Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman: Alaska 2015

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kalaman: Alaska 2015

Bericht door kalaman »

Bedankt voor deze info, Peter.

Ik heb nog altijd niet geboekt, gewoon omdat ik blijf twijfelen tussen Emerald Air en Homer Flyout Adventures.
Beiden hebben dezelfde prijs, dus dat maakt niets uit. Een local uit Homer liet mij weten dat hij Homer Flyout Adventures de beste van allemaal vindt, maar misschien is hij wel familie :wink: .
Beiden hebben mij ook verzekerd dat ze, begin juli, niet naar Brook Falls gaan, want daar wil ik ab-so-luut niet naartoe :o .
Ik ga geen 1.5u vliegen om dan, als ze mijn naam afroepen, op een platform te gaan staan om dan enkele minuten foto's te "mogen" nemen. Dan kan ik evengoed naar de zoo gaan.
Alaska hebben we in 2012 leren kennen als de 'wildste' staat van de VS en dan wil ik ook de beren in hun habitat zien zonder tientallen/honderden toeristen. Blij dat jouw vrouw er ook zo over dacht.

Ooit zal ik de knoop moeten doorhakken, maar misschien begint de Euro nog wel weer te stijgen tov de dollar. Alhoewel...met de nakende Grexit zit dat er niet direct in vrees ik...
jansenvanbentum
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jansenvanbentum »

Wij duimen ook dat de euro weer wat gaat stijgen, maar die Grieken gooien nu meer roet in het eten.
Wij hebben gekozen voor Emerald Air doordat vrienden van ons er ook goede ervaring mee hadden. Volgens mij ontlopen ze elkaar niet veel en beren ga je zeker bij beide zien ;-). Onze piloot vloog express een stukje door omdat hij niet bij andere vliegtuigen wou landen. Flyout en Emerald hebben het voordeel dat het echte water vliegtuigen zijn, en bijna overal kunnen landen. Veel aanbieders vliegen met "bushplanes" en die moeten op land landen. Die gebruiken dan vaak het zelfde stukje om te landen. Tijdens onze tocht zijn we ook geen enkele andere groep tegen gekomen. Totaal waren we met 7 personen. WIj met z'n 3-en, nog een Nederlands stel met 1 kind en de piloot
Wat betreft Book Falls heb je helemaal gelijk. Mijn vrouw vond de beren prachtig maar het was volgens haar niet heel veel anders als het Berenbos bij Ouwehand.
Succes met je keuze
P.S. Mogen jullie je drome meenemen naar de Beren? Lijkt me spectaculair om daar foto's mee te kunnen maken
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

jansenvanbentum schreef:P.S. Mogen jullie je drome meenemen naar de Beren? Lijkt me spectaculair om daar foto's mee te kunnen maken
Misschien vragen we het aan de piloot, maar als er ook maar enige kans is dat we daarmee de wild life schrik zouden aanjagen dan doen we het zeker en vast niet.
Als hij naar een gebied vliegt dat deel uitmaakt van een NP dan mag het sowieso niet en dat respecteren we dan ook, zelfs al is er "niemand te zien".

We houden jullie op de hoogte wat de keuze geworden is :thumbup: .
jansenvanbentum
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jansenvanbentum »

Die beren worden volgens mij niet warm of koud van iets wat vliegt. De vliegtuigjes komen en gaan daar continue. En volgens mij is het hele gebied 1 groot nationaal park.
Ik ben benieuwd wat je keuze gaat worden
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

jansenvanbentum schreef:Ik ben benieuwd wat je keuze gaat worden
De meesten kennen ondertussen wel onze keuzes...met het meeste respect voor de natuur :wink:
1saskia
Amerika-ontdekker

Bericht door 1saskia »

wij zijn in 2013 met Emerald air op stap geweest en dat was echt geweldig! Sarah en Craig weten heel veel van het gebied, van de beren die er leven. Wij hebben alleen twee onderzoekers gezien en op het allerlaatst nog 3 mensen die kort een kijkje kwamen nemen. Craig landde eerst op zee maar daar in de buurt werd gefilmd door Disney en dus gingen we verder naar een plaats waar het rustig was. Op de terugweg vloog hij nog speciaal over een gletsjer omdat dat vanaf boven heeeel mooi is. We hebben schitterende foto's kunnen maken. We zijn uiteindelijk bijna een hele dag weg geweest en hebben heel veel beren gezien. We zijn met lieslaarzen aan door het water gelopen en verder achter elkaar aan over kleine berenpaadjes. Sarah weet precies waar de beren zijn die jongen hebben en kan over elke beer wel iets vertellen. Wij vonden het een aanrader. Misschien doen we het dit jaar nog een keer! Veel plezier, het wordt vast genieten!
haroldenbianca
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door haroldenbianca »

Wij hebben voor onze bearviewing tripgeboekt bij Bald Mountain air.
Volgens mij is dat een moederbedrijfje van Emerald air
http://www.haroldenbianca.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslagen USA2004 / USA & Canada2007 / USA2010
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bald Mountain Air gaat in juli naar de Brook Falls, en uitgerekend daar willen we niet naartoe. We wachten immers liever niet als in Disneyland tot ze onze naam afroepen om dan op de platformen enkele foto's te kunnen gaan nemen. Het zal ongetwijfeld spectaculair zijn om al die beren zalm te zien vangen, maar wij zien ze liever bezig in een rustiger omgeving... :wink:
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik lees even mee want Alaska zal na Glacier en Canada mijn volgende bestemming worden schat ik zo in. Die berensafari wil ik dan ook zeker doen. Heb overwogen dat met een fotoreis te doen van Wildcompass maar die zijn wel aan de prijs...... Ondanks dat wel een overweging.
Andrew82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Andrew82 »

Leuke trip voor de boeg zo te zien! :)

Ik zie dat je op 4 juli in Seward bent, goede keuze! Vorig jaar 4th of juli in Seward gevierd, was erg leuk. Druk in het stadje en veel te doen waaronder de traditionele mountain marathon. Natuurlijk ook vuurwerk aan het water 's avonds. :clap:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Is eigenlijk puur toeval hoor Andrew. Helemaal niet zo met opzet gepland...

Alaska zit momenteel eigenlijk een beetje opgeborgen in de schuif want onverwacht gaan we volgende week eerst nog naar IJsland :thumbup: .
Andrew82
Amerika-ontdekker

Bericht door Andrew82 »

Aha, nou in elk geval zit je dan per toeval wel op een hele leuke plek om the 4th of july te vieren. Veel stedelingen trekken naar Seward rond die tijd :thumbup:

Veel plezier in IJsland!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Daarnet, nog maar eens, de huurauto voor Alaska geannuleerd en een nieuwe geboekt.
Ik ben, enkele maanden geleden, begonnen aan meer dan 2.200€ voor 3 weken. Nu geboekt aan...807€.
Uiteraard telkens dezelfde auto (Chevrolet Equinox or similar) én, nóg straffer, bij dezelfde maatschappij (Hertz).
Begrijpe wie begrijpe kan...
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Lol... ?
Rechtstreeks bij hen geboekt of via een broker?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Gewoon rechtstreeks, net zoals de vorige keer. Alles identiek hetzelfde, periode, wagen, verzekeringen, brandstof.
Andrew82
Amerika-ontdekker

Bericht door Andrew82 »

Had ik vorig jaar ook; hoe verder van te voren je boekt, hoe duurder. Uiteindelijk toen ik er was pas geregeld voor een vijfde van de oorspronkelijke prijs.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik vraag me af hoe dat komt. Eigen aan Alaska? In elk geval nog nooit gehad voor om het even welke andere bestemming.
Maar...toch lekker meegenomen en ik ga beslist toch nog eens ckecken vóór vertrek :thumbup: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Op die manier word ik nog eens aan Alaska herinnerd en stel ik vast dat het nog amper een maand is vooraleer we vertrekken...volgende week toch maar eens beginnen aan de voorbereiding.

Zware aardbeving voor kust van Alaska
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Zo, roadbook is toch nog netjes op tijd klaar om dinsdag te vertrekken :thumbup: .
De weersverwachtingen voor Alaska zijn alvast opnieuw zoals we ze daar in 2012 met overvloed leren kennen hebben: :toothy2: :toothy2: :toothy2:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer