Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Een goede plek om te wonen en te werken
Een goede plek om te wonen en te werken
Inmiddels al heel veel blogs gelezen. Er valt nog veel uit te zoeken maar heb een vraag. De mensen op dit forum zijn inmiddels geëmigreerd of willen dit nog gaan doen. Amerika is groot en iedere staat heeft zijn voor en nadelen. Hoe zijn jullie tot een keuze gekomen of was dit toeval?
Wat is een goede plek als je nog helemaal vrij bent in je keuze? Voor mij is het van belang dat er een goed ondernemersklimaat is, maar ook van belang dat er goede scholen voor de kinderen zijn. Ik wil zelf het liefst dichtbij de kust wonen en natuurlijk is het ook van belang hoe de houding van andere mensen is, daar zitten behoorlijke verschillen in heb ik gemerkt. En niet al te strenge winters:)
Ik begrijp dat de voorkeur per persoon kan verschillen maar ik ben wel nieuwsgierig naar het hoe en waarom van je keuze.
Wat is een goede plek als je nog helemaal vrij bent in je keuze? Voor mij is het van belang dat er een goed ondernemersklimaat is, maar ook van belang dat er goede scholen voor de kinderen zijn. Ik wil zelf het liefst dichtbij de kust wonen en natuurlijk is het ook van belang hoe de houding van andere mensen is, daar zitten behoorlijke verschillen in heb ik gemerkt. En niet al te strenge winters:)
Ik begrijp dat de voorkeur per persoon kan verschillen maar ik ben wel nieuwsgierig naar het hoe en waarom van je keuze.
Re: Een goede plek om te wonen en te werken
Ik denk dat de meesten niet echt een keus hadden. Ga je op een werkvisum, dan ga je waar het werk is, en ga je vanwege je relatie, dan ga je vaak waar je partner, of zijn/haar familie woont. De vraag is dus denk ik met name voor de mensen die de DV-lottery wonnen. Op welk visum denk je zelf te gaan?
Terug in Texas!
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
DV hier... Onze voorkeur was Phoenix, maar het was mazzel dat daar ook de leuke baan zat... anders was het bijna willekeurig iedere andere staat geworden om te starten.
Voorkeuren: Colorado, Texas
mijn schrikbeeld: Florida .... veeeeeeel te klam en warm in de zomers (zei de gek die Arizona wel verdraagt...ik weet het)
Voorkeuren: Colorado, Texas
mijn schrikbeeld: Florida .... veeeeeeel te klam en warm in de zomers (zei de gek die Arizona wel verdraagt...ik weet het)
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen mijn (Amerikaanse) vrouw en ik vanuit Nederland naar de V.S. verhuisden, kozen we in eerste instantie voor Minneapolis/St. Paul in Minnesota, aangezien haar ouders en broer daar toentertijd zaten. Na een goede vier jaar hadden we het daar wel gezien, ook omdat tegen die tijd zowel de ouders als broer van mijn vrouw daar ook niet meer woonden. Toen zijn we doelbewust op zoek gegaan naar een andere woonplek. Onze criteria:
1) Vlak bij de oceaan (na die jaren midden in het continent wilden wij water zien).
2) Gematigd klimaat
3) Progressief politiek klimaat
Als je al deze criteria bij elkaar optelt, valt het grootste deel van de V.S. af. We zijn in Boston, Portland (OR) en Seattle wezen kijken en uiteindelijk in Seattle neergestreken. We zitten hier nu alweer ruim tien jaar en het bevalt ons hier meer dan uitstekend. Dit is echt ons stekkie. Wij hebben geen enkele intentie om hier weg te gaan.
1) Vlak bij de oceaan (na die jaren midden in het continent wilden wij water zien).
2) Gematigd klimaat
3) Progressief politiek klimaat
Als je al deze criteria bij elkaar optelt, valt het grootste deel van de V.S. af. We zijn in Boston, Portland (OR) en Seattle wezen kijken en uiteindelijk in Seattle neergestreken. We zitten hier nu alweer ruim tien jaar en het bevalt ons hier meer dan uitstekend. Dit is echt ons stekkie. Wij hebben geen enkele intentie om hier weg te gaan.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Goed ondernemersklimaat:Iselca schreef:Inmiddels al heel veel blogs gelezen. Er valt nog veel uit te zoeken maar heb een vraag. De mensen op dit forum zijn inmiddels geëmigreerd of willen dit nog gaan doen. Amerika is groot en iedere staat heeft zijn voor en nadelen. Hoe zijn jullie tot een keuze gekomen of was dit toeval?
Ft. Collins / Boulder, Colorado
Austin, TX
Raleigh, NC
Madison, WI
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Wij verhuizen juist naar FL vanwege het klimaat. 

-
- Amerika-expert
Wij willen juist weg uit Florida vanwege het klimaatDulles schreef:Wij verhuizen juist naar FL vanwege het klimaat.

- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dulles... gelukkig maar dat mensen echt verschillend zijn.
Ik sleepte mezelf daar van bankje naar randje en van schaduw naar schaduw en kon drinken wel uit ieders handen kijken. En dat bij de Florida wals van 29/30/31 graden... terwijl we daar hier nu al dagen lang dik overheen zitten in maart (zonder klachten)
Maar ik spreek ook zat mensen die het hier absoluut onhoudbaar vinden hoor!
Iselca.... dit is dus meteen de kern.... wat voor de 1 een goede, misschien wel de beste plek is, is voor de ander een nachtmerrie.
Ik sleepte mezelf daar van bankje naar randje en van schaduw naar schaduw en kon drinken wel uit ieders handen kijken. En dat bij de Florida wals van 29/30/31 graden... terwijl we daar hier nu al dagen lang dik overheen zitten in maart (zonder klachten)
Maar ik spreek ook zat mensen die het hier absoluut onhoudbaar vinden hoor!
Iselca.... dit is dus meteen de kern.... wat voor de 1 een goede, misschien wel de beste plek is, is voor de ander een nachtmerrie.
@Iselca, je stelt wel erg veel vragen die open staan voor interpretatie. Wat is dicht bij de kust? Mijn ex woont zo'n 20 mijl van de kust af. Voor veel Amerikanen zou dat erg dichtbij zijn. Toch is het voor haar een behoorlijk eind. Wat versta je onder de houding van andere mensen? En wat versta je onder een goed ondernemersklimaat?
De westkust is te ver vliegen naar de EU. Ik wil bij een internationale luchthaven wonen met directe vluchten naar AMS.
Vlieg regelmatig direct van Seattle naar Amsterdam, 20 minuten rijden van huis naar het vliegveld. Portland, OR heeft ook directe vluchten naar AMS.Dulles schreef:De westkust is te ver vliegen naar de EU. Ik wil bij een internationale luchthaven wonen met directe vluchten naar AMS.
Edit: geprobeerd te vinden, maar behalve charter vluchten zie ik geen enkele airline direct van de grote vliegvelden in FL (MCO, MIA) naar AMS vliegen....
En SEA-AMS is 4880 mijl, MIA-AMS (direct) is 4630 mijl.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Klopt helemaal. Ik weet niet waarom ik dacht dat MIA / AMS bestond. Gevoelsmatig vind ik de oostkust toch prettiger. 
WA lijkt me niks aan qua weer. Dan zou NV, AZ, CA toch beter zijn voor mij qua persoonlijke voorkeur.

WA lijkt me niks aan qua weer. Dan zou NV, AZ, CA toch beter zijn voor mij qua persoonlijke voorkeur.
Ik heb altijd begrepen dat het in FL enorm scheelt of je aan de west-kant of aan de oost-kant bent.
vroeger wel hoor, ook regelmatig gevlogen. Weet niet wanneer dat stopte, maar zeker al wat jaren geleden.
Het weer in WA? Tja, echt tropisch zal het niet worden hier. Maar vaak genoeg zon, en de zomers zijn echt prima hier (beter dan in NL). Qua omgeving is het echt schitterend hier, ik ken niet veel plekken die mooier zijn. Kust, bossen, Bergen, alles is hier. FL is daarmee vergeleken boomontbladerend saai en plat. Maar goed, ieder z'n feestje!
Het weer in WA? Tja, echt tropisch zal het niet worden hier. Maar vaak genoeg zon, en de zomers zijn echt prima hier (beter dan in NL). Qua omgeving is het echt schitterend hier, ik ken niet veel plekken die mooier zijn. Kust, bossen, Bergen, alles is hier. FL is daarmee vergeleken boomontbladerend saai en plat. Maar goed, ieder z'n feestje!

===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Precies. Ik vind zelf Seattle ook fantastisch om te wonen en ik zou voor geen goud in Florida of andere hete plek willen zitten. Mijn schoonouders wonen in Sedona, AZ. Mooie omgeving, daar niet van, maar daar wonen? Onder geen beding, om van Phoenix nog maar te zwijgen. Zoals al eerder gezegd, ieder z'n meug.Jrabakker schreef:Maar goed, ieder z'n feestje!
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
-
- Amerika-expert
En ik woon in Boston. Niet mijn keuze maar omdat partner hier woonde - toen we de kans hadden om te vertrekken hebben we rondgekeken (oa.phoenix, zuid florida, en north carolina) maar besloten hier te blijven. Daar waren veel redenen voor: mijn carriere, man z'n bedrijf, reistijd naar NL, enz. Dus uiteindelijk wel mijn keuze. De banen zijn goed, progressievere mentaliteit dan in sommige delen van dit land, goede scholen, naast oceaan, bij meren en bergen, 7 uur vliegen van NL. Ondernemersklimaat was fantastisch, maar is nu wisselvallig, niet optimaal. Het weer vind ik hier heerlijk, op de lange winters na. Ik vind kou en (niet teveel) sneeuw niet erg - ik mag erg graag buiten zijn in de winter: skien, langlaufen, schaatsen, snowmobielen, enz. Maar de periode waar we nu in zitten, mud season, bleeeeh! De komende 6 weken wil ik graag naar buiten, maar er is nog niets te doen: grijs, grauw, nat, vies. Boot/kayak kunnen het water nog niet in, ik kan het ijs niet meer op, sneeuw is smerig en te nat om iets mee te doen, hiken kan nog niet want je zakt tot je enkels weg in de blubber, tuin kan nog niet in gewerkt worden. Maar de rest van het jaar vind ik het hier heerlijk. Het wordt tijd om de loterij te winnen zodat ik van mid-maart tot mid-mei naar warmere oorden kan gaan.
Dulles, toen Martinair nog mensen vloog, hadden zij geen nonstop MIA/AMS?
Dulles, toen Martinair nog mensen vloog, hadden zij geen nonstop MIA/AMS?
Leuk om jullie verhalen te lezen. Gelukkig maar dat iedereen verschillend is. Het is natuurlijk erg subjectief maar nogmaals, ik werd nieuwsgierig nav een artikel deze week in het nieuws waaruit bleek dat de meest " gelukkige " mensen in de koudere delen van de wereld wonen zoals in Scandinavië. Nu zou ik daar niet willen wonen en word ik blij van mooi weer en niet van de lentestorm met hagel die ons land nu teistert....maar toch.
Het zit hem blijkbaar in andere zaken.
En zo bracht dit mij op de vraag waarom heeft iemand gekozen ( als er al een keuze was) voor de plek waar hij of zij nu woont.
Het zit hem blijkbaar in andere zaken.
En zo bracht dit mij op de vraag waarom heeft iemand gekozen ( als er al een keuze was) voor de plek waar hij of zij nu woont.
Dat is inderdaad ook mijn herinnering. Ik vind plat wel zo fijn. Ik ben meer een BBQ en biertje type dan actief.
@hockey: dicht bij de kust lees dicht bij water. 20 miles vind ik niet ver.
Ik heb een heerlijke tijd gehad in een huis aan meer bij Minneapolis, helaas is dat de gehele winter dichtgevroren......das minder.
Ik heb een heerlijke tijd gehad in een huis aan meer bij Minneapolis, helaas is dat de gehele winter dichtgevroren......das minder.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Voor een groot gedeelte werd onze keuze bepaald door waar manlief aan de slag kon. Zodoende dus onze huidige stek (Bay Area). We hadden echter voordien al een aantal criteria en in gebieden die daar niet aan voldeden heeft hij niet eens een aanvraag gedaan. We hebben nog wel naar even naar Princeton, NJ gekeken, maar ik zag mezelf me daar al helemaal doodvervelen of proberen heen-en-weer-te-treinen naar NYC. Niet ideaal 
Voor ons waren de criteria:
- steedse omgeving met goed OV (liefst geen noodzaak voor een auto)
- redelijke werkgelegenheid voor ons beiden
Eigenlijk hebben we voor de komende verhuizing maar twee plekken op het oog: NYC en DC. Van de ene dure kustconglomeratie naar de andere, dus.
We flirten soms ook nog wel eens met dromen over Denver, CO en Portland, OR en Seattle, WA (want zo'n mooie omgeving en zoveel goedkoper en ook wel redelijke werkgelegenheid, maar weer niet zo heel veel OV), maar dat zal toch de toekomst worden.

Voor ons waren de criteria:
- steedse omgeving met goed OV (liefst geen noodzaak voor een auto)
- redelijke werkgelegenheid voor ons beiden
Eigenlijk hebben we voor de komende verhuizing maar twee plekken op het oog: NYC en DC. Van de ene dure kustconglomeratie naar de andere, dus.
We flirten soms ook nog wel eens met dromen over Denver, CO en Portland, OR en Seattle, WA (want zo'n mooie omgeving en zoveel goedkoper en ook wel redelijke werkgelegenheid, maar weer niet zo heel veel OV), maar dat zal toch de toekomst worden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3832 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 22 Reacties