Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Niet te missen wandelingen Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
lithola
Amerikafan

Niet te missen wandelingen Yellowstone

Bericht door lithola »

Wij gaan deze zomer voor het eerst naar Yellowstone met 3 tieners. Welke wandelingen mogen we absoluut niet missen?

Onze planning ziet er als volgt uit:

dag1: West Yellowstone (of Old Faithfull Inn) - Gardiner
dag2: Gardiner - Tower Roosevelt
dag3: Tower Roosevelt - Old Faithfull Lodge
dag4: OF Lodge - Jackson

Voor de eerste nacht twijfelen we nog tussen een overnachting in de OF Inn of in West Yellowstone. We komen dan al van SLC, dus OF Inn is misschien wel iets te ver rijden voor die dag. Langs de andere kant, logeren we op die manier wel meteen in het park ...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Niet te missen wandelingen Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de Old Faithful Inn nog kunt boeken zou ik dat zeker doen want het is alleen al voor het gebouw een aanrader. Wij zaten er in 2008, tijdens onze laatste nacht in het park. Zie daarvoor ons reisverslag. Maar je moet zelf kijken of je zo ver wilt rijden die eerste dag, hoewel het prima te doen is qua rijtijd. Voor de geisers in de vroege ochtend of tegen de avond heb je de laatste nacht nog, dus daarvoor hoef je die eerste nacht niet in het park te overnachten.

Willen jullie echt gaan wandelen of gaat het je om de bezienswaardigheden? Kijk ook eens in het noordwesten-forum, daar is deze vraag onlangs ook een paar keer voorbij gekomen, als je daar wat topics doorleest zie je ook wel tips.
Op dag drie kun je wat wandelingen doen bij Canyon om de watervallen te zien. En de laatste dag is een wandeling bij West Thumb een aanrader. Wij hebben daar eens met de kinderen een rangerwandeling gedaan; dat was erg leuk. Als dat soort dingen je aanspreken kun je eens kijken welke rangeractiviteiten er zijn en daar je planning op afstemmen.
Bij OF is natuurlijk de wandeling langs de boardwalk in het Upper Geyser Basin een must, en bij Mammoth de wandeling langs de terrassen.
Een korte wandeling die mij wel leuk leek is die naar Moose falls, die ligt vlak boven de zuidelijke ingang.

Kijk ook eens naar onze planning voor dit jaar, daar heb ik een aparte pagina voor Yellowstone aangemaakt (wordt nog aangevuld). En op http://www.ontdek-amerika.nl vind je per gebied ook tips en wandelingen.

Marianne
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Dankje Marianne. Het gaat vooral over de bezienswaardigheden, maar ik had begrepen dat je daarvoor toch wel best af en toe een wandeling maakt.

Ik ga al je tips en je website eens rustig bekijken. Het ziet er allemaal interessant uit!

De overnachting in OF Inn is geboekt, die laten we dan best staan :)
Karin1989
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Karin1989 »

Ik vind het ook best lastig. Wij zijn er eind juni en ik ben me nu dus aan het inlezen in de wandelingen. Dit is trouwens een hele mooie site:
http://trailguidesyellowstone.com/
Onder het kopje hiking trails kan je verschillende wandelingen kiezen en als je dan naar beneden scrolt staan er mooie foto's bij.
Maar dan nog, vanaf de computer 'kiezen' is lastig en ik denk toch maar dat we het daar wel bekijken. Met name bij Canyon Village en Lamar vind ik het lastig, we hopen gewoon heel veel wildlife te zien!
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Eind juni, begin juli is de wandeling rondom Trout Lake (NE gedeelte) een aanrader. Kost niet veel tijd, mooi meer, prachtige omgeving en in deze periode heb je veel kans om otters te zien. Zie evt. ons verslag.
avusa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door avusa »

Wij hadden vooraf een wandeling gepland met een uitzicht over de Grand Prismatic. Uiteindelijk hebben we deze twee jaar later nogmaals gedaan. Er moet een gravelpad worden uitgelopen en vervolgens moet er een partijtje een berg op worden geklauterd. Hier loopt geen pad maar het resultaat is de moeite waard.

Kijk ook op: (P.S.: Klik ook op de link onderaan elke blog voor meer foto's)

https://pgusa.wordpress.com/reisverslag ... juli-2012/
https://pgusa2014.wordpress.com/week-1/ ... ellowstone

Screen Shot 2015-04-12 at 17.52.14.jpg
Screen Shot 2015-04-12 at 17.52.14.jpg (33 KiB) 2797 keer bekeken
dsc_2007_dxo.jpg
Laatst gewijzigd door avusa op 12 apr 2015, 18:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Goede tip inderdaad. Je dient dan te starten bij de Fairy Falls Trailhead. Halverwege moet je dan de bosjes in en flink wat klauteren. Maar het uitzicht is inderdaad, fenomenaal!
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

lithola schreef:Dankje Marianne. Het gaat vooral over de bezienswaardigheden, maar ik had begrepen dat je daarvoor toch wel best af en toe een wandeling maakt.
Ja, je moet wel de auto uit, maar het zijn vaak korte wandelingen over een boardwalk. Voor de bezienswaardigheden kun je het beste de NPS-site bekijken, daar vind je de informatie per gebied. Zie het aanklikbare kaartje op http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/placestogo.htm

Marianne
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

als je er "officieel" nog naar boven mag ;) vorig jaar was er een week voordat wij er waren een chinees naar onder gevallen met dodelijke afloop ;) er hing toen een "police line do not cross" lint :D ik heb er mij alleszins niet door tegen laten houden en een paar andere gekke chinezen ook niet :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Die klim was pittig maar zeer de moeite waard. Zie onze blog van 2014
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Felicitas schreef:Eind juni, begin juli is de wandeling rondom Trout Lake (NE gedeelte) een aanrader. Kost niet veel tijd, mooi meer, prachtige omgeving en in deze periode heb je veel kans om otters te zien. Zie evt. ons verslag.
Is deze trail niet gevaarlijk ivm beren?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op de wat minder touristische plekken of wandelingen, zoals die van trout lake heb je idd meer kans om beren tegen te komen als bij de boardwalk wandelingen bij de viewpoints of bij de geyservelden. Zorg bij de echte natuurwandelingen, als het kan, dat je idd wat voorzorgsmaatregelen neemt. Even meegenomen eten goed verpakken, zodat t niet teveel ruikt, hang een belletje aan je rugzak of praat veel en wat harder dan normaal (of roep af en toe BEAR!) en neem evt bearspray mee. En vooral, hou je ogen goed open. Zie je, of misschien nog belangrijker, ruik je een karkas, let dan altijd extra goed op. Bij de bezienswaardigheden is er door de vaak wat massalere aanwezigheid van mensen wat minder beeractviteit, dan moet je weer wat meer oppassen met bv de bizons. Want dat zijn ook leipe beesten.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Trout Lake is een makkelijk bereikbaar meer, dus grote kans op andere toeristen en minder kans op beren. Maar je weet het nooit. De meeste beren die wij hebben gezien in Yellowstone zagen we in de NE hoek van het park.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dus bearspray mee, kopen we in het begin van de vakantie wel bij de Walmart, zingen en berenbel :wink: hij staat in het roadbook :) , lijkt me een mooie trail. Is er een beste tijd om otters te zien?, we zijn er eind juli.
Laatst gewijzigd door ina op 13 apr 2015, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik was er midden Mei...dus het was op de Old Faithful geyservelden en rond de Grand Canyon of Yellowstone met vele bussen van onze aziatische vrienden na nog erg rustig in Yellowstone.

Ina, in principe is bearspray alleen nodig als je echt de natuur ingaat zeg maar. Let wel even op als je bearspray wilt kopen waar je dit doet. Het is en niet overal verkrijgbaar en de prijs verschilt ook nogal. Ik wilde het in Jackson kopen in een supermarkt, maar daar koste een normale kan al $90. Dat vond ik wat overdreven en ze adviseerde me om in het VC van Grand Teton NP er een aan te schaffen. Nu vroeg iemand me daar waar ik wilde gaan lopen en toen ik aangaf niet teveel van de paden af te willen zei hij dat ik dan in principe ook wel zonder zou kunnen, of ik moest me echt heel onveilig voelen. Nu kon ik ook nog niet op veel plekken wandelen door de nog aanwezige sneeuw. Overigens kwam ik de beren juist erg verspreid door het park tegen. Zowel bij Fishing Bridge als bij Petrified Tree als tussen Norris en Mammoth Hot Springs.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben het ook nooit eerder gekocht, ik heb in Grand Tetons de Taggart en Bradley lake trail gepland, even gegoogled op Trout lake en bij beiden wordt geadviseerd bearspray mee te nemen, ik zag het op de site van walmart voor ongeveer 30 dollar, maar misschien ook een beetje schijn veiligheid? Volgens mij is het in parken als Sequoia en Yosemite zelfs verboden, terwijl het in Yellowstone juist wordt geadviseerd dus neem aan met goede reden? Voor alleen de boardwalk trails zou ik het niet kopen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben nog nooit bearspray meegenomen. Er wordt ook altijd gewaarschuwd dat het alleen zinvol is als je ook weet hoe er mee om te gaan. In Yosemite en Sequoia is het inderdaad verboden om bearspray te gebruiken.
Ik ben me aan het inlezen wat wandelingen in Yellowstone betreft en meestal wordt aangeraden om niet alleen te gaan wandelen maar bij voorkeur met minimaal 4 personen. Wij gaan zeker van te voren in een visitor center informeren wat wel en niet bij een bepaalde trail aan- of afgeraden wordt. Soms worden trails ook afgesloten als er sprake is van veel bear activity.
Wat ik veel lees is dat beren (grizzly's denk ik) vooral actief zijn rond Bridge Bay. Hangt wellicht ook van de tijd van het jaar af. In 1991 moesten wij verhuizen van ons plekje op de bridge Bay camping omdat de beren net onze loop als doorgang naar het meer gebruikten.

@Felicitas: ik heb je verslag weer gelezen; die cabin in Silver Gate ziet er erg leuk uit! Wij hebben nu een nacht in Roosevelt, maar Silver Gate ligt natuurlijk ook mooi voor het noordelijke deel.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ja, die cabin was erg leuk en een goede deal voor $99,- per nacht, waarbij het ontbijt in het café ook nog is inbegrepen. Nadeel is alleen dat je naar buiten moet voor de badkamer/wc, die je deelt met de bewoners van de andere cabin. Wij vonden Silver Gate en Cooke City heel leuk om een paar nachten te verblijven om de NE hoek te zien van Yellowstone. Het is daar nog erg kleinschalig. Heel anders dan bijvoorbeeld West Yellowstone en ook rustiger dan Gardiner.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Hoeveel tijd moet je zo'n beetje rekenen voor het upper geyser bassin tot morning glory pool, is deze in de ochtend het mooist? en is deze alleen bereikbaar vanaf Old faithfull of is er nog een parkeerplaats dichter bij de morning glory pool?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is heel mooi in de vroege ochtend of tegen de avond, dus vlak na zonsopkomst of voor zonsondergang. En ook lekker rustig dan. Verder maakt het niet zo veel uit denk ik.
Hoeveel tijd je nodig hebt hangt er van af of je ook uitbarstingen wilt zien. Van een aantal geisers is dat redelijk goed te voorspellen, kijk bij het visitor center welke geisers wanneer verwacht worden uit te barsten. Sommige kleine geisers zoals de Anemone Geyser barsten regelmatig uit, het is heel leuk om die hele cyclus te volgen. Als je nergens lang wacht ben je denk ik een uur of twee kwijt om tot aan de Morning Glory Pool te lopen en terug. Er is een pad voorbij Morning Gory Pool, maar de meest logische route is vanaf Old Faithful heen en terug. Haal een trail guide bij het visitor center.
Op de NPS-site kan handige kaartjes: zie hier voor het noordelijke deel van het Upper Geyser Basin en hier voor het onderste deel. Je kunt verder klikken op de kaartjes.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer