Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar overnachten National Parks? (Death Valley. Yosemite etc)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Waar overnachten National Parks? (Death Valley. Yosemite etc)

Bericht door dhg2000 »

Volgend jaar wil ik een aantal National Parks gaan bezoeken, namelijk Death Valley, Yosemith, Valley of Fire, Red Rock Canyon, Sequioa National Forrest.
Nu kan ik alleen erg weinig hotels vinden bij deze Nationale Parken.

Hebben jullie voor mij per park tips waar ik het beste kan verblijven / logeren?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Waar overnachten National Parks? (Death Valley. Yosemite etc)

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je in de parken overnachten? Of er buiten? Ik weet niet waar je zoekt, maar er zou toch voldoende te vinden moeten zijn.
Een goede ingang is de NPS-site. Dus http://www.nps.gov/yose, http://www.nps.gov/deva en http://www.nps.gov/seki. Daar vind je veel handige informatie onder het plan your visit-deel.
Je hebt het over Sequoia National Forest, maar bedoel je niet Sequoia National Park?
Bij Red Rock Canyon heb je geen hotels, maar net als VoF is dat goed vanuit Las Vegas te doen. Voor Valley of Fire zou je in Overton kunnen kijken.

Marianne
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Het hoeft voor mij niet per se in het National Park te zijn, een half uurtje afstand vind ik ook prima.
Bedoel inderdaad Sequioa National Park.

Bij Death Valley zie ik bijvoorbeeld alleen een lodge, maar zijn er ook hotels in de buurt?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een lodge kan van alles zijn, in DV heb je cabins en motel-achtige accommodatie. Naast Furnace creek heb je ook nog Stovepipe Wells en Panamint Springs.
Voor accommodatie in Yosemite zie http://www.yosemitepark.com. Buiten het park ligt El Portal het beste.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor DV, Yosemite en Sequoia/Kings Canyon.

Marianne
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Dat ga ik zeker even doen, ben benieuwd :D
Hopelijk staan er goede tips in voor ons :wink:
Renaat BEL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Renaat BEL »

Pahrump is een ideale slaapplaats na een bezoek aan Death Valley.
Na een ganse dag Death Valley te hebben bezocht ligt Pahrump in het zuiden van het park. De volgende dag kan u dan volledig relax rijden naar Las Vegas, is maar een kleine 2 uur rijden. :thumbup:

Renaat
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Pahrump zou ik als overnachtingsplaats ten stelligste afraden. Dit ligt immers niet in het zuiden van het park, maar op een uur rijden vanuit Furnace Creek.

Een overnachting in Death Valley zelf is eigenlijk aan te raden. Je hebt dan de beste momenten om het park te bezoeken en te genieten van een fantastische nachtelijke sterrenhemel.

Pahrump is overigens een Sensus Designated Place en eigenlijk een vrij troosteloze buurt. Budget vriendelijk zal het wel zijn, maar persoonlijk ben ik toch altijd blij om het achter mij te laten. Veel winst richting Vegas maak je er niet door, want als je daat voor de middag aankomt is de kans groot dat je toch nog niet kan inchecken. Pahrump ligt overigens op een uur rijden van Vegas.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Ik zou de cruisecontrol ook nog even inschakelen en naar Las Vegas rijden. Pahrump is niet de moeite waard :roll:
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Vanaf Las Vegas gaan we via Death Valley en Yosemite naar Reno, dus de voorgestelde route kunnen we niet maken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je van Las Vegas af komt zou ik gaan voor Stovepipe Wells of Panamint Springs resort. Eerste ligt centraal en 2e al wat aan de westkant van het park, zodat je de dag erna snel door kunt richting bv mammoth lakes ofzo. Al met al vond ik Furnace Creek wel het 'levendigst' overkomen.
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Waar en hoe lang overnachten National Parks? (DV.Yosemite

Bericht door dhg2000 »

Bedankt! En hoe lang raden jullie mij aan om in / rondom de parken te overnachten?
1 nacht of moeten we er zeker 2 nachten voor uittrekken?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat hangt er weer vanaf hoeveel tijd je overal voor hebt natuurlijk. En waar je zelf van houd. Ben je een wandelaar of juist niet. Dat maakt voor een park als Yosemite bijvoorbeeld wel uit vind ik. Als je bv de Panoramatrail gaat lopen kan je zomaar een extra dag Yosemite uittrekken voor de rest namelijk. Ik had eigenlijk wel verwacht als toch redelijk frequent forumbezoeker dat je met deze parken al wat bekender was of was je nog nooit aan deze kant van de usa geweest?.

Maar ik zou het bv zo doen.
Ik vind Yosemite persoonlijk erg veel weghebben van de Alpen. En ondanks dat het een prachtig park is had ik aan 1.5e dag echt wel genoeg. Heb je een overnachting tussen Death Valley in Yosemite in bv Mammoth Lakes dan zou ik 2 nachten Yosemite als minimum nemen. Met een wandeling als de panoramatrail erbij misschien een nacht extra.

Death Valley kun je vanaf Las Vegas met 1 overnachting makkelijk doen. Ook zou je makkelijk Death Valley kunnen doen en bv in Lone Pine overnachten. Een overnachting in Death Valley is aan de andere kant ook wel wat speciaals (je moet dan wel niet om 21u al in je bed voor de tv zitten natuurlijk, maar buiten zijn met die geweldige sterrenhemel)

Valley of Fire en Red Rock Canyon kun je vanuit Vegas doen, of anders werd voor VoF bv Overton al aangeraden. Je zou ook na het bezoek van dit park bv goedkoop in St. George kunnen gaan zitten afhankelijk van welke kant je komt.

Sequoia NP zou ik net als Yosemite minimaal 2 nachten voor uittrekken om ook nog wat tijd voor kings Canyon te hebben. Ben je een echte wandelliefhebber dan is hier wat meer tijd ook zeker niet vervelend.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met dit soort vragen is het handiger om een routetopic te openen denk ik. Over het algemeen vind ik 1 nacht bijna nergens voldoende, maar het hangt ook af van hoeveel tijd je hebt en wat je overal wilt doen. Het kan ook afhangen van de tijd van het jaar waarin je gaat.
Om te zien wat je overal kunt doen kun je op http://www.ontdek-amerika.nl kijken. En natuurlijk op de NPS-sites (onder Plan your Visit).

Marianne
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

PSVwally schreef:Ik had eigenlijk wel verwacht als toch redelijk frequent forumbezoeker dat je met deze parken al wat bekender was of was je nog nooit aan deze kant van de usa geweest?.
Dit is de eerste keer dat we een rondreis met National Parks gaan doen, tijdens onze vorige reizen gingen we vooral naar de pretparken in alle steden. Vorig jaar naar de Grand Canyon geweest en sindsdien besloten om toch ook eens wat andere National Parks aan te gaan doen, daar ben ik me nu dus voor aan het oriënteren.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan denk ik idd dat je het beste een routetopic kunt openen. In principe kun je in de meeste parken wel een aantal dagen blijven als je ze echt heel grondig wilt bezoeken.
Renaat BEL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Renaat BEL »

Marcopstal schreef:Pahrump zou ik als overnachtingsplaats ten stelligste afraden. Dit ligt immers niet in het zuiden van het park, maar op een uur rijden vanuit Furnace Creek.

Een overnachting in Death Valley zelf is eigenlijk aan te raden. Je hebt dan de beste momenten om het park te bezoeken en te genieten van een fantastische nachtelijke sterrenhemel.

Pahrump is overigens een Sensus Designated Place en eigenlijk een vrij troosteloze buurt. Budget vriendelijk zal het wel zijn, maar persoonlijk ben ik toch altijd blij om het achter mij te laten. Veel winst richting Vegas maak je er niet door, want als je daat voor de middag aankomt is de kans groot dat je toch nog niet kan inchecken. Pahrump ligt overigens op een uur rijden van Vegas.

Dit klopt wat je zegt maar we hebben Pahrump niet gekozen als mooie slaapplaats maar als praktische slaapplaats...
Wij hebben een heel leuk huis via AIRBNB gevonden om te verblijven op de rand van Pahrump.
Onderweg naar Las Vegas kan je nog Red Rock Canyon meepikken.

Renaat
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb een paar maanden geleden ook iets gepost over een RVpark in Pahrump wat er erg netjes uitzag.
Maar het stadje zelf blijft bij mij vooral in de herinnering door de enorm goedkope benzine. Verder herinner ik me ook alleen de troosteloosheid van dit gebied.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer