Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Airbnb ervaringen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bolle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Airbnb ervaringen

Bericht door Bolle »

Goededag iedereen,

Wij zijn bezig met het plannen van overnachtingen voor onze trip in zuidwest Amerika en om hier en daar de kosten wat te drukken overwegen we om wat nachten te boeken via Airbnb.

Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen hiermee en hebben jullie nog aanraders.

We maken globaal de volgende rondreis: san francisco - yosemite - death valley - las vegas - zion - bryce - page - monument valley - gc - kingman - los angeles - morro - monterey - SF
RemcoQuak
Amerika-newbie

Re: Airbnb ervaringen

Bericht door RemcoQuak »

Over Airbnb in de VS kan ik je niks vertellen. Ik heb wel via Airbnb appartementen in oa Parijs en Barcelona geboekt en dat is prima bevallen.
Je moet wel even goed kijken naar de foto's bij de advertentie, die geven je vaak al een hoop informatie. Let ook goed op wat je huurt, is het de hele accommodatie of huur je een kamer bij iemand in huis.
Lees ook goed de recensies van andere huurders van deze accommodatie.
Als je gaat boeken vertel je iets over jezelf. Op basis daarvan kan de eigenaar bepalen of hij de accommodatie aan jou wil verhuren. Als je huurperiode voorbij is wordt de verhuurder ook gevraagd een recensie over jou als huurder te schrijven. Op die manier kan bij jou volgende boeking, de verhuurder ook recensies over jou als huurder lezen.

Succes met je keuze!
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

Bedankt voor je reactie, we hebben een keer eerder via Airbnb geboekt (puerto rico) en dit is uitstekend bevallen!
frent
Amerikafan

Bericht door frent »

Wij gaan dit jaar ook 2 keer via Airbnb iets boeken. Dus zelf nog geen ervaring mee.
Via deze link krijg je alvast 24€ korting als je je registreer bij Airbnb. Dat neemt vaak de kosten van Airbnb weg en bij een boeking is het soms wel goedkoper zo dan een hotel...
http://goo.gl/FLoIjO
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Ik maak graag gebruik van AirBnB. Al boek ik soms alsnog via de website van de host zelf, of via VRBO. Mijn tips:
* Zoals je in ons reisverslag kunt lezen hadden wij deze AirBnB in San Francisco. Lag voor ons (2 volwassenen en 2 pubers) ideaal in een hippe en relaxte wijk.
* In LA zijn we naar Redondo Beach gegaan. Het appartement dat we daar hadden vonden we in eerste instantie op AirBnB, maar ze bleken een groter appartemtent op VRBO te hebben staan.
* Buiten Yosemite, 3 kwartier vanaf Mariposa, 5 kwartier vanaf de Valley floor, vonden we deze AirBnB. Die uiteindelijk ook een eigen website hadden waar we dezelfde kamers konden boeken.

En goh, ook ik heb een code waarmee je 24 euro korting op je eerste boeking krijgt;-)
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Wij hebben geen goede ervaring. We zijn op zoek naar een appartement in New York voor de zomer , en t.n.t. zijn alle aanvragen ( zeker 6 verschillende) niet gelukt. De reden is dat de eigenaren na de aanvraag allemaal direct contact wilden, dus buiten AirBNB om. Ze geven dan een soort gecodeerd emailadres, en vragen om ons telefoon nummer etc. Dit is tegen de regels. En dit word ook sterk afgeraden i.v.m. veiligheid.

Ik begrijp dat AirBNB daar niks aan kan doen, we hebben ook een tegoedbon van 80 euro gehad van AirBNB .
Het kan misschien ook aan de plaats waar je zoekt liggen, want we zoeken nu op Homeaway, en we hadden daar een vergelijkbare ervaring: geen naam of adres, geen aansprakelijkheid voor de eigenaren, en we moesten gelijk het bedrag (1900 euro !!!) overmaken...Toen we vragen gingen stellen hoorden we niets meer.

Afijn, inmiddels hebben we nog niks gevonden. En zoeken we nog steeds. :blink:
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij hebben vorig jaar in Florida via airbnd gehuurd. Dit is ons heel goed bevallen.We hebben wel op het aantal positieve reviews gelet. Nu aan het zoeken in Phoenix, we durven de gok wel aan.
Sonjah89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sonjah89 »

Ik ga in juni voor het eerst gebruik maken van Airbnb in Andalusië, maar heb voor september ook 4 reserveringen staan in San Francisco, La Selva beach, Cayucos en Santa Barbara

Ben héél benieuwd! :)
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Wij hebben meerdere malen airbnb's gebruikt in de VS (California en Arizona) en is ons altijd positief bevallen. Waaronder ook in Kingman. Daar waren we te gast bij mensen die een deel van hun woning verhuurden.

Supermooi huis, we mochten alles gebruiken, er werd op verzoek ontbijt gemaakt, biertje s'avonds en we hadden zelfs mee kunnen eten als we dat hadden gewild. Zeker de airbnb in Kingman was voor ons een super ervaring.

Mocht je willen weten waar dat was, laat even weten.

gr

Max
LA, LA, LA....
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda »

Wij gaan dit jaar voor t eerst gebruik maken van Airbnb
Een cool appartement aan Beachstreet in Vancouver
Een tuinhuisje in Tappen, tussen Vancouver en Calgary in.
In augustus heb ik ervaringsverhalen :)
We zoeken ook nog iets in de buurt van Crater Lake,
dus ik hou me aanbevolen voor een code!
(de link doet het niet zonder code)
frent
Amerikafan

Bericht door frent »

Wat voor een code zoek je?
Ik weet niet of er veel airbnb in de buurt van Crater lake is aangezien het in de natuur ligt :) Maar veel succes er mee!
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 14 apr 2015, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

Het valt mij ook op dat er in of vlakbij de parken weinig airbnb locaties zijn maar vooral in de dorpjes/steden vindt je ze in grote getalen welke ook erg gaaf zijn.

Inmiddels hebben wij een paar locaties aangevraagd! Leuk om zo direct met de locals en hun leefwijze in contact te komen en de prijzen verschillen enorm in het hoogseizoen. Ik heb nu twee overnachtingen vlakbij Yosemite gereserveerd voor 130 dollar waar je met 130 dollar nog niet eens een overnachting kan reserveren in het park. Kost al gauw 150-250 dollar per nacht in de maand juli.
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Waar heb je het dan over, een blokhut?

Met een tent hoeft het niet duur te zijn. Wij hebben onlangs een camping in Sequoia National Park geboekt voor onder de 30 dollar/nacht.
LA, LA, LA....
ksanthony
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door ksanthony »

Zelf nog nooit gebruikt , wel reeds een boeking gemaakt voor September (San Francisco) , dit scheelde honderden euro's met een hotel (zeker aangezien we met 4 zijn) , maar toch nog vrij prijzig. De beoordelingen over de verhuurder / accomodatie waren zeer goed , dus we gaan er van uit dat dit ter plaatse ook zo zal zijn.

Volgens mij als je hier een beetje op let zal je niet snel bedrogen uitkomen.

Overigens heb ik een aantal vrienden die dit zeer frequent gebruiken binnen Europa en zij zijn allemaal zeer tevreden.
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

JelleBolding schreef:Het valt mij ook op dat er in of vlakbij de parken weinig airbnb locaties zijn maar vooral in de dorpjes/steden vindt je ze in grote getalen welke ook erg gaaf zijn.
Dat is logisch, want Airbnb hosts bieden een ruimte aan ín hun huis. Aangezien er in natuurparken weinig mensen wonen, zullen er ook minder mensen via Airbnb een kamer of appartement aanbieden. :wink:
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

Bedankt voor deze scherpe opmerking! :wink:
melanieW
Amerika-ontdekker

Bericht door melanieW »

Wij gaan in juli naar bijna dezelfde plaatsen en hebben tot nu toe 3 boekingen via airbnb gedaan en 1 via home away.
In yosemite een huisje via home away, SF via airbnb, LV airbnb en Carlsbad via Airbnb.
LA gaan we ook nog via airbnb boeken.
melanieW
Amerika-ontdekker

Bericht door melanieW »

En 20 minuten van Zion vandaan hebben we iets via airbnb geboekt :)
mexicano
Amerika-newbie

Bericht door mexicano »

https://www.airbnb.nl/rooms/811126?chec ... s=2&s=NR7X

heb deze voor volgend jaar in de planning staan in Phoenix ben benieuwd
Zidmar
Amerika-ontdekker

Bericht door Zidmar »

Ik zit ook te kijken om gebruik te maken van airbnb in LA en San fran in september/oktober. Ik heb tot nu toe 1 keer gebruik gemaakt van airbnb in Valencia en dat is super goed bevallen! Ben benieuwd naar meer ervaringen :)
2015 - Rondreis West USA
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer