Betaal je daar dan geen kosten op?Q-BiC schreef: Cash hebben wij gewoon met VISA aan een ATM op Keflavik uit de muur gehaald. Ik denk 60000ISK of 400EUR (toen...). Veel meer dan we nodig hadden.. Of dat voordeliger is dan hier in BE omwisselen, geen idee...
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kalaman: IJsland April 2015
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Reis Kalaman: IJsland April 2015
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
1) gewone stekkers, net zoals bij ons.
2) wij konden overal met Visa betalen... geen probleem.
3) Het is inderdaad voordeliger om op de luchthaven geld te wisselen!! Wij zijn geland en meteen daar geld gewisseld (je kan er niet naast kijken) en je kreeg echt wel een stuk meer dan dat je al zou gewisseld hebben in België hoor.
2) wij konden overal met Visa betalen... geen probleem.
3) Het is inderdaad voordeliger om op de luchthaven geld te wisselen!! Wij zijn geland en meteen daar geld gewisseld (je kan er niet naast kijken) en je kreeg echt wel een stuk meer dan dat je al zou gewisseld hebben in België hoor.
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
met cash of ook met VISA?Eliza schreef: 3) Het is inderdaad voordeliger om op de luchthaven geld te wisselen!! Wij zijn geland en meteen daar geld gewisseld (je kan er niet naast kijken) en je kreeg echt wel een stuk meer dan dat je al zou gewisseld hebben in België hoor.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Jawel, maar als je hier in BE geld omwisselt ook... Althans, dat was zo die keren dat wij bij KBC dollars bestelden... Wat precies het voordeligst is, weet ik niet, maar op die paar euro's verschil zal het nu ook niet komen...kalaman schreef:Betaal je daar dan geen kosten op?Q-BiC schreef: Cash hebben wij gewoon met VISA aan een ATM op Keflavik uit de muur gehaald. Ik denk 60000ISK of 400EUR (toen...). Veel meer dan we nodig hadden.. Of dat voordeliger is dan hier in BE omwisselen, geen idee...
Omdat ik onlangs van bank ben veranderd, heb ik nog een vergelijking staan tussen kosten voor buitenlandse transacties.
Bv 500€ afhalen in een non-euro land met een KBC Visa kaart, zou je, inclusief kosten en wisselkoersmarge, 13€ kosten, met een Beobank Visa kaart 15€, met een Keytrade Visa kaart 22€.
Tussen diegene die ik vergeleek, was de Deutsche Bank Titanium Mastercard is trouwens de voordeligste in het buitenland voor om het even welk soort transactie (euro/non-euro/atm/winkel). In het voorbeeld hierboven 10€.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Van op onze blog: "Daarvoor nog vlug even geld wisselen op de luchthaven want dat is hier veel goedkoper dan je geld wisselen in België (hier krijg je (momenteel) zo’n 150 kronen voor 1 euro, in België waren dat er met moeite 135)!"
Ik denk dat we cash hebben betaald...ben er bijna zeker van...
Ik denk dat we cash hebben betaald...ben er bijna zeker van...
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt Stijn en Eliza.
@Eliza, ik had dit inderdaad gelezen op jullie blog, vandaar mijn vraag over dat cash geld.
Ik zal ook maar een beetje € meenemen. Maar nu ik weet dat ook overal met cc kan betaald worden zal ik toch niet veel inwisselen. 4 jaar geleden kocht ik zo'n 500$ en ik merkte nu in januari dat ik er daarvan nog altijd meer dan de helft over heb. En nochtans hebben we sindsdien al "enkele" keren rondgetoerd in de VS
.
@Eliza, ik had dit inderdaad gelezen op jullie blog, vandaar mijn vraag over dat cash geld.
Ik zal ook maar een beetje € meenemen. Maar nu ik weet dat ook overal met cc kan betaald worden zal ik toch niet veel inwisselen. 4 jaar geleden kocht ik zo'n 500$ en ik merkte nu in januari dat ik er daarvan nog altijd meer dan de helft over heb. En nochtans hebben we sindsdien al "enkele" keren rondgetoerd in de VS

- Dutch Dunes
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij zijn in september 2010 naar IJsland geweest. Schitterend land! Zou er graag nog eens naar toe gaan...
Als ik het me goed herinner, kan je bij de meeste benzinestations alleen met bankpas en creditcard betalen.
Veel plezier en geniet ervan!
Dirk
Als ik het me goed herinner, kan je bij de meeste benzinestations alleen met bankpas en creditcard betalen.
Veel plezier en geniet ervan!
Dirk
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
De koffers zijn gepakt en dan vooral met rain gear
.
IJsland is nu wel niet direct een april-bestemming waarvoor je veel T-shirts moet inpakken, maar de weersverwachtingen zien er toch wel erg nat en grijs uit. Hopelijk kunnen we toch enkele keren de camera's gebruiken...
Zoals altijd proberen we weer een blog bij te houden: Kalaman's Travelblog April 2015

IJsland is nu wel niet direct een april-bestemming waarvoor je veel T-shirts moet inpakken, maar de weersverwachtingen zien er toch wel erg nat en grijs uit. Hopelijk kunnen we toch enkele keren de camera's gebruiken...
Zoals altijd proberen we weer een blog bij te houden: Kalaman's Travelblog April 2015
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Veel plezier daar 

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Volgens mij ziet het weer er daar altijd bedroevend uit :p
En in Ijsland zeggen ze: If you don't like the weather, wait 5 minutes
En in Ijsland zeggen ze: If you don't like the weather, wait 5 minutes

Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Veel plezier!
het weer kan zo snel omkeren daar...en regen in IJsland heeft ook wel iets...speciaal sfeertje
! Iedere keer als het hier in België druilerig weer is (regen en grijs) moet ik altijd denken aan IJsland en word ik even instant happy
hoe raar dat ook klinkt 

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Heh, dat heb ik van mezelf ook ondervonden. Laatst met het uitblijven van de lente en die stormwind hier in België zat iedereen maar te zagen en te zagen. Had ik zoiets van "oh pleeeease..."

Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vandaag alvast hetzelfde vastgesteld als in Alaska: de plaatselijke bevolking trekt zich echt niets aan van de regen. Net zoals in Alaska zitten/staan ze hier buiten in de regen ook vrolijk te keuvelen met elkaar. En...zo goed als allemaal met een gigantische ijshoorn. We hadden dit reeds gelezen, maar konden het maar moeilijk geloven, maar inderdaad hoor, toen we vanavond nog wat rondliepen in Reykjavik, in regen en wind, kwamen we opvallend veel mensen tegen met een ijs(je).
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Contacteer:
Enthousiaste blogpost vandaag :p
Ik weet niet of ik in de zomer, zoals jij zegt, die route op gelijk niveau met de Icefields Parkway, SR-12, ... zou plaatsen, maar lelijk was hij iig niet nee. Ik ben benieuwd naar de rest van de winterse foto's. Het zal op jouw reis nu idd wel de mooiste route geweest zijn, maar wacht tot je volgend jaar de Westfjorden in je route opneemt. Dat overtrof dan voor míj veel cnd/usa plaatsen
(Ik zie op je kaart dat je Snæfellsjökull toch omhoog bent gereden?)
Ik weet niet of ik in de zomer, zoals jij zegt, die route op gelijk niveau met de Icefields Parkway, SR-12, ... zou plaatsen, maar lelijk was hij iig niet nee. Ik ben benieuwd naar de rest van de winterse foto's. Het zal op jouw reis nu idd wel de mooiste route geweest zijn, maar wacht tot je volgend jaar de Westfjorden in je route opneemt. Dat overtrof dan voor míj veel cnd/usa plaatsen

(Ik zie op je kaart dat je Snæfellsjökull toch omhoog bent gereden?)
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik volg je blog met veel plezier! IJsland staat hoog op mijn wensenlijst, maar ik ben nooit zo dol op harde wind en striemende regen op vakantie
Ooit komt het er toch wel van denk ik, want het is volgens mij een land dat je gezien móet hebben. Ik verheug me op de rest van je reisverslag.

Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ook wij volgen je blog met veel plezier en ook met veel interesse. Want we zijn op dit moment plannen aan het maken voor een korte trip naar IJsland, maar dan wel in augustus.... Met hopelijk iets beter weer! We hebben al prachtige foto's voorbij zien komen, vooral die met de paarden is ontzettend sfeervol. Veel plezier nog.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt allemaal om mee te volgen.
Straks nog de blog schrijven, maar vandaag was opnieuw een echte topdag. We kunnen maar niet genoeg krijgen van die prachtige landschappen, die sinds gisteren nóg mooier geworden zijn door de grote hoeveelheid sneeuw die er gevallen is. Vandaag zelfs even echt moeten stoppen omdat we ab-so-luut geen halve meter meer konden zien. Bovendien zaten we (foei Tomas en Rudi) weeral op een dirt road dwars door de "bergen". We hebben heel wat uitgedokterd welke shortcuts we konden nemen, zonder daarbij al te veel risico's te nemen, en dat was er één van. Net toen we bijna op de top waren (stel je daar niet te veel bij voor, hier is dat zo'n 150-200m boven zeespiegel) kwamen we in een echte sneeuwstorm te recht waarbij op korte tijd heel wat sneeuw valt, aangewakkerd door een stormachtige wind. Gelukkig weten we al dat het gezegde '"if you don't like the weater in Iceland, wait 15 minutes" volledig klopt, en inderdaad hoor, na zowat 10 minuten was het opnieuw staalblauwe lucht. We konden onze ogen niet geloven welk een pak sneeuw er in die korte tijd gevallen was. Ik weet niet of het die spijkerbanden zijn, of dat die Kia Sportage zo'n goede auto is, maar het was in elk geval geen enkel probleem om verder te rijden.
We hadden nog een andere dirt road gepland, maar daar stond er een bord "impassable" en iets dergelijks in het IJslands
, maar we konden ons moeilijk voorstellen waarom die zou "impassable" zou zijn, en dus ook maar doorgereden. En...het meest onwaarschijnlijke uitzicht gehad op het 84km² grote meer van Thingvellier NP met een reflectie van de wolken als was het een echte spiegel. Heel merkwaardig ook was dat er toen geen zuchtje wind was zodat het water écht spiegelglad was. 10 minuten later stak de wind opnieuw op en was het afgelopen met dat uitzicht.
Ik heb al veel te veel geschreven, straks doe ik gewoon copy/paste voor onze blog
.
Nu eerst gaan eten in Efsti Dalur II. Nog maar zelden zo'n mooie kamer gehad: nagelnieuwe houten cabines, bovendien heel ruim en met een fantastisch uitzicht over de besneeuwde vallei.
En...de koetjes staan enkel met een glazen wand afgescheiden van de gemeenschappelijke ruimtes. Heel speciaal.
@Stijn: we vroegen ons de laatste dagen inderdaad ook af hoe het in de zomer is, want we "vrezen" dat deze landschappen gewoon niet meer te evenaren zijn
. Eigenlijk een beetje zoals bij onze ZW-reizen tijdens de winter als ook daar alles een sneeuwlaagje heeft. Maar eerlijk...elke dag herinneren we ons nog eens wat we precies een jaar geleden aan het doen waren (vandaag was dat Broken Bow Arch, morgen Coyote Gulch...), dus zó slecht vinden we het daar blijkbaar ook niet buiten de wintermaanden
.
Straks nog de blog schrijven, maar vandaag was opnieuw een echte topdag. We kunnen maar niet genoeg krijgen van die prachtige landschappen, die sinds gisteren nóg mooier geworden zijn door de grote hoeveelheid sneeuw die er gevallen is. Vandaag zelfs even echt moeten stoppen omdat we ab-so-luut geen halve meter meer konden zien. Bovendien zaten we (foei Tomas en Rudi) weeral op een dirt road dwars door de "bergen". We hebben heel wat uitgedokterd welke shortcuts we konden nemen, zonder daarbij al te veel risico's te nemen, en dat was er één van. Net toen we bijna op de top waren (stel je daar niet te veel bij voor, hier is dat zo'n 150-200m boven zeespiegel) kwamen we in een echte sneeuwstorm te recht waarbij op korte tijd heel wat sneeuw valt, aangewakkerd door een stormachtige wind. Gelukkig weten we al dat het gezegde '"if you don't like the weater in Iceland, wait 15 minutes" volledig klopt, en inderdaad hoor, na zowat 10 minuten was het opnieuw staalblauwe lucht. We konden onze ogen niet geloven welk een pak sneeuw er in die korte tijd gevallen was. Ik weet niet of het die spijkerbanden zijn, of dat die Kia Sportage zo'n goede auto is, maar het was in elk geval geen enkel probleem om verder te rijden.
We hadden nog een andere dirt road gepland, maar daar stond er een bord "impassable" en iets dergelijks in het IJslands

Ik heb al veel te veel geschreven, straks doe ik gewoon copy/paste voor onze blog

Nu eerst gaan eten in Efsti Dalur II. Nog maar zelden zo'n mooie kamer gehad: nagelnieuwe houten cabines, bovendien heel ruim en met een fantastisch uitzicht over de besneeuwde vallei.
En...de koetjes staan enkel met een glazen wand afgescheiden van de gemeenschappelijke ruimtes. Heel speciaal.
@Stijn: we vroegen ons de laatste dagen inderdaad ook af hoe het in de zomer is, want we "vrezen" dat deze landschappen gewoon niet meer te evenaren zijn

- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mooie foto's weer!!!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4797 Weergaves
-
Laatste bericht door Sandramarcel
-
- 54 Reacties