Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis liesbetv: SF-LA met CVS

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
liesbetv
Amerika-ontdekker

Reis liesbetv: SF-LA met CVS

Bericht door liesbetv »

In de zomer van 2016 zouden we (papa, mama en 2 tieners) graag een reis naar het westen (californie ed) maken nu we al een paar keer florida (en new york) hebben gedaan. Ik heb een week geleden dit forum ontdekt en al heel veel gelezen en heb nu een route proberen samen te stellen.
dag 1 Brussel- San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 San Francisco- Yosemite National Park (3,5u)
dag 5 Yosemite National Park
dag 6 Yosemite National Park - Lone pine (4u) langs tioga route
dag 7 Lone Pine -Las Vegas (5u) door death valley
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas-Bryce Canyon via Zion NP (4,5u)
dag 10 Bryce Canyon- Page antelope canyon (3u)
dag 11 Page antelope canyon - Grand Canyon national park (2u)
dag 12 Grand Canyon national park- Needles (4) langs stukje route 66
dag 13 Needles- Palm Springs (4,5u) langs Joshua Tree national park
dag 14 Palm Springs-Los Angeles (2u)
dag 15 Los Angeles
dag 16 Los Angeles
dag 17 Los Angeles
dag 18 Los Angeles-Brussel
Nu is het zo dat ik al bijna 5 jaar cvs/fybromyalgie heb. Ik kan dus niet zo heel veel lichamelijke inspanning doen en zal af en toe gewoon wat moeten gaan liggen of in een zwembad hangen. Maar ik laat me door niet veel tegenhouden, alleen wil/kan ik een reis niet bekopen met 3 weken compleet aan de grond te zitten (wat soms na een druk weekend al is) want op 1 september moet ik weer starten met lesgeven, en het begin van het schooljaar is sowieso drukker.
Ik heb dus echt keuzes moeten maken en bewust wat zaken eruit gelaten om het niet te druk te maken en om liefst een paar dagen op dezelfde plaats te kunnen blijven. Zo spaar ik het steeds weer inladen van de valiezen ed ook uit. Maar veel beter dan dit (een paar dagen SF, 2 LV en wat LA aan het eind) lukt me niet, de rest zijn telkens aparte overnachtingen.
Is het mogelijk op 1 dag 's morgens in Bryce te vertrekken, langs Page (antelope bezoeken) en door te rijden naar Grand Canyon?
Ik vroeg me ook nog af of er ergens in Yosemite sequioa's te zien zijn, want mariposa grove gaat blijkbaar 2 jaar dicht.

Ik lees dat er veel routes gewoon met de auto gereden kunnen worden of met een shuttle bus. Daar ga ik nu naar op zoek want meer dan een kilometer op vlakke grond wandelen, zit er niet in. Daarbij kan onze zoon echt niet goed tegen de warmte, maar neemt papa vooral graag foto's en als je gewoon even uit de auto kan stappen lijkt dat wel heel geschikt.
Nog betere tips?
Liesbet
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: SF-LA met CVS

Bericht door PSVwally »

Welkom op het AllesAmerika forum!

In de zomer is het in het zuidwesten over het algemeen erg warm, hou daar dus rekening mee. Vooral ten oosten van de Sierra Nevada en LA, dus zeg maar tussen LA en Page in jullie route kun je zeker temperaturen boven de 30gr verwachten met uitschieters rond Death Valley tussen de 45 de 50 graden. Maar ook in Joshua Tree kan het makkelijk 40 graden worden.

Eerlijk gezegd denk ik dat je op veel plekken als je niet meer dan een km kunt lopen op het vlakke een probleem gaat krijgen met het bezichtigen van bepaalde zaken. Niet dat er niets kan natuurlijk, maar je zult zelf een aantal zaken ter plekke denk ik het best kunnen beoordelen.

Behalve de gesloten Mariposa Grove heb je in Yosemite nog de Merced Grove en de Tuolumne grove, maar die wandelingen heen en terug (en ter plekke) zijn echt veel meer dan 1km en nog goed bergop/bergaf. In de vallei zou je denk ik wel de wandeling naar de lower falls kunnen maken en wat rondlopen bij El Capitan en door de vallei zelf natuurlijk. Verder heb je in Yosemite ook een flink aantal viewpoints die je zou kunnen bezoeken. In de vallei heb je een shuttle tussen de parkeerplaatsen en het visitor center en vanaf daar heb je 2 shuttles. 1 voor de vallei en 1 voor het rondje om El Capitan.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/viewpoints.htm

Zion snap ik dat je daar niet heel veel tijd aan uittrekt. Al zou het zeker wel een volle dag verdienen. Je kunt met de shuttlebus door het park en gewoon her en der uitstappen. Al kun je geen grote wandelingen maken, het is er gewoon erg mooi. En het stuk over de 9 die door het park loopt kun je zelf rijden en daar kun je ook bv na de tunnel her en der uitstappen om even rond te kijken.

Bryce is een park waar je al heel veel kunt zien met alle viewpoints. De wandelingen zijn waarschijnlijk wat te moeilijk voor jou, maar trek dan gewoon wat meer tijd uit voor de viewpoints iig.

Page vind ik lastig te beoordelen. Ik denk dat je in principe de upper antelope canyon nog qua breedte en moeilijkheid kunt doen, alleen weet ik niet of je dat een uur volhoud, ik weet niet hoe het tempo ligt zeg maar.
Hetzelfde geldt voor de Horseshoe bend. Je moet eerst een duin over en dan loopt het wel een beetje af naar de rand, maar het is 2.5km op en neer. Ik weet niet of je dat met pauzes kunt belopen. Kun je dit beiden niet, dan is het goed mogelijk om in 1 ruk van Bryce naar de Grand Canyon te rijden. Stop dan even bij de Glen Canyon dam en bij het viewpoint van Lake Powell bij de wapweah marina.

De grand canyon is daarentegen weer te doen met de diverse viewpoints langs de desert view drive en het stuk ten westen van Grand Canyon village kun je weer goed met een shuttlebus doen. (dat mag in de zomermaanden alleen met de bus trouwens).

Dag 9 tm 11 ga je wat mij betreft wat te snel. Ik zou zeker echt ergens een dag nemen om even rustig aan te doen. Haal bv een dag van LA af en sla evt Joshua Tree over. Ik denk dat je tieners het erg leuk zullen vinden in las Vegas een dagje te zwemmeb bij het hotel, of om bv een (mid)dag te zwemmen in Lake Powell bij Page. Daar zou je ook een dag extra kunnen plannen. Is het soms wel mogelijk om sommige activiteiten alleen door paps en de kids te laten doen en dat mams lekker even op een plekkie met een boekje in het zonnetje gaat zitten ergens bij een mooi uitkijkpunt?

Ik zou toch overal minimaal 1 nacht plannen namelijk.

dag 09 Las Vegas - Zion
dag 10 Zion - Bryce
dag 11 Bryce - Page
dag 12 Page (lekker dagje lamballen rond het meer, evt bootje huren?)
dag 13 Page - Grand Canyon
dag 14 Grand Canyon - Kingman
dag 15 Kingman - Los Angeles

Dat brengt wat meer rust erin. Je moet soms echt even wat langer uitstappen en ergens blijven dan alleen de Japanner spelen door een foto te nemen en weer weg.

Over de koffer in en uitpakken. Als je kids even meehelpen heb je binnen 5min alles op de hotelkamer staan. Zorg dat je niet teveel kleren meeneemt maar gebruik bv een deel van de dag in Page om een keer een wasje te draaien. Leef ook gewoon 2 weken uit de koffer en pak niet steeds alles in en uit. Ik doe meestal voor 2 dagen kleren in een handbagagekoffer, als je dat voor 4 pers doet moet dat normaal gesproken makkelijk passen, dan hoef je in principe die andere koffers niet eens open te maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis liesbetv: SF-LA met CVS

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt heel veel zien zonder lange wandelingen te moeten maken. Wil je meer rust en is de warmte een probleem dan zou je ook kunnen overwegen om het deel ten oosten van Las Vegas weg te laten en een rondje Californië te doen. Dan kun je ook de kust of Sequoia NP meenemen. Lees je eens in op http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en in de verschillende reisverslagen die hier te vinden zijn. Dan kun je voor jezelf al een beeld krijgen van wat er mogelijk is en wat niet.
Het wat vaker in- en uitpakken lijkt me ook niet zo'n probleem, maar anders is een camper wellicht een oplossing? Meer dagen op dezelfde plaats heeft wel het voordeel dat je zelf eens een dag niets kunt doen terwijl de rest van de familie een uitstapje kan maken.
Wat zijn jullie plannen in LA? Juist een stad lijkt me erg vermoeiend, daar zul je ook vele moeten lopen.
Wanneer zouden jullie precies willen gaan? Als je al in juli gaat heb je voldoende tijd om uit te rusten voor het schooljaar weer begint.

Mairanne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik vind het heel erg ambitieus dat je dit met CVS en fibromyalgie wilt doen. Chapeau! Ik hoop dat het lukt zonder een al te grote weerslag achteraf.
liesbetv
Amerika-ontdekker

Bericht door liesbetv »

Alvast bedankt voor de suggesties. Zeker het idee om een apart koffertje klaarmaken voor bv 2 dagen zodat niet alle bagage uitgeladen moet worden, lijkt me erg nuttig.
Ik heb gelukkig een man en kinderen die zeker hun deel wel doen. Zij zullen (beter dan ikzelf) zorgen dat het niet te druk en vermoeiend wordt. Probleem is dat vooral ik diegene ben die alles wil zien en het moeilijk heeft met luieren.
Nadat ik er nu al redelijk wat met hen over gepraat heb (door nog veel meer te lezen, merk ik dat we best niet te laat boeken omdat vluchten steeds duurder worden en er moeilijk nog overnachtingen in de parken te krijgen zijn), vroegen we ons af of de route langs de kust tussen SF en LA toch niet interessanter is dan het stuk van Grand Canyon naar LA. Daar zullen de meningen vast over verdeeld zijn, maar wij hebben zelf het gevoel dat we daar minder gaan missen en het rustiger aan kunnen doen langs de kust.
Als we alles omdraaien, starten we dan best in Phoenix? dan langs GC, Page, Bryce, LV, Yosemite, SF en LA. Daar zouden we dan zeker een paar dagen blijven. Alhoewel een stad ook vermoeiend is, kan het dan toch wat rustiger aan het eind van de vakantie. Disney en universal hebben we in Orlando allemaal gedaan, dus daar hoeven we al geen volledige dagen aan te spenderen. Ik dacht redelijk centraal een apprtement te zoeken zodat je nooit echt ver moet rijden. Ik denk dat de kinderen graag de beroemde plekken willen zien.
De site met wandelingen vind ik heel erg handig (dankuwel), zo kan ik overal een beetje plannen wat mogelijk is. Als ik het niet op voorhand doe, weet ik zeker dat ik ter plekke ga zeggen: och dat lukt wel, maar een paar dagen verder zelfs de kleinste stukjes niet meer kan. Ik probeer ook wat dagen te voorzien met maar 1 bezoek op het programma en dan kunnen we ter plekke zien of het verder gewoon zwembad wordt.
In ieder geval is dit forum geweldig, zoveel informatie! Ik kan soms moeilijk stoppen met lezen (maar zo houd ik me ook rustig bezig :wink: )
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Tussen Grand Canyon N.P. en Los Angeles zou je via Joshua Tree N.P. kunnen rijden. In de zomer is het daar echter heel heet, zodat je er misschien niet veel kunt/wilt doen. Jouw optie met begin in Phoenix en einde in Los Angeles lijkt me niet verkeerd. Mrvanilla, een van de moderatoren van dit forum, heeft een artikel over de kustweg tussen S.F. en L.A. geschreven.
Je zou ook in Los Angeles kunnen beginnen, met als voordeel dat een extra bestuurder bij de autohuur in Californië gratis is. Maar misschien geef je toch de voorkeur aan enkele dagen stad (L.A.) op het einde.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer