Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic

Bericht door Sabrina1985 »

Ik snap het even niet meer.

Via Alamo.com moet ik NA INLOGGEN, voor 1 dag autohuur ongeveer € 292 betalen. Zonder inloggen ongeveer €62, via alamo.co.uk ook rond de €200 en via alamo.nl rond de €69.
Someone shoot me want ik snap het niet meer. Ohja, ik koos voor een midsize...

Ik ben er inmiddels wel achter dat ik geen drop-off kosten hoef te betalen van SFO naar LAX door een infosheet op de Nederlandse Alamosite.
https://www.alamo.nl/content/drop-off_s ... 4-2015.pdf

De huur is van 6-7 tot en met 7-7. Ohja, we zijn beide boven de 25 maar ik weet dat je in CA de 2e bestuurder er gratis bij kan schrijven.

Kan iemand mij dit uitleggen?
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Inloggen op Alamo.com is voor Europanen niet interessant. Inlog is puur voor US only.
Alamo.com zonder inlog is prima te gebruiken. Wel het juiste land selecteren :wink:

De prijzen zijn zoals ze zijn. Verder kan ik het niet uitleggen.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik bedoelde dat inloggen op alamo.com voor als je al een reservering/voucher hebt met rental nummer erop. Dan kun je inloggen om evt online in te checken.
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Online inchecken: versnelt je proces en bij sommige vliegvelden kan je rechtstreeks naar de auto's lopen, klasse uitzoeken en vertrekken nadat je langs het loket bent gereden.
Als het goed is hoor :thumbup:
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 01 apr 2015, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

6 pagina's terug gelezen maar niet kunnen vinden, ik dacht dat iemand iets had gezegd over economy.car.rental, scheelt zo'n 200 euro met de andere aanbieders, inclusief verzekeringen. Bij reviews op internet geeft de een 5 sterren de ander maar 1 dus daar wordt je niet wijzer van. Iemand ervaring met Economy car rental??
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ja, maar niet in de VS. In Griekenland zijn wij al jaren tevreden gebruikers van Economy Carrentals, we zijn zelfs al silver member van Club Economy. Desondanks was voor ons toch Alamo.co.uk/brits het voordeligst dus toch daarvoor gegaan.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Bij ons is Alamo.uk,brits 400 euro duurder dan economy rentals, vreemd dat veel mensen bij brits een betere prijs hebben of heeft dit met hoogseizoen te maken? Of moet je ergens apart lid van worden voor een goede prijs?
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

ina schreef:Bij ons is Alamo.uk,brits 400 euro duurder dan economy rentals, vreemd dat veel mensen bij brits een betere prijs hebben of heeft dit met hoogseizoen te maken? Of moet je ergens apart lid van worden voor een goede prijs?
Ook voor ons scheelde het. Wij hebben ook altijd bij Alamo.uk brits maar hij is nu ineens stukken duurder dus deze keer ergens anders onze auto vandaan wat ook honderden euro's
scheelde. Ik had de prijs in december in het schema gezet van Alamo was toen 900 euro en 3 maanden later tegen 2000 euro dus hoe dat komt?????
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

sunnyrojo schreef:
ina schreef:Bij ons is Alamo.uk,brits 400 euro duurder dan economy rentals, vreemd dat veel mensen bij brits een betere prijs hebben of heeft dit met hoogseizoen te maken? Of moet je ergens apart lid van worden voor een goede prijs?
Ook voor ons scheelde het. Wij hebben ook altijd bij Alamo.uk brits maar hij is nu ineens stukken duurder dus deze keer ergens anders onze auto vandaan wat ook honderden euro's
scheelde. Ik had de prijs in december in het schema gezet van Alamo was toen 900 euro en 3 maanden later tegen 2000 euro dus hoe dat komt?????
Ik heb ook rond december geboekt en aan een goede prijs (280GBP voor 11 dagen) terwijl hij nu 60GBP duurder is. Toch bijna 20% er bij!
Ik denk op tijd boeken daar is de sleutel voor een goedkope autoverhuur :)
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben half januari onze tickets geboekt, vanaf die tijd auto's tussen 1300-1600 voor 4 weken minivan. Misschien zijn de prijzen vanaf januari omhoog geschoten? Een fullsize SUV zelfs rond de 1800, wel in het hoogseizoen.
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Ik mijn midsize SUV vooor 380 GBP kunnen boeken ( in oktober, voor eind augustus). Nu is het ook al veel duurder.
Rekent men ter plekke gewoon de prijs in GBP om naar USD met de koers van die dag? De oneway fee stond wel al in USD in mijn mail van Alamo.
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

Matan schreef:Ik mijn midsize SUV vooor 380 GBP kunnen boeken ( in oktober, voor eind augustus). Nu is het ook al veel duurder.
Rekent men ter plekke gewoon de prijs in GBP om naar USD met de koers van die dag? De oneway fee stond wel al in USD in mijn mail van Alamo.
Ik had toen gekozen voor direct te betalen dus voor mij maakt het niet meer uit.
Maar ik neem aan dat die waarde van GBP nu al in dollars is omgezet... staat dat nergens op de bevestiging/factuur?
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Volgens mij (als je bij alamo.co.uk/brits boekt) wordt het bedrag in ponden omgezet naar dollars. Dit merkte ik vorige maand omdat het gereserveerde bedrag (wat bij ophalen op je CC komt) dusdanig anders was dan het bedrag bij inleveren (wat je uiteindelijk betaalt) dat dit niet te verklaren was door de dollar/euro koers maar wel door de dollar/pond koers.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Her staat er duidelijk bij op de site, als je betaalt bij afleveren wordt de wisselkoers van dat moment GBP/USD gebruikt. Doe je book & pay dan betaal je op voorhand met de koers GBP/EURO te tijde van boeken.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Stan.Gobien schreef:Her staat er duidelijk bij op de site, als je betaalt bij afleveren wordt de wisselkoers van dat moment GBP/USD gebruikt. Doe je book & pay dan betaal je op voorhand met de koers GBP/EURO te tijde van boeken.
En voor de actuele wisselkoers word die van Visa Cards aangehouden.
Het is even rekenen en speculeren ;het leverde mij vorige week 10 Eur. " winst " op tov van mijn oorspronkelijke huurbedrag
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ArnoBosvelt
Amerika-ontdekker

Bericht door ArnoBosvelt »

We gaan van 23 mei tot en met 19 juni naar het Zuid-Westen van de VS en hebben een auto op het oog via Budget.
Hebben we aan de standaard verzekeringen die inclusief zijn voldoende?
Op de website staat bij de "Algemene Voorwaarden" dat deze verzekeringen erbij in zitten:

* Onbeperkt aantal kilometers
* Verzekering ( - Schadedekking - Diefstalbescherming - Wettelijke Aansprakelijkheid - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) )
* Lokale belastingen
* Luchthaventoeslag
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)

https://arnoellen2015amerika.wordpress.com
https://arnoellen2017amerika.wordpress.com
https://arnoellen2019amerika.wordpress.com
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ja
valentjn1986
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door valentjn1986 »

Goedendag allemaal,

wij gaan van 27 aug tot en met 22 sept langs de westkust rijden en zoeken hiervoor nog een auto, Nu hadden we via sunnycars gekeken naar een midsize suv maar dat was iets van 1850 euro en dat vonden we aan de prijzige kant! nu hebben we via Expedia gekeken naar een midsize suv voor 866 euro.

Nu vroeg ik mij af bij sunnycars zit alles bij in elke verzekering en geen eigen risico enz maar bij Expedia en dan een huur auto via alamo moet je je eigen risico nog afkopen en zit er geen 2e bestuurder bij die wij wel erbij willen hebben.

Heeft iemand een idee wat het afkopen van je eigen risico en de 2e bestuurder zou gaan kosten voor die tijd? en is het dan nog steeds wel goedkoper om via Expedia die auto te huren?

Alvast bedankt
Audrey
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Audrey »

We gaan van 15/08 naar 11/09 op reis (LAX -> LAS) en zijn al een tijdje op zoek naar een SUV.

Bij autoeurope.nl krijg ik een prijs van 1.118,12 euro voor een Ford Escape 2WD of gelijkwaardig, alle verzekeringen inbegrepen.
Is dit een normale prijs voor onze route en 27 dagen huren, of zou de prijs nog zakken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@valentijn1986: Waar haal je de auto op? Als je in Californië huurt hoef je niet te betalen voor een tweede bestuurder.

@Audrey: het lijkt mij een goede prijs. Heb je het vergeleken met andere aanbieders? Je kunt het vastleggen en als de prijzen dalen de reservering annuleren en een nieuwe reservering maken. Check wel de annuleringsvoorwaarden.

Marianne
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer