Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help?! Eerste keer Florida - eerste keer alles via internet

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
danny1969
Amerika-ontdekker

Help?! Eerste keer Florida - eerste keer alles via internet

Bericht door danny1969 »

Hoi,

we zijn volop bezig met de voorbereiding van onze eerste reis naar Amerika en we hebben er veel zin in.
We doen dus een rondreis ( met huurwagen): Orlando - Cocoa Beach - Miami - Keys - Everglades - Fort Myers - St.-Petersburg - Orlando en dit op 15 dagen; 12/7 t.e.m. 27/7/2007.
We zouden telkens willen boeken in de hotels van "Comfort Inn" en dit deze week nog reserveren. Iemand reacties daarop? Goed? Opmerkingen?
MAAR: hoe doen we alles met de vluchten... We hebben al het een en ander gelezen op dit forum, maar hebben individuele hulp nodig...
We weten niet goed welke maatschappij ( Continental, British Airways,...?) en hoe ( bv. telkens welke verzekering?)
Klinkt onduidelijk, maar zo voelen wij ons bij het opzoeken naar de juiste vluchten.
Wat wij hebben gezien: Continental = 1.471 euro en BA = 1.572 euro.
Of weten jullie iets beters?
Iemand geroepen om ons een handje te helpen?

Getekend,
2 Amerika-leken :roll: die er wel alles over willen leren :hilarious:
2007 Florida, 2008 California, 2009 New York, 2010 Texas, 2013 Hawaii ...
JansenS
Amerika-ontdekker

Bericht door JansenS »

United is volgens mij erg goedkoop met vluchten
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

JansenS schreef:United is volgens mij erg goedkoop met vluchten
Inderdaad, 2 weken geleden Chicago (directe vlucht) geboekt voor slechts 439 E !
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Help?! Eerste keer Florida - eerste keer alles via inter

Bericht door hekkie »

danny1969 schreef:>>MAAR: hoe doen we alles met de vluchten... We hebben al het een en ander gelezen op dit forum, maar hebben individuele hulp nodig...
We weten niet goed welke maatschappij ( Continental, British Airways,...?) en hoe ( bv. telkens welke verzekering?)
Wat wij hebben gezien: Continental = 1.471 euro en BA = 1.572 euro.
Of weten jullie iets beters?
Iemand geroepen om ons een handje te helpen?
Hallo Danny,

Allereerst een paar opmerkingen.

Gezien het rondje wat jullie willen maken, is het "slimmer" om op Miami te vliegen in plaats van Orlando. Dit is nl (en zeker in het hoogseizoen) goedkoper dan vliegen op Orlando. Verder kan het voor de prijs uitmaken op welke dag je vliegt. De heenvlucht is daarbij bepalend. Vaak is ma, di, wo goedkoper dan later in de week of de weekends. Verder moet je altijd kijken naar de totaalprijs, dus inclusief taxes en alle toeslagen. Vaak heb je nog wat boekingskosten erbij.

Wat verzekeringen betreft, neem je uiteraard een reisverzekering en annuleringsverzekering, maar dit staat los van het boeken van een ticket. Wel wordt er tegenwoordig vaak een vliegticketverzekering aangeboden (soms is die zelfs verplicht) voor het geval de luchtvaartmaatschappij failliet gaat. Deze kost maar € 4 p.p. per ticket. Boek je rechtstreeks bij een maatschappij, kun je deze verzekering niet nemen.

Dan is er de keus voor rechtstreeks vliegen of met een overstap. Martinair biedt bijv. rechtstreeks vluchten aan naar Florida, maar de prijs ligt ook zo'n € 200 p.p. hoger in jullie periode. Zelf vind ik het nooit zo erg om over te stappen. Je hebt dan alle "gedoe" met immigration gehad als je op de plaats van bestemming aankomt. Wel moet je een ruime overstaptijd (plm 2 uur) op de heenvlucht hanteren.

Ik ben wat aan het shoppen geweest voor jullie. Er zijn al heel wat (goedkopere) vluchten volgeboekt zag ik. Naast wat jullie zelf al hadden gevonden kom ik op jullie data met Martinair uit op ruim € 1100 p.p. naar Orlando en € 900 naar Miami. Een vrij forse prijs vind ik zelf. Met United zit je op ruim € 800 naar Miami. Delta is wat goedkoper, maar niet meer beschikbaar.

Het meest aantrekkelijke aanbod vond ik in de gauwigheid bij SwissAir. Hiervoor vlieg je eerst naar Zürich voor een overstap en dan rechtstreeks naar Miami. Ook niet verkeerd. De prijs is incl. alle toeslagen € 706,46 p.p. Zelf heb ik deze vlucht nog nooit genomen, maar ik ken wel mensen die het wel gedaan hebben en tot volle tevredenheid.

Je kunt gokken op een (lastminute)aanbieding. Komt nog wel eens voor naar Miami, maar het blijft een gok. Ik zou niet te lang wacht met boeken voor deze periode.

Succes met de planning verder.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Re: Help?! Eerste keer Florida - eerste keer alles via inter

Bericht door MattRob »

danny1969 schreef:Hoi,

we zijn volop bezig met de voorbereiding van onze eerste reis naar Amerika en we hebben er veel zin in.
We doen dus een rondreis ( met huurwagen): Orlando - Cocoa Beach - Miami - Keys - Everglades - Fort Myers - St.-Petersburg - Orlando en dit op 15 dagen; 12/7 t.e.m. 27/7/2007.
We zouden telkens willen boeken in de hotels van "Comfort Inn" en dit deze week nog reserveren. Iemand reacties daarop? Goed? Opmerkingen?
Hoi,

Ik zou sterk overwegen om ook eens op Priceline te kijken. Voor de prijs van een Comfort Inn zit je dan in mooie dure hotelketens (zoals Hilton, Marriott, Hyatt, etc). Echt de moeite waard. Nadeel is dat je niet kan cancellen, en ook vaak geen ontbijt hebt (volgens mij heb je dat wel bij Comfort Inn :? ?). Kijk ook eens op het Florida of Orlando forum, daar kan je ook goede tips krijgen en staat Priceline uitgebreid beschreven :wink: !
danny1969
Amerika-ontdekker

Bericht door danny1969 »

:lol: hey, alvast bedankt voor de raad indien er jullie nog dingen binnen schieten laat het ons maar weten. :wink:

groetjes,Danny en Ruthje
2007 Florida, 2008 California, 2009 New York, 2010 Texas, 2013 Hawaii ...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer