Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Natasjab: Denver - Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NatasjaB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Natasjab: Denver - Denver

Bericht door NatasjaB »

Hoi hoi iedereen,

Volgend jaar (september 2016) zouden we graag nog een keertje naar Amerika willen reizen. Dit is nog eventjes weg, maar ik heb al een route gevonden die misschien nog wat aanpassingen kan gebruiken.
En dan is dit forum het beste antwoord natuurlijk :)

Afgelopen september hebben we al het klassieke rondje zuidwest gemaakt. Met onder andere, SF, LA, LV, Yellowstone, Yosemite, Bryce & Zion,...
Voor de volgende trip zou ik dan graag enkele parken bezoeken die er bij onze vorige trip zijn overgeschoten door onder meer tijdsgebrek.
Een ideetje:

1: Brussel - Denver
2: Denver
3: Denver - Rocky Mountains NP
4: Rocky Mountains NP
5: Rocky Mountains NP - Grand Junction
6: Grand Junction - Moab
7: Moab
8: Moab - Bryce NP
9: Bryce NP
10: Bryce NP - Zion NP
11: Zion NP
12: Zion NP - Page
13: Page
14: Page - Monument Valley
15: Monument Valley - Durango
16: Durango - Montrose
17: Montrose - Denver
18: Denver - Scottsbluff
19: Scottsbluff - Rapid City (Mt Rushmore)
20: Rapid City - Denver
21: Denver - Brussel

Enkele vragen/problemen die ik nog heb:

- Ik begin en eindig nu in Denver, mede om de extra toeslag te vermijden met de huurauto. Is dit een goed plan, of kan ik beter wat extra betalen om zo mooi ergens anders te eindigen?
- Op het einde van de trip maak ik een extra lusje naar Mount Rushmore, (Must Do voor de partner). Kan dit niet beter ingepland worden? Vind het zo een paar verloren dagen?!
- Ik heb voor de rest Las Vegas ertussen uit gelaten. waren wij afgelopen jaar niet zo verzot op. Maar ik kan dit misschien wel beter inplannen, af en toe een rustdag in een stad is wel zo comfortabel...

Wat denken jullie? Zijn er nog tussenstops die ik vergeet/zeker moet zien?
Ik weet, het is nog ver weg, maar de voorpret van het plannen is minstens even leuk als de reis zelf :wink:

Groetjes,
Natasja
Blog: http://michaelnatasjawestusa.blogspot.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Natasjab: Denver - Denver

Bericht door PSVwally »

Eerlijk gezegd ben ik het met je eens dat Mt Rushmore op deze manier weinig nut heeft. Ga zeker ook niet alleen voor die koppen naar South Dakota of de Black Hills. Je hebt dit, zonder de avondceremonie, in een uurtje wel gezien namelijk en er is zoveel meer te doen en te zien in die omgeving. Crazy Horse memorial, De Needles loop met de Iron Mt road. Parken als Wind Cave SP en Custer SP. Dorpjes als Deadwood, Lead en Sturgis. En een stuk verderop is ook nog Badlands NP.
Je moet zeker 4 a 5 dagen incl reisdagen voor uittrekken. Vanuit Denver gezien 1 dag om er te komen, 1.5e dag voor de black hills en omgeving, 0.5e dag voor Badlands en weer een dag om terug te komen is wel het minste iig. Nu zou je Badlands over kunnen slaan en bv vanuit RMNP naar Hill City, sd kunnen rijden en dan een volle dag daar en dan een dag terug naar Denver, maar het is dan wel wat zonde. Verder is er in Rapid City niet veel te beleven en kun je beter echt in de black hills overnachten in Hill City/Keystone of Custer.

Nu ga je tijdens je vakantie niet enorm de hoogte in maar vooral in het laatste stuk zit je toch wat meer echt in de bergen. Vanwege kans op hoogteziekte kun je daarom RMNP het beste achteraan je vakantie zetten. Dan is je lichaam al meer gewend aan hoogte namelijk. Zo'n weg als de trail ridge road gaat namelijk over de 3700m heen.

In dit geval zou ik dus eindigen met:

Monument Valley - Durango
Durango - Montrose
Montrose - RMNP
RMNP
RMNP en dan begin van de middag naar Hill City
Black Hills
Hill City - Denver
Denver - Brussel

Maar een dag meer rond Moab zou ook best mogen in jullie route. Dan kun je bij Grand Junction ook nog Colorado NM meepakken, want daar heb je op de dag dat je er heen rijd vanuit Denver of RMNP weinig tijd meer voor.

Ik weet niet wat je dropoff kosten zijn, maar is dat zo enorm dat je daar je vakantie op moet aanpassen, anders zou een one way Las Vegas - Denver in dit geval wel veel makkelijker zijn namelijk.

1: Brussel - Las Vegas
2: Las Vegas - Zion
3: Zion
4: Zion - Bryce
5: Bryce - Capitol Reef
6: CR - Monument Valley
7: MV - Durango
8: Durango - Montrose
9: Montrose - Moab
10: Moab
11: Moab
12: Moab - granby
13: Granby - Estes Park
14: Estes Park
15: Estes Park - Hill City
16: Hill City
17: Hill City
18: Hill City - Wall (badlands)
19: Wall - Denver
20: Denver
21: Denver - Brussel
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik ben het met PSVwally eens dat je beter een one-way doet.

Hij stelt je een mooie route LV-Denver voor.
Ik zou dit wel omdraaien zodat RMNP nog redelijk vooraan in de route zit. Hoe later in september hoe meer kans dat je daar al last van sneeuw gaat hebben.

Misschien kan je naar Rapid City vliegen en vanaf LV terug.

Granby is redelijk ongezellig, Grand Lake is ook een mogelijkheid. Het is een klein dorpje maar heerlijk gelegen aan het meer met de Rockies op de achtergrond.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NatasjaB
Amerika-ontdekker

Bericht door NatasjaB »

Bedankt voor de reacties!

Inderdaad ziet die one-way route er beter uit. Dit geeft ineens wel veel meer mogelijkheden :-) Dit ga ik eens nader bekijken!
Blog: http://michaelnatasjawestusa.blogspot.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou er in mijn routeplan even rekening mee dat ik zelf nooit bij Montrose en Durango ben geweest (en dus niet zeker weet of je daar tijd genoeg hebt) en dat ik ook niet bij Granby ben geweest, omdat toen ik er was de trail ridge road nog (deels) was afgesloten. Dus als Ingrid zegt dat Grand Lake beter is geloof ik dat gelijk.

Bij alamo zit je qua autohuur met dropoff op 300 dollar tussen Las Vegas en Denver (of vise versa). Volgens mij valt daar verder niet aan te ontkomen helaas, maar het geeft wel veel meer ruimte in je reis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je een rondje maakt zou ik echt overwegen om South Dakota te laten vallen.
Heb je Durango opgenomen om naar Mesa Verde te gaan? In dat geval kun je beter in Cortez of in het park overnachten. En dan is een extra dag in Durango misschien wel goed. Het zou ook mooi zijn om via Great Sand Dunes NP terug te rijden.
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag (RMNP en South Dakota) en 2013-verslag voor Colorado.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

@PSVwally
Granby is een langgerekt stadje langs een toch wel redelijk drukke weg. Er zijn winkels, tankstations, restaurants.
Grand Lake is veel kleiner, er komen kampeerders, vissers. Het ligt aan het meer dat omringd is door de bergen. Ik denk dat er 1 winkel en 1 tankstation is, en een handjevol restaurants.
Het is dus niet een kwestie van beter maar eerder gezelliger.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NatasjaB
Amerika-ontdekker

Bericht door NatasjaB »

Mesa Verde hebben wij tijdens onze vorige reis uitgebreid bezocht. Dus dit is geen must.
Ik heb ook al naar de drop-off kosten liggen kijken, en inderdaad, dit valt niet te voorkomen... Maar het brengt veel meer flexibiliteit, dus dan nemen we dat er maar bij! :wink:
Great Sanddunes is een schitterend idee!

Bedankt allemaal voor de reacties :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer