Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis akarin : SF - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
akarin
Amerika-ontdekker

Reis akarin : SF - LA

Bericht door akarin »

Op 30april vertrekken wij naar Amerika voor een rondreis van 15 dagen.
Dit is mijn route zoals ik hem nu heb bedacht,
30-04-2015 San Francisco,
01-05-2015 San Francisco
02-05-2015 Yosemite
03-05-2015 Yosemite
04-05-2015 Death Valley,
05-05-2015 Las Vegas,
06-05-2015 Zion,
07-05-2015 Grand Canyon,
08-05-2015 Grand Canyon,
09-05-2015 Lake Havasu,
10-05-2015 Los Angeles,
11-05-2015 Los Angeles,
12-05-2015 Los Angeles,
13-05-2015 Los Angeles,
14-05-2015 Los Angeles,
15-05-2015 weer naar huis.

Het is natuurlijk het al bekende rondje maar voor mij de eerste keer Amerika dus ben er zo wie zo happy mee.
Ik twijfel alleen nog hoe ik het in Yosemite zal gaan doen bv 1 nacht daar slapen en dan de volgende dag al iets verder rijden door het gebied en vervolgens nog een overnachting zodat we al wat
meer richting Death Valley zijn en de afstand hiermee wat verkleinen of twee dagen in Yosemite op het zelfde punt overnachten en dan toch in 1x doorrijden naar Death Valley
En of 1 dag Las Vegas wel voldoende is en ik niet beter een dag in Los Angeles kan scrappen.

Ik reis overigens met partner en een zoontje van 10 jaar oud dus Disney aan het einde van de rit is een must :D

Ben erg benieuwd naar de ervaringen van de Amerika experts en alle info is dan ook van harte welkom.

Groet,
Karin Hageman
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis akarin : SF - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Karin, welkom op het forum!
Je hebt een mooie maar wel erg volle route samengesteld. Eigenlijk is dit een rondje waar wel 3 weken voor nodig zijn, en dan trek je ook nog erg veel tijd uit voor LA. Zijn die dagen LA bewust? Een dag Disneyland en nog een dag voor de highlights zou ook kunnen.
Van Yosemite naar Death Valley via de Tioga Pass is al een lange rit, maar als je niet via de pas kunt dan wordt het helemaal een lange rit. Dus ja, het is niet zo gek om al iets verder te rijden dan Yosemite. Maar dan blijft er voor het park geen tijd over. Bedenk ook dat je niet een dag Las vegas hebt zoals je zegt, maar 1 nacht. Afhankelijk van wanneer je vertrekt uit DV heb je wellicht nog een middag, maar je zult de volgende dag al vroeg willen vertrekken om nog tijd voor Zion te hebben.
Ook voor Zion hebben jullie met 1 nacht niet veel tijd, dat park lijkt me qua temperatuur in die periode erg aangenaam dus een volle dag zou prettig zijn. Voor de Grand Canyon zou je wel een dag minder kunnen doen. Maar het is allemaal afhankelijk van wat je in de parken wilt doen. Heb je daar al naar gekeken? Ken je de site http://www.ontdek-amerika.nl al? En hebben jullie al wat reisverslagen gelezen? Kijk eens naar mijn 2011-verslag om een idee te krijgen van wat er in 2 weken mogelijk is zonder te haasten.
Ik ben ook benieuwd of de tickets al vastliggen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 jul 2014, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik veronderstel dat je telkens de overnachtingsplaats hebt opgegeven. het is beter om steeds in de van-naar vorm te werken als je een verplaatsing maakt, dat maakt het duidelijker.

Zo vroeg op het jaar zal de Tioga Pass nog dicht zijn. Je moet dus via de Central Valley naar Death valley. Heel veel tijd voor Yosemite is er dan inderdaad niet.

Ook Vegas zal misschien toch wat kort uitvallen.

In Zion heb je best twee overnachtingen.

In GC zou je met één overnachting kunnen volstaan.

Jullie gaan slechts kort, je mist dan ook veel (Bryce, Page, Monument Valley) zeker met 5 dagen LA. Ik begrijp dat Disney een must is, maar wat ga je daar 5 dagen lang doen ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
akarin
Amerika-ontdekker

Bericht door akarin »

Dank jullie wel ik begrijp dat ik dus nog wat moet gaan aanpassen.Helaas ben ik vanwege een schoolvakantie gebonden aan deze tijd en kan ik niet meer dagen als dit opnemen.
Wat minder Los Angeles in inderdaad een optie (al had ik mezelf daar wel een aantal dagen lekker strand belooft maar dat is niet het belangrijkste )en had al van meer mensen begrepen dat 1 dag Grand Canyon eigenlijk wel prima is.
Ga de reis opnieuw bekijken en ga jullie adviezen zeker ten harte nemen.

Groet,
Karin Hageman
akarin
Amerika-ontdekker

yosemite/death valley

Bericht door akarin »

Volgens mij is deze vraag al vele malen gesteld maar dan net weer in een andere vorm.
Heb inmiddels op advies van forumleden mijn reis ook iets aangepast maar waar ik nog steeds mee zit is met het stuk tussen Yosemite en Dead Valley.
Het tijdstip dat we hier zijn is op 2 en 3 mei (Yosemite) en daarna door naar Dead Valley maar de tioga pas is dan nog dicht.
Wat is nu wijsheid om te doen aangezien de route via de onderzijde nogal een saaie nietszeggende route schijnt te zijn.
Hopen dat de Sonara pas open is en in 1x doorrijden of via de 88 en en dan nog ergens overnachten?
Nogmaals de route via bakersfield valt wat mij betreft af maar welke plaats is dan een goed uitgangspunt om 2 nachten in Yosemite te overnachten en hier vandaan te vertrekken
via bovenstaande routes.
Hartelijk dank alvast weer,

Karin Hageman
goldenhills
Amerika-expert

Re: yosemite/dead valley

Bericht door goldenhills »

De route via Lake Isabella is best leuk. Geen Tioga pass, maar mooier dan helemaal onderdoor.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: yosemite/dead valley

Voor de route maakt het niet uit waar je overnacht; ik zou zelf altijd voor de vallei kiezen. Bij de route onderlangs zou Oakhurst nog een optie zijn maar als je daar niet voor kiest is de vallei of El Portal prima. De route via de 88 is mooi maar wel veel langer dan de Tioga Pass of Sonora Pass, dus kijk of het past in de totale route.
Gaan jullie in death Valley overnachten en heb je tijd voor een stop tussen Yosemite en Death Valley?

De Tioga Pass is trouwens niet per definitie gesloten begin mei, maar de kans dat hij open is, is niet erg groot. Kun je de route ook omdraaien? Liggen de tickets al vast?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou als je onderlangs moet ( en dat weet je wrs wel één of twee weken voor je er komt) de 2e nacht Yosemite wel in Oakhurst overnachten. El portal kan ook, maar dan zou ik 's ochtends al vroeg weggaan uit Yosemite. Oakhurst heb je een uurtje of 1,5 a 2 meer speling. Je kan rijden via Bakersfield en dan afslaan naar Lake Isabella. Je kan ook iets eerder eraf en de rit naar Lake Isabella door Sequoia National Forest (dus niet het nationale park) doen. Zo hebben wij het in 2013 gedaan. Wel even goed de tomtom voor de juiste afslagen gebruiken.
De snelweg van Fresno naar Bakersfield is echt een enorm saaie weg, wij hadden er zo'n genoeg van dat we bij Earlimart of Delano gewoon over een b-weg, door de fruitplantages zijn gaan rijden. Heel apart.
Je zou dan evt wel de keuze kunnen maken om naar Lone Pine of Ridgecrest te rijden ipv al naar Death Valley en de dag erna een dag in Death Valley door te brengen, maar dan 's avonds al door te rijden naar Las Vegas.
akarin
Amerika-ontdekker

Bericht door akarin »

Fijn om gelijk alweer zoveel antwoorden te krijgen..en inderdaad Marianne heb ik nog gekeken om de reis om te draaien maar de voorkeur ging toch uit naar de laatste dagen "relaxen" in Los Angeles.
Ik heb nog 1 dag speling want kan eventueel 1 dag Grand Canyon schrappen,deze staat nu op twee dagen maar zoals ik steeds lees is 1 dag" mits je niet naar beneden gaat" wel voldoende.
We slapen bij Death Valley in Furnest Creek dus vanuit daar willen we dan verder naar Las Vegas waar we overigens maar 1 nacht blijven{is dit voldoende}?
Pfff ik merk het al ben nog lang niet uit gepuzzeld maar dat maakt het wel heel leuk.
Ohh ja trouwens hoeveel tijd scheelt het als je over route 88 gaat in plaats van de Sonora pas er van uit gaande dat alles nog dicht is rond die tijd.

Groet,
Karin Hageman
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt met googlemaps eens de verschillende routes bekijken. Neem bijvoorbeeld El Portal - Furnace creek en sleep dan de route omhoog. Je ziet dan achtereenvolgens de afstanden en tijden voor de route via de Tioga Pass, de Sonora Pass, de Ebbetts Pass en de CA88. En als je de route naar beneden sleept kun je zien hoeveel tijd het kost als je via Bakersfield of Lake Isabella rijdt.
Je kunt op deze site per weg zien of hij open is. Handig om ter plekke te checken vlak voor je naar Death Valley rijdt.
Of 1 nacht Las Vegas voldoende is durf ik niet te zeggen. Het is te weinig om alle hotels te zien maar voldoende om een goede indruk te krijgen. Ik vind het zelf meestal na 1 nacht wel weer mooi geweest. Voor de GC kan 1 nacht voldoende zijn, maar dat hangt ook af van de ritten op de dag ervoor en erna. Hoe ziet je route er nu uit, zou je ergens anders nog een dag kunnen missen? Een wat kortere route, zonder bijvoorbeeld SF en Yosemite is geen alternatief?

Ik begrijp dat eindigen in LA wel prettig is. Aan de andere kant is het niet alleen vanwege de Tioga Road maar ook vanwege de Glacier Point Road wel handiger om iets later in Yosemite te zijn.

Marianne
akarin
Amerika-ontdekker

Bericht door akarin »

Wordt er allemaal niet makkelijker op :wink: wat een keuzes allemaal,,,maar wel leuk hoor.
Stel dat ik de route omdraai dus eindig in San Francisco is de route dan net zo mooi of is SF en eindigen in LA toch de beste route,wie heeft hier ervaring mee.?
Zijn inmiddels wel aan het kijken of dat we eventueel een dag eerder kunnen vertrekken al is dit wel geheel afhankelijk van de school van onze zoon.
akarin
Amerika-ontdekker

Bericht door akarin »

Oke hebben het roer een beetje om gegooid en benieuwd naar jullie reacties.

dag 1 aankomst San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco-Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite-Anaheim
dag 6 Anaheim
dag 7 New Port Bay
dag 8 New port Bay-dead Valley
dag 9 Dead Valley-las Vegas
dag10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas-Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion-Page
dag 14 Page-Grand Canyon
dag 15 Grand Canyon-Phoenix
dag 16 Phoenix naar huis.

We vertrekken op 29april dus zijn er van uit gegaan dat de tioga pas nog dicht zal zijn en hebben mede daarom ook de route aangepast.
Alle reacties zijn weer van harte welkom.
Dank hiervoor
Karin hageman
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is een mooie route zo. Ik zou hem wel omdraaien, dat is net zo mooi, en je hebt kans dat de wegen en paden in Yosemite net iets beter begaanbaar zijn. Zie hier voor de openingsdagen van de Tioga Pass en Glacier Point road in de afgelopen jaren.
Het zou er dan zo uit kunnen zien:

Dag 1 Naar - Phoenix
Dag 2 Phoenix - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Page
Dag 4 Page - Zion
Dag 5 Zion
Dag 6 Zion - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Death Valley
Dag 9 Death Valley - Los Angeles
Dag 10 Los Angeles
Dag 11 Los Angeles
Dag 12 Los Angeles - Yosemite
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite - San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco

Je zou ook zoiets kunnen doen:
Dag 1 Naar Phoenix
Dag 2 Phoenix - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 4 Monument Valley - Page
Dag 5 Page
Dag 6 Page - Bryce
Dag 7 Bryce - Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Death Valley
Dag 12 Death Valley - Los Angeles
Dag 13 Los Angeles
Dag 14 Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Los Angeles

Andersom kan ook. En je kunt nog wat schuiven; een dag meer voor de Grand Canyon of iets anders (Capitol Reef?). Je hebt dan meer tijd voor alles.
Misschien heb je iets aan het reisverslag van Jerbia; ook een meivakantie met kinderen.

Marianne
akarin
Amerika-ontdekker

Bericht door akarin »

Dank je wel Marianne een van deze routes zal het inderdaad gaan worden..Kan jij mij nog advies geven over Los Angeles.
Wil eigenlijk 1 nachtje Aneheim doen voor Disney en daarna nog twee nachtjes aan het strand.
Of zeg jij pak dan drie nachten aan het strand en rij naar Aneheim,heb geen idee hoe dat gaat met de drukte van het verkeer enz.
Het kan wat mij betreft niet gauw genoeg mei worden.

Karin Hageman
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou voor Disneyland in Anaheim overnachten. Dat is goedkoper dan aan de kust en als je een hotel hebt tegenover het park kun je lopend naar het park en spaar je ook weer parkeerkosten uit.
Het is ook wel prettig als je meteen 's morgens naar het park kunt gaan. Als je dan nog ergens anders vandaan moet komen sta je zeker in de file en dat kan je wel 2 uur kosten, afhankelijk van waar je vandaan komt. Kijk eens in ons 2008-verslag om een idee te krijgen van de reistijden en overnachtingsmogelijkheden in en rond LA. Wij kwamen toen ook van Las Vegas en reden met een overnachting in Death Valley naar LA.

Marianne
akarin
Amerika-ontdekker

Bericht door akarin »

Kijk daar kan ik wat mee..nu maandag gauw de tickets regelen ..staan nu in optie alleen met eindigen in Phoenix en inderdaad andersom kom je beter uit met Yosimate.
Enigste minpuntje...geen rechtstreekse vluchten naar Phoenix...maar goed kleinigheidje heb je algauw.

Karin Hageman
akarin
Amerika-ontdekker

Bericht door akarin »

Maar natuurlijk ben ik er nog lang niet en na 4 avonden zo"n beetje alle hotels sites te hebben af gezocht..zit ik nog steeds met dezelfde vraag.
Het laatste stukje van onze rondreis gaan we dus nog voor 1 nacht naar yosemite.We komen vanaf de zuidkant of zuidwest kant binnen en de reis ernaar toe zal ongeveer drie uur tijd in beslag nemen.
Wat is nu het handigste om te overnachten[el Portal]niets meer kunnen vinden wel nog in fishcamp/bass lake/oakhurst of mariposa.
Wat is een beetje een logische route als je dus anderhalve dag hebt voor Yosemite gezien vanuit deze twee ingangen tot het park.

Groet Karin Hageman
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Fish Camp lijkt mij debeste optie en daarna Oakhurst.

Vraag is wat wil je in Yosemite juist gaan doen ?

Als je komt vanuit LA neem je gewoon de interstate naar Bakersfield en vervolgens Fresno en zo verder naar Yosemite.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
akarin
Amerika-ontdekker

Monterey - El Portal

Bericht door akarin »

Toch nog even een vraag over het laatste stuk van onze reis.
We gaan via Montery naar El Portal.
In de ochtend staat dan nog het aquarium in Montery op het programma,dus verwacht dan rond de middag naar Yosemite
te rijden.
Heb op Google maps gekeken voor de reistijd maar mijn vraag is nu: zou ik ook eerst nog naar Maripose Grove kunnen rijden voor
de laatste uurtjes van de dag om daar de prachtige bomen te gaan bekijken.
Zou dan van Montery gelijk door kunnen rijden via Oakhurst naar binnen.
De volgende dag hebben we dan nog een volle dag in het park om nog meer mooie plekken te gaan bekijken.
De dag daarna vertrekken we naar San Francisco
Lees graag jullie mening.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Montery-el portal

Bericht door ingrid14 »

Ik zou inderdaad via Oakhurst rijden. Bezoek aan de Mariposa Grove en eventueel nog naar Glacier Point op weg naar El Portal.
Begin goed op tijd aan je bezoek van het aquarium zodat je nog tijd genoeg over houdt voor de Mariposa Grove.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer