Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Reinier: een maand door westen van VS met kleine kinderen.
Re: Reis Rhodez: een maand door westen van VS met kleine kinderen.
Wij gaan in San Francisco geen hotel nemen. We zijn van plan om een op een KOA camping net iets boven SF te gaan staan. Wij hebben gehoord dat het OV in San Francisco erg goed is en en kunnen vanaf de noordkant van de Golden Gate brug met een pontje overvaren.
Reinier = Rhodez
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bedoel je dan deze? http://ymsprr.com/En PSVWally, bij Oakhurst in de buurt is toch ook die lus voor treinen?
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord en heb ook geen idee of het wat is eigenlijk. Een rondrit in een stoomtrein van 30min of een uur. Het ziet er wel leuk uit voor de kids om te doen iig. Ik herken wel vaag die poort, maar nog geen km verder moesten we omdraaien vanwege een ongeluk met een vrachtauto die heel de 41 blokkeerde. Wij hadden dus de pech dat we die dag 4u moesten rijden om van Oakhurst naar Yosemite Valley te komen en weer terug in Oakhurst te geraken.
Sorry voor de late reactie trouwens, had het bericht niet eerder gezien.
Als je de KOA camping in Petaluma bedoelt: die ligt 70 kilometer van San Francisco vandaan, dus dat is best een afstand! Op een kwartiertje lopen van de camping is een bushalte met een paar onregelmatig rijdende bussen die je direct SF in brengen, maar die doen er zo'n twee à 3,5 uur over.Rhodez schreef:Wij gaan in San Francisco geen hotel nemen. We zijn van plan om een op een KOA camping net iets boven SF te gaan staan. Wij hebben gehoord dat het OV in San Francisco erg goed is en en kunnen vanaf de noordkant van de Golden Gate brug met een pontje overvaren.
Parkeren bij de Larkspur ferry (2 dollar per dag, kom doordeweeks absoluut vóór 8:30 uur anders is het terrein vol) en dan oversteken zou ik maar helemaal overslaan: de overtocht kost 20 dollar per persoon retour (ofwel 40 dollar per dag), dus dan kun je beter je auto in de stad zelf parkeren. Daarbij niet vergeten vooraf de Golden Gate Bridge toll (7 dollar, alleen stad in) online te betalen!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik gok dat ze Marin RV park bedoelt. Dat ligt zo'n 25km boven SF.
Met de Larkspur Ferry zo'n 30min varen. Ik dacht dat het zo'n 15min lopen was van de camping naar de ferry terminal. Ik weet niet of daar ook een bus komt ofzo.
Met de Larkspur Ferry zo'n 30min varen. Ik dacht dat het zo'n 15min lopen was van de camping naar de ferry terminal. Ik weet niet of daar ook een bus komt ofzo.
Nee, had idd die KOA op het oog, maar had niet zo goed door dat het 75 km was. Dat is inderdaad wel een eind zeg! Die andere camping even opgezocht, maar voor kinderen lijkt me die niet echt gezellig. Iemand ideeën voor een alternatief?
Reinier = Rhodez
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
toch in de stad een plekje zoeken. Er ligt volgens mij ook een RV park bij Candlestick stadion http://www.sanfranciscorvpark.com/
Dit zijn de 2 die het dichtsbij San Francisco liggen. Treasure Island RV ligt een stukje zuidelijker en krijgt op tioga tours campings minder punten dan Marin en Candlestick. https://tiogatours.nl/campings/kaart
Marin heeft ook een zwembad wat Candlestick weer niet heeft.
Of toch een duurder hotel zoeken in de stad....
Dit zijn de 2 die het dichtsbij San Francisco liggen. Treasure Island RV ligt een stukje zuidelijker en krijgt op tioga tours campings minder punten dan Marin en Candlestick. https://tiogatours.nl/campings/kaart
Marin heeft ook een zwembad wat Candlestick weer niet heeft.
Of toch een duurder hotel zoeken in de stad....
Wat een handige link PSVWally, dank je wel!
Reinier = Rhodez
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Reinier: een maand door westen van VS met kleine kinderen.
Er lopen wat meer topics, ook vanuit het verleden, waar mensen op zowel Marin en Candlestick hebben gestaan. Kijk eens via de zoekknop rechtsboven of je daar niet nog wat meer info en ervaringen over kunt vinden.
In de hotels & campings beoordelingen op deze site kwam ik alleen DEZE tegen, maar ik weet 100% zeker dat er meer mensen op beide campgrounds hebben gestaan.
In de hotels & campings beoordelingen op deze site kwam ik alleen DEZE tegen, maar ik weet 100% zeker dat er meer mensen op beide campgrounds hebben gestaan.
Ik denk dat het dan waarschijnlijk toch maar Marin gaat worden. Of we moeten een redelijk goedkoop hotel kunnen vinden...
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Marin ziet er inderdaad niet aantrekkelijk uit, maar hiervoor geldt: locatie is alles. We hebben zelf niet op deze gestaan, maar ik lees hier altijd wel positieve berichten erover. We hebben wel een keer op een dergelijk RV park gestaan, op de fairgrounds bij Pleasanton. Voor een nachtje vond ik dat prima te doen. En die kleine vermaakte zich prima met stoepje op, stoepje af, en met een schepje en emmertje met de kiezels spelen...
We hebben overigens tijdens onze reis twee keer op Petaluma gestaan, maar niet om SF te bezoeken. Daar ligt het niet goed voor. We zijn daar wel gaan outletshoppen en verder veel tijd op de camping doorgebracht. Mooie, grote speeltuin, redelijk formaat zwembad en er was geloof ik ook een kinderboerderijtje. We hebben hier een paar dagen lekker vakantie gevierd en de rust gezocht die onze dochter nodig had.
Op onze laatste nacht zijn we naar Anthony Chabot gegaan. Een mooie camping met full hookup, wat dichter bij SF, maar ook niet handig om de stad te bezoeken.
We hebben overigens tijdens onze reis twee keer op Petaluma gestaan, maar niet om SF te bezoeken. Daar ligt het niet goed voor. We zijn daar wel gaan outletshoppen en verder veel tijd op de camping doorgebracht. Mooie, grote speeltuin, redelijk formaat zwembad en er was geloof ik ook een kinderboerderijtje. We hebben hier een paar dagen lekker vakantie gevierd en de rust gezocht die onze dochter nodig had.
Op onze laatste nacht zijn we naar Anthony Chabot gegaan. Een mooie camping met full hookup, wat dichter bij SF, maar ook niet handig om de stad te bezoeken.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Het beste van de KOA camping in Petaluma vond ik dat het zwembad verwarmd was. Heerlijk zo in het najaar!
In de omgeving van Petaluma is overigens genoeg te beleven. Wij verbleven een maand in Marin County en zijn tegen onze verwachtingen in maar een handvol keren 'de stad' ingegaan. De prachtige natuur rond Mount Tamalpais, verlaten stranden bij Point Reyes, leuke stadjes (San Rafael, Larkspur, Sausolito) en winkels, wijnproeverijen in Napa Valley, grappige kleine musea die geschikt zijn voor kinderen, overal speeltuinen en ijszaakjes
In de omgeving van Petaluma is overigens genoeg te beleven. Wij verbleven een maand in Marin County en zijn tegen onze verwachtingen in maar een handvol keren 'de stad' ingegaan. De prachtige natuur rond Mount Tamalpais, verlaten stranden bij Point Reyes, leuke stadjes (San Rafael, Larkspur, Sausolito) en winkels, wijnproeverijen in Napa Valley, grappige kleine musea die geschikt zijn voor kinderen, overal speeltuinen en ijszaakjes

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Nog een vraagje trouwens:
We twijfelen op dit moment of het voor de jongste (1 jaar) handiger is om daar een campingbedje te kopen of zo'n tentje van Deryan mee te nemen. Wat zouden jullie adviseren?
We twijfelen op dit moment of het voor de jongste (1 jaar) handiger is om daar een campingbedje te kopen of zo'n tentje van Deryan mee te nemen. Wat zouden jullie adviseren?
Reinier = Rhodez
Geen idee, wij slapen gezellig in hetzelfde bed, scheelt gesleep en onrustige kinderen 's nachts
Maar een campingbedje lijkt me alleen te doen als je een mega-auto hebt, of een compact (maar duur) bedje als dat van Babybjorn of Phil & Teds koopt. Als je voor een Deryan kiest, zou ik mijn kind wel even thuis laten 'oefenen': je dreumes zal de eerste niet zijn die weigert erin te kruipen, zeker als het tentje op de vloer van een viezige motelkamer staat.

Maar een campingbedje lijkt me alleen te doen als je een mega-auto hebt, of een compact (maar duur) bedje als dat van Babybjorn of Phil & Teds koopt. Als je voor een Deryan kiest, zou ik mijn kind wel even thuis laten 'oefenen': je dreumes zal de eerste niet zijn die weigert erin te kruipen, zeker als het tentje op de vloer van een viezige motelkamer staat.
Tja, vooral die kleine bij ons in bed vinden wij wat gevaarlijk. We slapen trouwens niet in motels, maar in de camper.
Reinier = Rhodez
Mijn ervaring is dat een regulier campingbedje niet altijd past in de camper, of zo staat dat je er niet meer langs kan. Als je een slide-out hebt zal het waarschijnlijk wel lukken, maar probeer dat na te kijken. Wij reizen altijd met een Deryan bedje, dat kun je ook op een bed zetten.
Terug in Texas!
Wij zijn het eerste jaar met de camper ook vanuit MV naar CR gereden met een 30ft camper. Ook wij durfden de Moki Dugway niet aan en zijn doorgereden en voor Blanding de 95 opgereden.Ik bedoelde inderdaad de Moki Dugway Old Faithful. Met een camper met kleine kinderen leek me dat toch niet zo veilig
Als je het dus terplekke toch niet aandurft, is dit een optie. Overigens is de 95 een heel mooie route om te rijden, wel veel bochten.... Maar in je laatste opzet zie ik CR niet meer staan en ligt ook wel ver uit de route. Nu heb je juist een mooie rustige route.
De helicoptervlucht over de GC hebben wij ook gemaakt, onze zoon was toen bijna 3. Hij viel in slaap!

En slapen deed hij alle keren in een gewoon bed. We barricadeerden de boel door een opgerolde handdoek naast hem te liggen. Hij vond het reuze interessant en sliep als een os. Een campingbedje in de camping is inderdaad lasting omdat het zoveel ruimte inneemt. Deryan heb ik meer gelezen en is handiger meenemen. Vergeet trouwens de draagzakken niet, want vaak is dat makkelijker dan een buggy (maar misschien dat ik nu in mijn opwelling iets opschrijf dat al eens is gezegd).
Watchman is een heerlijke camping, ook zeker met kinderen. De laatste keer was het zo warm en hadden we geen zin meer in een wandeling. We hebben toen eerst een tijd in de rivier gespeeld, lekker met een opblaasband samen met 1 van de ouders een stukje de rivier afdrijven. De middag hebben we toen op het grasveld voor Zion Lodge gezeten onder de grote boom; ijsje erbij...iedereen blij

Heb je in Monterey al het whalewatching gereserveerd? Als het niet lukt, dan is het aquarium echt een aanrader! Daar kun je gerust een dagje doorbrengen.
En ik zag nog een vraag staan over de autostoeltjes vastzetten in de camper. Neem een paar sjorbanden mee. Campers hebben vaak alleen maar tweepuntsgordels waardoor je wat creatiever moet zijn met vastzetten. Met die sjorbanden kun je ze vaak net even wat vaster zetten.
Je gaat een heerlijke reis maken

@hemmie: loop je met zo'n deryan tentje niet het risico dat het kind met tent en al uit het bed valt? We zijn namelijk een beetje bang dat ze 's nachts nogal draait en dan eraf valt.
@Stevis: Dank voor je oppende woorden! We wilden als de kinderen het vol houden idd de 95 gaan rijden. Ik denk niet dat we ons 3 volle dagen in Page kunnen vermaken. Voor die helikoptervlucht boven de GC zijn we bang dat de kleine meid achterin in het midden komt te zitten en dan dus niets ziet. Lijkt me dan dus wel zonde van het geld en waarschijnlijk willen we het risico dan niet nemen. Voor wat betreft de draagzak: voor een meid van 3 lijkt me dat best zwaar. Whalewatching in Monterey is inderdaad gereserveerd (ook even opgelet dat de kleine kids mee mogen)! En nog een vraag over de autostoeltjes: waar maak je die sjorband dan aan vast?
@Stevis: Dank voor je oppende woorden! We wilden als de kinderen het vol houden idd de 95 gaan rijden. Ik denk niet dat we ons 3 volle dagen in Page kunnen vermaken. Voor die helikoptervlucht boven de GC zijn we bang dat de kleine meid achterin in het midden komt te zitten en dan dus niets ziet. Lijkt me dan dus wel zonde van het geld en waarschijnlijk willen we het risico dan niet nemen. Voor wat betreft de draagzak: voor een meid van 3 lijkt me dat best zwaar. Whalewatching in Monterey is inderdaad gereserveerd (ook even opgelet dat de kleine kids mee mogen)! En nog een vraag over de autostoeltjes: waar maak je die sjorband dan aan vast?
Reinier = Rhodez
Wij hebben nooit problemen gehad met een omvallend Deryan bedje, maar ik geloof dat het wel gebeurt, mijn kinderen slapen denk ik rustig (of ik onrustig, ik wordt meteen wakker als ze veel woelen en dan belanden ze tussen ons in). Wij hebben het bedje wel eens op het bed boven de cabine gebruikt, maar toen zat daar een net voor, dat was in Australie, volgens mij is dat in de VS niet zo gangbaar. Verder hebben wij het bedje altijd ver van de rand gezet, dus bijvoorbeeld op een 2-persoonsbed tegen de muur, waardoor van het bed vallen niet echt meer mogelijk was.
Met een goede ergonomische drager kan een 3-jarige best nog gedragen worden op de rug, mijn man draagt onze bijna 3-jarige nu ook nog probleemloos, al moet ik zeggen dat hij ook niet heel zwaar is. Ik zelf vind het overigens wel te zwaar, maar dat komt denk ik ook doordat ik erg smal van bouw ben, waardoor die dragers nooit perfect zitten. Maar jullie hebben 2 kinderen die dan gedragen zouden moeten worden, dat wordt wel lastiger, want ik vind het toch altijd wel erg handig als 1 ouder een rugzak met o.a. eten en drinken kan dragen.
Gelukkig kan een 3-jarige vaak al behoorlijk goed lopen, mijn jongste kan nu best een paar km lopen, en ik verwacht dat dat in het komende jaar steeds beter zal gaan. Wij hebben zelf zowel rugdrager als buggy bij de oudste 2 nog maar weinig gebruikt na hun 3e verjaardag, en met 3,5 eigenlijk helemaal niet meer. En daar streven we met nr 3 dus ook weer naar
Met een goede ergonomische drager kan een 3-jarige best nog gedragen worden op de rug, mijn man draagt onze bijna 3-jarige nu ook nog probleemloos, al moet ik zeggen dat hij ook niet heel zwaar is. Ik zelf vind het overigens wel te zwaar, maar dat komt denk ik ook doordat ik erg smal van bouw ben, waardoor die dragers nooit perfect zitten. Maar jullie hebben 2 kinderen die dan gedragen zouden moeten worden, dat wordt wel lastiger, want ik vind het toch altijd wel erg handig als 1 ouder een rugzak met o.a. eten en drinken kan dragen.
Gelukkig kan een 3-jarige vaak al behoorlijk goed lopen, mijn jongste kan nu best een paar km lopen, en ik verwacht dat dat in het komende jaar steeds beter zal gaan. Wij hebben zelf zowel rugdrager als buggy bij de oudste 2 nog maar weinig gebruikt na hun 3e verjaardag, en met 3,5 eigenlijk helemaal niet meer. En daar streven we met nr 3 dus ook weer naar

Terug in Texas!
De draagzak hadden wij voor de zekerheid bij ons. Hij kon idd al aardig zelf lopen, maar je zult altijd zien...sta je boven op de berg...ik kan echt niet meer lopen, wil je me dragen... En dan is het in de draagzak toch een stuk handiger dan in je armen (en veiliger). Wij hadden zo'n ergonomische draagzak bij ons. Die kun je opvouwen en in je dagrugzak doen.
In de camper hadden wij bijvoorbeeld de bevestigingen van de bank gebruikt om extra vast te zetten en we hebben een keer een extra oog in de grond gehad die je kon gebruiken om de bovenkant van de autostoel vast te zetten. Die bleek er ook voor te zijn, dus dat was erg handig. Overigens zet je hem natuurlijk ook met de gordel vast he.
Page vonden wij inderdaad mooi, maar 3 dagen is inderdaad wat veel. En Fruita is echt 1 van onze favoriete campings om te staan, net als Watchman. Een dagje rust daar, appeltaart of de eerlijke aardbei/rabarbertaart eten, wandelen naar bijv schooltje, spelen in het gras (tip: koop een paar waterpistooltjes en de hele familie heeft plezier
). En natuurlijk de hertjes, zeker 's avonds maar soms ook overdag.
In de camper hadden wij bijvoorbeeld de bevestigingen van de bank gebruikt om extra vast te zetten en we hebben een keer een extra oog in de grond gehad die je kon gebruiken om de bovenkant van de autostoel vast te zetten. Die bleek er ook voor te zijn, dus dat was erg handig. Overigens zet je hem natuurlijk ook met de gordel vast he.
Page vonden wij inderdaad mooi, maar 3 dagen is inderdaad wat veel. En Fruita is echt 1 van onze favoriete campings om te staan, net als Watchman. Een dagje rust daar, appeltaart of de eerlijke aardbei/rabarbertaart eten, wandelen naar bijv schooltje, spelen in het gras (tip: koop een paar waterpistooltjes en de hele familie heeft plezier

Misschien als tip voor een draagzak, een draagdoek? Vrienden van ons hebben hun 4jarige soms ook nog in de draagdoek en dat gaat prima. Laat je in NL goed voorlichten over welke draagdoek geschikt is (katoenen of een elastische) bij welk gewicht en leer hoe je dat ding moet knopen. Een doek van 7 meter stop je makkelijker in je rugzak dan zn stugge draagzak. Zeker voor de jongste zou ik het doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3289 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-
- 89 Reacties