Ik heb daar vandaag geboekt en gewoon een plek met elektra. Full hookups zijn er niet. Maar je kunt er wel je tanks legen.Lenitha schreef:Even nog een korte vraag. Wij willen graag drie nachten verblijven in Jasper: Whistlers campground, maar ik zie op de boekingspagina dat er geen voorzieningen aanwezig zijn. Hoelang kan een camper zonder elektriciteit hook-up?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen met camper
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Re: Reizen met camper
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Helaas was er op de dagen dat wij gaan alleen een plek met elektriciteit voor twee nachten van de drie.. De eerste nacht waren al de plekken al volgeboekt. Wij hebben nu maar gekozen voor een plek zonder elektriciteit, want we hadden ook geen zin om tussentijds om te wisselen.
Ben dus alleen benieuwd of de camper dit wel volhoud?
of dat ik tussendoor maar veel bezichtigingen moet doen met de camper om de elektriciteit op te laden 
Ben dus alleen benieuwd of de camper dit wel volhoud?

hallo Lenitha,
We hebben gisteren geboekt voor een verblijf van 3 nachten op Whistlers.
Evenals vorig jaar hebben we weer een full hookup en pull trough gekozen.
Hoelang je kan doen met een volle accu is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid stroom die je gebruikt.
Maar één nacht moet zeker lukken.
Op deze pagina kun je reserveren en je wensen kenbaar maken : https://reservation.pc.gc.ca/Home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes !
Groeten,
Robert
We hebben gisteren geboekt voor een verblijf van 3 nachten op Whistlers.
Evenals vorig jaar hebben we weer een full hookup en pull trough gekozen.
Hoelang je kan doen met een volle accu is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid stroom die je gebruikt.
Maar één nacht moet zeker lukken.
Op deze pagina kun je reserveren en je wensen kenbaar maken : https://reservation.pc.gc.ca/Home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes !
Groeten,
Robert
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Meerdere nachten is geen probleem. Wij hebben 3 nachten zonder gestaan, alleen af en toe het binnenlicht gebruikt. Dan red je het makkelijk, langer zelfs denk ik. Je krijgt als het goed is hier ook instructie over bij het afhalen van de camper en anders kun je gewoon vragen wat je wel en niet kunt gebruiken. De waterpomp is bv. ook elektrisch, deze hebben wij steeds uitgezet na gebruik op aanraden van de verhuurder.
@Robbert
Dank voor je bericht. Ik heb inderdaad geboekt via die link.
Wij gaan van 3 t/m 6 juli en van 3 tot 4 juli was er dus geen plek beschikbaar met elektriciteit. Die andere dagen wel, maar we hebben dus gekozen voor een plek zonder elektriciteit van 3 tot 6 juli zodat we niet tussentijds hoeven te wisselen.
@Sassya
Thnx voor je bericht. Fijn om te horen dat drie dagen zonder elektriciteit gewoon haalbaar is! Is toch prettig om te horen
.
Dank voor je bericht. Ik heb inderdaad geboekt via die link.

Wij gaan van 3 t/m 6 juli en van 3 tot 4 juli was er dus geen plek beschikbaar met elektriciteit. Die andere dagen wel, maar we hebben dus gekozen voor een plek zonder elektriciteit van 3 tot 6 juli zodat we niet tussentijds hoeven te wisselen.
@Sassya
Thnx voor je bericht. Fijn om te horen dat drie dagen zonder elektriciteit gewoon haalbaar is! Is toch prettig om te horen

Wij zijn in Whlistler de berg op geweest met de kabelbaan. Prachtig, halverwege gingen die deuren open stond er een giga blower (voor frisse lucht) en water...Lenitha schreef:Zijn er nog leuke activiteiten die je niet moet missen? Ik wil sowieso graag kajakkenweet alleen nog niet precies waar. Wat is daar een mooie plek voor? Verder leek me het leuk om bij Tofino een walvis/orca tour te doen. Iemand ervaringen daarmee? Het lijkt mij dat ik de activiteiten ter plekken kan boeken of is het nodig om deze vooraf te boeken?

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Tja, dat ligt er ook een beetje aan wat je allemaal gebruikt. Als je beetje zorgvuldig met je stroom omgaat kun je het probleemloos twee dagen volhouden.
Maar ga niet allerlei apparaten gebruiken. Opladen van laptops , tandenborstels, telefoons e.d. allemaal doen als je een Hook-up hebt.
Maar ga niet allerlei apparaten gebruiken. Opladen van laptops , tandenborstels, telefoons e.d. allemaal doen als je een Hook-up hebt.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Thnx voor jullie reacties. Het gaat vast helemaal goed komen. 
Van de week ook Rathrevor in Parksville willen boeken voor 1 nacht. Ook binnen enkele seconden vol.. uiteindelijk voor englishman river falls provincial park gekozen
.

Van de week ook Rathrevor in Parksville willen boeken voor 1 nacht. Ook binnen enkele seconden vol.. uiteindelijk voor englishman river falls provincial park gekozen

Niet alle campings zijn voor 100% reserveerbaar, soms zelfs maar voor 50% te reserveren en de andere 50% wordt uitgegeven op basis van first come first serve. Dus wie het eerste komt wie het eerste maalt. Ook zijn er nog een flink aantal campings die helemaal niet te reserveren zijn. Door-de-weeks is het eigenlijk geen probleem om eind van de middag een plekje te vinden, wil je zekerder zijn van je zaak kan je ook eerder op de dag al een plekje zoeken en boeken en daarna nog verder in de buurt op pad gaan. Dat kan vanwege de afstanden niet altijd natuurlijk, maar soms is het een optie. Bijvoorbeeld komend uit Calgary naar Banff, dat is maar 1,5 uur rijden. Zoek eerst een camping en ga dan op pad.
Op vrijdag en in het weekend kan het wel een probleem opleveren. Veel Canadezen trekken er dan zelf op uit, vrijdag na 12 uur lopen de campings vol en pas maandagochtend weer leeg, kom je dan nietsvermoedend aan dan heb je een probleem. Op diverse plaatsen zijn overflow-campings maar lang niet overal en dan zul je verderop moeten zoeken.
Wat betreft de drukte: juli en augustus is hoogseizoen, niet alleen voor de Europeanen, ook voor Amerikanen en Canadezen, dus ja, het is op sommige plekken behoorlijk druk.
En parkeren kan een issue zijn, vooral in de Rockies, met name bij Johnston Canyon en Lake Louise. Ga vroeg in de ochtend of eind van de middag. Zoals iemand al aangaf: meeste toeristen zijn tussen 10 en 5 actief. Camping bij Johnston Canyon kan een uitkomst zijn, vanaf de camping loop je zo naar de trail. En camping in Lake Louise zodat je daar vroeg of eind van de dag naar toe kunt rijden is ook een goed idee.
Ook voor Tofino/Ucluelet raad ik aan te reserveren, puur omdat je anders een heel eind terug moet naar Port Alberni, op zich "maar" 80 km, maar met 40 km per uur is dat een eind terug.
Ergens las ik nog een vraag over whale watching /orca tour:
Vanuit Tofino zie je vooral grey whales, vanuit Victoria en Campbell River zijn het orca's. De tours vanuit Victoria zijn op grotere boten of snelle rubberboten, er zullen ongetwijfeld mensen zijn met goede ervaringen, maar het heeft allemaal wat meer weg van: hup, boot volladen, varen, terug en de volgende bootlading. Vanuit Campbell River varen er kleinere boten en zijn de tours stuk persoonlijker, duren trouwens wel meestal zo'n 5-6 uur omdat ze stuk naar noorden varen. Er is een Nederlands stel in Campbell River wat tours doet. Eagle Eyes Adventure heet het bedrijf.
Kayakken heb ik zelf gedaan in Ucluelet, tegen de avond, dan komen de dieren tevoorschijn, erg leuk. In Powell River is een Nederlander gevestigd die kayaktours doet, Footprint Nature is de naam van het bedrijf.
Kijk ook eens voor tips op het Canada forum: http://canada-plaza.proboards.com
Op vrijdag en in het weekend kan het wel een probleem opleveren. Veel Canadezen trekken er dan zelf op uit, vrijdag na 12 uur lopen de campings vol en pas maandagochtend weer leeg, kom je dan nietsvermoedend aan dan heb je een probleem. Op diverse plaatsen zijn overflow-campings maar lang niet overal en dan zul je verderop moeten zoeken.
Wat betreft de drukte: juli en augustus is hoogseizoen, niet alleen voor de Europeanen, ook voor Amerikanen en Canadezen, dus ja, het is op sommige plekken behoorlijk druk.
En parkeren kan een issue zijn, vooral in de Rockies, met name bij Johnston Canyon en Lake Louise. Ga vroeg in de ochtend of eind van de middag. Zoals iemand al aangaf: meeste toeristen zijn tussen 10 en 5 actief. Camping bij Johnston Canyon kan een uitkomst zijn, vanaf de camping loop je zo naar de trail. En camping in Lake Louise zodat je daar vroeg of eind van de dag naar toe kunt rijden is ook een goed idee.
Ook voor Tofino/Ucluelet raad ik aan te reserveren, puur omdat je anders een heel eind terug moet naar Port Alberni, op zich "maar" 80 km, maar met 40 km per uur is dat een eind terug.
Ergens las ik nog een vraag over whale watching /orca tour:
Vanuit Tofino zie je vooral grey whales, vanuit Victoria en Campbell River zijn het orca's. De tours vanuit Victoria zijn op grotere boten of snelle rubberboten, er zullen ongetwijfeld mensen zijn met goede ervaringen, maar het heeft allemaal wat meer weg van: hup, boot volladen, varen, terug en de volgende bootlading. Vanuit Campbell River varen er kleinere boten en zijn de tours stuk persoonlijker, duren trouwens wel meestal zo'n 5-6 uur omdat ze stuk naar noorden varen. Er is een Nederlands stel in Campbell River wat tours doet. Eagle Eyes Adventure heet het bedrijf.
Kayakken heb ik zelf gedaan in Ucluelet, tegen de avond, dan komen de dieren tevoorschijn, erg leuk. In Powell River is een Nederlander gevestigd die kayaktours doet, Footprint Nature is de naam van het bedrijf.
Kijk ook eens voor tips op het Canada forum: http://canada-plaza.proboards.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 8864 Weergaves
-
Laatste bericht door Kristel De Schryver
-