer Tussen Albuquerque en Denver want dag 8 zit behoorlijk vol.
- dag extra in Moab voor eventueel een relax dag na dag 15, een boottocht of rafting op de Colorado river.
- dag meer om omgeving boven MV te bekijken. Dus rustig van Torrey naar Bluff en onderweg alleen Natural Bridge, de volgende dag (extra dag) Valley of the Gods, Gooseneck, Moki Dugway. De dag erop alleen de MV drive en door naar Williams.
Bedankt voor het lezen, opmerkingen zijn meer dan welkom.
GRoetjes Verajay en Lena
Ik weet dat er al een soort gelijk topic is maar aangezien het voor velen niet meer zo duidelijk was hoe en wat nu een nieuw topic met onze definitieve route wat betreft begin en eindpunt. Hier zijn we toe gekomen na veel tips van jullie dus alvast dank.
dag 1 Amst- Phoenix
dag 2 Dag in Phoenix
dag 3 van Phoenix naar Sedona, Winslow en overnachten in Holbrook
dag 4 naar Petrified Forest en El Malpais overnachten in Albuquerque
dag 5 dag in Albuquerque, overnachten Albuquerque
dag 6 van Albuquerque via de Turquoise trail naar Santa Fe, Kasha Katuwe Tent Rocks bekijken en overnachten in Santa Fe
dag 7 van Santa Fe eventueel via Bandelier NM, los alamos, Taos, Rio grande Gorge Bridge naar Alamosa en daar overnachten
dag 8 van Alamosa naar Zapata Falls en Great Sand Dunes en Garden of the Gods dan naar Denver en daar overnachten.
dag 9 Denver
dag 10 van Denver naar Estes RMNP
dag 11 RMNP
dag 12 RMNP en terug rijden naar Denver, daar overnachten
dag 13 van Denver via Black Canyon of the Gunnison naar Montrose en overnachten
dag 14 van Montrose via de 128 naar Arches en overnachten in Moab
dag 15 vanuit Moab Canyonlands overnachten in Moab
dag 16 van Moab naar Capitol Reef, park bekijken en daarna overnachten in Torrey
dag 17 van Torrey via Natural Bridge naar Bluff. Misschien deze dag ook Gooseneck of Garden of the Gods rijden
dag 18 Ligt eraan of we dag ervoor al Garden of the Gods hebben kunnen doen, anders eerst dat. Daarna naar MV en dan of zelf de drive rijden of een Jeeptour. Daarna doorrijden naar Williams en daar overnachten.
dag 19 GC
dag 20 GC en doorijden naar Kingman, daar overnachten
dag 21 van Kingman naar Joshua Tree en dan doorrijden naar LA Anaheim overnachten.
dag 22 Disney Land dan elders in LA overnachten
dag 23 Hollywood studio's
dag 24 LA
dag 25 Naar huis.
We hebben 1 dag over.
Opties voor deze dag;
- dag meer Tussen Albuquerque en Denver want dag 8 zit behoorlijk vol.
- dag extra in Moab voor eventueel een relax dag na dag 15, een boottocht of rafting op de Colorado river.
- dag meer om omgeving boven MV te bekijken. Dus rustig van Torrey naar Bluff en onderweg alleen Natural Bridge, de volgende dag (extra dag) Valley of the Gods, Gooseneck, Moki Dugway. De dag erop alleen de MV drive en door naar Williams.
Bedankt voor het lezen, opmerkingen zijn meer dan welkom.
GRoetjes Verajay en Lena
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Lena en Verajay Phoenix - LA
Tja, je kunt in het andere topic ook de definitieve route zetten. De ontstaansgeschiedenis is ook wel leuk om te lezen.
Nu heb je kans dat je weer dezelfde opmerkingen krijgt.
Waarom rijden jullie op dag 8 terug naar Denver?
Williams - Kingman is nog geen 2 uur rijden, wat willen jullie op dag 20 doen?
Marianne

Waarom rijden jullie op dag 8 terug naar Denver?
Williams - Kingman is nog geen 2 uur rijden, wat willen jullie op dag 20 doen?
Marianne
note als moderator: zoals al een aantal keer aangegeven: probeer jullie route nou eens overzichtelijk in één topic te houden. Er lopen nu tenminste drie topics over dezelfde reis. Dit maakt het geheel onoverzichtelijk en het is bovendien tegen de regels. Ik zie ook dat er nu dubbele antwoorden worden gegeven. Dit is onnodig. Gaarne op letten. Topics zijn nu samengevoegd.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Re: Reis Verajay en Lena78: Las Vegas-Arizona-NM-Denver-Utah-LV
Ah, de finale route is er 
Ziet er al goed uit, mooi met jullie wensen erin. Maar sommige punten vind ik toch nog een beetje raar...
Op dag 12 rijd je terug naar Denver om daar te overnachten. Vaak is een hotel buiten een grote stad iets makkelijker te vinden en goedkoper. Waarom wil je daar 2x blijven?
Op dag 17 heb je het over Garden of the Gods, maar ik denk dat je eerder de Valley of the Gods bedoelt? De Garden ligt namelijk een 600km hoger
Het stukje van Moab tot aan de GC zou ik misschien anders doen. Je gaat nu van Moab naar Torrey en dan doe je dat stukje dubbel de volgende dag. Een mooie weg, dus dat kan best, hoor. Maar ik zou van Torrey via de UT12 (een even prachtige weg) naar iets als Kanab rijden, om vandaar dan naar Monument Valley te rijden, of Monument Valley te laten vallen voor Zion. Ik weet niet meer of jullie dat nu al hadden gedaan, en of jullie erin geïnteresseerd waren. MV is heel mooi en indrukwekkend, maar als ik moest kiezen, koos ik toch voor Zion. Maar dat is gewoon iets om over na te denken, zodat je weet dat het er is. Als je interesses elders liggen, weet je wat je moet kiezen.
En een laatste opmerking is dezelfde als die van Marianne. Op dag 18 rijd je naar Williams, da's een fijn stadje voor 's avonds. De volgende dag heb je een hele dag in de GC en de ochtend daarna ook. Op dag 20 kun je een heel pak verder rijden dan alleen Kingman. Dan is het misschien fijn om Route 66 zo ver mogelijk te volgen op die dag, en ergens in de buurt van 29palms te overnachten? R66 tot in Cadiz/Amboy en dan zuidelijk tot 29-palms. Dan heb je de volgende dag helemaal over voor Joshua, en kun je dat op je gemak doen.
De extra dag zou ik ofwel bij Zion stoppen als je die zou doen, ofwel bij Moab. Een extra dag Arches, eentje voor de bezienswaardigheden, en eentje voor een wandeling als Fiery Furnace of Delicate. Maar met een extra dag kun je amper missen
EDIT: Fieuw, net m'n post geplaatst, was het topic verdwenen. Wel nog kunnen recupereren, gelukkig :p

Ziet er al goed uit, mooi met jullie wensen erin. Maar sommige punten vind ik toch nog een beetje raar...
Op dag 12 rijd je terug naar Denver om daar te overnachten. Vaak is een hotel buiten een grote stad iets makkelijker te vinden en goedkoper. Waarom wil je daar 2x blijven?
Op dag 17 heb je het over Garden of the Gods, maar ik denk dat je eerder de Valley of the Gods bedoelt? De Garden ligt namelijk een 600km hoger

Het stukje van Moab tot aan de GC zou ik misschien anders doen. Je gaat nu van Moab naar Torrey en dan doe je dat stukje dubbel de volgende dag. Een mooie weg, dus dat kan best, hoor. Maar ik zou van Torrey via de UT12 (een even prachtige weg) naar iets als Kanab rijden, om vandaar dan naar Monument Valley te rijden, of Monument Valley te laten vallen voor Zion. Ik weet niet meer of jullie dat nu al hadden gedaan, en of jullie erin geïnteresseerd waren. MV is heel mooi en indrukwekkend, maar als ik moest kiezen, koos ik toch voor Zion. Maar dat is gewoon iets om over na te denken, zodat je weet dat het er is. Als je interesses elders liggen, weet je wat je moet kiezen.
En een laatste opmerking is dezelfde als die van Marianne. Op dag 18 rijd je naar Williams, da's een fijn stadje voor 's avonds. De volgende dag heb je een hele dag in de GC en de ochtend daarna ook. Op dag 20 kun je een heel pak verder rijden dan alleen Kingman. Dan is het misschien fijn om Route 66 zo ver mogelijk te volgen op die dag, en ergens in de buurt van 29palms te overnachten? R66 tot in Cadiz/Amboy en dan zuidelijk tot 29-palms. Dan heb je de volgende dag helemaal over voor Joshua, en kun je dat op je gemak doen.
De extra dag zou ik ofwel bij Zion stoppen als je die zou doen, ofwel bij Moab. Een extra dag Arches, eentje voor de bezienswaardigheden, en eentje voor een wandeling als Fiery Furnace of Delicate. Maar met een extra dag kun je amper missen

EDIT: Fieuw, net m'n post geplaatst, was het topic verdwenen. Wel nog kunnen recupereren, gelukkig :p
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 3730 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 62 Reacties