- King of Wings
Bisti Badlands South/North
Valley of Dreams
De-Na-Zin Wilderness
Ah-shi-sle-pah
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Indeling omgeving Bisti Badlands (NM)
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Indeling omgeving Bisti Badlands (NM)
Begin juni gaan we van Chinle en gaan naar Farmington, waar we dan een extra dag blijven. We hebben dus een (late) middag en een hele dag te verdelen. King of Wings is het belangrijkste, maar ook de andere gebieden is voldoende te zien. (Daarna gaan we richting Moab via Four Corners en/of Mesa Verde)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Indeling omgeving Bisti Badlands (NM)
Ik heb vorig jaar een paar van die gebieden gedaan (Valley of Dreams staat dit jaar op de planning).
Als je maar 1 dag en een late namiddag hebt, zou ik me op Bisti concentreren. Ik heb hier vorig jaar 2 dagen (en het waren lange dagen) gespendeerd. Zoals je zelf zegt zijn zonsopgang en zonsondergang 'de gouden uren' en het voordeel van Bisti is dat je je gemakkelijk in het donker kunt oriënteren: volg de wash. Ik heb het klein gebiedje dat zich aan de andere kant van de parking bevind, bezocht tijdens de zonsopgang. De 'cracked eggs' zijn alleszins mooi bij zonsondergang.
Ah-Shi-Sle Pah is ook een mooi gebied, maar hier kun je ook al gemakkelijk 4 à 5 uren (of langer) ronddwalen. Is ook gemakkelijk om je te oriënteren, enkel in het begin (en op de terugweg) moet je het hoogteverschil overbruggen tussen de plaats waar je je auto parkeert (is ook een langere aanrijroute) en de wash.
De-Na-Zin 's schoonheid is subtieler en je moet ook verder wandelen voordat je "rare stenen ballen", hoodoos en dergelijke ziet. Hoewel ik denk om dit jaar nog eens terug te gaan, omdat ik op het einde van mijn wandeling in de verte nog interessante hoodoos heb zien staan.
Met de 'King of Wings' heb ik geen ervaring.
Als je maar 1 dag en een late namiddag hebt, zou ik me op Bisti concentreren. Ik heb hier vorig jaar 2 dagen (en het waren lange dagen) gespendeerd. Zoals je zelf zegt zijn zonsopgang en zonsondergang 'de gouden uren' en het voordeel van Bisti is dat je je gemakkelijk in het donker kunt oriënteren: volg de wash. Ik heb het klein gebiedje dat zich aan de andere kant van de parking bevind, bezocht tijdens de zonsopgang. De 'cracked eggs' zijn alleszins mooi bij zonsondergang.
Ah-Shi-Sle Pah is ook een mooi gebied, maar hier kun je ook al gemakkelijk 4 à 5 uren (of langer) ronddwalen. Is ook gemakkelijk om je te oriënteren, enkel in het begin (en op de terugweg) moet je het hoogteverschil overbruggen tussen de plaats waar je je auto parkeert (is ook een langere aanrijroute) en de wash.
De-Na-Zin 's schoonheid is subtieler en je moet ook verder wandelen voordat je "rare stenen ballen", hoodoos en dergelijke ziet. Hoewel ik denk om dit jaar nog eens terug te gaan, omdat ik op het einde van mijn wandeling in de verte nog interessante hoodoos heb zien staan.
Met de 'King of Wings' heb ik geen ervaring.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Als aanvulling bij bovenstaande, duidelijke en correcte, post: zie onze blog van 15 en 16 april 2014 (ook voor de King of Wings).
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Net zoals Nancy hebben wij het kleine gebied dat zich net buiten Bisti bevindt tijdens een (zeer mooie!) zonsondergang bezocht. Dat was een prima tijdstip. In Valley of Dreams waren wij vroeg op de middag. Omdat je echt om de rotssculpturen heen kan lopen, kan je vaak wel een positie kiezen waarbij je de zon in de rug krijgt. Nadeel is wel dat als de zon fel schijnt, de kleuren wat flets worden. Maar dat geldt natuurlijk voor al dit soort gebieden. Bij King of Wings waren wij - als ik het me goed herinner - rond 16.00 uur. In Ah-Shi-Sle-Pah zijn de gele hoodoos erg fotogeniek, wij waren er vorig jaar op de vroege ochtend en dat bleek helemaal fout te zijn. We moesten recht tegen de zon in fotograferen, en dat was niet zo'n succes.
Qua tijd ga je het niet redden om alles te zien. Van de vijf gebieden die je noemt is Bisti onze favoriet, als je het hele gebied (noord en zuid) goed wilt zien ben je al een hele dag kwijt. De-Na-Zin zou ik met zo'n beperkte tijd laten vallen, niet dat 't niet mooi is maar ja, je moet keuzes maken! King of Wings en Valley of Dreams zijn prima met elkaar te combineren, Ah-Shi-Sle-Pah ligt dicht bij Valley of Dreams maar het is wel vrij uitgestrekt. Als je ze alle drie wilt combineren kost dat eigenlijk ook wel een volle dag.
Qua tijd ga je het niet redden om alles te zien. Van de vijf gebieden die je noemt is Bisti onze favoriet, als je het hele gebied (noord en zuid) goed wilt zien ben je al een hele dag kwijt. De-Na-Zin zou ik met zo'n beperkte tijd laten vallen, niet dat 't niet mooi is maar ja, je moet keuzes maken! King of Wings en Valley of Dreams zijn prima met elkaar te combineren, Ah-Shi-Sle-Pah ligt dicht bij Valley of Dreams maar het is wel vrij uitgestrekt. Als je ze alle drie wilt combineren kost dat eigenlijk ook wel een volle dag.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
ASSP vonden we schitterend maar.............................voor je echt in het mooie gebied liep kostte het ons heen en terug, met een luxe wagen weliswaar, 2 1/2 u. en dan moet je daar niet aan het dwalen gaan. Slaap je in hotels? Zie onze moteltip in Farmington.
Veel plezier in juni. Het is sowieso een geweldig gebied. Zie ons reisverslag Texas/ New Mexico van 2014.
Veel plezier in juni. Het is sowieso een geweldig gebied. Zie ons reisverslag Texas/ New Mexico van 2014.
- marjoleinBB
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Als je vanuit chinle vroeg vertrekt zou je valley of dreams en de King of wings kunnen doen dan ben je daar met eind van de middag tegen zonsondergang .Dan de dag erop voor bisti uittrekken daar kun je je echt wel een hele dag vermaken .De hoodoos in valley of dreams zijn makkelijk te bereiken voor de echt mooie hoodoos in ah shi sie pah moet je wat meer moeite doen .Hoop dat je gps hebt anders kan dat vinden nog lastig worden .Misschien heb je wat aan onze reisblog daar kun je ook zien welke foto's wij op dat tijdstip gemaakt hebben bij kow. http://www.marjoleinenmarcel.blogspot.nl je gaat sowieso veel moois zien .Wij vonden het prachtig daar .
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dan denk ik dat het de eerste middag wordt voor KoW en VoD een de volgende dag Bisti. Ik heb al de nodige waypoints in mijn Garming staan (dankzij Kalaman
)
@ Jody: ik kan je reisverslag niet vinden (geen link). Wat was je hoteltip voor Varmington? Wij hebben Comfort Inn gereserveerd.

@ Jody: ik kan je reisverslag niet vinden (geen link). Wat was je hoteltip voor Varmington? Wij hebben Comfort Inn gereserveerd.
Op de Amerikasite vindt je rechts bovenin Hotels & Campings( Farmington in New Mexico): America's Best Value Inn en daarnaast de reisverslagen (Texas 2014).
Ik heb geen eigen site vandaar dat je geen link vindt.
Succes met je verdere voorbereidingen = leuk werk toch???
Ik heb geen eigen site vandaar dat je geen link vindt.
Succes met je verdere voorbereidingen = leuk werk toch???
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
avsboz schreef:Ik heb al de nodige waypoints in mijn Garming staan (dankzij Kalaman)

Hopelijk heb je ook ons verslag gelezen van Kalaman's Travelblog April 2013: 10 april - Farmington - Bisti Badlands - King of Wings - Farmington....dus..."impassable when wet"

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
begin juni zal de kans hopelijk wel kleiner zijn :p ga deze topic ook even volgen want heb 29 mei een dagtrip KoW/valley of dreams/bisti badlands gepland 

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb daar vorig jaar ook verbleven. Mooie, propere kamers, degelijk ontbijt, personeel is vriendelijk, enkel de wifi was niet altijd even snel. Prijs/kwaliteit heel goed. Ga dit jaar er terug logeren.avsboz schreef:Wij hebben Comfort Inn gereserveerd
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
@ Kalaman, ja dat beroemde (beruchte ?) filmpje is mij bekend. Jou site staat al een paar jaar bij mijn bookmarks. Hoop dat die weersomstandigheden mij bespaard blijven...
@ Jerre. Ik hoop dat je een mooi blog maakt, want wij komen een paar dagen later. Ik ga je volgen !
@ Jerre. Ik hoop dat je een mooi blog maakt, want wij komen een paar dagen later. Ik ga je volgen !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
leuk! maken jullie nog eentje? volg ik ff terugavsboz schreef:@ Jerre. Ik hoop dat je een mooi blog maakt, want wij komen een paar dagen later. Ik ga je volgen !

2009 :: LA - SF
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik wilde eerst een apart blog maken voor 2015, maar ben nu bezig met ons eerste blog om te bouwen zodat daar de verhalen van 2012, 2014 en 2015 op komen te staan. Heb alleen wat problemen met importeren van de foto's van 2014 via wordpress. Als dat gecorrigeerd is, komt het nieuwe blog van 2015 erbij te staan.
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik ben vorig jaar ook begin juni naar de Bisti Badlands / Valley of Dreams geweest en o.a. ook naar de King of Wings. Prachtige gebieden maar het was 's middags ontzettend heet.
Vergeet dan ook niet om genoeg water mee te nemen!
Vergeet dan ook niet om genoeg water mee te nemen!
- tofke
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij willen half september gaan in deze omgeving...maar als ik dat filmpje van Kalaman zie moest ik toch ff slikken

Ik denk toch dat het in September warm(heter) is dan in April en dat de kans op regen kleiner is of vergis ik mij?
Tofke

Ik denk toch dat het in September warm(heter) is dan in April en dat de kans op regen kleiner is of vergis ik mij?
Tofke
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Warmer dan in april zal het zeker en vast zijn, maar "droger" is niet helemaal zeker.
Augustus en september zijn in het Zuidwesten de maanden met de meeste kans op korte maar bijzonder hevige regenbuien.
Maar dat weet je uiteraard ook op voorhand, waarmee ik bedoel, als je het weerbericht van Farmington/Albuquerque een beetje in de gaten houdt (enkele dagen vóór je daar bent) dan heb je toch een heel goed idee wat je er kan verwachten.
Bij ons was het overigens niet zozeer omwille van regen, maar wél omdat het zo hard gevroren (en lichtjes gesneeuwd) had. Enkele uren na zonsopgang was die hard bevroren ondergrond veranderd in een ondoordringbare modderpoel.
Omdat dat Duits koppel 's morgens zo vroeg vertrokken was, hadden zij geen enkel probleem gehad om er te geraken.
Augustus en september zijn in het Zuidwesten de maanden met de meeste kans op korte maar bijzonder hevige regenbuien.
Maar dat weet je uiteraard ook op voorhand, waarmee ik bedoel, als je het weerbericht van Farmington/Albuquerque een beetje in de gaten houdt (enkele dagen vóór je daar bent) dan heb je toch een heel goed idee wat je er kan verwachten.
Bij ons was het overigens niet zozeer omwille van regen, maar wél omdat het zo hard gevroren (en lichtjes gesneeuwd) had. Enkele uren na zonsopgang was die hard bevroren ondergrond veranderd in een ondoordringbare modderpoel.
Omdat dat Duits koppel 's morgens zo vroeg vertrokken was, hadden zij geen enkel probleem gehad om er te geraken.
- tofke
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dank je Rudi voor de snelle reactie!
Wat we zeker willen zien zijn The King of Wings en The Cracked eggs...
Is dit te doen op 1 dag?
Ik moet mij nog wel een 'echte' gps aanschaffen dan want dat hebben we nog niet gebruikt in onze vorige reizen...
Ik veronderstel dat dit een must is anders kan ik blijven zoeken denk zonder gps...
Het is voor ons ook totaal onbekend gebied...
Tofke

Wat we zeker willen zien zijn The King of Wings en The Cracked eggs...
Is dit te doen op 1 dag?
Ik moet mij nog wel een 'echte' gps aanschaffen dan want dat hebben we nog niet gebruikt in onze vorige reizen...

Ik veronderstel dat dit een must is anders kan ik blijven zoeken denk zonder gps...
Het is voor ons ook totaal onbekend gebied...
Tofke
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zonder GPS zou ik echt niet meer op reis kunnen gaan, althans niet het soort reizen die wij doen
.
Waarom nog sukkelen met kaarten als je zomaar gebruik kan maken van veel preciezere technologie.
Daarom ook dat wij op onze blogs heel wat Gps-coördinaten zetten, gewoon om het anderen makkelijker te maken om die prachtige plekken te vinden.
Vorig jaar kreeg ik overigens eens heel negatieven reacties van een Engelse fotograaf die vond dat ik de coördinaten van de The King of Wings nooit had mogen "bekendmaken"...coördinaten die ik notabene zelf al lang van een Duits forum gehaald had...
The Cracked Eggs en The King of Wings zijn zeker en vast op 1 dag te doen maar ik zou het echt niet aanraden. De Bisti Badlands, waar de Cracked Eggs zijn, is zó mooi en zó groot dat je daar zelfs met 1 dag niet voldoende hebt, laat staan als je diezelfde dag dan ook nog naar de KOW wilt...

Waarom nog sukkelen met kaarten als je zomaar gebruik kan maken van veel preciezere technologie.
Daarom ook dat wij op onze blogs heel wat Gps-coördinaten zetten, gewoon om het anderen makkelijker te maken om die prachtige plekken te vinden.
Vorig jaar kreeg ik overigens eens heel negatieven reacties van een Engelse fotograaf die vond dat ik de coördinaten van de The King of Wings nooit had mogen "bekendmaken"...coördinaten die ik notabene zelf al lang van een Duits forum gehaald had...
The Cracked Eggs en The King of Wings zijn zeker en vast op 1 dag te doen maar ik zou het echt niet aanraden. De Bisti Badlands, waar de Cracked Eggs zijn, is zó mooi en zó groot dat je daar zelfs met 1 dag niet voldoende hebt, laat staan als je diezelfde dag dan ook nog naar de KOW wilt...
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij hebben KoW en cracked eggs op 1 dag gedaan, inderdaad zonder veel van de rest van Bisti te zien (zie ons resiverslag via de link hieronder, verslag 2013 redelijk in het begin.
Moet er wel bij zeggen dat wij voor ons doen toen laat vertrokken zijn, dus met wat vroeger vertrekken had het wel mogelijk geweest om bvb wat dieper bisti in te trekken. Overigens vonden wij de cracked eggs as such mooier dan KoW. (die ook de moeite is hoor)
PS Rudi, ik apprecieer het enorm dat jij coordinaten plaatst. Van die mensen die zelf iets gaan bekijken "maar daarna moet het geheim blijven", dat is niet mijn ding (tenzij het echt om een goede reden is, prive gebied of zo en uitdrukkelijke vraag van eigenaar, ik zeg maar wat)
Moet er wel bij zeggen dat wij voor ons doen toen laat vertrokken zijn, dus met wat vroeger vertrekken had het wel mogelijk geweest om bvb wat dieper bisti in te trekken. Overigens vonden wij de cracked eggs as such mooier dan KoW. (die ook de moeite is hoor)
PS Rudi, ik apprecieer het enorm dat jij coordinaten plaatst. Van die mensen die zelf iets gaan bekijken "maar daarna moet het geheim blijven", dat is niet mijn ding (tenzij het echt om een goede reden is, prive gebied of zo en uitdrukkelijke vraag van eigenaar, ik zeg maar wat)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht