Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis rkrythe: Road Trip 2016
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Reis rkrythe: Road Trip 2016
Hallo,
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op een 2e rondreis door Amerika (westen).
Vorig jaar was onze eerste reis (zie mijn blog) en wij willen graag nog een keer terug.
De planning is om volgend jaar in de lente onderstaande reis te maken.
Onze eerste reis was in september en in sommige parken is de temperatuur dan eigenlijk te hoog om een mooie wandeling te kunnen maken.
Ik hoor graag van jullie of de lente (half april - begin mei of begin mei - eind mei) een goede periode is en of ik geen essentiële zaken mis in mijn (voorlopige) reisschema.
Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco - San Francisco
Dag 3 San Francisco - Yosemite
Dag 4 Yosemite - Yosemite
Dag 5 Yosemite - Yosemite
Dag 6 Yosemite - Sequoia
Dag 7 Sequoia - Sequoia
Dag 8 Sequoia - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Zion
Dag 11 Zion - Zion
Dag 12 Zion - Zion
Dag 13 Zion - Capital Reef
Dag 14 Capital Reef - Moab
Dag 15 Moab - Moab
Dag 16 Moab - Moab
Dag 17 Moab - Idaho Falls (reisdag)
Dag 18 Idaho Falls - Grand Teton
Dag 19 Grand Teton - Yellowstone
Dag 20 Yellowstone - Yellowstone
Dag 21 Yellowstone - Yellowstone
Dag 22 Yellowstone - Salt Lake City/Amsterdam
Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op een 2e rondreis door Amerika (westen).
Vorig jaar was onze eerste reis (zie mijn blog) en wij willen graag nog een keer terug.
De planning is om volgend jaar in de lente onderstaande reis te maken.
Onze eerste reis was in september en in sommige parken is de temperatuur dan eigenlijk te hoog om een mooie wandeling te kunnen maken.
Ik hoor graag van jullie of de lente (half april - begin mei of begin mei - eind mei) een goede periode is en of ik geen essentiële zaken mis in mijn (voorlopige) reisschema.
Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco - San Francisco
Dag 3 San Francisco - Yosemite
Dag 4 Yosemite - Yosemite
Dag 5 Yosemite - Yosemite
Dag 6 Yosemite - Sequoia
Dag 7 Sequoia - Sequoia
Dag 8 Sequoia - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Zion
Dag 11 Zion - Zion
Dag 12 Zion - Zion
Dag 13 Zion - Capital Reef
Dag 14 Capital Reef - Moab
Dag 15 Moab - Moab
Dag 16 Moab - Moab
Dag 17 Moab - Idaho Falls (reisdag)
Dag 18 Idaho Falls - Grand Teton
Dag 19 Grand Teton - Yellowstone
Dag 20 Yellowstone - Yellowstone
Dag 21 Yellowstone - Yellowstone
Dag 22 Yellowstone - Salt Lake City/Amsterdam
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Road Trip 2016
Ik mis wat zaken eigenlijk.
Allereerst ben je half april nog wel veel te vroeg. Dan zit je begin Mei in Yellowstone en je hebt dan grote kans dat er behalve de nog gesloten voorzieningen ook nog flink wat wegen onbegaanbaar zijn. Bv de weg tussen Grand Teton en Yellowstone. Hetzelfde geldt voor de Tioga pass bij Yosemite, maar daar rij je via Sequoia en onderdoor. Maar ook in die 2 parken heb je kans dat er nog wegen gesloten zijn. Dat bv Glacier point zo vroeg open is dit jaar is geen garantie voor volgend jaar. En ik mis Bryce Canyon! Of ben je daar al eens geweest?
Ik zou op zn vroegst begin Mei gaan. Maar midden Mei zou nog beter zijn. Dan is het begin van je reis waarschijnlijk al grotendeels goed te doen. Ik zou alleen die 3e nacht Zion naar Bryce zetten.
Verder is de dag Moab - Idaho Falls erg lang. Ik zou een keuze maken om of via Provo en Bear Lake, of via Vernal naar Grand Teton NP te rijden.
Hou er rekening mee dat de voorzieningen in Grand Teton en Yellowstone pas tussen midden en eind Mei grotendeels weer open gaan. Maar dat het eind Mei ook ergens Memorial Day is en het dan en in het weekend ervoor erg druk is.
Als laatste is die dag 22 niet erg relaxt. Je weet niet hoelaat je vlucht gaat, maar het is dik 5u rijden van West Yellowstone naar SLC en dan nog de auto inleveren en 2.5u vooraf inchecken ed. Ik zou dat risico nooit nemen en zeker de dag ervoor al dichterbij overnachten. Alleen heb je dan weer erg weinig tijd voor of de Tetons of Yellowstone. Daar zou een dagje bij moeten zodat je terugvlucht normaal te halen is. En vergeet ook niet dat dag 22 vertrekken uit SLC betekent dat je dag 23 pas terug thuis aankomt he.
Ik ben vorig jaar Begin Mei gegaan en heb een deel van jou reis gedaan, maar ben even bezig mijn reisverslagen opnieuw neer te zetten. En die van vorig jaar is dus nog niet compleet (zal een dezer dagen wel gebeuren).
Allereerst ben je half april nog wel veel te vroeg. Dan zit je begin Mei in Yellowstone en je hebt dan grote kans dat er behalve de nog gesloten voorzieningen ook nog flink wat wegen onbegaanbaar zijn. Bv de weg tussen Grand Teton en Yellowstone. Hetzelfde geldt voor de Tioga pass bij Yosemite, maar daar rij je via Sequoia en onderdoor. Maar ook in die 2 parken heb je kans dat er nog wegen gesloten zijn. Dat bv Glacier point zo vroeg open is dit jaar is geen garantie voor volgend jaar. En ik mis Bryce Canyon! Of ben je daar al eens geweest?
Ik zou op zn vroegst begin Mei gaan. Maar midden Mei zou nog beter zijn. Dan is het begin van je reis waarschijnlijk al grotendeels goed te doen. Ik zou alleen die 3e nacht Zion naar Bryce zetten.
Verder is de dag Moab - Idaho Falls erg lang. Ik zou een keuze maken om of via Provo en Bear Lake, of via Vernal naar Grand Teton NP te rijden.
Hou er rekening mee dat de voorzieningen in Grand Teton en Yellowstone pas tussen midden en eind Mei grotendeels weer open gaan. Maar dat het eind Mei ook ergens Memorial Day is en het dan en in het weekend ervoor erg druk is.
Als laatste is die dag 22 niet erg relaxt. Je weet niet hoelaat je vlucht gaat, maar het is dik 5u rijden van West Yellowstone naar SLC en dan nog de auto inleveren en 2.5u vooraf inchecken ed. Ik zou dat risico nooit nemen en zeker de dag ervoor al dichterbij overnachten. Alleen heb je dan weer erg weinig tijd voor of de Tetons of Yellowstone. Daar zou een dagje bij moeten zodat je terugvlucht normaal te halen is. En vergeet ook niet dat dag 22 vertrekken uit SLC betekent dat je dag 23 pas terug thuis aankomt he.
Ik ben vorig jaar Begin Mei gegaan en heb een deel van jou reis gedaan, maar ben even bezig mijn reisverslagen opnieuw neer te zetten. En die van vorig jaar is dus nog niet compleet (zal een dezer dagen wel gebeuren).
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Road Trip 2016
Wij hebben in 2011 het stuk Vernal - Idaho Falls op 1 dag gedaan. En ik vond dat dus al een monsterrit. Vanaf Moab is het nog verder.
Je tijd voor Yellowstone is ook wel beperkt.
Verder eens met PSVwally dat het half april nog te vroeg is voor bepaalde delen van je route (Tioga Pass, Grand Teton, Yellowstone)
Tioga Pass heb je al gedaan dus die moet misschien niet meer. Dan kan het wel zoals je het nu hebt staan.
Maar ook in Yosemite en Sequoia kan er nog wel hinder zijn door sneeuw, zo zullen zeker nog niet alle trails sneeuwvrij zijn.
Begin mei vertrekken zou beter zijn, denk ik.
Groetjes,
Ingrid
Je tijd voor Yellowstone is ook wel beperkt.
Verder eens met PSVwally dat het half april nog te vroeg is voor bepaalde delen van je route (Tioga Pass, Grand Teton, Yellowstone)
Tioga Pass heb je al gedaan dus die moet misschien niet meer. Dan kan het wel zoals je het nu hebt staan.
Maar ook in Yosemite en Sequoia kan er nog wel hinder zijn door sneeuw, zo zullen zeker nog niet alle trails sneeuwvrij zijn.
Begin mei vertrekken zou beter zijn, denk ik.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Reis rkrythe: Road Trip 2016
bedankt voor jullie reacties en tips.
De keuze zal dus uitgaan naar een start begin mei. Tioga pass gaan we inderdaad niet overheen aangezien we via Yosemite naar Sequoia rijden en dan naar Las Vegas.
Vorig jaar zijn we wel over de pass gegaan.
Bryce Canyon hebben we vorig jaar gezien en doorheen gewandeld (heel mooi park), maar die slaan wij deze keer over.
De rit naar Idaho falls is inderdaad lang, maar als ik eerder een stop ga maken heb ik de volgende dag minder tijd voor Yellowstone.
Vandaar mij keuze om 1 dag een flink stuk te rijden, maar het is zeker niet ideaal. Ik ga de andere opties nog even bekijken.
Op dag 22 is nu de terugreis gepland. Uiteraard heb ik nog geen idee van de vluchttijden, maar ik hoop deze zo laat mogelijk te kunnen plannen (lukt vorig jaar wel).
Anders zal er ergens in de planning geschoven moeten worden (een dag minder Yosemite, Zion of Squoia).
En ik snap dat dag 22 vertrekken betekend dat je dag 23 aankomt. Ik vertrek op een vrijdag en kom dan terug op een zaterdag (voorlopige planning).
Dan heb ik 1,5 dag om bij te komen van de jetlag
@PSVwally, ik ben benieuwd naar je verslag!
De keuze zal dus uitgaan naar een start begin mei. Tioga pass gaan we inderdaad niet overheen aangezien we via Yosemite naar Sequoia rijden en dan naar Las Vegas.
Vorig jaar zijn we wel over de pass gegaan.
Bryce Canyon hebben we vorig jaar gezien en doorheen gewandeld (heel mooi park), maar die slaan wij deze keer over.
De rit naar Idaho falls is inderdaad lang, maar als ik eerder een stop ga maken heb ik de volgende dag minder tijd voor Yellowstone.
Vandaar mij keuze om 1 dag een flink stuk te rijden, maar het is zeker niet ideaal. Ik ga de andere opties nog even bekijken.
Op dag 22 is nu de terugreis gepland. Uiteraard heb ik nog geen idee van de vluchttijden, maar ik hoop deze zo laat mogelijk te kunnen plannen (lukt vorig jaar wel).
Anders zal er ergens in de planning geschoven moeten worden (een dag minder Yosemite, Zion of Squoia).
En ik snap dat dag 22 vertrekken betekend dat je dag 23 aankomt. Ik vertrek op een vrijdag en kom dan terug op een zaterdag (voorlopige planning).
Dan heb ik 1,5 dag om bij te komen van de jetlag

@PSVwally, ik ben benieuwd naar je verslag!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je er al geweest bent zou ik eerder een dag Yosemite of Zion schrappen dan Grand Teton of Yellowstone, maar dat is persoonlijk natuurlijk..
Idaho Falls ligt niet lekker op de route naar Grand Teton NP. Hou voor GT in google maps bijvoorbeeld Jackson, wy aan.
Idaho Falls ligt niet lekker op de route naar Grand Teton NP. Hou voor GT in google maps bijvoorbeeld Jackson, wy aan.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
ik ga zeker geen dag Yellowstone schrappen.
Zoals ik al aangaf zal het dan misschien een dag minder Yosemite, Zion of Squoia worden.
Heel misschien kan ik er nog een paar dagen aanplakken, maar dat is nog niet zeker
Zoals ik al aangaf zal het dan misschien een dag minder Yosemite, Zion of Squoia worden.
Heel misschien kan ik er nog een paar dagen aanplakken, maar dat is nog niet zeker

Laatst gewijzigd door rkrythe op 07 apr 2015, 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mei is een prachtige maand, en zelfs dan kan het al aardig heet worden, zoals bij Moab bijvoorbeeld. Wij waren daar in 2013 eind mei en het was nog goed te doen om te wandelen, maar het liep al tegen de 30 graden.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag; wij waren toen ook in Yosemite en Sequoia. Je zou Yosemite over kunnen slaan en een dag extra voor Sequoia/Kings Canyon uittrekken. Ik zou zeker niet een dag minder Sequoia doen, dan heeft een bezoek niet zoveel zin. Als de Kings canyon scenic byway open is, is dat een aanrader.
Je zou Idaho Falls kunnen doen als je eerst naar Yellowstone gaat. Anders ligt het inderdaad niet handig. Dan kun je beter naar Jackson rijden. Moab- Jackson is een lange rit, maar wel te doen.
Of ga eerst naar Yellowstone. Je kunt dan onderweg kijken hoe ver je komt.
Mei is wel vroeg voor Yellowstone inderdaad. Kijk eens op de NPS-site welke wegen open zijn. Boek ook je accommodatie op tijd (dus volgende maand al) want het zal in het park snel vol zitten als nog niet alles open is. West Yellowstone en Gardiner zijn natuurlijk ook opties.
Marianne
Misschien heb je iets aan ons reisverslag; wij waren toen ook in Yosemite en Sequoia. Je zou Yosemite over kunnen slaan en een dag extra voor Sequoia/Kings Canyon uittrekken. Ik zou zeker niet een dag minder Sequoia doen, dan heeft een bezoek niet zoveel zin. Als de Kings canyon scenic byway open is, is dat een aanrader.
Je zou Idaho Falls kunnen doen als je eerst naar Yellowstone gaat. Anders ligt het inderdaad niet handig. Dan kun je beter naar Jackson rijden. Moab- Jackson is een lange rit, maar wel te doen.
Of ga eerst naar Yellowstone. Je kunt dan onderweg kijken hoe ver je komt.
Mei is wel vroeg voor Yellowstone inderdaad. Kijk eens op de NPS-site welke wegen open zijn. Boek ook je accommodatie op tijd (dus volgende maand al) want het zal in het park snel vol zitten als nog niet alles open is. West Yellowstone en Gardiner zijn natuurlijk ook opties.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wat betreft de route; als ik op google maps van Moab naar Gran Tenton navigeer kom ik langs Idaho Falls.
Als ik vervolgens naar Jackson Lodge (aan het meer) navigeer komt er een andere route uit. Is die route meer realistisch en wellicht ook mooier?
Yosemite overslaan is geen optie. We willen daar graag in lente nog een keer naar toe i.v.m. de watervallen.
Bedankt voor de Kings canyon scenic byway - tip!
Ik wil inderdaad op tijd boeken, daarom ben ik nu alvast aan het plannen
Vorig jaar heb ik een half jaar van te voren geboekt (alles los) en het is allemaal wel gelukt, maar de keuze werd al wat beperkter.
In Yellowstone schijnt dit nog een stuk erger te zijn....
Als ik vervolgens naar Jackson Lodge (aan het meer) navigeer komt er een andere route uit. Is die route meer realistisch en wellicht ook mooier?
Yosemite overslaan is geen optie. We willen daar graag in lente nog een keer naar toe i.v.m. de watervallen.
Bedankt voor de Kings canyon scenic byway - tip!
Ik wil inderdaad op tijd boeken, daarom ben ik nu alvast aan het plannen

Vorig jaar heb ik een half jaar van te voren geboekt (alles los) en het is allemaal wel gelukt, maar de keuze werd al wat beperkter.
In Yellowstone schijnt dit nog een stuk erger te zijn....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, maar als je uitgaat van Jackson dan rij je via Salt Lake City. Hoe ver wil je rijden en waar wil je voor Grand Teton overnachten? Ik denk dat Jackson een mooie uitvalsbasis is. Je wilt niet nog verder rijden lijkt me.rkrythe schreef:Wat betreft de route; als ik op google maps van Moab naar Gran Tenton navigeer kom ik langs Idaho Falls.
De route vanaf Idaho Falls is ook wel mooi, maar ik denk dat het mooier is om via Jackson te rijden. wij reden de andere route in 2008, maar hadden toen slecht weer, dus ik ben wellicht niet objectief.
Het is te hopen dat er de komende winter meer sneeuw valt in Yosemite; de watervallen zijn inderdaad erg mooi in mei. Als je er zo vroeg bent dat de Glacier Point road nog niet open is, is wellicht een dag minder Yosemite ook mogelijk, maar 2 volle dagen geeft je ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld ook naar Hetch Hetchy te gaan, lijkt me ook mooi in het voorjaar.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
jackson is inderdaad een logische eindbestemming voor de reisdag (ruim 8 uur rijden).
De volgende dag is het dan nog maar een klein stukje naar Grand Tenton.
De volgende dag is het dan nog maar een klein stukje naar Grand Tenton.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik merk nu idd dat google maps een andere route geeft als je Grand Teton NP ingeeft dan dat als je Jackson, wyoming ingeeft. Overigens geeft hij op dit moment ook niet de weg via de 139 Dinosaur - Vernal aan, maar Price - Vernal - Rock Springs.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 2094 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan
-
- 66 Reacties