Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis stijntje113: Rondreis LA- LA 25 dagen routeplanning
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis stijntje113: Rondreis LA- LA 25 dagen routeplanning
Binnenkort gaan mijn vriendin en ik een rondreis doen vanuit Los Angeles.
Nu ben ik me al een tijd aan het inlezen op deze site maar nu zou ik toch graag advise over ons schema willen krijgen.
Ik weet dat het vrij kort dag is (in vergelijking met jullie planning) Maar we vertrekken op 3 Mei van Brussel Naar LA.
En we gaan op 29 Mei het s'morgens weer terug. De vlucht is inmiddels geboekt. Maar de hotels nog niet.
Ik heb een schema gemaakt waarbij niet alle dagen zijn ingevuld. Ik zie dat veel van jullie vrij veel tijd in de NP-en doorbrengen.
Wij willen zeker ook de parken gaan bezoeken maar geen hele dagen wandelen. We willen wel ergens wat kort wandelen, maar we zijn geen doorwinterde natuurmensen.
Ook vind ik het moeilijk om een keuze te maken qua hoeveelheid dagen op de plekken.
Ik zie ook vaker dat de reis die ik in gedachte heb door andere mensen "andersom" gereden wordt.
We hebben gekozen om in het begin vanuit LA naar SF te reiden ivm een walvis toch die willen gaan kijken. (begin mei is volgensmij een betere periode hiervoor)
Graag jullie advies over het onderstaande schema.. Ik twijfel zelf of ik Capitol Reef, Moab & Monument valley wel erin wil doen.
Of gewoon vanuit Zion naar Bryce en dan Page..?
Vertrek Aankomst
3 Mei Brussel - LA aankomst rond 18:00
4 mei LA
5 Mei LA- Pismo beach
6 Mei Pismo Monterey
7 Mei Monterey San Francisco
8 Mei SF
9 Mei SF
10 Mei SF Jamestown
11 Mei Jamestown (goud zoeken)
12 Mei Jamestown Yosemite
13 Mei Yosemite
14 Mei Yosemite Mammoth lakes (tioga)
15 Mei mammoth lakes death valley
16 Mei Death valley las vegas
17 Mei las vegas
18 Mei las vegas Zion
19 Mei Zion Bryce
20 Mei Bryce Capitol reef
21 Mei Capitol reef Moab
22 Mei Moab
23 Mei Moab monument valley
24 Mei Monument valley grand canyon
25 Mei grand canyon
26 Mei
27 Mei
28 Mei LA
29 Mei Vlucht om 11 uur terug.
Nu ben ik me al een tijd aan het inlezen op deze site maar nu zou ik toch graag advise over ons schema willen krijgen.
Ik weet dat het vrij kort dag is (in vergelijking met jullie planning) Maar we vertrekken op 3 Mei van Brussel Naar LA.
En we gaan op 29 Mei het s'morgens weer terug. De vlucht is inmiddels geboekt. Maar de hotels nog niet.
Ik heb een schema gemaakt waarbij niet alle dagen zijn ingevuld. Ik zie dat veel van jullie vrij veel tijd in de NP-en doorbrengen.
Wij willen zeker ook de parken gaan bezoeken maar geen hele dagen wandelen. We willen wel ergens wat kort wandelen, maar we zijn geen doorwinterde natuurmensen.
Ook vind ik het moeilijk om een keuze te maken qua hoeveelheid dagen op de plekken.
Ik zie ook vaker dat de reis die ik in gedachte heb door andere mensen "andersom" gereden wordt.
We hebben gekozen om in het begin vanuit LA naar SF te reiden ivm een walvis toch die willen gaan kijken. (begin mei is volgensmij een betere periode hiervoor)
Graag jullie advies over het onderstaande schema.. Ik twijfel zelf of ik Capitol Reef, Moab & Monument valley wel erin wil doen.
Of gewoon vanuit Zion naar Bryce en dan Page..?
Vertrek Aankomst
4 mei LA
5 Mei LA- Pismo beach
6 Mei Pismo Monterey
7 Mei Monterey San Francisco
8 Mei SF
9 Mei SF
10 Mei SF Jamestown
12 Mei Jamestown Yosemite
13 Mei Yosemite
14 Mei Yosemite Mammoth lakes (tioga)
15 Mei mammoth lakes death valley
16 Mei Death valley las vegas
17 Mei las vegas
18 Mei las vegas Zion
19 Mei Zion Bryce
20 Mei Bryce Capitol reef
21 Mei Capitol reef Moab
22 Mei Moab
23 Mei Moab monument valley
24 Mei Monument valley grand canyon
25 Mei grand canyon
26 Mei
27 Mei
28 Mei LA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis stijntje113: Rondreis LA- LA 25 dagen routeplanning
Hou rekening met het weekend van Memorial day; het zal dan overal druk en duur zijn. Misschien goed om daar een stad te plannen.
Als je niet naar Capitol Reef, Moab en MV zou gaan, waar zou je de vrijkomende dagen dan voor willen gebruiken? Als je het er in houdt, doe dan een extra dag bij Moab.
Volgens mij kun je altijd wel walvissen zien, maar het maakt helemaal niet uit welke kant je op rijdt. De Tioga Pass is waarschijnlijk wel open op 14 mei, maar zeker is het niet.
Ik zou nog Page toevoegen, voor onder andere Antelope Canyon en Horseshoe bend. En misschien raften? Voor Zion zou een extra dag ook wel mooi zijn, ook al wil je geen hele dagen wandelen. Je kunt er ook leuke korte wandelingen doen.
Is dat goud zoeken iets wat een hele dag in beslag neemt?
Kijk eens in ons 2013-verslag voor Moab, Capitol reef etc in mei.
Marianne
Als je niet naar Capitol Reef, Moab en MV zou gaan, waar zou je de vrijkomende dagen dan voor willen gebruiken? Als je het er in houdt, doe dan een extra dag bij Moab.
Volgens mij kun je altijd wel walvissen zien, maar het maakt helemaal niet uit welke kant je op rijdt. De Tioga Pass is waarschijnlijk wel open op 14 mei, maar zeker is het niet.
Ik zou nog Page toevoegen, voor onder andere Antelope Canyon en Horseshoe bend. En misschien raften? Voor Zion zou een extra dag ook wel mooi zijn, ook al wil je geen hele dagen wandelen. Je kunt er ook leuke korte wandelingen doen.
Is dat goud zoeken iets wat een hele dag in beslag neemt?
Kijk eens in ons 2013-verslag voor Moab, Capitol reef etc in mei.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 apr 2015, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nathalie21
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij zijn ook geen doorgewinterde natuurmensen maar ik had het voor geen goud willen missen! We hebben veelal voor korte hikes (wandelingen) gekozen en ook veel gewoon rondgelopen.
Page zou ik zeker niet overslaan! Dus zou toch kijken of je die er nog tussen krijgt
Tussen de Grand Canyon en LA zou je via Kingman kunnen rijden en zo kun je nog een dagje in Page toevoegen
Page zou ik zeker niet overslaan! Dus zou toch kijken of je die er nog tussen krijgt

Tussen de Grand Canyon en LA zou je via Kingman kunnen rijden en zo kun je nog een dagje in Page toevoegen

2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
-
- Amerika-ontdekker
Ja, we willen ook zeker wel ergens wat korte wandelingen doen. (maar geen dagen)
Ok, dan voeg ik denk ik Page toe aan het schema.
Memorial day wist ik inderdaad. Maar ik vind het moeilijk om echt al dagen vast te zetten. Misschien is het toch handig om dat weekend al te boeken en evt te annuleren als het niet uit komt..
Of is het voldoende om gewoon de grote (touristische) steden te meiden?
Zion dan een extra dag? En is die hele dag in Moab "te veel"?
Goud zoeken wil ik inderdaad een hele dag voor hebben. (zou 5 uur zijn)
Ok, dan voeg ik denk ik Page toe aan het schema.
Memorial day wist ik inderdaad. Maar ik vind het moeilijk om echt al dagen vast te zetten. Misschien is het toch handig om dat weekend al te boeken en evt te annuleren als het niet uit komt..
Of is het voldoende om gewoon de grote (touristische) steden te meiden?
Zion dan een extra dag? En is die hele dag in Moab "te veel"?
Goud zoeken wil ik inderdaad een hele dag voor hebben. (zou 5 uur zijn)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom zou een dag Moab te veel zijn; ik geef juist aan dat je er ene exztra dag zou moeten nemen.
Je hebt er twee parken, Arches en Canyonlands, en daarnaast Dead horse Point SP. Ook buiten de parken is er veel te doen; je kunt gaan raften, een jeeptocht maken, mountainbiken etc.
Ik had al naar mijn verslag verwezen, kijk daar eens naar voor Arches en Canyonlands.
Waarschijnlijk ben je te laat om te reserveren, maar de wandeling bij Fiery Furnace is erg leuk om te doen, zie daarvoor hier: http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/programs.htm
Voor Memorial Day zou ik juist de parken mijden; in de steden heb je minder last van de drukte.
Marianne

Ik had al naar mijn verslag verwezen, kijk daar eens naar voor Arches en Canyonlands.
Waarschijnlijk ben je te laat om te reserveren, maar de wandeling bij Fiery Furnace is erg leuk om te doen, zie daarvoor hier: http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/programs.htm
Voor Memorial Day zou ik juist de parken mijden; in de steden heb je minder last van de drukte.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Je hebt hiermee al een mooie route. Voor het inzetten van de extra dagen moet je eens goed op de websites van de nationale parken kijken wat je in elk park kunt doen. De meeste parken hebben voor elk wat wils qua wandelingen, vaak gerangschikt van "easy" tot "moderate" en "strenous". Maak eens een lijstje per park en probeer op basis daarvan je dagen in te delen. In Zion zijn bv. de Lower Emerald Pool, de Riverside Walk en de Canyon Overlook trail mooie maar toch ook gemakkelijke wandelingen. In Arches heb je de Landscape Arch trail die eenvoudig is en bv. Delicate Arch als het iets zwaarder mag zijn (maar ook niet heel zwaar). Kies via de NPS Websites (of via Martine's website) wat dingen uit die jullie willen doen en beslis aan de hand daarvan of je ergens een dag extra wilt blijven of niet. Zion en Moab zijn plaatsen die zich goed lenen voor een dag extra, voor de voorbereide reiziger die weet wat er allemaal te doen is. Verder kan je dus ook Page inplannen. Tussen de Grand Canyon en LA kan je nog Joshua Tree inplannen als je dan nog steeds extra dagen over hebben.
Als je echt niet meer tijd in de parken wilt besteden kan je een dag LA en LV toevoegen, beide steden kan je je makkelijk 2 dagen vermaken. Als je niet naar Moab wilt zou je deze kunnen vervangen voor San Diego.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de uitleg. M&M ik heb jullie reisverslag bekeken. Bedankt voor de tip.
Nou, het is niet zo dat ik geen tijd WIL doorbrengen, maar bijv Moab & Canyonlands National Park, ligt toch redelijk uit de richting. (in verhouding tot de route)
En nu vraag ik me af of het de moeite waard is om special voor Moab en Canyonland om te rijden of bv Sequoia toe te voegen of een extra dag in bv Yosemite.
Raften in Moab lijkt me wel leuk. Maar bv mountain bike of Jeep vind ik niet echt interessant.. Het is voor mn gevoel vrij ver "om" terwijl de bezichtigingen (voor mijn gevoel) wel mee vallen.
Nou, het is niet zo dat ik geen tijd WIL doorbrengen, maar bijv Moab & Canyonlands National Park, ligt toch redelijk uit de richting. (in verhouding tot de route)
En nu vraag ik me af of het de moeite waard is om special voor Moab en Canyonland om te rijden of bv Sequoia toe te voegen of een extra dag in bv Yosemite.
Raften in Moab lijkt me wel leuk. Maar bv mountain bike of Jeep vind ik niet echt interessant.. Het is voor mn gevoel vrij ver "om" terwijl de bezichtigingen (voor mijn gevoel) wel mee vallen.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In Jamestown ligt Railtown, iets noordelijker in Columbia kan je ook Columbia State Historic Park bezoeken.
Het kan allemaal wel maar het blijft vrij druk, naar mijn gevoel.
Helemaal ingevuld, gebaseerd op jouw route:
4 mei LA
5 Mei LA- Pismo beach
6 Mei Pismo - Monterey
7 Mei Monterey - San Francisco
8 Mei SF
9 Mei SF
10 Mei SF - Jamestown
12 Mei Jamestown - Yosemite
13 Mei Yosemite
14 Mei Yosemite - Mammoth lakes (tioga)
15 Mei mammoth lakes - death valley
16 Mei Death valley - las vegas
17 Mei las vegas
18 Mei las vegas - Zion
19 Mei Zion
20 mei Zion - Bryce
21 Mei Bryce - Capitol reef
22 Mei Capitol reef - Moab
23 Mei Moab
24 Mei Moab - monument valley
25 Mei Monument valley - Page
26 Mei Page - Grand canyon
27 Mei Grand Canyon - Kingman
28 Mei Kingman - LA
Zonder Capitol Reef en Moab zou je zoiets kunnen doen:
4 Mei LA- Pismo Beach
5 Mei Pismo Beach - Monterey
6 Mei Monterey - San Francisco
7 Mei SF
8 Mei SF
9 Mei SF - Jamestown
10 Mei Jamestown (goud zoeken)
11 Mei Jamestown - via de 49 - Oakhurst
12 Mei Oakhurst - Mariposa Grove - Yosemite Valley
13 Mei Yosemite
15 Mei Mammoth Lakes - Death Valley
16 Mei Death valley - Las Vegas
17 Mei LV
18 Mei LV - Zion
19 Mei Zion
20 mei Zion - Bryce
21 Mei Bryce - Page
22 Mei Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, boottocht, raften, ...)
23 Mei Page - Monument Valley
24 Mei Monument Valley - Grand Canyon
25 Mei Grand Canyon - Kingman
26 Mei Kingman - LA
27 Mei LA
28 Mei LA
Voor Yosemite, Zion en Grand Canyon zou ik wel vooraf iets reserveren, al is het nu al laat om nog iets te vinden.
Groetjes,
Ingrid
Het kan allemaal wel maar het blijft vrij druk, naar mijn gevoel.
Helemaal ingevuld, gebaseerd op jouw route:
4 mei LA
5 Mei LA- Pismo beach
6 Mei Pismo - Monterey
7 Mei Monterey - San Francisco
8 Mei SF
9 Mei SF
10 Mei SF - Jamestown
12 Mei Jamestown - Yosemite
13 Mei Yosemite
15 Mei mammoth lakes - death valley
16 Mei Death valley - las vegas
17 Mei las vegas
18 Mei las vegas - Zion
19 Mei Zion
20 mei Zion - Bryce
21 Mei Bryce - Capitol reef
22 Mei Capitol reef - Moab
23 Mei Moab
24 Mei Moab - monument valley
25 Mei Monument valley - Page
26 Mei Page - Grand canyon
27 Mei Grand Canyon - Kingman
28 Mei Kingman - LA
Zonder Capitol Reef en Moab zou je zoiets kunnen doen:
4 Mei LA- Pismo Beach
5 Mei Pismo Beach - Monterey
6 Mei Monterey - San Francisco
7 Mei SF
8 Mei SF
9 Mei SF - Jamestown
10 Mei Jamestown (goud zoeken)
11 Mei Jamestown - via de 49 - Oakhurst
12 Mei Oakhurst - Mariposa Grove - Yosemite Valley
13 Mei Yosemite
15 Mei Mammoth Lakes - Death Valley
16 Mei Death valley - Las Vegas
17 Mei LV
18 Mei LV - Zion
19 Mei Zion
20 mei Zion - Bryce
21 Mei Bryce - Page
22 Mei Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, boottocht, raften, ...)
23 Mei Page - Monument Valley
24 Mei Monument Valley - Grand Canyon
25 Mei Grand Canyon - Kingman
26 Mei Kingman - LA
27 Mei LA
28 Mei LA
Voor Yosemite, Zion en Grand Canyon zou ik wel vooraf iets reserveren, al is het nu al laat om nog iets te vinden.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je voorstel Ingrid. Ik denk inderdaad dat we Moab eruit gaan laten en de extra dagen dan gaan verdelen.
Ik snap alleen niet in je route dat je vanuit Jamestown naar Oakhust gaat en dan de dag erna naar Mariposa grove?
Want ik zou Oakhust overslaan en dan via de 140 naar Yosemite? Of kan dat vanwege een weg niet?
Ik snap alleen niet in je route dat je vanuit Jamestown naar Oakhust gaat en dan de dag erna naar Mariposa grove?
Want ik zou Oakhust overslaan en dan via de 140 naar Yosemite? Of kan dat vanwege een weg niet?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oeioei. Ik denk dat het meerendeel de parken bij Moab toch wel in hun top 5 van mooiste plekken van het zuidwesten hebben staan. En ik spreek voor velen als ik zeg dat bv Canyonlands meer indruk achter heeft gelaten dan bv de Grand Canyon.Raften in Moab lijkt me wel leuk. Maar bv mountain bike of Jeep vind ik niet echt interessant.. Het is voor mn gevoel vrij ver "om" terwijl de bezichtigingen (voor mijn gevoel) wel mee vallen.
Maar ik ben het zeker met je eens dat je er wel de tijd (minimaal 3 nachten eigenlijk) voor zou moeten nemen, zodat je zeker 2 volle dagen ter plekke hebt en dat je daar eigenlijk geen tijd voor hebt in je route nu.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Vanwege het goud zoeken dat je vermelde, dacht ik dat je misschien nog wel wat tijd in dit gebied zou willen doorbrengen.
De 49 loopt langs de 'Mother Lode'. Als je dan vanaf Oakhurst naar het park rijdt, kan je eerst de sequoia's bij Mariposa Grove bezoeken.
http://www.roadtripamerica.com/drives/ca49.htm
http://www.aaroads.com/california/ca-049.html
http://www.historichwy49.com/mainmap.html
Maar je zou even goed op 11 mei al naar Yosemite Valley kunnen rijden.
Daar zou ik dan wel 3 nachten doen zodat je op 1 dag naar de Mariposa Grove kan rijden en weer terug.
(of als de Tioga Pass nog gesloten is, dan zou je via de Mariposa Grove en Oakhurst het park kunnen verlaten)
Andere mogelijkheid is om op 10 mei nog door te rijden naar de vallei of Oakhurst, zo win je een dag.
Dan zou je aan het einde nog Sedona kunnen toevoegen.
Grand Canyon - Sedona
Sedona - Kingman
Kingman - LA
Groetjes,
Ingrid
De 49 loopt langs de 'Mother Lode'. Als je dan vanaf Oakhurst naar het park rijdt, kan je eerst de sequoia's bij Mariposa Grove bezoeken.
http://www.roadtripamerica.com/drives/ca49.htm
http://www.aaroads.com/california/ca-049.html
http://www.historichwy49.com/mainmap.html
Maar je zou even goed op 11 mei al naar Yosemite Valley kunnen rijden.
Daar zou ik dan wel 3 nachten doen zodat je op 1 dag naar de Mariposa Grove kan rijden en weer terug.
(of als de Tioga Pass nog gesloten is, dan zou je via de Mariposa Grove en Oakhurst het park kunnen verlaten)
Andere mogelijkheid is om op 10 mei nog door te rijden naar de vallei of Oakhurst, zo win je een dag.
Dan zou je aan het einde nog Sedona kunnen toevoegen.
Grand Canyon - Sedona
Sedona - Kingman
Kingman - LA
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt ja! Ik heb ergens wel over de 49 gelezen maar ik heb niet geschakeld dat het hier was...
Straks even je opmerkingen bekijken/verwerken in mn schema. (het begint steeds definitiever te worden.
@ PSV Wally,
Ik hoor inderdaad meer dat de Grand Canyon een beetje tegenviel. Maar ik denk dat als we Moab willen inpassen het toch te druk gaat worden.
Straks even je opmerkingen bekijken/verwerken in mn schema. (het begint steeds definitiever te worden.
@ PSV Wally,
Ik hoor inderdaad meer dat de Grand Canyon een beetje tegenviel. Maar ik denk dat als we Moab willen inpassen het toch te druk gaat worden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de tweede route van Ingrid doet heb je een prachtige route. Moab is zeer de moeite waard, maar het wordt inderdaad wel druk dan. En de Grand Canyon is echt indrukwekkend, maar wellicht iets minder verrassend. Neem de tijd (ik zou 2 nachten wel mooi vinden), en loop ook een stuk naar beneden, dan ervaar je het veel beter dan alleen vanaf de rand. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag voor een stuk van de South Kaibab trail en andere activiteiten in het park.
Kijk nu meteen naar accommodatie in of rond de GC. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com of http://www.visitgrandcanyon.com voor iets in het park, of kijk in Tusayan.
En reserveer Yosemite ook zo snel mogelijk.
Willen jullie sequoia's zien in Yosemite? Zo niet, dan is de Mariposa grove niet nodig en dan zou ik in de vallei of in El Portal overnachten.
Edit: ik zie op 4 mei niets vrij in de GC, maar wel op 25 mei (Bright Angel Lodge). Leg die meteen vast (er is maar 1 cabin vrij op dit moment); je kunt schuiven met de dagen LA in het schema van Ingrid zodat aankomen op de 25e ook een mogelijkheid is. Annuleren kan gratis dus je zit nog ergens aan vast.
Marianne
Kijk nu meteen naar accommodatie in of rond de GC. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com of http://www.visitgrandcanyon.com voor iets in het park, of kijk in Tusayan.
En reserveer Yosemite ook zo snel mogelijk.
Willen jullie sequoia's zien in Yosemite? Zo niet, dan is de Mariposa grove niet nodig en dan zou ik in de vallei of in El Portal overnachten.
Edit: ik zie op 4 mei niets vrij in de GC, maar wel op 25 mei (Bright Angel Lodge). Leg die meteen vast (er is maar 1 cabin vrij op dit moment); je kunt schuiven met de dagen LA in het schema van Ingrid zodat aankomen op de 25e ook een mogelijkheid is. Annuleren kan gratis dus je zit nog ergens aan vast.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt, ik heb de overnachting daar meteen geboekt! En dan kijk ik inderdaad later wel hoe ik het in pas.
Ik vind het zelf lasting om de overnachtingen echt helemala vast te leggen. (zeker op het eind van de vakantie)
Want dan zit je zo vast aan een schema. Als ik bijv in het begin 2 dagen wil goudzoeken ipv 1, dan gooit dat mn hele schema door de war.. Maar ik denk dat ik er bij de parken toch niet onderuit ga komen..
Ik vind het zelf lasting om de overnachtingen echt helemala vast te leggen. (zeker op het eind van de vakantie)
Want dan zit je zo vast aan een schema. Als ik bijv in het begin 2 dagen wil goudzoeken ipv 1, dan gooit dat mn hele schema door de war.. Maar ik denk dat ik er bij de parken toch niet onderuit ga komen..
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb net de overnachtingen in Yosemite bekeken.
En in mijn periode is House Keeping camp nog vrij. (vrij veel dagen nog)
Ik lees overal dat het zo snel volgeboekt is. Ligt dat aan de tijd van het jaar waarin we gaan? (het is wel een non-river unit)
En in mijn periode is House Keeping camp nog vrij. (vrij veel dagen nog)
Ik lees overal dat het zo snel volgeboekt is. Ligt dat aan de tijd van het jaar waarin we gaan? (het is wel een non-river unit)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is eigenlijk altijd druk in Yosemite, maar vooral mei/juni zijn erg populair omdat de watervallen dan op hun hoogtepunt zijn.
Housekeeping Camp is leuk, ik zou dat meteen boeken, Wacht niet, want het kan elk moment weer vol zitten. Annuleren kan altijd nog mocht je toch iets anders willen.
Wij zaten er in 2002 en 2006, zie onze reisverslagen (hier en hier).
Marianne
Housekeeping Camp is leuk, ik zou dat meteen boeken, Wacht niet, want het kan elk moment weer vol zitten. Annuleren kan altijd nog mocht je toch iets anders willen.
Wij zaten er in 2002 en 2006, zie onze reisverslagen (hier en hier).
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zeg niet dat de GC tegenviel hoor. Maar als je niet van plan bent om naar beneden te lopen (en een stukje van 1 vd 2 trails zou ik zeker lopen) kun je het redelijk snel gezien hebben.@ PSV Wally,
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb mijn schema wat aangepast naar aanleiding van jullie opmerkingen.
Aangezien mijn overnachting in de grand canyon vast staat ben ik vanuit daar gaan terugrekenen.
Nu hou ik volgens het schema 1 dag "over" en ik twijfel waar ik die zou moeten inpassen.
Ik kan hem in LA, LS of SF toevoegen of zal ik hem als buffer voor onderweg houden voor misschien Sedona? of ergens voor het shoppen inplannen?
Het liefst zou ik hem toch nu al ergens willen inplannen zodat ik de overnachtingen in de NP's kan gaan vastzetten.
Ook vraag ik me af of de rit vanuit Grand canyon naar Kingman niet te kort is in vergelijking met de dag erna. (die rit is vrij lang) Is er in Kingman iets bijzonders te doen? Of zal ik nog een uur verder pas gaan overnachten?
We willen ook nog ergens onderweg bij een grote mall ofzo gaan shoppen. Iemand een idee waar dat het beste uitkomt met mijn route? (evt de extra dag er voor opofferen)
Vertrek Aankomst reistijd
3 Mei Brussel LA aankomst rond 18:00
4 mei LA
5 Mei Extra Dag?
6 Mei LA- Pismo beach Prismo beach of wat noordelijker. 3 H
7 Mei Pismo Monterey 3.5H
8 Mei Monterey San Francisco Monterey walvist tocht 2H
9 Mei SF
10 Mei SF
11 Mei SF Jamestown 2.5H
12 Mei Jamestown
13 Mei Jamestown Yosemite Via Mariposa grove (3h 11 min rijden)
14 Mei Yosemite
15 Mei Yosemite Mammoth lakes (tioga) Zonder Tioga 4,5 H
16 Mei mammoth lakes death valley 3,5 H
17 Mei Death valley las vegas 2,15 H
18 Mei LV Extra dag LV doen?
19 Mei LV zion 2,5 H
20 Mei Zion
21 Mei zion bryce 1.2H
22 Mei bryce page 2.5H
23 Mei page
24 Mei page monument valley 2H
Als ik een dag wil uitlopen kan ik Sedona toevoegen voor bezoek Grancanyon
25 Mei monument valley Grand canyon 3H
26 Mei Grand canyon Kingman Kingman of richting Mojave NP? 2.5 H
27 Mei Kingman LA 6H
28 Mei LA
29 Mei S'morgens vroeg terug
Aangezien mijn overnachting in de grand canyon vast staat ben ik vanuit daar gaan terugrekenen.
Nu hou ik volgens het schema 1 dag "over" en ik twijfel waar ik die zou moeten inpassen.
Ik kan hem in LA, LS of SF toevoegen of zal ik hem als buffer voor onderweg houden voor misschien Sedona? of ergens voor het shoppen inplannen?
Het liefst zou ik hem toch nu al ergens willen inplannen zodat ik de overnachtingen in de NP's kan gaan vastzetten.
Ook vraag ik me af of de rit vanuit Grand canyon naar Kingman niet te kort is in vergelijking met de dag erna. (die rit is vrij lang) Is er in Kingman iets bijzonders te doen? Of zal ik nog een uur verder pas gaan overnachten?
We willen ook nog ergens onderweg bij een grote mall ofzo gaan shoppen. Iemand een idee waar dat het beste uitkomt met mijn route? (evt de extra dag er voor opofferen)
Vertrek Aankomst reistijd
3 Mei Brussel LA aankomst rond 18:00
4 mei LA
5 Mei Extra Dag?
6 Mei LA- Pismo beach Prismo beach of wat noordelijker. 3 H
7 Mei Pismo Monterey 3.5H
8 Mei Monterey San Francisco Monterey walvist tocht 2H
9 Mei SF
10 Mei SF
11 Mei SF Jamestown 2.5H
12 Mei Jamestown
13 Mei Jamestown Yosemite Via Mariposa grove (3h 11 min rijden)
14 Mei Yosemite
15 Mei Yosemite Mammoth lakes (tioga) Zonder Tioga 4,5 H
16 Mei mammoth lakes death valley 3,5 H
17 Mei Death valley las vegas 2,15 H
18 Mei LV Extra dag LV doen?
19 Mei LV zion 2,5 H
20 Mei Zion
21 Mei zion bryce 1.2H
22 Mei bryce page 2.5H
23 Mei page
24 Mei page monument valley 2H
Als ik een dag wil uitlopen kan ik Sedona toevoegen voor bezoek Grancanyon
25 Mei monument valley Grand canyon 3H
26 Mei Grand canyon Kingman Kingman of richting Mojave NP? 2.5 H
27 Mei Kingman LA 6H
28 Mei LA
29 Mei S'morgens vroeg terug
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wil je die extra dag in een stad doorbrengen? Ik zou een extra dag Yosemite ook niet verkeerd vinden in die tijd van het jaar. Of rij van Bryce naar Capitol Reef, en dan via de 95 naar Monument Valley.
Een overnachting in Kingmna ligt wel goed vind ik, je hebt dan nog een groot deel van de dag voor de Grand Canyon, want daar heb je anders erg weinig tijd als je verder door zou rijden. Wij liepen maar een klein stukje van de South Kaibab Trail en een deel van het stuk langs de rim naar Hermit's rest en hadden toch echt niet te veel tijf met twee overnachtingen. Zie daarvooor ons 2013-verslag. Je kunt de overnachting in Kingman open laten natuurlijk.
In de parken zou ik wel gaan boeken, zeker in de weekenden.
Marianne
Een overnachting in Kingmna ligt wel goed vind ik, je hebt dan nog een groot deel van de dag voor de Grand Canyon, want daar heb je anders erg weinig tijd als je verder door zou rijden. Wij liepen maar een klein stukje van de South Kaibab Trail en een deel van het stuk langs de rim naar Hermit's rest en hadden toch echt niet te veel tijf met twee overnachtingen. Zie daarvooor ons 2013-verslag. Je kunt de overnachting in Kingman open laten natuurlijk.
In de parken zou ik wel gaan boeken, zeker in de weekenden.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 8477 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-