JVA78 schreef:Ik ga binnenkort met een groep vrienden naar de VS.
We zijn met 7 waarvan het voor de 1 persoon de eerste keer is, alle anderen komen in aanmerking voor APC.
Denk je dat we die ene persoon gewoon met ons kunnen meenemen richting APC (zodat hij niet als enige in de rij moet staan).
Port of entry is NY JFK
Nee dat gaat niet lukken...
Ik ben greencard houder en moest (nou ja mocht, we wilden bij elkaar blijven) met mijn vriendin - eerste keer esta - netjes in de lange lange rij wachten. Ondertussen hebben ze regelmatig omgeroepen dat diegenen die hun esta al eens hadden gebruikt naar de andere kant mocht... langs de machine en klaar.
JVA78 schreef:Ik ga binnenkort met een groep vrienden naar de VS.
We zijn met 7 waarvan het voor de 1 persoon de eerste keer is, alle anderen komen in aanmerking voor APC.
Denk je dat we die ene persoon gewoon met ons kunnen meenemen richting APC (zodat hij niet als enige in de rij moet staan).
Port of entry is NY JFK
nope.
Jullie zijn in de ogen van immigrations 7 individuele reizigers die toevallig samen reizen. Dus ook niet met z'n 7-en tegelijk op het hokje aflopen, dat wordt niet gewaardeerd.
Jullie staan uiteindelijk waarschijnlijk toch met z'n allen te wachten op je koffers dus kun je net zo goed gewoon daar afspreken.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Ik maakte eerder deze week nieuwe ESTA's aan. De oude gingen vervallen vooraleer we afreizen en één van ons heeft een nieuwe pas.
Na het vervolledigen van de procedure kwam er automatisch info over de APC.
De voorwaarden die hier werden vermeld om hiervan gebruik te maken zijn:
1 Je moet een ESTA approval hebben.
2 Je moet na 2008 minstens één keer de VS bezocht hebben.
Er zijn geen voorwaarden ivm paspoorten e.d.. Aangezien het sinds 2008 is en een ESTA slechts 2 jaar geldig is en vaak ook paspoorten slechts 5 jaar geldig zijn.....
FLUX is wat anders. FLUX is een samenwerking tussen de Nederlandse en Amerikaanse overheid. Met een geaccepteerde FLUX aanmelding kan je deelnemen aan lokale service programma’s (voor Nederland de Privium en voor de USA het Global Entry) v.w.b. snelle grenspassage. Met een pasje, voorzien van biometrische gegevens van de houder, snel door de paspoortcontrole (niet door de Douane!!). Handig voor de frequente zakenreiziger, voor de toerist zonde van het geld. Die kan nu gebruik maken van de APC.
Ons paspoort was nog maar 4,5 maand geldig bij binnenkomst, hierdoor kregen we helaas ook een rood kruis. Volgens mij is dit het geval als je paspoort binnen 6 maand verloopt
Hmm ik begrijp dus dat ik geen gebruik kan maken van APC. Ondanks dat ik al meerdere malen in de VS ben geweest, ik heb nu een 'nieuw' paspoort (oude verlopen) en met dat paspoort ben ik nog nooit in de VS geweest.
WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan
In Miami zeiden ze dat je sedert 2008 minimum 1x al moest in de USA geweest zijn om via APC te kunnen binnen komen.
Ze hebben ons toch nog via de "gewone" douane laten gaan, omdat er te weinig stonden te wachten, dus ik heb er geen ervaring mee.
In Dusseldorf ging het wel vlot via de elektronische paspoort controle.
Apart, ik ben vorige maand in Miami geweest en toen was de situatie dat iedereen met Esta langs de automaten moest.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 30 mar 2015, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote verwijderd! Bovenstaand bericht hoeft niet geheel gequote te worden.
RNA schreef:Hmm ik begrijp dus dat ik geen gebruik kan maken van APC. Ondanks dat ik al meerdere malen in de VS ben geweest, ik heb nu een 'nieuw' paspoort (oude verlopen) en met dat paspoort ben ik nog nooit in de VS geweest.
Ik ga binnenkort ook weer die kant op, met een nieuwe ESTA maar nog met oude paspoort(verloopt alleen wel in augustus, en ik ga ik juni)...
Kan ik de APC rij, of gewoon langs de beamte?
Edit: Geen APC in Vegas lees ik, haha
• 2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
Automated Passport Kiosks Haven’t Solved All the U.S.’s Arrivals Delays
At JFK airport the average wait time for international travelers to complete the two-step arrivals process, using the kiosks and then showing the receipt travelers receive to a Customs Officer, is about 18.5 minutes so far this month based on Customs data. That’s a 65.9% decrease from the 30.7-minute average wait time in March 2013 before the kiosks launched at JFK and this puts JFK at the top of the leaderboard in terms of which airport can claim the most success from the kiosks.
However, the improved overall monthly average wait time doesn’t mean JFK completely overcame its notoriously long Customs wait times.
For example, Delta Air Lines boasted that Customs wait times in its Terminal 4 arrivals facility at JFK were reduced by 90% shortly after the kiosks became available in October 2013 but last week there were still several instances of maximum wait times exceeding two hours in Terminal 4 and average wait times hovered around one hour
VinMor schreef:
Ik ga binnenkort ook weer die kant op, met een nieuwe ESTA maar nog met oude paspoort(verloopt alleen wel in augustus, en ik ga ik juni)...
Moet je paspoort niet een half jaar geldig zijn, vanaf het punt dat je weer uit amerika vertrekt??
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.