Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Canyonlands National Park: welk deel bezoeken?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Canyonlands National Park: welk deel bezoeken?
Hallo,
Graag zouden wij wat advies willen over Canyonlands. Wij moeten een keuze maken tussen of Needles via de 212, of the Grand View Point via de 313. We vragen ons af welke spectaculairder is? Bij voorbaat dank.
Groeten Theo en Linda.
Graag zouden wij wat advies willen over Canyonlands. Wij moeten een keuze maken tussen of Needles via de 212, of the Grand View Point via de 313. We vragen ons af welke spectaculairder is? Bij voorbaat dank.
Groeten Theo en Linda.
Laatst gewijzigd door markro op 11 apr 2015, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Canyonlands
Je bedoelt de 211? Dus het Needles-deel van Canyonlands of het Island in the Sky-deel? Heb je de NPS-site daarvoor bekeken? En http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;?
Het Island in het Sky-deel is wat makkelijker toegankelijk, het is ook als je niet wilt wandelen al heel indrukwekkend. Het maakt ook wat uit waar je overnacht. Zitten jullie in Moab? Dan is het Island in the SKy-deel wel zo handig.
Wij deden in 2013 beide delen, maar hadden te weinig tijd voor de Needles. Kijk eens in ons reisverlsag daarvoor.
Marianne
Het Island in het Sky-deel is wat makkelijker toegankelijk, het is ook als je niet wilt wandelen al heel indrukwekkend. Het maakt ook wat uit waar je overnacht. Zitten jullie in Moab? Dan is het Island in the SKy-deel wel zo handig.
Wij deden in 2013 beide delen, maar hadden te weinig tijd voor de Needles. Kijk eens in ons reisverlsag daarvoor.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
qua uitzichten zou ik island in the sky sowieso hoger zetten als the needles. de needles is meer iets dat je moet ontdekken adhv wandelingen 

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Persoonlijk qua uitzichten vind ik het Islands in the sky deel het mooiste van zuidwest Amerika. Althans van wat ik er tot nu toe van gezien heb.
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als het jullie eerste keer Canyonlands is dan zou ik gewoon gaan voor Het gedeelte Island in the Sky , hier heb je fantastische viewpoints en je kunt er ook enkele hikes doen. Onderweg kun je ook nog dead horse point State Park meepakken. Ik vond het gedeelte Island in the Sky in Canyonlands echt geweldig en het heeft een geweldige indruk op mij gemaakt. Ik vond het ook indrukwekkender dan de Grand Canyon.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor mij komt het ook mede doordat ik hier gewoon helemaal alleen stond. Prachtig gewoon.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Island in the sky is voor een eerste kennismaking inderdaad het meest logische. Vooral ook omdat het makkelijk te combineren is met Dead Horse SP.
Zie onze diverse blogs voor info/foto's/video's over alle gedeeltes van Canyonlands NP, wat echt een schitterend park is. Overigens helemaal akkoord met Paul: ook wij vinden het heel wat mooier dan de Grand Canyon. Wellicht omdat je het beter kan "omarmen". De GC is danig imposant dat je eigenlijk niet goed weet waar je moet beginnen kijken. Bovendien heeft Canyonlands het voordeel dat je er geen ellenlange rijen toeristenbussen zal zien.
Sneeuw zullen jullie niet hebben, maar ook zonder dit witte laagje is het er prachtig.
Grand View Point Overlook:

2013-12-22 Dead Horse SP-Canyonlands NP by Kalaman Travel, on Flickr
Green River Overlook:

Zonsondergang bij Mesa Arch:

Dead Horse Point:

Je zou ook nog naar de Anticline Overlook kunnen:

2014-04-13 Moab - Canyonlands - Blanding by Kalaman Travel, on Flickr
En The Needles Overlook:

Dit is in het echte Needles District, Chesler Park en Druid Arch (20km hike):

2015-01-16 Moab - Druid Arch by Kalaman Travel, on Flickr
Zie onze diverse blogs voor info/foto's/video's over alle gedeeltes van Canyonlands NP, wat echt een schitterend park is. Overigens helemaal akkoord met Paul: ook wij vinden het heel wat mooier dan de Grand Canyon. Wellicht omdat je het beter kan "omarmen". De GC is danig imposant dat je eigenlijk niet goed weet waar je moet beginnen kijken. Bovendien heeft Canyonlands het voordeel dat je er geen ellenlange rijen toeristenbussen zal zien.
Sneeuw zullen jullie niet hebben, maar ook zonder dit witte laagje is het er prachtig.
Grand View Point Overlook:

Green River Overlook:

Zonsondergang bij Mesa Arch:

Dead Horse Point:

Je zou ook nog naar de Anticline Overlook kunnen:

En The Needles Overlook:

Dit is in het echte Needles District, Chesler Park en Druid Arch (20km hike):

2015-01-16 Moab - Druid Arch by Kalaman Travel, on Flickr
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Op weg naar Moab komende vanuit Monticello kun je de 211 op gaan naar de needles overlook, wij vonden de "omweg" zeker de moeite waard! Mocht je daar geen tijd ( reken op minstens 2 uur) voor hebben dan zou ik alleen voor Island of the Sky gaan! Ook al doe je daar alleen de viewpoints dan nog zul je overweldigd raken van wat je daar ziet! Wij waren er praktisch alleen en vonden het mede daardoor indrukwekkender dan de Grand Canyon!
Groet rieky
Groet rieky
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bedankt voor de reacties, hier hebben wij zeker wat aan.
Vriendelijke groet Linda en Theo.
Vriendelijke groet Linda en Theo.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als ik dit allemaal lees, dan komt dit park zeker op onze lijst!
De vorige keer hebben we alleen Dead Horse SP gedaan en was er veel te weinig tijd voor de rest!
Wij vonden trouwens het gebied rondom Moab zowiezo geweldig dus daar wil ik meer tijd voor uittrekken!
De vorige keer hebben we alleen Dead Horse SP gedaan en was er veel te weinig tijd voor de rest!
Wij vonden trouwens het gebied rondom Moab zowiezo geweldig dus daar wil ik meer tijd voor uittrekken!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3409 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-
- 3 Reacties