Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door meyem »

Lelle schreef:Los van dat de metro dichtbij moet zijn, zoeken we een plek waar we makkelijk en snel een hapje kunnen eten, een broodje kunnen halen of boodschapjes kunnen doen. In de nabije omgeving moet dus wel wat te doen zijn.
Pffff .... dat wordt wel moeilijk in New York, hoor .... er zijn niet zoveel eetgelegenheden .... :lol: :wink:
Lelle schreef:Ik heb bijvoorbeeld veel gelezen en gehoord over East Village / West Village / Greenwich Village.
Iemand daar ervaring mee?
Hoe bedoel je .... ervaring ...? er in een hotel gezeten of er rondgelopen? The Village (=Greenwich Village) is geweldig gezellig... ik kom er graag en zou er zo in een hotel willen vertoeven ... maar ja, leuke plekjes zijn wel vaak duurder .... East en West village ... ik weet niet precies waar de grens ligt ... ik ga dit keer vlakbij Union Square zitten (Bennogr, welke Village is dat??) en dat lijkt me superleuk, hoewel ik Upper West zeker zal missen .... daar is het rustiger en meer woonwijk-achtiger ... met prachtige panden ...

oh, wacht, volgens mij is West Village hetzelfde als Greenwich Village?
East Village is iets meer off the beaten track, zou ik inschatten .... zitten ook een paar wat armoedigere straatjes en parkjes tussen ... vond ik ... en wat oude hippiebuurtjes ...

New York City here I come :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Fifth Avenue is de grens tussen west en oost in de hele stad, Oost en West Dorp liggen ten zuiden van de 14e straat, Oost dorp loop tot Houston (dan begint de Lower East Side), West Dorp loopt iets langer door naar het zuiden. Union Square is dus in het Oost Dorp (tenminste als je lager zit dan de 14e straat, dat is de bovengrens.

Het West Dorp wordt algemeen gezien als het "echte" Greenwich Village (daar loopt dan ook Greenwich Street doorheen) (Leuk weetje: er ook een Downing Street vanaf Sixth Avenue richting Hudson rivier, met een stomerij op nr. 10).

Het Oost Dorp is snel aan het veranderen, er zitten nog wel een aantal Indiase restaurant in de 7e straat, tussen 1st en 2nd Ave, maar de rest is vol met yuppie tenten (en een groot gat op het ogenblik langs 2nd Avenue bij de 7e straat). Het Oost-Oost dorp ziet er misschien nog wel een beetje sjofel uit, maar is het Mekka van de alternatievelingen. Een vriend van m'n zoon heeft daar gewoond met twee kamergenoten voor $2100 in de maand, zal nu wel duurder zijn. Maar ook echt alternatieve cafe's met nog alternatievere muziek (heb ik me laten vertellen, ik ben wat ouder dan toen ik daar woonde).

Het Oost Oost Dorp heet ook wel Alfabet City, Avenues A t/m D.

Voor wie gaat: de kerk op de hoek 10e straat, 2nd Ave heeft een standbeeld van Peter Stuyvesant. Er is een goed Mexicaans cafe op de hoek van de 1e straat en de 1e Ave.

Volgens mij zijn er (nog) geen hotels in het Oost Dorp, de hotels in het West Dorp zijn echt heel sjiek en duur aan het worden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, dat klinkt wel zo'n beetje als ik het ervaarde .... Ik zit straks net 1 straat boven East Village :mrgreen: , maar ik zal die adresjes eens overwegen!
Wie bepaald de huur eigenlijk van al die panden? Zijn dat allemaal verschillende eigenaars, of is het de 'gemeente'?
Ik las jusit gister dat Pearl River Mart eind die jaar ook de deuren sluit, omdat de huur te hoog wordt ..... alles goed en wel, maar NYC moet volgens mij ook wel oppassen dat ze zich niet uit de markt prijst, op een gegeven moment ....?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik denk trouwens dat ik dit keer ook eens een bezoek aan het Anne Frank huis ga brengen. Ik sta op de mailinglist van Justin Ferate, dus ik word redelijk op de hoogte gehouden van alle Joods-gerelateerde bezigheden .... vanaf 24 april is Anita B in de bios, een van de beste 'holocaust movies', een dubieuze eretitel, maar ik ga m zeker bekijken....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De huren in New York worden bepaald door 'vrijheid, blijheid', wat de gek ervoor geeft. Alleen bepaalde woningen vallen onder huurbeperking en zelfs huurbevriezing. In mijn eerste woning in NY, 2nd Ave en 10 straat, betaalde ik $140 in de maand voor mijn studio, maar er waren oude mensen in het gebouw die daar erg lang woonden en iets van $35 per maand betaalden voor dezelfde ruimte. Als die mensen overlijden of vertrekken (of met succes door de eigenaar worden weggepest) dan gaan de huren naar de 'geldende' prijzen. En dat wordt dus steeds meer.

Mijn voormalige buren in Prospect Heights in Brooklyn (de 'verkeerde' kant van Flasbush Avenue, tegenover Park Slope) hebben 40 jaar geleden hun huis (drie verdiepingen) gekocht voor $30.000 of zo. Wij huurden daar 2 verdiepingen plus tuin begin jaren 1980 voor $600 in de maand, huizen kosten daar nu $3 miljoen.

Inderdaad verloedering van de stad door hoge prijzen.

PS Van het Anne Frank Center in Manhattan (vlak om de hoek bij het 9/11 monument) moet je je niet teveel voorstellen. Het is eigenlijk 1 grote zaal met foto's en een tentoonstellinkje. Er worden voornamelijk rondleidingen gegeven voor schoolkinderen met wat lezinkjes. Al zijn er af en toe wat grotere discussie en evenementen. Zoek de website op.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer